|
||||
|
||||
>הריי יש לנו אינסוף איברים בקבוצה וברור לחלוטין שהיא מקיימת אינטרפולציה אינסופית בין אבריה המובחנים, ואינטרפולציה זו אינה מושפעת כהוא זה מקיומם או אי-קיומם של החסמים. אנא הוכח את טענתך. |
|
||||
|
||||
"אנא הוכח את טענתך." מושג האינסוף מופיע בשתיי קטגוריות נפרדות: קטגוריה אחת הינה אוסף בעל אינסוף איברים מובחנים. קטגוריה שניה הינה רצף מוחלט ואינסופי כאשר אינסופיותו היא גם מבנית (שום תת-אלאמנטים לא "שוברים את" רציפותו) ויכולה להיות גם עוצמתית (כאשר עוצמה = oo). שום אוסף אינו יכול להיות רציף (מעצם הגדרתו) או להשיג את העוצמה oo . לסיכום, כל אינטרפולציה אינסופית של תת-אלמנטים ("שבירות" מובחנות-היטב) למעשה מרחיקה את האוסף האינסופי מעוצמת-הרצף, ומדגימה בבירור את השוני המהותי שבין שתיי הקטגוריות של מושג האינסוף. |
|
||||
|
||||
>כל אינטרפולציה אינסופית של תת-אלמנטים ("שבירות" מובחנות-היטב) למעשה מרחיקה את האוסף האינסופי מעוצמת-הרצף אנא הוכח את טענתך. |
|
||||
|
||||
''אנא הוכח את טענתך.'' רק לרצף יש את עוצמת-הרצף, פשוטו כמשמעו. שבירה אינסופית של רצף היא האנטיתיזה של רצף. כפי שאתה רואה אורי, אני משתמש בפשטות בתובנותיהן המקוריות של מילים, ורק מרוויח מפשטות זו. |
|
||||
|
||||
>רק לרצף יש את עוצמת-הרצף, פשוטו כמשמעו. אנא הוכח את טענתך. |
|
||||
|
||||
"אנא הוכח את טענתך" א) הרצף-המוחלט (הבלתי-מורכב, האטומי וכו') המיוצג ע"י אלמנט > 0 , הינו אקסיומה, כאשר האקסיומה המשלימה הינה הבדידיות-המוחלטת, המיוצגת ע"י אלמנט אטומי (בלתי-מורכב) השווה בדיוק ל-0 . המלאות-המוחלטת והריקנות-המוחלטת הם מושגי-היסוד הבלתי משתנים העומדים בבסיס מרחב-הגישור שבין הרצף-המוחלט להבדידיות-המוחלטת, כאשר התודעה עצמה משמשת כפונקציית-הגישור בין הרצף-המוחלט לבדידיות-המוחלטת, ותוצאות גישור אלה מתקיימות (וניתנות למיון) בין גישור מקבילי לחלוטין לבין גישור סדרתי לחלוטין. המתמטיקה-המונדית עוסקת בחקירת מרחב-הגישור. כידוע היטב, אקסיומה אינה ברת-הוכחה, אלא צריכה להדגים את יכולתה להיות עצמאית-הדדית ועקבית במסגרת מערכת אקסיומות נתונה, המאפשרת יצירת מרחב חקירה לא-טריוויאלי, ומרחב-הגישור הנ"ל מדגים בבירור כי המתמטיקה-הרגילה מבוססת על פונקציית-גישור סדרתית בלבד. |
|
||||
|
||||
איפה באקסיומות שלך יש משהו על "עוצמת הרצף"? |
|
||||
|
||||
תוכן הקבוצה המלאה הוא הרצף בכבודו ובעצמו, ואין בילתו! |
|
||||
|
||||
תוכן הקבוצה המלאה הוא הרצף בכבודו ובעצמו, ואין בילתו! |
|
||||
|
||||
ומה זה "עוצמת" הרצף? |
|
||||
|
||||
עומצת-הרצף שקולה לתכונה ה*מבנית* של הרצף, ותכונה מבנית זו נעדרת כליל מאוסף. לכן לאוסף אין את עוצמת-הרצף, כי אוסף מכיל בתחומו תת-אלמנטים ואילו רצף אינו מכיל בתחומו תת-אלמנטים ולכן יש לו את עוצמת-הרצף. |
|
||||
|
||||
לא הבנתי את מה שכתבת. אם אתה בוחר להשתמש בשפה משלך, ההגינות מחייבת אותך להסביר לנו את המושגים בהם אתה משתמש. למשל, כשאתה אומר "עוצמת הרצף" למה אתה מתכוון? מה זה "עוצמה" אצלך? |
|
||||
|
||||
"מה זה "עוצמה" אצלך?" המושג שאני משתמש בו הוא "עוצמת-הרצף", וכפי שהסברתי, עוצמת קיום זו היא כו חזקה עד שהיא לא מאפשרת לשום תת-אלמנטים (כולל נקודות) להתקיים בתחומה. |
|
||||
|
||||
אז "עצמת הרצף" היא סוג של "עוצמת קיום"? מה זה "עוצמת קיום"? האם מהמשפט "עוצמת קיום זו היא כו חזקה עד שהיא לא מאפשרת לשום תת-אלמנטים (כולל נקודות) להתקיים בתחומה" אפשר להבין ש"עוצמת קיום" חלשה היא אובייקט שכן מאפשר לתת אלמנטים (כולל נקודות) להתקיים בתוכו? האם הכח של עצמת הקיום הוא כח דוחה אלמנטים (כולל נקודות)? האם גם "עצמת הריק" היא "עוצמת קיום כה חזקה עד שהיא לא מאפשרת לשום תת-אלמנטים (כולל נקודות) להתקיים בתחומה" או שאולי נקודות כן קיימות בתוך עוצמת הריק? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
1. זו באמת נראית לך הבעייה היחידה? 2. מה לדעתך הסיכוי שלך לקבל תשובה בהירה וקוהרנטית שתבהיר אפילו רק את הפינה הקטנה הזו? 3. נחיה ונראה. |
|
||||
|
||||
1. ממש לא, אבל כדאי להתחיל מאיפשהו. אחרי שלא הלחתי להבין את האין הסבר בנושא הקווים (היחיד) והנקודות (שהן גם רבות וגם יחידות), חשבתי אולי לקבל הסבר לעוצמה. 2. הסיכוי קלוש ביותר, אבל לפעמים יש הפתעות לטובה. 3. זה לא שיש לנו דברים טובים יותר לעשות. |
|
||||
|
||||
1. "כדאי להתחיל מאיפשהו" - כבר התחילו מאיזה שבע-מאות איפשהואים פה, תמיד עם אותה תוצאה. למה עוד אחד? 2. בהצלחה. 3. דווקא יש. לא לעודד טרחנים כפייתיים זה גם מעשה, ואפילו אחד שברכה בצידו. |
|
||||
|
||||
דורון שדמי כתב את ה"מתמטיקה" שלו הרבה לפני שהוא התכתב אם מישהו באייל, ויש להניח שהוא ימשיך לכתוב גם אם לא "נעודד" אותו (לא שברור לי למה). בינתיים, נסה לראות את הדיונים האלה כבידור. ------------------------------------- אבל, האמת ששיכנעת אותי להפסיק את הדיון אם אני לא אקבל תשובה עניינית. |
|
||||
|
||||
ריקנות-מוחלטת ומלאות-מוחלטת אכן אינן מאפשרות לשום תת-אלמנטים להתקיים בתחומן, וזוהי בדיוק התובנה העומדת בבסיס המילה ''מוחלט''. הבה ננסה להבדיל בין מלאות-מוחלטת לריקנות-מוחלטת עפ''י מושג האינטרפולציה והאקסטרפולציה. נדמיין נא את מצב המלאות-המוחלטת כקוטב-הצפוני של כדור (בדומה לכדור רימן במרחב-המרוכב). כל שינוי מהקוטב-הצפוני והלאה הינו אקסטרפולציה בין אלמנטים. עתה, נדמיין נא את מצב הריקנותת-המוחלטת כקוטב-הדרומי של כדור (בדומה לכדור רימן במרחב-המרוכב). כל שינוי מהקוטב-הדרומי והלאה הינו אינטרפולציה בין אלמנטים. משמעות המילה ''שינוי'' בהקשר הנ''ל היא'' מעבר ללא דרגות-ביינים ממצב מוחלט למצב יחסי של ריבוי מצבים. |
|
||||
|
||||
בהמשך לתגובה 329374, ועד להופעתה של תשובה עניינית, אני מפסיק את הדיון. |
|
||||
|
||||
'', אני מפסיק את הדיון'' הצלח בדרכך. |
|
||||
|
||||
<מרחב-הגישור הנ"ל מדגים בבירור כי המתמטיקה-הרגילה מבוססת על פונקציית-גישור סדרתית בלבד. אנא הוכח את טענתך. |
|
||||
|
||||
"אנא הוכח את טענתך." קרא נא לפחות את http://www.geocities.com/complementarytheory/TAP.pdf ואם תמצא לנכון, אנא קרא נא גם אתhttp://www.geocities.com/complementarytheory/ONN1.pd... |
|
||||
|
||||
אני מכריז על כניעה מולטת. אנא היה רחום. |
|
||||
|
||||
"אני מכריז על כניעה מולטת. אנא היה רחום." אורי, אנחנו לא באמצע קרב, אז מב בדיוק מונע ממך מלנהל דיאלוג איתי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |