בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 19/09/06 8:48
הנה הזדמנות טובה 411208
המצעד הזה, כמו כל הפגנה, אומר בעצם: אנחנו כאן, אנחנו נורמלים, אנחנו לא מתביישים, הפרהסיה היא שלנו, אתם צריכים להתחשב בנו. בתל אביב זה ברור היום מאליו. בירושלים - זה עוד רחוק מכך.

המאבק של הגייז אינו מוגבל עוד לזכויותהם בדל"ת אמות, אלא למרחב הציבורי: מהי התנהגות מינית ראויה, מהי משפחה בעיני המדינה, מה יש להציג בשיעורי "חינוך מיני". התשובות של הציבור הרחב לשאלות האלה תלויות מאוד בחשיפה שהוא קיבל, בין השאר באמצעות מצעדים שכאלה. פעם, לומר שאתה תומך בזכותם של גברים לקיים זוגיות היה שיא הסובלנות. היום, אם אתה טוען שהמדינה צריכה לעודד משפחה עם אבא ואמא, אתה הומופוב דכאן. השינוי הזה לא צץ מעצמו, הוא תוצאה של עשרות שנים של מאבק בעולם ובארץ.
הנה הזדמנות טובה 411215
כאן ראוי להזכיר שגם בתוך קהילת הגייז מתנהל במשך שנים הדיון לגבי התנהגות ראויה, מינית ואחרת - יש ביניהם שתי אסכולות, אחת ''שמרנית'' יותר ואחת ''קרנבלית'' יותר. אני אפרט אולי בהמשך - חשבתי שכבר כתבתי על זה באייל אבל לא מצאתי בחיפוש ראשוני.
הנה הזדמנות טובה 411546
תגובה 203727
הנה הזדמנות טובה 411549
נהדר, תודה (היה לי שכל פעם).
הנה הזדמנות טובה 419588
אני חושש שמספר האסכולות אצל הגייז איננו נופל ממספר האסכולות אצל אילו שאינם גייז. ובכלל - ההפרדה בין שני המחנות לא כזו ברורה ומתוחמת.

בכל אופן, אני אישית תומך גדול בחינוך לאורח חיים שמרני על אף שאני מתהולל גדול בחיי הפרטיים. אני מניח שאני כמו האורתודוקס שחטא.
הנה הזדמנות טובה 411233
אף אחד לא חולק על כך שהמאבק של הגייז חשוב, ואף אחד לא חולק על כך שחלה התקדמות חשובה בשנים האחרונות. השאלה שלי היא האם אפשר לקשור את ההתקדמות למצעד. אתה אומר שכן, אבל לא מנסה אפילו לנמק. לי אישית לא ברור למה המצעד מסייע בהעברת המסר ''אנחנו נורמלים'' ו''אתם צריכים להתחשב בנו''.

לי דווקא נראה שהמסר שהמצעד מנסה להעביר הוא ''אנחנו שונים מכם, אבל לא אכפת לנו וזבש''כם. תתרגלו''. נראה לי שכבר כתבתי כאן שפעם מישהו קרא לי הומופוב אחרי שאמרתי לו שלדעתי הומואים לא שונים מאף אדם אחר ולא ברור לי למה הנטייה המינית שלהם אמורה לקבוע להם איך להתנהג. לי נראה כאילו יש רבים שחשוב להם להדגיש שהומו כן שונים מאנשים אחרים.
הנה הזדמנות טובה 411236
זה נראה כמו מילכוד שההומואים והלסביות (חלקם) נתונים בו. הם הרי קוראים לעצמם ''הקהילה ההומולסבית''. קהילה אמורה לפתח סגולות שנובעות מהדינמיקה של היותה קהילה ולא רק מעובדת שונותם המינית של חבריה.
הנה הזדמנות טובה 413287
יש דינאמיקות כאלה.
הנה הזדמנות טובה 411241
אם במצעד הזה, כמו כל הפגנה, היו אנשים (לבושים) נושאים שלטים או שרים שירים, הוא היה אומר ''אנחנו כאן, אנחנו נורמלים, אנחנו לא מתביישים, הפרהסיה היא (גם) שלנו, אתם צריכים להתחשב בנו''.
כמו שהמצעד נראה כיום עם אנשים חשופי שת והתנהגות מינית פרועה ופרובוקטיבית, הוא אומר בעצם ''אנחנו כאן, אנחנו לא נורמלים, אנחנו חוטפים את הפרהסיה מכלל התושבים בלי להתחשב באף אחד וכופים את החשיפה עליכם, על נשותיכם ועל ילדיכם''.
הנה הזדמנות טובה 411268
בברזיל יש מצעד ''פרוע'' ופרובוקטיבי שכזה, שלפחות רשמית, הוא של כלל האוכלוסיה, או אולי אפילו הטרוסקסואלי למהדרין.
הנה הזדמנות טובה 411274
אם היית מביא את הקרנבל הברזילאי לירושלים, על תלבושותיו וריקודיו, היית זוכה לאותו זעם מאותם חוגים דתיים.
הנה הזדמנות טובה 411277
בתוספת קריאות "עבודה זרה! עבודה זרה!"
הנה הזדמנות טובה 411287
וגם בתוספת קריאות "אללה אכבר" ו"ג'יזוס כרייסט".
הנה הזדמנות טובה 411321
או ''עובדים זרים'' ''עובדים זרים''.
הנה הזדמנות טובה 411295
גם אצלנו יש איזה דבר דומה שקורא לעצמו ''מצעד האהבה''. מיותר לציין שגם אותו אני לא אוהב, אבל ההבדל הוא שלא שמעתי על מטרות פוליטיות שהוא מתיימר להשיג.
הנה הזדמנות טובה 411298
מארגניו של מצעד האהבה גם לא מנסים להכעיס את התושבים ע''י העברתו לירושלים.
הנה הזדמנות טובה 413286
לא מדובר בהעברת המצעד לירושלים.
יש כבר כמה שנים מצעד בירושלים, כמו גם מצעדש בתל אביב.
השנה המצעד בת''א בוטל, והושאר רק זה שבירושלים, וטוב שכך.
הנה הזדמנות טובה 411302
אני מתכוון לתת דוגמה למצעד הטרוסקסואלי, די מקובל על רוב החברה החילונית, שנראה ונשמע בדיוק כמו הגרסה המשוחררת של מצעד הגאווה. לא "אנחנו בני אדם כמוכם, תנו לנו לשבת בשקט גם בחלק הקדמי של האוטובוס", אלא חגיגה צבעונית, רועשת ומינית ברחובות. מי שמתנגד למצעד הגאווה (כמו האלמוני שלו הגבתי) רק בגלל הרעשניות שלו, ו/או המסר שהוא חושב שהרעשניות הזאת מעבירה (בניגוד למסר הרשמי), שיסביר בבקשה איך הקרנבל הברזילאי שונה, או איך הקרנבל הברזילאי לא בסדר.
הנה הזדמנות טובה 411304
הקרנבל בברזיל רצוי ע''י רוב האוכלוסיה במקומות בהם הוא נערך. מאותה סיבה מצעד האהבה הוא טוב וראוי בשנקין אבל לא במאה שערים.
הנה הזדמנות טובה 411306
ירושלים היא שטח ציבורי בארץ ישראל, שבה התנהגות שכזאת מותרת על פי חוק. המצעד בירושלים בודק אם הזכות החוקית הזאת קיימת גם שם גם מחוץ לנייר.
הנה הזדמנות טובה 411307
מה זו "התנהגות שכזו"? מצעד זה יותר מאשר לעשות ברחוב מה שבא לך. פירושו חסימת כבישים, יצירת רעש רב וגרימת אי נוחות לתושבים גם אם הם מזדהים אידאולוגית עם מטרות המצעד. ראה גם תגובה 313847.
הנה הזדמנות טובה 411312
זו אי-נוחות שיוצר כל מצעד. מי שמתנגד למצעדים בכלל - סבבה. מי שמתנגד למצעדים רועשים בכלל - גם סבבה. מי שמתנגד רק לוריאנט הרועש של מצעד הגאווה - שיסביר בבקשה במה הוא שונה ממצעדים רועשים אחרים, שלהם הוא איננו מתנגד.

אני, דרך אגב, בקבוצה הראשונה.
הנה הזדמנות טובה 411325
אבל אנחנו לא מדברים על מה שאני או אתה רוצים, אלא על החוק. החוק כיום לא מתיר לכל אחד לערוך מצעד איך ומתי שבא לו, ויש לכך סיבה מצויינת. לכן מה שאמרת קודם (''ירושלים... שבה התנהגות כזו מותרת על פי חוק) לא בהכרח נכון.
הנה הזדמנות טובה 411350
אני מוכן להנפיק פטור מהדיון לאלו שמתנגדים למצעד הגאווה *וגם* לקרנבל. אלו שמוכנים שיערך קרנבל, ואלו שמוכנים לזנוח לרגע את התנגדויותיהם לקיום הקרנבל מטעמים לא-רלבנטיים, מתבקשים להסביר אם ואיך מצעד הגאווה שונה.
הנה הזדמנות טובה 411316
בוא נבדיל בין רצוי למצוי. כיום המצעד הוא חוקי ויותר מכך, בית המשפט חייב את עיריית ירושלים לממן חלק ממנו. לעניות דעתי משלם המיסים לא צריך לממן שום מצעד שהוא, כמו כן חסימת כבישים צריכה להיות מוגבלת לאירועים חד פעמיים וחריגים בהיקפם, אם בכלל (נגיד צעדה של מליון איש בארץ בעקבות מלחמה כל שהיא). רוצים לצעוד ? יש מספיק מקומות לעשות את זה בלי לסגור רחובות, מצעד לא חייב להתקיים ברחוב הראשי.
מעבר לכך בעוד כל מצעד חוקי צריך להיות מאושר, לא ראוי לדעתי לצעוד במקום בו המצעד פוגע ברגשות אנשים. ברמה החוקית אין למנוע את זה, אבל כן אפשר להעמיד לדין על חשיפה ומעשה מגונה בפומבי (ע"ע תקדים רמון, מסתבר שההגדרה די רחבה) צועדים בשכונות דתיות על מה שבמקום אחר נחשב נורמה.
הנה הזדמנות טובה 411326
בכל מצעד שהוא, יש אלמנט של הקצאת כספי ציבור לטובתו, בין אם סגירת כבישים או הקצאת כוחות משטרה.
לו היו מחליטים להביא קרנבל ברזילאי לקרבת מקום מגוריי הייתי מתנגד לכך במלוא עוזי, למרות שהייתי שמח לצפות באחד כזה *בריו דה ז'נירו*, ולא רק בגלל מטרדי הרעש והפקקים שזה היה גורם (ובנושא זה ייזכר לרעה המופע של האבן המזדקנת והפתטית, שנערך סמוך מקום מגוריי וגרם למשפחתי סבל בלתי יתואר), אלא גם בגלל שלא הייתי רוצה לחשוף את ילדי לדברים כאלה.
הנה הזדמנות טובה 411333
כמו שכל חייל יודע, יש הבדל גדול בין כסף למשאבים. ממיות תמיד יהיו מספיק, אבל להחליף אלף ממיות באמר''ל אי אפשר.
מבחינת המארגנים, המשטרה היא מטרד שבמקרה הטוב נובע מהצורך לשמירה על הסדר הציבורי ובמקרה הרע מיותרת לחלוטין ואף מזיקה. לעומת זאת הקצאת כסף מאפשרת קידום של כל מטרה, מטרה שלא אמורה להיות מקודמת ע''ח משלם המיסים (לדעתי).
הנה הזדמנות טובה 411364
איזה נזק אתה חושש שזה יעשה לילדים?
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411420
מיהי אותה אבן שהזכרת? אני מרגישה ממש בורה.
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411421
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411425
אה, הוא. הוא לא אבן ולא ספוג! כבר חשבתי שפספסתי משהו.
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411490
אולי הוא התכוון-חיפושית?
הנה הזדמנות טובה 411322
תלוי איזו התנהגות ''מותרת על פי חוק''. לא בכל שטח ציבורי בישראל ''מותר על פי חוק'' ללכת בחורה ללכת בחזה חשוף או לגבר ללכת בחוטיני בלבד.
הנה הזדמנות טובה 411347
אז שיגידו המתנגדים שמפריעות להם הפרות החוק שנעשות על ידי הצועדים - הדדיים החשופים וכו'. (מעניין יהיה לראות מה ישתנה - המצעד, או החוק.)
הנה הזדמנות טובה 419590
שאלת הזכות להתערטל במרחב הציבורי היא סוגייה מעניינת (אני תומך בזכותו של אדם לא לראות עירומים ברחוב, אבל זה לא כה ברור מאילו). מצד שני, ההתייחסות לקרנבליות של המצעד היא לא רק לחושפנות, אלא גם - במובלע או באופן ישיר - התייחסות לסגנון הצבעוני והקרוס-דרסרי (מין מתלבש בבגדי המין הנגדי). זה כבר עניין לאסתטיקה, לא לאתיקה.
הנה הזדמנות טובה 419592
נדמה לי שכבר דובר כאן על כך שהמצעד הירושלמי בשנתיים הקודמות היה יותר צנוע ומאופק מהמצעדים בתל אביב.
הנה הזדמנות טובה 419635
נכון, אולי יותר צנוע לעומת המצעדים בתל אביב ובברזיל או בסין, אבל בטח שלא צנוע מכפי שבני אדם מתורבתים צריכים ואמורים להתנהג בצניעות ברחובה של עיר. עניין של בושה, אתה יודע. מכיר את סיפור אדם וחווה? ויתבוששו...
הנה הזדמנות טובה 419642
מה לא צנוע בללכת ולהחזיק שלטים? הצעדה בירושלים לא שונה מכל הפגנה אחרת. למען האמת, ראיתי הרבה יותר בשר חשוף ביום הסטודנט האחרון.* שלא להגיד - בכל יום קיץ ממוצע.

*טוב, לא האחרון. האחרון היה בלילה. ובכל זאת, ירושלים וקר. אבל זה שלפניו.
אההההההה! 419646
זו הייתה אני!*

*מה שמעלה את השאלה מי מהשותפים השתמש במחשב שלי, ולמה.
אההההההה!(כה"ב) 419684
ברגע הראשון היה נדמה לי שאת מעידה על עצמך שאת היית זאת שעליה האלמוני אמר ''ראיתי הרבה יותר בשר חשוף ביום הסטודנט האחרון''. רק אחר כך קלטתי שאת גם האלמוני.
אההההההה! (כה"ב 2) 419685
יש גבול לרמה שבה אני משתפת פה.
נשמע כמו שם של סרט המשך. 419688
כן, זה די הפתיע אותי. מי שיש לו בעיות עם הבנת הנקרא חי חיים הרבה יותר מעניינים.
נשמע כמו שם של סרט המשך. 419886
תחשוב איזה כיף למי שיש בעיות בהבנת הנשמע!
ד"א, גם אני הבנתי את תגובת האלמוני/עפרונית כמוך.
הנה הזדמנות טובה 421282
אז זהו. שלא.
המצעד
בירושלים
אף
פעם
לא
היה
כמו
המצעד
בתל
אביב
ולא
הולכים
שם
אנשים
חשופי
שת.

התמונות בעיתונים, כם בהארץ נלקחו מהמצעד בתל אביב.

התקשורת הרי זקוקה לאקשן.

______________
ביום המצעד-שלא-צעד ניסתה קבוצה קטנה של אנשים לצעוד בכל זאת. עוד לפני שהם התחילו נעצרו כולם, 30 איש ואשה. מי שלא נעצר היו בן גביר ומרזל שעמדו בצד והתחילו במהומות.
ומאין ידעו בן גביר ומרזל להגיע לשם, והרי זה תוכנן בדיוק יום מראש, לא יותר?
מהכתב של Ynet שאליו התקשרו האנשים לספר לו על תוכניותיהם.
421307
למען האמת, השנה (היות ולא היה מצעד בתל אביב), התמונות נלקחו מאותם שלושה בחורים-חסרי חולצה שעמדו מול מעגל צלמים ועשו פוזות במשך עשר דקות, עד שלכולם היו מספיק חומרים.

ואם בחורים-בלי-חולצה זה מקסימום הפרובוקציה שהעצרת הזו יכלה לספק, אני חושבת שזה אומר הרבה מאד על המצעדים הירושלים - לטובת כל טועני ה''אבל למה הם צריכים להחצין את המיניות שלהם''.
423022
היה קצת דראג. נפגעים מקצועיים עשויים להיפגע גם מזה.
423038
חוץ משני/שתי מנחי/ות האירוע?
טוב, אני לא ראיתי דראגיסטים/יות, ודווקא חיפשתי. נפגעים מקצועיים עשויים להפגע מכל דבר - בשביל זה הם מקצועיים בתחומם...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים