|
||||
|
||||
פיגוע זה ממחיש פעם נוספת את הצורך הדחוף בהפרדות חד צדדית, נטולת הסכמים וחוזים מכל סוג שהוא. רק הפרדות חד צדדית שכזו עשוייה להחזיר בטחון מסויים לתושבי ישראל היהודים, אשר בחייהם משחקים ובוחשים פוליטיקאים שונים 1, המסרבים בכל תוקף לביצוע צעדי הפרדות מסויימים 2. כל זמן שגבולה המזרחי של מדינת ישראל יהיה פתוח ופרוץ לכל אלמנט מתאבד מכל סוג שהוא, ינוצל מצב בלתי נסבל זה עד תום בידי גורמים פלסטינאים שונים לשם ערעור מצבה המוראלי והפוליטי של מדינת ישראל. ערעור מסוג זה עלול אף להביא לסיום השלטון הדמוקרטי במדינת זו, ולהנהגת חוקי חירום דרך קבע - על כל המשתמע מכך. א. מאן 1 ע"ע תיאוריית בן יעקב 2 ע"ע דוקטרינת מאן |
|
||||
|
||||
נהיר לך שאי-אפשרות לפגוע ביהודים בתחומי ישראל אינו אומר דבר. הם פשוט יחזרו לשיטת חטיפת המטוסים, לפיצוץ שגרירויות, וכדומה. אגב, חוקי חירום כבר עכשיו מונהגים דרך קבע - ממלחמת ששת הימים, אם אינני טועה. |
|
||||
|
||||
מצב החרום הוא מאז קום המדינה ידידי, מאז קום המדינה. יוסי ביילין פצח לפני כשנה וחצי (כשהיה שר המשפטים) ביוזמה לבטל את מצב החרום. |
|
||||
|
||||
מר נאורי היקר, בדברי על 'חוקי החירום' אני מתכוון בראש ובראשונה לחרדתי מפני אופציית הפעלתם הישירה בתוך מדינת ישראל - על רקע נימוק ביטחוני זה או אחר - ובהפסקת המצב הדמוקרטי בישראל דה-פאקטו, וזאת בניגוד למצב נוכחי אשר בו קיימים להם חוקי חירום אלה דה-יורה, אך אין בנמצא כל גורם העשוי לנצלם כנגד הדמוקרטיה הישראלית ואושיותיה. יש לשער כי בגבור הטרור בגבולות הקו הירוק עלולה בהחלט להתפתח דינמיקה פנימית הרת גורל בדבר צמצום מצב הדמוקרטיה הנוכחי בישראל, וזאת בגין 'מצב חירום' מוחשי ואמיתי עד מאוד. אין להתפלא כלל אם ברעיון שכזה עשוי לתמוך רוב ישראלי-יהודי על רקע התפתחויות המצב האמור בעשרת החודשים האחרונים - דבר האומר בהחלט דרשני. בברכה א. מאן |
|
||||
|
||||
דווקא ארצך שלך כבר הדגימה בעבר שלא צריך ''מצב חרום'' כדי להגיע ל''הפסקת המצב הדמוקרטי דה-פאקטו''. |
|
||||
|
||||
דווקא ארצו שלה השתמשה בתואנה על מצב חירום. כשהמפלגה השניה בגודלה, במדינה ענייה ומוכת אבטלה, תומכת בהפיכה אלימה ובשכנה הטרוריסטית שנקראת ברה''מ, זה מצב חירום. השאלה היא אם כשממשלה מכריזה על מצב חירום, היא לא יוצרת אחד אחר. |
|
||||
|
||||
אלכסנדר, האם אין החרדה הזו אקוטית יותר ממה שאתה מנסה לצייר1 דיון 467 מה שמעניין או מעציב (עפ"י נק' ההשקפה) הוא שישעיהו לייבוביץ' ואחרים התנבאו2 מייד לאחר מלחמת ששת הימים שהמדרון החלקלק מוביל לסיטואציה עליה אתה מצביע. הצד השני או המשלים של המטבע היא הנטייה הגוברת והולכת לחפש תרופות קסם מהירות לטיפול בסימפטומים3 במחיר מחקר ומחשבה מעמיקה ארוכת טווח4 על גורמי ושורשי הקונפליקט ועל דרכים לטיפול שורש מכאיב אך מצמית. (אכן מאמרו של מעוז לוקה באנלוגיות שלו בין דרום אפריקה וישראל וצ'כוסלובקיה, אך הסב-טקסט שלו לפחות מצטרף לבליל הקולות שמנסה לראות מעבר להווה המיידי) ----------------------------------------- 1למרות הסתייגותו של ewilde 2האם באמת צריך להיות נביא גדול לראות את השתלשלות הענינים. אני מודה שלא בהכרך זוהי דרך דטרמיניסטית אבל סבירותה, לפחות בדיעבד מעידה על דטרמיניותה. 3דוגמת גדר הקסם שסכנתה היא הנצחת הסכסוך והטינה משני הצדדים תוך התעלמות מכמליון האזרחים (רועי) או הגייס החמישי (שי כהן) הפלסטינים בתחומי הקו הירוק. (וזאת בנוסף להסתייגויות כבדות משקל אחרות) 4מעניין לראות ממשלה שרק שאהיד מתפוצץ גורם לה לשבת ולחשוב (נקודתית) ובין קורבן לקרבן התרדמת המחשבתית נמשכת |
|
||||
|
||||
תיקון, מאמרו של אורן יפתחאל מתיקון |
|
||||
|
||||
לעיונך, אלכסנדר מאן, ולעיונם של הכל: חלופה לא הפיכה - ארבע הערות על הפרדה יזומה, מאת זאב מעוז כמו כן, אולי מישהו כאן1 ירצה לשלוח למישהו אחר2 מאמר מ"תיקון" העוסק גם הוא בהפרדות למיניהן. 1 בן-יעקב 2 מאן |
|
||||
|
||||
מיץ ידידי, קראתי בעיון מאמרו של מר זאב מעוז, אך איני יכול למצוא במאמרו זה כל נקודה חדשה ו/או מעניינת, אשר לא נדונה בפורום זה בעבר הקרוב והרחוק כאחד. גרוע מכך; חלוקתו הפורמאלית ל'סוגי' הפרדות שונים ופסיחתו המזוגזגת בין המודלים השונים מותירה מעין בלבול וטעם אקדמאי תפל. הפרדותה החד צדדית ונטולת ההסכמים של מדינת ישראל משטחי המריבה הינה לשיטתי אופציה מסויימת להפסקת המשך מצב שחיקה יומי מצטבר זה, אשר כנגדו עומדת למעשה אופציית המלחמה-היזומה מצד מדינת וממשלת ישראל 1. אישית אינני מאמין כי מדינת ישראל תוכל להמשיך ולהחזיק בשטחי 67 לאורך זמן 2 תוך הפקרת גבולה המזרחי לחדירות טרור אינסופיות, אשר יזרעו אף בעתיד מוות ושכול בערי ישראל. בברכה א. מאן 1 ע"ע דוקטרינת אנשלוביץ' 2 אף מבחינה דמוגראפית גרידא |
|
||||
|
||||
1. בעיית המים: בהנתן שבתחומי הרשות אין די מקורות מים לתושביה, יתכן והפרדה חד צדדית תראה כנסיון להרג המוני של תושבי הרשות. יש לזכור שהרשות גם אינה מסוגלת לדאוג לתושביה לאספקת חשמל. 2. זיהום: הפרדה חד צדדית לא תאפשר לנו לטפל במצב בו הרשות תזהם את מקורות המים שלנו. |
|
||||
|
||||
התשובה לשתי השאלות גם יחד: "מים אפשר לקנות". |
|
||||
|
||||
או להתפיל. אבל איך מפרידים בירושלים? |
|
||||
|
||||
אסתר הנכבדה 1, להלן תגובה ראשונית לנושא סבוך זה, אשר אליו כבר נדרשתי בזמנו; במידה ותיאור זה אינו מדוייק דיו עבורך, הרי שברשותי תוכנית שיטתית להפרדה לובוטומית מוחלטת של עיר מדונים זו. בברכה א. מאן 1 מתגובותייך השונות עולה כי הינך יושבת בבריטניה הגדולה. מדוע אינך מצרפת שם משפחתך ובכך מצטרפת לרשימת המגיבים הסולידיים באתר זה? |
|
||||
|
||||
קראתי בעניין את התוכנית שלך לגבי הפרדה בירושלים. יתכן שאלמנטים ממנה יהיו ריאליסטיים במסגרת הסכם כולל בין הצדדים (אם כי לדעתי אינך מעריך נכונה את הרגשות העזים בנושא אצל שני העמים, דבר שיסכל, או לפחות יקשה מאוד על ישום תוכנית כזו). אבל להזכירך- אנו מדברים עכשיו על הפרדה חד צדדית, ובמסגרת כזו אין כל אפשרות ליישם אלמנטים כמו כוח בינ"ל בעיר העתיקה, בניית חומה מעל הכותל כדי לשלוט במתחם העליון, והגבלת מספר המתפללים המוסלמים. אך לא הכול אבוד- לא מוכרחים לוותר על כל ההפרדה החד צדדית רק בגלל ירושלים. אפשר להפריד לאורך קו התפר, ולהשאיר בינתיים את כל האגן הקדוש בידינו. יהיו שם בעיות אבל הן תהיינה יותר קלות לשיטור כשזה יהיה האזור הבעייתי היחיד. אם יש לך פתרון טוב יותר (כי שלי עדיין די בעייתי) אשמח לשמוע על כך. נ.ב. ברשותך אשאר אסתי בשלב זה. אם הפמיליאריות מפריעה לך אז "אסתר הנכבדה" זה ממש בסדר מצידי! |
|
||||
|
||||
שלום מר מאן. אני נהנה לקרוא את תגובתייך המנומקות והמרתקות. לאחרונה הנאה זו נפגמה,נתקל מכיוון שאתה עושה שימוש במילים לועזיות שאינם שגורים על פי רוב האנשים מבלי לפרשם עבור ההדיוטות. אין אני מתכוון למילים כמו ''סולידי'' אלא מילים כמו ''לובוטמית'' מההודעה הזו, למשל. אודה לך עם תוכל לבאר בסוגריים פירוש מילים שגם מי שלא סיים תואר באונברסיטה יוכל להבינם ולהחכים. בתודה, חיים לוינסון. |
|
||||
|
||||
ידידינו מאן כבר קיבל בעבר הערות על סגנון הכתיבה שלו. אך נראה שמאר מאן מוצא בסגנון זה אפשרויות להבעת עמדותיו באופן הקולע ביותר. למשל, לובוטומיה הוא ניתוח מוח, שבמסגרתו חותכים פיזית את העצבים המקשרים בין אונת המצח לשאר המוח. ניתוח זה מיועד לחולי דיפרסייה, וכריזופרניה קיצוניים. בכך רצה מר מאן לומר, שאזרחי ישראל כקולקטיב סובלים מהפרעה מוחית קשה הגורמת להם להיאחז מבחינה מנטלית במזרח ירושלים ללא היגיון, ורק ניתוח מוח קיצוני בו מבצעים הפרדה מוחלטת (כמו בהצעתו) בין חלקי המוח (ירושלים?) יכל לפתור את הבעיה. את כל זאת הביעה מר מאן במילה "לובוטומי". יתכן ובתת המודע שלו (מר מאן, ברשותך) יש בסגנון כתיבה זה מיצוב עצמי בעמדת האינטלקטואל, ובכך לכאורה נותן משנה תוקף לדבריו. הנסיון מראה שהמגיבים בפורום, אינם נרתעים מהסגנון, אלא מתייחסים לתוכנם של הדברים, תוך ביטול התוקף הבדיוני המדובר. ישנם אף כאלה הרואים בסגנון זה משהו מתנשא ביותר. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |