|
||||
|
||||
זה מגוחך - חודשיים של חופש שמייד אחריהם ישנו עוד חודש חופש (החגים...). עלות מיזוג בתי הספר היא אפסית יחסית לחסכון האדיר שניתן להפיק מלימוד הילדים *עוד חודשיים* והמניעה מהם ומהוריהם את הסבל שכרוך בחודשיים שלמים של בטלה. |
|
||||
|
||||
כן, אבל המגמה היא להדמות כמה שיותר לכל העולם המערבי, שם מונהגת ה-Summer Vacation בערך באותו זמן כמו כאן. אם לאמריקאים זה טוב - מי אנחנו שנתלונן?!? ד"א - אם איני טועה, בגרמניה מנצלים התלמידים את חופשת הקיץ שלהם לעבודה על פרוייקטים שהם מקבלים מבית הספר. מדובר בפרוייקטים ברמה גבוהה מאוד, שיכולים בהחלט להעסיק ילדים חסרי-מעש. בישראל, לעומת זאת, זכורות לי המורות שנתנו עבודות-ענק לחופש, כשהתלמידים יודעים מראש שהמורה הנ"ל לא תמשיך איתם בשנה הבאה. |
|
||||
|
||||
לאמריקאים יש את ה'סאמר סקול', האירופאים ממשיכים ללמוד אמנם במתכונת שונה, אך עדיין לומדים בבתי הספר. ורק אצלנו בני התשחורת הקטנים מתרוצצים, משגעים לכולנו את המוח וגורמים להוריהם האומללים הוצאות ענק לקייטנות, חוגים, בריכות ושאר ירקות. אחד הדברים הטובים בחופש הגדול הוא שזה מהווה תמריץ שלילי לילודה: כשאני רואה את הסבל שחברי ההורים עוברים, מיד נמחק בי כל שמץ של רצון להביא ילדים לעולם. מה שאולי מסביר את שיעורי הילודה הגבוהים אצל החרדים - אצלם אין חופש גדול :-) |
|
||||
|
||||
למרבה הצער, יותר מדי התייחסויות לבית-הספר הן כאל שמרטף-מטעם-המדינה. זה רע, בין היתר, מכיוון שרמת-העניין והמעורבות של רוב ההורים בתכנים ובמהות של ביה"ס היא ירודה, וכפועל יוצא - המערכת מתחילה להתאים עצמה לציפיות האלה. ואף על פי כן - חופש גדול! לא "עבודות לחופש", לא "לימודי-קיץ". לא. עזבו את הילדים לנפשם! למורים, לעומת זאת, לא יזיק לעבוד גם בחודשי הקיץ, מה שאולי ישפר את מעמדם המקצועי והכלכלי. |
|
||||
|
||||
אין שום רע בשמרטפות, אגב. רחמנות על ההורים המסכנים. ומערכת החינוך גרועה בגלל המון סיבות אחרות, לא בגלל ציפיות ההורים. אני מקווה שכשלי יהיה ילד (בעוד כמה מאות שנים), אני אוכל לשלוח אותו לבית ספר פרטי - שבו בין היתר אין חופש גדול של שלושה חודשים! |
|
||||
|
||||
לאמריקאים אין Summer school במובן של המשך לימודים במתכונת מאורגנת. זה יותר דומה לשליחת ילד לקיטנה של נוער שוחר מדע או לישיבת פומפדיתא. גם האמריקאים מוציאים הון תועפוןת (לפחות אלה שיכולים להרשות לעצמם) על קייטנות, ומאד מקובל על השכבות המבוססות לשלוח את הילדים למחנות קיץ שאורכים בין 6 ל-8 שבועות. |
|
||||
|
||||
אבל יש אלטרנטיבה, הלא כן? עד כמה שאני יודע המשך הלימודים שם הוא בחינם או בעלות אפסית כמעט. בעוד שפה גם הקייטנות במתנ"סים עולות הון עתק. |
|
||||
|
||||
אני מצטערת אבל אני ממש לא מסכימה!!! אני סיימתי י"א עכשיו ולמרות שהיה לנו חופש כדי ללמוד לבגרויות ולמגנים, החופש הגדול נחוץ לנו כדי להרגע מהכל. אני לא מסכימה עם רעיון הפיצול של החופש הגדול כי אז זה קוטע את רצף הלימודים, יש מספיק חגים בשביל לצאת מהשגרה. כל זאת אם נניח שיהיה חופש פעם בחצי שנה, הבגרויות יהיו בכל מקרה בסוף כל שנה ולא בסוף כל חצי שנה כי אין סיכוי שנספיק לסיים את הכמות הנדרשת של החומר. לכן זה מיותר. זה לפחות בקשר לכתות הבוגרות יותר. עם הילדים הקטנים אני מניחה שיש בעיה. היא לא מוכרת לי כי אני הקטנה במשפחה ואני גם לא אמא! :) |
|
||||
|
||||
מדוע למבוגרים אין פריבלגיה של חודשיים חופש? (ואני לא מכניס את החגים הארורים) מדוע העובד המצוי (או הסטודנט המצוי) יכול להסתפק בשבוע או שבועיים חופש בשנה. בעוד תלמידי התיכון, המתייסרים בעולה של תורה, נהנים מחודשיים וחצי של בטלה? מדוע בני גילך החרדים לא דורשים חופש והפוגה, למרות שהם לומדים לא פחות קשה? אם נקצץ את החופש הגדול לשבועיים, זה לא יספיק? חודשיים שלמים?!? |
|
||||
|
||||
אין שום סיבה שלבוגרים לא תהיה חופשה, למעשה בארופה יש חופשה של חודש. ואני בהחלט חושב שבמקום לקצר את שבוע העבודה ל4 ימים כמו רעיון שכבר הועלה יש להשאיר 5 ימים ולתת חודש חופשה בשלב כל שהוא של השנה (מבלי שיפגע המפעל אנושות) לפי בחירת העובד. לדעתי הדבר רק יוסיף ויגדיל את תפוקת העובד שינוח מאותה עבודה חוזרת על עצמה שרוב האנשים עושים. וממה שאני זוכר בקשר לחופש הגדול בהחלט החודשים היו נגמרים מהר מידי. |
|
||||
|
||||
לסטודנטים יש כ 4 חודשי חופשה בשנה, ואם אתה אומר שהם צריכים לעבוד בחופשה הזו, אז גם לא מעט תיכוניסטים עובדים בחופשת הקיץ. |
|
||||
|
||||
אצלנו החופש הוא חודשיים וחצי. ההורים שלי לא צריכים לממן לי קייטנות, חוגים ושאר ירקות. כמו כן, יש מספר רב של סטודנטים (ואפילו הח''מ עשה זאת פעם אחת) שלומדים בקיץ על מנת לקצר את שנות הלימודים. |
|
||||
|
||||
א. אתה צודק, לא לקחתי בחשבון את זמן הבחינות אבל עדיין חדשיים וחצי זה חופשה די ארוכה. ב. אז יש אנשים שבוחרים לנצל את החופשה לצורך לימודים, יש כאלו שבוחרים לעבוד וכאלו שבוחרים לטייל. זו עדיין חופשה. |
|
||||
|
||||
נכון אבל סטודנטים הם אנשים בוגרים שאינם תלויים בהוריהם ולא צריך לספק להם תעסוקה. חוץ מזה סטודנט ממוצע מבלה כשלוש-ארבע שנים במערכת לעומת 12 שנה ויותר אצל בני התשחורת הקטנים. |
|
||||
|
||||
היום בידיעות מתפרסמת טבלה שמשווה את מספר ימי הלימוד בין מדינות שונות. ישראל נמצאת במקום השני, אחרי יפן. כל מדינות אירופה, אסיה ואמריקה נותנות יותר ימי חופשה לתלמידיהן. (בחטיבת הביניים, אגב, קוריאה עוברת את ישראל ביום אחד, ושמה אותנו במקום השלישי). |
|
||||
|
||||
אולי אנחנו מספקים (כמעט) הכי הרבה בייביסיטר חינם ותעסוקה יזומה, אך מבחינת אורך שיעור, אורך יום לימודים ותכנים שנדרשים בסוף שנה"ל הקצרה או הארוכה ישראל בפירוש מפגרת. כיוון שגם כך ימי הלימודים מתחלקים בערך חצי חצי (אצל התלמידים שאני מכירה, בכל אופן) בין קצת חשבון והיסטוריה לשעות חשיבה יוצרת, כישורי חיים (?) ושאר המצאות, אין כל רע בחופש גדול ארוך- זמן זו לא הבעיה. אגב, בסקר דומה לפני איזה זמן זכתה ישראל במקום הראשון בתחרות "יום הלימודים הקצר ביותר". אישית לא זכיתי, אבל תלמידי החינוך הממלכתי הולכים הביתה באחת, בשתיים עשרה ואפילו באחת עשרה וחצי. אם ממש רוצים עוד שעות לימוד אפשר בהחלט להאריך את הימים הקיימים. ודעתי ידועה מראש על "מסכנים הילדים, איך הם יכולים לשבת וללמוד עד ארבע". |
|
||||
|
||||
ראשית, מי אמר לך שהעובד המצוי "מסתפק" בשבועיים חופש? אולי זהו המצב הקיים אבל אף עובד לא מרוצה ממנו וצריך בהחלט להגדיל את מספר ימי החופש. שנית, פילוסופיית החיים שלך אומרת, כנראה, שהאדם נולד כדי לעבוד או ללמוד, ומדי פעם הוא צריך הפסקה של שבוע לכל היותר כדי שהוא לא יתמוטט מאפיסת כוחות. אני דווקא לא חושב שחופש היא מילה גסה, ובאשר לחוסר ההערכות של מדינת ישראל לטיפול בילדים בחופש הגדול (קייטנות יקרות וכד'), הרי שזו אולי סיבה לרדת מהארץ ולעבור למקום שבו העניין הזה (ועניינים רבים אחרים) מאורגן טוב יותר, אבל מה -החופש- לכשעצמו עשה לך? |
|
||||
|
||||
נקודת המוצא שלכם היא שכל בני הנוער/ילדים מבלים את החופש שלהם בבטלה מוחלטת, עסוקים בגזילת כסף מהוריהם האומללים, ובאופן כללי מתנהגים כפרזיטים מן המניין. טוב, אז זה לא ככה. אני מכירה לא מעט אנשים שאת החופש הגדול שלהם מנצלים לעבודה כזו או אחרת (בשביל לממן את עצמם כמה שיותר במהלך שנת הלימודים), בשביל לתרום לחברה באלף ואחת דרכים (הדרכה בתנועות נוער, התנדבות בצער בעלי חיים, מד"א וכאלה) או *סתם* כדי לפתח איזשהו תחביב שננטש עקב לימודים מעיקים ובגרויות. וחוצמזה, שכל אחד ואחת יחשוב אם הוא היה מסוגל ללמוד כמו שצריך שתיים עשרה שנה עם הפסקות של שבועיים שלושה בין לבין. מ.ש.ל. |
|
||||
|
||||
אני מבקש, למען שלמות נפשם של המתמטיקאים והלוגיקאים בינינו, לא להשתמש בביטוי ''מ.ש.ל.'', כאשר לא מדובר בהוכחה של טיעון. תודה. |
|
||||
|
||||
מה, יש לכם נפש? |
|
||||
|
||||
והלאחותך כינמת במפשעה? |
|
||||
|
||||
לא רק נפש, אלא נפש קדושה. אני לא בטוחה אם העיסוק במתמטיקה גורם להתעלות הרוחנית או אם טיפוסים רוחניים נמשכים למתמטיקה, אך הקשר ניתן להבחנה בעין בלתי-מזוינת בכל חוג למתמטיקה. וזאת, בניגוד גמור לפיזיקאים, העסוקים כל ימיהם בניסיון להקל על המתח שבין הבנתם את המציאות (נוסחאות) והמציאות עצמה. |
|
||||
|
||||
הניסיון הזה הרבה יותר מעניין. אני לא מזלזל במתמטיקאים (לא שזה היה משנה משהו) אבל מבחינתי המתמטיקה מעניינת בגלל הפיסיקה. |
|
||||
|
||||
אכן, קיימת האפשרות שאנשים שמנסים להבין את המציאות נמשכים לפיסיקה -- בעוד שאנשים שנהנים ממשחק לשם המשחק נמשכים למתמטיקה. יש משהו משובב נפש במתמטיקאים, שזקוקים למישהו שילך אחרים וישרוך את נעליהם או יזכיר להם להתלבש, כשבם שקועים במשחק הפנים-ראשי שהם משחקים. פיסיקאים, לעומת זאת, נוטים להיות אנשים עצבניים וכעוסים, משום שלא הצליחו (עדיין) לקדד את העולם לתוך מערכת המשוואות שלהם. כמובן שלא כל מתמטיקאי הוא שחקן רגוע ולא כל פיסיקאי הוא סכנה לציבור מחמת ביקבוקם של תסכוליו המקצועיים... |
|
||||
|
||||
נראה לי שהתזה שלך לא עומדת במבחן המציאות (הראתי לה מה זה, דוד אלברט). __________________ עדיף שמישהו אחר יגונן על הפיסיקה כי היום יצא לי להתכונן למבחן בתורה אלקטרומגנטית - זה כרסם במקצת בפטריוטיות שלי. חבל שהדיון הזה לא התחיל לפני המבחן בקוונטים - אז יכול הייתי לגייס יותר אהבה (?). |
|
||||
|
||||
לתומי חשבתי שכן הוכחתי טיעון. הטיעון: לא כל בני הנוער פרזיטים המבזבזים את זמנם וכספם (של ההורים) בחופש. ההוכחה: היכרותי עם אנשים שונים. המסקנה? מ.ש.ל. |
|
||||
|
||||
זו לא הוכחה. זו מילה שלך, וזה הכל. דוגמה נגדית, אבל כזו שבשביל לקבלה אנחנו צריכים להאמין לך. |
|
||||
|
||||
ואני מבקשת, למען שלמות נפשם של שאר האזרחים, שכל מיני סטודנטים חסרי חיים ושאר wannabes לא יתיימרו לייצג באתר זה את "המדע" ולא יתנהגו כאילו יש להם זכויות יוצרים על התבונה הטהורה כאשר המציאות מראה לנו שוב ושוב שההפך הגמור הוא הנכון. תודה על ההתחשבות. |
|
||||
|
||||
חשבתי וחשבתי, והתגובה היחידה, שנראתה לי מתאימה בבגרותה לדברי לילי הנ"ל (כן, אני יודע מי את), היא זו: אמא שלך! |
|
||||
|
||||
למה לא? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |