|
||||
|
||||
הציטוט רלוונטי בכל פעם שאתה מזכיר את "יריחו תחילה". הנה התרגום (מצטער על העלגות): "אם מעשי אלימות יבוצעו על ידי תושבי הארץ כנגד אנשי כוחות הכיבוש, אם משרדים ומתקנים של הכוחות המזויינים יפגעו או יהרסו, או אם התקפה אחרת כלשהי תכוון כנגד בטחונן של היחידות הגרמניות ומוסדות השירות (הצבאי), ואם, תחת נסיבות אלו, האוכלוסיה במקום הפשע או בסביבה המיידית יכולה להחשב כשותפה אחראית למעשי חבלה אלו, ניתן להורות על אמצעי מניעה ופיצוי שיביאו את האוכלוסיה האזרחית להמנע בעתיד מלבצע, לעודד או לסבול פעולות מסוג זה. יש להתייחס לאוכלוסיה כשותפה אחראית למעשי חבלה בודדים אם, בגישתה, ככלל, לכוחות המזויינים הגמניים היא העדיפה פעולות אישיות עוינות או לא-ידידותיות; אם, בהתנגדותה הפאסיבית לחקירה של מעשי חבלה קודמים היא עודדה גורמים עוינים לפעולות דומות, או באופן אחר יצרה אווירה ידידותית להתנגדות לכיבוש הגרמני. כל התכניות חייבות להיות מתוכננות כך שניתן יהיה לבצען. איומים שאינם כוללים הוצאה להורג נותנים את הרושם של חולשה". זוהי טקטיקת "יריחו תחילה" מתורגמת לגרמנית ואז לאנגלית (ועכשיו חזרה לעברית). הרלבנטיות של ההשוואה כאן זועקת לשמים. זוהי טקטיקה אנטי-מוסרית, שהיתה בין הגורמים שהפכו את הכיבוש הנאצי לשם נרדף לרוע המוחלט. |
|
||||
|
||||
התרגום ממש לא עילג. |
|
||||
|
||||
אין כל קשר בין הפקודה הנאצית הזאת ובין ''יריחו תחילה''. אני מוחה על עצם ההשוואה. בפקודה הנאצית מדובר בפרוש על פעולות של אזרחים כנגד כוחות כיבוש. במאמר ''יריחו תחילה'' הדגשתי וחזרתי והדגשתי שכאשר אנחנו שולטים בשטח מסויים, אנו אחראים לשלום תושביו ואסור לנו לפגוע באזרחים. כל הרעיון הוא לממש הרתעה במצב שבו אנו לא שולטים בשטח שממנו פוגעים באזרחים (לא בחיילי כיבוש) שלנו. אבל נכון הוא שטענתי הייתה בזמנו שאחרי שהעברנו לפלשתינים במסגרת הסכמי אוסלו שטחים והוצאנו משם את חיילנו (כמו בעיר עזה עצמה, שרגל של חייל ישראלי לא דרכה בה מאז ראשית הסכמי אוסלו ועד ימינו אלה ממש) הפסקנו להיות אחראים לקורה באותם שטחים. בשטחים האלה אין כוחות כיבוש ואם יורים משם בטילים על אזרחים שלנו או שהמקום משמש חממה למעבדות נפץ מותר לנו לאיים בפגיעה באוכלוסיה שם אם המעשים האל יימשכו. עניין לבנון זה ''קל וחומר'' כאן איש לא יתווכח עמי שיש איזה שהו מנגנון של כיבוש. ממשלת לבנון אחראית לשלום תושביה ואם פוגעים משם בתושביי ברור ומובן מאליו שמותר לי לפגוע באזרחים שם. ככה זה עובד בכל מקום חוץ מאשר אצלנו. |
|
||||
|
||||
אני מסכים עם המחאה שלך כנגד ההשוואה הלא הולמת ומבקש להדגיש, שהעובדה ש''הפסקנו להיות אחראים לקורה באותם שטחים. בשטחים האלה אין כוחות כיבוש ואם יורים משם בטילים על אזרחים שלנו או שהמקום משמש חממה למעבדות נפץ מותר לנו לאיים בפגיעה באוכלוסיה שם אם המעשים האל יימשכו.'' נובעת, בין השאר, מהפעילות של ''ארבע אמהות''. |
|
||||
|
||||
הכיבוש של השטחים הפלסטינים לא נפסק. לבנון זה סיפור אחר כרגע, אבל גם שם אני מאמין שאתה מתנגד להפגזת שטח של העיירה בנת ג'ביל עד שכל תושביה ימותו, כהרתעה. |
|
||||
|
||||
אני לא רואה שום תועלת בהפגזת בנת ג'ביל. לעומת זה אני רואה בהפגזת בירות, צידון וצור תגובה הולמת על הפגזת נהריה עכו וחיפה, גם אם זה כרוך בהרג המוני של אזרחים לבנונים. |
|
||||
|
||||
מישהו הפגיז את עכו וחיפה? |
|
||||
|
||||
מישהו הפגיז את צור וצידון? |
|
||||
|
||||
דרך אגב, ספרו לי שבערוץ 10 נמסר על נפילה של קטיושה ליד עכו. דיווח דומה באתר "רוטר" צונזר מיד עם עליתו (ראיתי אותו, אבל זה לא אתר אמין במיוחד). |
|
||||
|
||||
האמת, אני די מיואשת גם בלי זה. |
|
||||
|
||||
כן. |
|
||||
|
||||
אולי פספסת את הצעתו של דב הקרויה "יריחו תחילה", ואת הגיון הברזל העומד בבסיסה. על כל הרג של חייל בצד שלנו של הגבול, נשמיד עיירה לבנונית (העיירה תוגרל מראש ויוכרז מהי). כשתגמרנה העיירות (אם הפיגועים ימשיכו) נעבור לשכונות בבירות, בצידון וכן הלאה. הסדר לא משנה, אפשר להתחיל עם שכונות ולעבור לעיירות. התועלת היא ברורה מאוד - יצור התרעה. אני חייב לציין שמתוך מחשבה הגיונית קרה (איך אחד המגיבים כינה זאת בתגובה אחרת בדיון כאן - "משהו שהולכים איתו לסופרמרקט") יש אכן תועלת בשיטוח של בנת ג'ביל והריגת כל אזרחיה. אני חושב שמשטר הכיבוש הנאצי במרבית המדינות (מלבד יוגוסלביה) סבל מהתנגדות קטנה יחסית. השאלה המוסרית היא שאלה טפלה לדידו של דב (וכנראה שגם לדידך). מה אנחנו נפציץ בבירות? לא ברור. לא משנה. העיקר שיהרגו אזרחים. האם האזרחים הללו קשורים לפעולות חזבאללה? אחראים לכל פעולה של ממשלת לבנון? לא משנה. אני מסכים שצריך לגבות ממשלת לבנון ומחזבאללה מחיר כבד. אסור שהמחיר הזה יהיה כרוך בזילות חייהם של אזרחים. פגיעה מכוונת באזרחים היא בינתיים הגבול המוסרי האחרון שלנו. |
|
||||
|
||||
אתה ממשיך באופן עקבי לעוות ולסרס את דבריי. איפה ראית אצלי "על כל הרג של *חייל*" ? |
|
||||
|
||||
אתמול, לפני שהופצצה נהריה, היה צריך לצאת בהצהרה שאם יופגז אצלנו ולו ישוב אחד יופצצו רבעי מגורים בבירות. הצהרה כזאת לא הייתה, נהריה הופגזה הבוקר, ואנחנו ממשיכים לשחק במחזה שכתב וביים נסראלה. |
|
||||
|
||||
אאל''ט, ניתנו כבר מספר אזהרות כאלו. דובר צה''ל הזהיר שתותקף שכונה (שכונת מגורים) בבירות שיש בה משרדים של חיזבאללה. כמו כן היה את המשפט ''אם יירו רקטות על חיפה, נפציץ מגדלים בבירות''. |
|
||||
|
||||
וצה''ל מודיע שיפציץ בבירות. עכשיו נראה אם זה קורה. |
|
||||
|
||||
כדור הבדולח שלי אומר שיפציץ, אבל יגרום לנזק מינימלי. שקול לצעקה "תחזיקו אותי!" שמכוונת לכינוס החירום של מועצת הביטחון מחר בבוקר. |
|
||||
|
||||
הפציץ ופגע. ולמי שתוהה לאן נעלמתי באמצע הדיון ולמה אני ער עכשיו, אז זוגתי שתחיה החליטה שהלילה הזה הוא הזמן נכון ללדת ורק כדי להרגיז את ברקת ול.ב.פ, אני אציין ששוב היתה לידה טבעית ללא התערבות כלשהי, ללא אלחוש וללא תפרים ומרגע ההגעה לבית החולים ועד ליציאת השיליה עברו פחות משעתים. אה, כן, הפעם זו בת. |
|
||||
|
||||
אולי תקראו לה בשם שישקף את המצב? לבנונה, נאסרלילה, .... (: מזל טוב! |
|
||||
|
||||
איזה מרגיז! מזל טוב ורוב אושר ובריאות! (בטח שזה היה בלי אלחוש. אני ולב"פ גמרנו להם את כל המנות שם). |
|
||||
|
||||
מזל טוב! |
|
||||
|
||||
תודה לכל המברכים. אני עונה דוקא לדובי כדי להתיעץ איתו איך כדאי לאיית שקד בשפות שאינן עברית. בגרמנית זה אמור להיות Schakedd, (אם בסוף יהיה רק d אחד הם יבטאו את זה שקט), אבל זה נראה לי ארוך מדי בשביל תינוקת כל כך קטנה עם שם (בעברית) כל כך קצר. עוד יחשבו שהיא שוורצנגר. באנגלית זה יכול להית איך שרוצים, אבל בכל מקרה יבטאו את זה לא נכון. אוף, הייתי צריך להכניס את התגובה הקודמת בדיון 2653. |
|
||||
|
||||
האמת היא שאנחנו שקלנו את השם שקד ודחינו בדיוק בגלל ההגיות המוזרות שהוא יקבל בעולם דובר האנגלית. הרמיזה הכי מוצלחת שיכולתי למצוא להגייה נכונה היא Shakked, למרות שעדיין המשקל כנראה יהיה על ההברה הראשונה. אפשר לקצר ל-Shaq. |
|
||||
|
||||
האמת היא, שמניסיון, לגויים יש בעיה עם השם נועה1. כך שאם ננסה לתת לילדינו שמות מתוך התחשבות באומות העולם, לא נסיים, או שנתקע עם הרשימה המצומצמת של שמות עבריים אוניברסליים כמו דויד ודניאל. 1 וגם עם השם איתי, למשל. |
|
||||
|
||||
אברהם, יצחק, יעקב, רחל, לאה, משה, יהושוע, אהוד, דבורה, ברק, גדעון, יאיר, שמשון, שאול, שמואל, דוד, יהונתן, מיכל, אבנר, יהודה, דן, יואב, יורם... איזה מזל שיש להם את הספר הזה ... איך קוראים לו... התנ''ך. |
|
||||
|
||||
כן, זהו, שהרבה מהשמות האלה משתנים באנגלית בכל זאת. דברה, ג'ושוע, מוזס, סמסון, סול, רייצ'ל, סמואל, ג'ונת'ן, גידיון... ויש להם "אהוד" ו"יאיר" וכאלה? לא בטוחה... |
|
||||
|
||||
אהוד, הוא ehud כמו באהוד בן גרא. יאיר, הוא Jair, כמו ביאיר הגלעדי. למרות שניסיתי להסביר ללא הצלחה לפקידת הרישום במשרד הפנים שהשם של הבן שלי, יהונתן, הוא שם תנ"כי, ולכן צריך לרשום אותו באנגלית Jonathan ולא Yehonathan. |
|
||||
|
||||
ודאי שאהוד ויאיר הם שמות תנכיים. אבל לא נראה לי שהם קיימים אצל האמריקאים, למשל. |
|
||||
|
||||
לא קיימים אבל יש להם את הכלים להתמודד איתם. |
|
||||
|
||||
באותה מידה (של אפשרות השתנות) יש להם כלים להתמודד גם עם שמות ישראליים חדשים. |
|
||||
|
||||
עם בנים, תמיד אפשר ללכת על גיא, ורועי (רוי). לבת אפשר לקרוא יסמין, שמקסימום יהפוך לג'סמין. |
|
||||
|
||||
הכלי שיש להם הוא התנ''ך המתורגם, אין להם עדיין כלי כזה לשמות מודרניים שלא מתישבים עם השפה שלהם. |
|
||||
|
||||
הכי קשה זה שמות כמו מורן, דרור ונועם שיש להם משמעות (מגוחכת) באנגלית. |
|
||||
|
||||
משמעות? הא? |
|
||||
|
||||
Moron
Drawer Gnome |
|
||||
|
||||
וואלאק. טווח הצלילים אצלך נרחב במיוחד. קשה לי להאמין שמישהו יקשר בכלל... |
|
||||
|
||||
תן לי לנחש שקוראים לך מורן או נועם. |
|
||||
|
||||
דרור? |
|
||||
|
||||
אפילו עוד פחות... |
|
||||
|
||||
זה ממש כלום לעומת נמרוד. מאור, דרך אגב, הם מבטאים כמו משהו בין moh לבין meh. |
|
||||
|
||||
מה קורה עם נמרוד? |
|
||||
|
||||
באמריקאית מודרנית משמעות המילה nimrod היא בערך "דביל". |
|
||||
|
||||
הא? |
|
||||
|
||||
חיפשתי בשבילך בגוגל: ציטוט: In contemporary U.S. slang, "nimrod" means "fool, numbskull".
Rex Knepp ingeniously suggested that the origin of this was Bugs Bunny's taunt of Elmer Fudd: "So long, Nimrod." Unfortunately for this theory, Jesse Sheidlower says that Random House has two citations of "nimrod" = "numbskull" from the 1930s, before the Bugs Bunny episode containing the taunt. |
|
||||
|
||||
תודה.:) תגובה 397454 |
|
||||
|
||||
אה, סליחה, לא היכרתי... מי בעיקר משתמש במלה הזאת? |
|
||||
|
||||
אמריקאים. אני חושב שבריטים לא משתמשים בה, לפחות לא במשמעות הזו. |
|
||||
|
||||
תודה. הבנתי. התכוונתי יותר לחתך סוציולוגי/גילאי משהו. (סתם תחושת עלבון שלא נתקלתי במלה הזאת קודם, אבל בכל זאת...) |
|
||||
|
||||
נדמה לי שזאת קצת ''מילה של זקנים'' אבל זאת לא פאדיחה להשתמש בה. השימוש די אוניברסלי, גם אם נדיר. אבל תשאל אמריקאי - זה רק רושם שלי והוא מהתבוננות סבילה בלבד. אה, ותכתוב כאן מה הוא ענה לך... מסקרן. |
|
||||
|
||||
תודה. אני אשאל.:) |
|
||||
|
||||
אם זכרוני אינו עושה את מה שהוא בדרך-כלל עושה לי, הביטוי Nimrod מופיע בסרט "ספרות זולה", בסצינה האחרונה. ג'ון טרוולטה אומר לסמואל ל. ג'קסון שאם הוא נותן כסף ל"נימרוד הזה" (טים רות'), הוא יורה בו על הפרינציפ. |
|
||||
|
||||
PUMPKIN
About fifteen hundred dollars. JULES Put it in your pocket, it's yours. Now with the rest of them wallets and the register, that makes this a pretty successful little score. VINCENT Jules, if you give this nimrod fifteen hundred buck, I'm gonna shoot 'em on general principle. JULES You ain't gonna do a goddamn thing, now hang back and shut the fuck up. Besides, I ain't givin' it to him. I'm buyin' somethin' for my money. Wanna know what I'm buyin' Ringo? PUMPKIN What? JULES Your life. I'm givin' you that money so I don't hafta kill your ass. You read the Bible? |
|
||||
|
||||
שאלתי את ידידתי (הישראלית) בת העדה האמריקנית והיא מסכימה עם תיאור זה. |
|
||||
|
||||
שלא לדבר על נימרוד. ומנסיון משפחתי, מורן נשמע כמו בדיחה באנגלית. מתוך הAmerican Heritage nim·rod n.
1. also Nimrod A hunter. 2. Informal A person regarded as silly, foolish, or stupid. |
|
||||
|
||||
הכי גרוע זה אסנת. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לא ממש. לחבר שלי קוראים יאיר (מאוית באנגלית Yair), וקרובי המשפחה האמריקנים שלי הסתבכו לא מעט עם השם (ביטאו אותו כאילו הוא מתחרז עם Hair). |
|
||||
|
||||
בנבחרת ארה"ב בהתעמלות מכשירים לאולמיפיאדת אטלנטה היה ג'איר לינץ': |
|
||||
|
||||
טוב, הוא בטח מבית ישראלי... |
|
||||
|
||||
כושי עברי? |
|
||||
|
||||
איזה כושי? סתם שזוף. |
|
||||
|
||||
כמדומני, שמו של בנך נכתב באותיות לאטיניות, ולא באנגלית דווקא. |
|
||||
|
||||
לא כל שם תנכ"י הוא אוניברסלי. נועה ואיתי, למשל, הם שמות תנכ"יים, אבל הגוי המערבי הממוצע או שלא מצליח להגות אותם, או שמסתבך איתם נורא, או ששואל את השאלה הבלתי נמנעת, אם נועה זה לא שם של גבר. חלק לא קטן מהשמות הנ"ל הם לא אוניברסליים, מה גם שהנוצרים יש להם דרך מוזרה משהו להחליט איזה שמות לקרוא לבניהם ואיזה לא1. 1 אני מבינה למה עשיו, נניח, וישמעאל. לבן? איזבל? |
|
||||
|
||||
היה שחקן כדורסל, כמדומני, שקראו לו לבן מרסר. והוא היה, כמובן, שחור. |
|
||||
|
||||
אכן אכן. נראה שהאלצהיימר שלי עובד שעות נוספות... |
|
||||
|
||||
כן אבל הוא קיבל את השם הזה כשהוא התגייר קצת אחרי שהיה ילד |
|
||||
|
||||
וגם דיויד בלותנטאל. תתפלא, גזען, אבל יש גם כושים יהודים |
|
||||
|
||||
לא ברור לי איך אפשר להיות יהודי כמעט מלידה ולא להתגייר, אפשר הסבר ? (אם התשובה היא ברית מילה, נא לוותר על ההסבר וללכת ללמוד קצת יהדות במקום). |
|
||||
|
||||
התשובה היא כמובן ברית מילה. לא על כל בדיחה צריך לקפוץ. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח בזה? חוץ מזה שאני זוכר שהוא גר (אבל כאן יכול להיות שאני מתבלבל עם אולסי פרי). אבל אתה רוצה להגיד לי שיש הורים יהודיים שיקראו לבן שלהם לבן? הרי לבן ביהדות זה יותר גרוע מפרעה ("שפרעה ציווה רק על הזכרים וגו"'), ופרעה זה כמעט היטלר ימ"ש. מצד שני רב רפורמי עם חוש הומור וחוסר בהשכלה יהודית, זה אני מאמין. |
|
||||
|
||||
בערות מוחלטת ביהדות, זה כן. חוסר חוש הומור לא. אתה חייב להודות, לקרוא ''לבן'' לבחור שחור, מעיד על חוש הומור מסויים. |
|
||||
|
||||
אפשר הסבר מדוע, לדעתך, ראו חכמנו את לבן דווקא באור כה שלילי? הרי התנ"ך לא חסר תחמנים איומים ודמויות נוראות גם חוץ ממנו. |
|
||||
|
||||
שפרעה לא גזר אלא על הזכרים ולבן בא להשמיד גם את הבנות. |
|
||||
|
||||
דבר כזה מופיע בתנ"ך? על איזה בנות מדובר? |
|
||||
|
||||
בראשית ל'- ל''א |
|
||||
|
||||
לא הבנתי. איפה בפרקים האלה אתה רואה את זה? |
|
||||
|
||||
"צא ולמד מה ביקש לבן הארמי לעשות ליעקב אבינו. שפרעה לא גזר אלא על הזכרים, ולבן בקש לעקור את הכל. שנאמר: 'ארמי אובד אבי' " (הגדה של פסח) לבן רצה להרוג את יעקב, ולכן בפוטנציה - את כל עם ישראל. |
|
||||
|
||||
לבן ברדפו את יעקב ומחנהו איים להשמיד את כולם - גברים, נשים וילדים; "יש לאל ידי, לעשות עמכם רע" (בר' ל"א כ"ט) - "עמכם", ולא "עמך". |
|
||||
|
||||
זה לא אני, זה גוגל בעצם, מגיע לי על שלא הסתכלתי לאן הגעתי. |
|
||||
|
||||
לבן היה אביהן של לאה ורחל, ולפיכך כל ישראל, למעט דן, נפתלי, גד ואשר, מזרעו. לייחס לו רשעות מפליגה זו בעצם הודאה שגם אנחנו נושאים את הגנים. להערכתי, חז"ל הובכו מכך שהסבא-רבא לא בחל בגילויי עריות הומוסקסואלים, שנאמר: "וְיַעֲקֹב, תָּקַע אֶת-אָהֳלוֹ בָּהָר, וְלָבָן תָּקַע אֶת-אֶחָיו, בְּהַר הַגִּלְעָד" (בראשית ל"א 25, נשבע לכם!). |
|
||||
|
||||
אין ברירה אלא להסיק ש"אחיו" היה סוג של אוהל. חוץ מזה, לא ברור לי מה עניין הגנים. הרי א', הם לא ידעו על הגנים! ו-ב'. כיוון שאברהם היה שקרן מועד, יעקב - רמאי וגנב ודוד (שמזרעו, זכור, יבוא המשיח) - חמדן מרושע וציניקן, אז לבן? באמת? ממה ההתרגשות? |
|
||||
|
||||
אבל הכי גרוע - איבד את כח הגברא בבגרותו. |
|
||||
|
||||
החטא ועונשו. |
|
||||
|
||||
בניגוד לנבלים אחרים בתנ"ך, שבטקסט כפשוטו הם לא כל כך נבלים, ואפילו אנשים הגונים בהחלט1, לבן גם בטקסט המקראי הוא נבל לא קטן, ובכל מקרה אני לא רואה סיבה לקרוא על שמו ילדים. ובניגוד לישמעאל, אין אפילו משמעות יפה לשם שלו. 1 עשו וישמעאל כמשל. |
|
||||
|
||||
אבל לישמעאל, לפחות, היה גורל נורא. גם זה ודאי לא הייתי רוצה להפיל על בן שלי. |
|
||||
|
||||
איזה גורל נורא? ברית מילה בגיל 13? הוא עבר את זה. שאבא שלו גרש את אמא שלו והיא נטשה אותו למות במדבר? גם את זה הוא שרד יפה. והוא חי 137 שנה, ונולדו לו 12 בנים שהתפשטו יפה על פני המזה"ת, וכל אחד מהם היה לנשיא. יב וְאֵלֶּה תֹּלְדֹת יִשְׁמָעֵאל, בֶּן-אַבְרָהָם: אֲשֶׁר יָלְדָה הָגָר הַמִּצְרִית, שִׁפְחַת שָׂרָה--לְאַבְרָהָם. יג וְאֵלֶּה, שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׁמָעֵאל, בִּשְׁמֹתָם, לְתוֹלְדֹתָם: בְּכֹר יִשְׁמָעֵאל נְבָיֹת, וְקֵדָר וְאַדְבְּאֵל וּמִבְשָׂם. יד וּמִשְׁמָע וְדוּמָה, וּמַשָּׂא. טו חֲדַד וְתֵימָא, יְטוּר נָפִישׁ וָקֵדְמָה. טז אֵלֶּה הֵם בְּנֵי יִשְׁמָעֵאל, וְאֵלֶּה שְׁמֹתָם, בְּחַצְרֵיהֶם, וּבְטִירֹתָם--שְׁנֵים-עָשָׂר נְשִׂיאִם, לְאֻמֹּתָם. יז וְאֵלֶּה, שְׁנֵי חַיֵּי יִשְׁמָעֵאל--מְאַת שָׁנָה וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה, וְשֶׁבַע שָׁנִים; וַיִּגְוַע וַיָּמָת, וַיֵּאָסֶף אֶל-עַמָּיו. יח וַיִּשְׁכְּנוּ מֵחֲוִילָה עַד-שׁוּר, אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי מִצְרַיִם, בֹּאֲכָה, אַשּׁוּרָה; עַל-פְּנֵי כָל-אֶחָיו, נָפָל. {פ} |
|
||||
|
||||
אני לא מאחלת לאף אחד נטישה כזאת מצד הוריו, וגם לא אמא שהיא שפחה ומגורשת. |
|
||||
|
||||
הוא עבר את זה... הוא שרד יפה... אין ספק שאהבת האדם שאת מפגינה פה, היא מרנינת לב ומשובבת נפש. |
|
||||
|
||||
מה את רוצה? עד אמצע המאה ה-20, לערך, רוב הילדים היו מה שאנחנו קוראים היום "ילדים מוכים". זה לא שאפשר להגיד ש"גורלו של ישמעאל היה אומלל". כולה היתה לו ילדות קצת קשה. לא סיבה להמנע מלקרוא ילדים בשם הזה. |
|
||||
|
||||
אני חושב שקראו לו לבון, ואחרי הגיור הוא שינה את זה לשם העברי הכי קרוב. |
|
||||
|
||||
כלב (Caleb) הוא בין החביבים עלי. אני מכיר בחורה שקראה כך לבנה. לא היה לי נעים להגיד לה מה משמעות השם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |