|
||||
|
||||
אז מה איכפת לך שבנוסף לתוכנית הטובה שאתה רואה כרגע יש מליון תוכניות מחורבנות שאתה לא רואה? סדרות גדולות הן לא תמיד סדרות טובות, וסדרות טובות הן פעמים רבות לא גדולות. את רצח מאדום לשחור, אולי הטובה שבדור הקודם, כמעט ביטלו עוד במהלך העונה הראשונה. בעזרת השלט וכבלים אני יכול לדגום היטב יותר מעשרים תוכניות בדקה, בעזרת הרשת אפשר לדגום, אולי, 10 ביום. איזה כלי יותר נחות? |
|
||||
|
||||
לא אכפת לי. לא הנתקתי מ-yes בגלל "השיר שלנו". היו לי הרבה סיבות, ואף אחת מהן לא הייתה סנוביזם. רוב הסדרות הגדולות הן לא סדרות טובות, אבל כמעט כל הסדרות הטובות הן סדרות גדולות, עד כמה שאנחנו יודעים. את הסדרות הקטנות לעולם לא תראה. הן משודרות רק בערוץ הקהילתי של חורתחת, אריזונה. גם סדרה כושלת לחלוטין, שמגיעה לארץ, או שמישהו טורח להפיץ באינטרנט, היא סדרה "גדולה". בעזרת השלט והכבלים אתה יכול לדגום הרבה פחות מעשרים תוכניות בדקה, אם אתה רוצה לראות יותר מדלתות נטרקות וקרדיטים מתגלגלים. אחרי הדקה השלישית, אתה כבר דוגם שוב ושוב (ושוב [ושוב*) את אותן הסדרות. ואני יכול לדגום הרבה יותר מעשר סדרות ביום דרך האינטרנט, ידידי שוכן המערות. --- * - ושוב |
|
||||
|
||||
אני דוגם 20 תוכניות בדקה. מדוד על השעון. במהלך הדקה השלישית אני מסיק מסקנות, ומחליט אם יש משהו שווה שאני לא מכיר, או שאין וצריך לעבור למשהו שהכנתי מראש (או לכבות). איך אפשר לדגום יותר מ-10 תוכניות ביום? איך אפשר להוריד 10 פרקים ביום? ממוצע של סרט באיכות בינונית הוא, נגיד, 5 MB לדקה. 10 תוכניות זה 300 דקות, שיוצא ג'יגה וחצי ביום, שיוצא בערך 17 KB לשניה. כזה קצב הורדה ביום יש רק לתוכניות מאוד פופולריות... |
|
||||
|
||||
שוב, אם אתה מודד 20 תוכניות בדקה, אתה לא מספיק לראות שום דבר מהן, כי אתה מקדיש שלוש שניות לכל אחת מהן - פחות אם אתה זוכר שלוקח למכשיר כמה רגעים להחליף ערוץ. חוץ מזה, המטרה היא לא לדגום כמה שיותר תוכניות וללכת לישון, המטרה היא להנות מסדרות - לפעמים מעל עשר עונות, מעל עשרים פרקים לעונה, ובין עשרים לשישים דקות לפרק. מה לזה וליכולת שלך לעבור בקצב של עשרים ערוצים לדקה בין אותו הזבל לאותו הזבל בכל יום בשבוע, בלי לראות משהו אחד מההתחלה ועד הסוף, עונה אחרי עונה, פרק אחרי פרק, מתי שרק מתחשק לך? אני מוריד ב-180 קילובייט לשניה בכל שעה של היום, לא משנה מה אני מוריד, בתשלום של חמישים שקלים לחודש. 17 ממש לא מרשים אותי, ובטח ובטח שלא נשמע לי בלתי-אפשרי כמו לך. מאוד צורמת לי הגאווה שלך ביכולת שלך לקפוץ בין ערוצים כל שלוש שניות, הבטחון שלך שאם אתה לא יודע להוריד בקצב שעולה על 17 קילובייט לשניה אז זה פשוט בלתי אפשרי, והסירוב חסר ההיגיון שלך להודות באפשרות אפילו שיש דרך יותר משתלמת ונוחה לראות טלוויזיה מאשר דרך הכבלים, למרות ההסבר המפורט והמנומק שקיבלת. |
|
||||
|
||||
נכון, בדיוק בגלל זה קוראים לזה דגימה. לרוב התוכניות זה בהחלט מספיק, לאלה שלא, דוגמים יותר זמן עד שמסיקים מסקנה, הממוצע נשאר 20 תוכניות בדקה.. המטרה היא להנות, ואני בהחלט נהנה מתוכניות שאני בוחר. הדגימה היא *אמצעי* בחירה, טוב יותר ויעיל יותר מהאמצעים האחרים שנתתם. 180 ק"ב לשניה? בארץ? כל תוכן? כל היום? תבדוק את המספרים שלך. מאד מוזר לי הנסיון שלך למצוא "גאוה" בזה שמסבירים לך שאתה טועה. |
|
||||
|
||||
דגימה אקראית של 3 שניות? לכל אחת מהסדרות האהובות עלי ביותר, אני די בטוח שאוכל למצוא לא מעט מקטעים של 3 שניות שהיו משכנעים אותי (אם הייתי רואה רק אותם, בפרט במנותק מההקשר) שאין טעם להקדיש לסדרה הזו אלפית שניה נוספת של מחשבה. |
|
||||
|
||||
סתם בצד: יש אסתטיקה אופיינית ומובחנת לכל ז'אנר טלוויזיוני, שמאפשרת לקלוט לאן נקלעת בזפזפך לאותו ערוץ: לטלנובלה, לסדרה בריטית, לסדרת משטרה אמריקנית, לסדרת בי"ח, לתוכנית מלל משפחתית, תוכנית מלל פוליטית, תוכנית בוקר, לייט-נייט1... לא צריך כמעט לזהות פרצופים כדי לדעת תוך 2 פריימים, נאמר, לאיזה ז'אנר השלט שלך הגיע. 1 כאן, אם לא הייתי כ"כ עייפה ופורשת מייד כרגע לאלתר, הייתי עושה קציצות מהדימיון הדלוח של תוכניות לייט נייט ישראליות לוויז'ואל של דיוויד לטרמן וקונאן אובראיין. אני בעיקרון מחרימה תוכניות ישראליות שיש בהן דלפק קעור, ספל קפה למראיין ו"חלון זכוכית ענק" עם רקע מלאכותי של אורות ומגדלי העיר. |
|
||||
|
||||
את צודקת, ולמען האמת, זה די מטריד אותי. אולי מישהו יוכל להסביר לי: כשמראים צילומים של צילומי תוכנית - למשל, "סיינפלד" - ה"מראה" מרגיש שונה לחלוטין מאשר המראה של התוכנית עצמה, אפילו אם צילומי הצילומים מתמקדים בתפאורה ובדמויות, ולא בקהל ובטררם שמסביב. מה גורם להבדל הזה? |
|
||||
|
||||
כל מיני דברים. ה"צילומים של צילומי" מצולמים בפורמט וידאו של חדשות/תעודה שהוא בד"כ הכי "מציאותי" שאפשר. התכנית מצולמת בחלק מהמקרים בפילם ובמקרים אחרים מוענק לה מראה של פילם לאחר הצילום, המצלמות מכוונות לאו דווקא לחדות מקסימלית, ובנוסף בקרות על החשיפה, מהירות התריס, הצבע והקונטרסט, ומעבדי אותות בתוך המצלמה נותנוים לתכנית מראה שונה מזה של סיקור חדשות. אם הצילום התיעודי/חדשותי לא נעשה בעת הצילומים עצמם אלא בעת חזרה, אז סביר שגם התאורה שונה. |
|
||||
|
||||
אחלה תשובה, רק לא ברור לי האם "פורמט" הוא משהו שנמנה על הדברים שפירטת בהמשך או לא. ושאלת המשך - האם יש "סטנדרטים" לכל הפרמטרים הללו (חשיפה, מהירות תריס וכו') עבור תוכניות שונות, ומה הם? ואיפה אפשר לקבל עוד מידע על זה? |
|
||||
|
||||
לא יודע לגבי סטנדרטים, אבל אחד הדברים שהכי משפיעים על ה"מראה" הסופי של סרט (קולנוע או טלוויזיה) הוא תהליך המכונה color grading או color correction או color timing. בלי זה, קשה לשמור על מראה אחיד אפילו בין שוטים שונים של אותה סצינה. עם זה, אפשר לשוות אווירה שונה לגמרי לאותו footage. והנה כמה דוגמאות נחמדות לתיקונים הפשוטים ביותר: (כדאי לעבור עם העכבר מעל לתמונות כדי להשוות). |
|
||||
|
||||
אם אתה לא מוכן להאמין למה שאומרים לך (זאת למרות שבעבר כבר הסברתי בדיוק מאיפה ואיך אני מוריד, כמה זה עולה ואיפה נרשמים), למה שאני אמשיך לנהל איתך את הדיון הזה? אבל לפני שמסיימים, למרות שזה לא מנומס בכלל, אני רוצה להגיד לך שאני חושב שאתה אידיוט. צר לי להשתמש בקלישאה הזאת, אבל לדבר איתך הרגיש כמו לדבר עם הקיר. עם קיר קהה במיוחד. |
|
||||
|
||||
לא ראיתי אולי... מאיפה אתה מוריד? והאם התכוונת שאתה מוריד בקצב של 180KB לכל תוכן, או שאתה מוריד נניח שלושה דברים וזה יוצא ככה? |
|
||||
|
||||
לכל תוכן, מיוזנט (http://en.wikipedia.org/wiki/Usenet#Binary_content), בעזרת מנוי אצל http://www.100proofnews.com בחמישים שקלים לחודש (או מאה ג'יגה, מה שבא קודם). |
|
||||
|
||||
אם כבר מדברים, למה ספקים כמו בזק לא נותנים למנויים את כל היוזנט? זה לא צריך להיות חלק מהחבילה? (שלא תחשוב חלילה שהשאלה מופנית אליך כנציג הספקים, אולי אתה סתם יודע) |
|
||||
|
||||
הם מספקים, אבל לא תוכל להוריד משם סרטים, סדרות, משחקים ותוכנות. הם מנפים את הקבצים הגדולים, או קבצים מסויימים, או קבוצות (כמו פורומים) מסויימות, או משהו. למה הם לא מספקים? כי אין דרישה כזאת, וכי זה היה עולה להם כסף. (היו צריכים לספק למשתמשים, בנוסף לרוחב הפס המוגבר שהורדות בקצב סביר דורשת, גם שרת שכזה, אחד שיחזיק עותקים של הקבצים [ככה יוזנט עובדת], אולי מאות ג'יגות של קבצים חדשים מדי יום [פלוס חודשיים לפחות של קבצים ישנים], ותכפיל את זה בכמה כוננים שונים שצריך להחזיק בכדי לאפשר לכל המשתמשים גישה במקביל, והשד יודע למי צריך לשלם וכמה בכדי להצטרף ליוזנט...) |
|
||||
|
||||
למה אנשים מצטרפים ליוזנט? |
|
||||
|
||||
למה הם מצטרפים לאייל הקורא? למינינובה? כדי לדבר עם אנשים וכדי להוריד תוכן באופן פיראטי. הצגתי את זה בעבר כהוכחה לכך שפיראטים רבים לא יעדיפו כל חלופה לתשלום, שכן אחרת, הם לא היו משלמים על חשבונות ביוזנט. אם תוכן מקורי היה בסביבות המחיר של יוזנט, ומן הסתם הוא לא היה פחות נוח מהורדה מיוזנט, אז כמובן שהייתי צורך אותו במקום. |
|
||||
|
||||
או.קיי. למה אנשים מעלים חומר ליוזנט? |
|
||||
|
||||
אני לא יודע, אבל אני מניח שמאותה הסיבה שהם מעלים חומר למקומות אחרים. |
|
||||
|
||||
מוזר. במקומות אחרים השירות הזה ניתן חינם כחלק מחבילת האינטרנט. |
|
||||
|
||||
איפה למשל, ואיך אתה יודע שזה לא מוגבל גם שם? |
|
||||
|
||||
בחו''ל, מנסיוני הקט. |
|
||||
|
||||
ואפשר להוריד סרטים, או שמגלים חיש-קל ש-99.4% מהסרט לא זמין דרך השרת של ספקית האינטרנט, כמו שקרה לי בעבר עם נטוויז'ן (כמדומני)? |
|
||||
|
||||
אתה מתכוון "אין בעיה"? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |