|
||||
|
||||
טלי, לא זכור לי שהתלוננתי על מראה החולים בצאתם מחדר ECT. לא זכור לי שהעליתי את המונח "אכזריות" על סדר היום. לא זכור לי שדיברתי על חוסר הבנה של "מגנון הפעולה של התרופות". לא זכור לי שכתבתי כאן שהבעיה המהותית של תרופה לא מספיק ספציפית, היא ב"תופעות לוואי מוטוריות". לא זכור לי שהכחשתי הצלחות כלשהן של רפואה פסיכיאטרית. לא זכור לי שערערתי על הכוונות הטובות של המאשפזים בכפיה - ברור שבלי זדון מצידם, ההנחה שלהם היא שהסיכוי עולה על הסיכון. בדקתי עכשיו את ההודעות הקודמות שלי ומסתבר שזו לא בעיית זיכרון שלי, אלא שהדברים האלה אכן לא היו שם. אני שמח על הנכונות שלך לנהל גם איתי דיון, אבל אשמח הרבה יותר אם הוא יהיה על מה שאני טוען. |
|
||||
|
||||
טלי לא תנהל דיון על מה שאתה טוען לגופו, מכיון שהיא והברנש השני ש"היה סטאז'ר ב85" , מחזיקים באיזו תאוריה הזויה שאונס הוא למעשה גמילות חסדים ברגע שאתה משתייך לכת המצומצמת שבורכה ביכולת להבין את המהות ה'אמיתית' של האונס (בזכות 7 שנים בבית ספר לרפואה כמובן). את כל התופעות שראית לפני 20 שנה , אני ראיתי לפני 5 שנים בבית החולים המתקדם שטלי עובדת בו. את כל ההשפלות הקטנות, של אנשי צוות שמסתגרים באקווריום המחלקתי, של כוחניות כלפי חולים, איומים, אטימות, זילזול, הזנחה, וכן - גם "דיבה" כלפיהם (גם אני חוויתי עלילה מרושעת במסגרת ה"טיפול" של אחד אנשי הצוות הציני כלפיי) . והחוויה הקשה של הכליאה ואובדן החירות במסווה של "רפואה" תלווה אותי כל חיי. ואת כל זה אני ראיתי מקרוב, ללא ה"הכנה המוקדמת" שטלי טוענת שצריך אותה כדי להבין שהגועל נפש הוא בכלל נופת צופים, ..וגם לא באתר של הסיינטולוגיה העולמית. כמובן, שכשאתה ספוג בתודעה של איש "מקצוע" , אתה לא מסוגל לראות זאת. אתה בטוח שהמחלה גורמת לסבל של החולה והמערכת שאתה עובד בה מרפאת אותו. זה הרי הוכח באינספור מחקרים. הבעיה היסודית בכל המחקרים האלה נשארת ברמת האקסיומה. הבעיה היסודית היא אותה בעיה בתורת הגזע הנאצית , והיא תשאר גם אם יעשו עוד ועוד מחקרים גזעניים או אנטי הומאניים עם ים של אינטרסים כלכליים\קפיטליסטים ברקע. אני לא רוצה להתגלגל לחוק גודווין ולכן אעצור כאן ,בתורת הגזע כפרדיגמה, אבל יש פה פער עצום של נרטיבים בין סיפורו של הקורבן: הסיפור הבסיסי והכואב של היחיד במצב הקפקאי של האשפוז הכפוי ללא הגנה מינימלית, לבין מעשיות אלף לילה ולילה מתוחכמות (או מדעיות, או רפואיות אם תרצו) שבאות להצדיק תוקפנות ואלימות מערכתית , של בני אדם חזקים כלפי בני אדם חלשים - אותן מוכרים מדי יום הפסיכיאטרים מהמעמד הגבוה שיש להם גישה ויכולת ביטוי בתקשורת ובכלל, לכל דיחפין, החל מבאיל הקורא וכלה בתוכניות הבוקר ובכנסים של "אנוש" וכו וכו'.. בכל דיקטטורה גזענית סתמו את הפה למיעוט הנרדף , וכאן העיוות זועק לשמיים. רק שטלי והברנש השני, לא מסוגלים בכלל לראות את זה. הם פשוט עיוורים לעוולות שהם יוצרים במו ידיהם באצטלה עקומה ומזעזעת. |
|
||||
|
||||
יש בתי חולים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות. יש רופאים, פסיכיאטרים או אחרים, מוצלחים יותר ומוצלחים פחות התחושה שלי היא שאתה וחגי אביאל הגעתם למוסדות/רופאים גרועים והכללתם מהם. הייתה לי חברה קרובה מאוד שהייתה מאושפזת מספר פעמים. אימה אשפזה אותה הרבה פחות ממה שהיא עצמה הייתה רוצה לעשות זאת. בפעם האחרונה שעמדה בפני השאלה אם לאשפז את ביתה, לאחר שבועיים שבהם הביעה זו את רצונה להתאבד, החליטה האם לנסות לעבור את זה אחרת. הבת, חברתי הטובה, התאבדה. אין לי ספק שהפסיכיאטרים טועים הרבה. אולי הרבה יותר מדי (בעניינים כאלה, למעשה, כל טעות היא קצת יותר מדי). וישנה כמובן הבעיה שציינתי קודם - ודאי שיש גם מוסדות גרועים ופסיכיאטרים גרועים, אולי אפילו סדיסטים. אבל יש גם מקרים שרק אשפוז הולם יכול להציל אותם. מאותה חברה ז"ל היכרתי גם מאושפזים לשעבר אחרים, שרובם סבורים שהטיפול היה חיוני להם. וגם להם, אגב, כמוך וכמוה, יש משפחות עתירות השכלה ותארים. |
|
||||
|
||||
א. לדעתי רצונו של אדם כבודו - והכלל חל גם על מי שבוחר לשים קץ לחייו . זה קשה , נכון. אבל אף אחד לא אמר שלשמור על כבוד האדם וחירותו אמור להיות קל וכיף. הזכות למות היא חלק אינטגרלי מהזכות לכבוד. ב. אני (ואני די בטוח שגם חגי אביאל), לא הגעתי "במקרה" למוסד גרוע ו"יוצא דופן". הגעתי לתופעה. אני מכיר עשרות רבות של אנשים נפגעי מוסדות שונים בארץ, ואני מכיר את המערכת לעומק ועל בוריה. אני מוכן לחתום לך בלב שקט על כך שאם יש חריג זה דווקא המוסד הטוב שבו אתה טוען שנתקלת, ולא להיפך, והפסיכיאטר ה"מוצלח" שפגשת.. ג. יש פה ,במסגרת הפסיכיאטרית, בסיס של תרבות ארגונית דפוקה מהיסוד , שיכורה מכח להשחית, עם עולם ערכים מעוות וחולני שמטרתו היחידה היא ליצור גדודי זומבים שסובלים מתסמונת שטוקהולם ו"מקבלים תובנה למחלה". הבעיה היא לא בעצם הפסיכיאטריה אלא בכך שהיא השתלטה על כל השיח הציבורי, הפכה לקונצנזוס ולאמת "מדעית" בלעדית, וסותמת את הפיות בברוטאליות לכל מי שלא מסכים איתם ("כת"\"הזויים"\"נתקלת במקרה ברופא חריג בעייתי, זה לא מעיד כל הכלל", ועוד רטוריקות כאלה ואחרות) . על הדרך יש ניצול כלכלי מטורף של האוכלוסיות הנדכאות (עע כתבה מהחודש האחרון במקור ראשון של יפעת ארליך על מפעלים מוגנים בברה"ן) הדרך הנכונה לעצור את זה היא לפזר את מוקד הכח הרע הזה ולסרס אותו עד כלות. פסיכיאטריה ממסדית ואלימה זה לא גזירת גורל . לא חייבים להסכים לזה ולקבל את זה כאמת מדעית. יש אלטרנטיבה |
|
||||
|
||||
תוכל להרחיב באשר לאלטרנטיבה? |
|
||||
|
||||
א. מקובל עליי בהחלט שזכותו של אדם להתאבד, אם זה רצונו. אבל יש מקרים - כמו זה של חברתי, למשל - שבהם מדובר ברצון רגעי מאוד, ולמעשה ברצון יותר לקריאה לעזרה מאשר להתאבדות, שברור שהם מהווים טרגדיה טהורה. אני יודעת שהיא רצתה בעזרה: דקה או שתיים לפני מעשה היא התקשרה אליי, רק שלא הספקתי להגיע לטלפון בזמן והייתי בדרך החוצה, וכיוון שהיא לא השאירה הודעה חשבתי שאתקשר אליה מיד בשובי. בדיוק לפני או אחרי הטלפון הזה היא התקשרה לאמה, אבל אמה הייתה עסוקה וביקשה לדבר אתה מאוחר יותר. והיא לא הייתה דכאונית: למעשה, היו לה ימים טובים מאוד מדי פעם, ויכולת רבה להיות מאושרת. ב. לא טענתי שאינני טוענת לרגע שבתי החולים והרופאים שנתקלת בהם הם חריגים, אלא רק שאינני בטוחה שהאפשרות האחרת היא חריגה. נכון, אינני מכירה את המערכת לעומק, אבל היכרתי באמת אי אלה אנשים שמכירים אותה כך, ורובם סבורים אחר ממך ג. ודאי שהמטרה ליצור גדודי זומבים איננה - בשום אופן - מטרתו של הממסד הפסיכיאטרי. הרי באותה מידה שאתה טוען אחרת, אני יכולה לטעון שמטרתך היחידה שלך בהכפשת המערכת הזאת היא להרבות התאבדויות ורציחות בארצנו. נכון, ייתכן מאוד שיש אנשי מקצוע רבים שהם שיכורים מכח, ויש גם הרבה מאוד כוונות טובות המביאות היישר לגיהנום, אבל זה מסוג הפרדוקסים המתקיימים בשטחים רבים מאוד של החיים. עצוב, אכזרי, אך בלתי נמנע. וכמובן - אין כאן בדיוק אמת מדעית, אבל אין כזו גם בדבריך. וכמו אפופידס, גם אני אשמח אם תרבחיב מעט בעניין האלטרנטיבה. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |