בתשובה לאמיר, 15/09/05 23:28
לפתח את זה 330054
מה שעורר בי הזדהות גדולה הייתה הטרגדיה הנוראה /של המפ]ונים שהועברו לכלובים בבתי המלון. ועכשיוח אני רואה שהם התרגלו לחיי השבי האלה, ולא רוצים לעזוב אותם... מאוד מבלבל.
לפתח את זה 330057
אני יודע שלא תאמינו לי אבל עלי עבר תהליך דומה ‏1. אני חשבתי שבסה"כ מדובר על מעבר דירה ושהשבר הגדול הוא ברמה של המדינה ולא של האזרחים. עם הזמן אני מבין עד כמה השבר חמור כאשר אנשים טולטלו מקהילותיהם, איבדו את מקורות פרנסתם ועכשיו צריכים לקום ולהתחיל מאפס. אני יודע על מתחים בין בני זוג, מצוקות כלכליות ובכלל בלבול גדול מאוד. אני מניח שבי אישית גירוש מהבית לא היה פוגע כל כך בגלל אופיי ואופי הפרנסה שלי, אולם אני מגלה שלאחרים זה הרבה יותר קשה.

1 אך בניגוד למגיב למעלה לא בציניות ‏2

2 האם באמת מוזר ששמאלני יגלה חמלה כלפי אנשים שבגיל 50 מאבדים את ביתם ומקור פרנסתם?
אולי עכשיו תתחיל להבין את החשיבות של דמי אבטלה. 330091
ופיצויי הפיטורין כמובן. 330092
אולי עכשיו תתחיל להבין את החשיבות של דמי אבטלה. 330190
אם המדינה לא היתה גובה כל כך הרבה כסף כל כך הרבה שנים הם היו במצב יותר טוב.

דמי אבטלה זה לשישה חודשים. מה אחר כך? בגיל 50.5 ללכת למות ביערות הקרח, זה לא קצת מוקדם?
מה מוזר? 330115
האם זה מוזר שמישהו, שמאלני או ימני, *לא* יגלה חמלה כלפי אנשים שזורקים את הילדים והתינוקות שלהם מול המצלמות ואחר כך לא נוקפים אצבע כדי לעזור לעצמם כשהם מובאים למקום דיור זמני ובמקום זאת הם רק דואגים להופיע רע בתקשורת‏1?

אני בהחלט מגלה חמלה כלפי אנשים ששיתפו פעולה בפינוי ועכשיו מגלים שאין להם ממש גב מאחוריהם. זה לא אומר שעכשיו הם נכנעים ומתחילים לעשות רעש סרק או למנוע מהילדים שלהם ללכת לבי"ס, יש מחאה ויש מחאה.

___
1 לא כל מי מהם שמופיע בתקשורת הוא רע. אני מאמין בכל ליבי שיש שם גם אנשים הגונים שרוצים לעזור לעצמם ולהתפרנס בכבוד.
מה מוזר? 330191
כלומר אתה מגלה חמלה רק לאלו ששתקו על העול שנעשה להם. מי שהפגין, בטעם טוב או בטעם רע כבר לא ראוי לחמלה. לא הוא, לא אשתו ולא ילדיו.

מעניין כמה חמלה יש לך לערבים שזרקים אבנים על חיילים ומתים שלא תוך כדי לחימה.
מה מוזר? 330209
את המשמעות וההשלכות של פינוי אנשים מבתיהם ומישובים שלמים יכלתי לנסות להבין גם לפני שזה קרה בארץ שלנו והייתי עד לכך. ברור שזה דבר נורא לעשות לאנשים וראוי ולגיטימי ורצוי ומומלץ להפגין נגד זה בטעם טוב, ואפילו קצת בטעם רע. אבל היו גם אנשים עם טעם רע מידי שחצו מבחינתי גבולות שגרמו לי פשוט להיגעל מההיתנהגות שלהם. זה כל מה שאני אומר.

אלה ששתקו על העול שנעשה להם נמצאים, לדעתי, מחוץ לנושא הדיון שפתחתי.
מה מוזר? 330210
ואם כבר מאזכרים את הערבים, אז נראה לי שמהם דווקא יצאו החלוצים בשיטת "שים את הילדים בחזית המלחמה" וכנראה שכמה מהמתנחלים למדו מהם דבר או שניים. אני לא מבדיל בין ערבים ליהודים בשיפוט שלי והיה לי מאד מצער לראות שגם בנינו יש כאלה.

אין לי ספק שהאנשים האלה משני הצדדים הם מיעוט, ואני משתדל לראות את המציאות בפרופורציה נכונה יותר ממה שהם מנסים להציג לנו. אין להסיק מכך שאני רואה הכל בורוד!
מה מוזר? 330650
אני מגלה חמלה רק לאלו שלא לבשו באוגוסט טלאים צהובים.
מה מוזר? 330726
ואתה מודע לכך שלובשי הטלאי היו מיעוט שבמיעוט, אני מקווה.
מה מוזר? 330727
ושהצבע של התלאי היה כתום, לא צהוב.
מה מוזר? 330729
אני כבר הכרזתי לא אחת על עוורון הצבעים בו אני לוקה. אי לכך נעליים אדומות של צנחנים נראות לי חומות, ואת האור ברמזור שרבים מכנים ''כתום'' אני רואה כצהוב.
מה מוזר? 330792
לא לגמרי נכון.

בפינוי עצמו, בצפון השומרון, גם בחומש וגם בשאנור היו לפחות שתי קבוצות של נערות (אחת מכל ישוב) עם פיג'מה עירקית סטייל מחנה ריכוז וטלאים צהובים כמו השמש ‏1

אולי היו עוד ועוד לא
זה בכל אופן מה שיצא לתשקורת

____
1 ולמי שבמקרה רואה את השמש בכתום -> התכוונתי לצהובון ה"סאן"
מה מוזר? 331169
האנשים שאני פגשתי לבשו טלאי בצבע צהוב. עם הכיתוב Jude.
לא יכול לדבר בשם אחרים, 332129
אבל החמלה שאני חש היא לאלו שניסו לדאוג לעצמם, ולא הצליחו. לאלו שחיפשו מראש דיור חליפי. עבודה חדשה. שרשמו את ילדיהם לבתי ספר.

אלו שישבו בחיבוק ידיים (אם לא בהרמתן עלי ועל שכמותי)? למה שאחוש חמלה כלפיהם? החובה של כל אדם היא לדאוג קודם כל לעצמו. מרבית אלו שעכשיו בבוץ אפילו לא ניסו.
לפתח את זה 330376
אפרופו המשפט שלך "האם באמת מוזר ששמאלני יגלה חמלה כלפי אנשים שבגיל 50 מאבדים את ביתם ומקור פרנסתם". כמה אמפתיה יש לך כלפי הפלסטינאים החפים מפשע שלא יכולים לצאת לעבודה בגלל סגרים וכתרים שישראל מטילה עליהם?
לפתח את זה 330380
השאלה היא אם אותם פלסטינים הגיעו לגיל 50, ואם כן - מדוע?
לפתח את זה 330476
יש לי אמפתיה. אני גם מעוניין לפתור את הבעייה והצעתי כאן באייל פתרון. אני לא מוכן למות כדי לתת להם לעבור חופשי ולהבריח איתם פצצות.
לפתח את זה 330420
למה שלא נאמין לך? הגישה שלי אנושית כלפי כולם: כלפי מתנחלים, אזרחים סתם שאיבדו את דירתם, כלפי יעקב וגם כלפי הערבים.
אולי האנשים הדתיים לאומיים שמרוכזים בהתיישבות, יתחילו לגייס את האנרגיות האידאולוגיות שלהם גם לטובת כל הנפגעים;גם מהחלטות פוליטיות וגם מהחלטות ה"שוק". אולי יתחילו לגלות אמפתיה לכל סבל של אנשים ללא הבדל דת, גזע ומין.
לפתח את זה 330425
אולי אנשים יפסיקו להעיר הערות שמתפרשות כמושרשות בסטיגמות ("אולי האנשים הדתיים לאומיים שמרוכזים בהתיישבות, יתחילו") בשעה שהם מדברים על חמלה ? למיטב ראייתי אנשים דתיים תורמים מכספם וזמנם הרבה יותר מחילוניים.
לגבי הבדלי דת וגזע, לא. עניי עמך קודמים.
לפתח את זה 330431
עניי עירך קודמים בענייני צדקה, אבל אנחנו בענייני אמפתיה עסקינן.
לפתח את זה 330464
מה זה משנה? אם אני חש אמפתיה לבני אדם ולא לקופי מעבדה, מסתבר שהאמפתיה היא רגש סלקטיבי. אם הסכמנו כבר על זה הרי שנשאר לנו רק להתמקח על המחיר - ודי ברור למה אני ארגיש אמפתיה לכאלו שדומים לי יותר משארגיש כלפי כל בני האדם באופן כללי. לא רק שזה הגיוני וסביר, אני גם לא רואה בזה שום דבר רע.
לפתח את זה 330465
סליחה, תיקון: לבני אדם *יותר מאשר* לקופי מעבדה. קשה לי מאוד לראות את התמונות של קופי המעבדה, אבל אם היה שם בן אדם, כנראה היה קשה לי שבעתיים.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים