|
||||
|
||||
לתיאורית "מעגל האלימות" אין כל הוכחה. הפלשתינים מצהירים בפרוש בריש גלי שזכותם להתנגד לכיבוש (אבל לנו אין זכות להשיב מכה), וכשהם אומרים "להתנגד לכיבוש" הם בפרוש מתכוונים לרצח אזרחים. אם לא לזה אז למה ? בתקופת האלימות הנוכחית הרגע הנורא ביותר היה באותו פסח ארור לפני שנתיים כהגענו למצב של מספר פיגועים רבי נפגעים ביום. וזה קרה דווקא אחרי שבוע של הבלגה שעליו הכריזה ממשלת שרון פרס, כשהפסיקה חד צדדית את הלחימה. שיא קודם היה פיגוע הדולפינריום שהיה הגדול מסוגו עד אז, שבא גם כן אחרי תקופת הבלגה יזומה שלנו. היו עוד נסיונות של הפסקות חד צדדיות כאלה כשהגיעו אישים מארצות הברית ורצינו לקדם את פניהם כילדים טובים. על הניסיונות האלה הושב לנו בטרור ששיאיו הגיעו בדיוק כשהגיעו האישים האלה ארצה. הנה עברו יום ויומים אחרי חיסול יאסין, ואין אנו חוזים בשום "נקמה". אני לא אומר שלא ייתכן פיגוע גדול מחר, אבל מניין לך ומדוע בכלל תגדירי אותו כפעולת תגמול על החיסול הזה ? איך תוכיחי (ולמה את בכלל חושבת) שהוא לא סתם פיגוע "רגיל" שבא כל פעם שנוצרת אצלם הזדמנות לעשותו ? |
|
||||
|
||||
באיזה אזור זמן אתה חי, שכבר עברו בו יומיים מאז חיסול יאסין? אצלי עברו 28 שעות. מכל מקום, לפי הרדיו המשטרה נערכת בעיקר למה שיקרה אחרי תום שלושת ימי האבל שהוכרזו (ואני הייתי מניח שייקח עוד קצת זמן עד שהפיגועים ייצאו לפועל). |
|
||||
|
||||
ותוך כדי אבל הם מונעים עצמם מפיגועים בגלל האבל ? ממש אנשים חסודים . . . הרי היה כבר מקרה אחד שבו היה פיגוע בירושלים מספר שעות אחרי החיסול, והחמס וגם כל אנשי תיאורית המעגל אמרו: "הנה. . ." |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תגובה 606696 |
|
||||
|
||||
עקב דבריך החדשים לי, חיפשתי ב ynet וב msn איזה שהוא סימן לכך שעיקר הכוננות היא אחרי שלושת ימי האבל, ולא מצאתי. נהפוך הוא כתוב שהכוננות והסגר כבר נכנסו לתוקפם, וכך גם אמצעי הבטיחות על מרכזים יהודיים בחו"ל. יש לך איזה לינק, לתמיכה ? |
|
||||
|
||||
הלינק היחיד הוא לתוך המוח שלי, שם אוחסנה האינפורמציה ששמעתי הבוקר ברדיו (רשת ב? גל"צ?). תסתכל בסביבת הכתובת 3E48FFA0. |
|
||||
|
||||
בדקתי. שים לב. הבית הזה אצלך דפוק. הגיל . . . |
|
||||
|
||||
אפרים הלוי שנשאל בראיון בטלויזיה אם לדעתו חיסול יאסין יגדיל את הטרור, ענה: ייתכן שיהיו כאלה שימותו בגלל החיסול הזה, ויתכן שיהיו אחרים שיחיו בגלל החיסול הזה. סוג של נקודת ראות . . . משהו אחר. תמיד בעקבות כל חיסול כזה מתעורר ויכוח בעניין חיסול מנהיגים, ונטענת הטענה שבכך אנו נותנים לגיטימציה גם לחיסול המנהיגים שלנו. על זאת כבר אמרתי פעם בויכוח באייל שמצחיק לטעון שהאויב מחכה ללגיטימציה כזאת וברור שברגע שתיקרא לו הזדמנות כזאת, הוא יפעל ללא כל קשר למעשים שלנו, ושמעשיו האחרים הרבה יותר נתעבים ממעשה כזה. (נזכרתי בכך כששמעתי כרגע את רשימת המטרות החדשה של החמס ובתוכה, מה שגרם לי לחייך, יוסי שריד. . .) |
|
||||
|
||||
אני דווקא חשבתי ששריד (כמקדם אופצייה של פשרה לא מקובלת) מסוכן לחמאס הרבה יותר משרון, או אפילו איתם |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אגב, בני החיל לא הגיע אתמול לחופשה מתוכננת בגלל מה שהם קוראים שם "עוצר יציאות". היום הוא מגיע. זה לא מסתדר כל כך עם תיאורית ה "פוסט ימי האבל". כדאי שתבדוק ברצינות את 3E48FFA0 וסביבתו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מה אתה סופר? אני הערתי לתשומת לבך שבזמן שכתבת את ההודעה ההיא טרם עברו יומיים, והוספתי הערה ששמעתי מגורמי בטחון בדבר הזמן שייקח עד הפיגוע. עוד הסתייגתי ואמרתי שלדעתי זה ייקח קצת יותר זמן. עכשיו אתה רוצה לחגוג כל יום שעובר כאילו יש בינינו איזו תחרות? אתה חושב שאחרי הארוע שיבוא אני אקפוץ משמחה ואכתוב "אמרתי לך!"? בסוף מרוב בושה אאלץ לבצע את הפיגוע בעצמי, ואני לא בטוח שיש לי כוח לשבעים ושתיים בתולות. עזוב אותי. (וסתם כך, בשביל הסדר הטוב, אולי לא שמת לב בכלל באיזה צד של המתרס אני עומד בעניין זה, למשל כאן תגובה 207645 ) |
|
||||
|
||||
הכל התחיל כשענית לתגובה שלי לכרמית (היא לא ענתה), שבה אמרה שהיא כבר מתאבלת על הרוגי הנקמה. אני כפרתי כפירה מעיקר בעצם הרעיון בדבר המנגנון זה של ''מעגל הנקמה'' וכיוון שתפסת צד לצדה, נאחזתי בך והתחלתי לספור. אני יודע שפיגוע גדול יהיה, בדומה לרבים שהיו לפניו, ועד אז אמשיך לספור. כשזה יגיע אסכם את הנקודה שלי בעניין. |
|
||||
|
||||
בסדר, ספור כאוות נפשך, אבל אם תחכה עם הסיכום עד אחרי הפיגוע לא תוכל להגיד "אמרתי לכם". לא חבל? |
|
||||
|
||||
בעניין שלפנינו, להגיד ''אמרתי לכם'' אוכל לומר בכל מקרה, וגם אתה. לא זה העניין. |
|
||||
|
||||
שמעת הערה מגורמי בטחון, אה? :) ארכיבאי, רשמת לפניך? |
|
||||
|
||||
ברדיו, ברדיו. ארכיבאי: שכ"ג הוא בעליו הגאה של מכשיר רדיו! |
|
||||
|
||||
זה אבוד, נחשפת ולא יעזור אם תנסה עכשיו למחוק את עקבותיך :) |
|
||||
|
||||
קרא נא שוב את שתי המלים הראשונות במשפט השני של תגובה 207864 שהציבה אותי לצידה של כרמית (ועוד מהצד עם הפרופיל היפה!) ופתחה את מחול השדים וספירת העומר. אם אתה זקוק לפירוש המלים "לפי הרדיו", אני בטוח שמישהו יתנדב להביא לך ציטוטים מחז"ל ואנקדוטות עליזות1 שיבהירו את כל שדורש הבהרה. ________________ 1- "ג'וליאני מרקוני, איטלקי מפורסם שסבא-רבא של גיסתו מצד החתול היה יהודי שומר מצוות..." וגו' |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אהה. שכחתי לספק שאתמול שמעתי את "כתבנו הצבאי" (במקרה זה של הערוץ הראשון) בחדשות ערב שבת, והוא מספר לנו ממקורותיו הביטחוניים, שהכוננות תימשך ארבעים יום, כי יש ארבעים ימי אבל . . . זאת אומרת שצריך להזהר יותר דווקא כשהם אבלים ופחות כשהם קמים מאבלם. . . כבר סיפרתי זאת המון פעמים אבל לא יזיק לספר זאת שוב: במזרח אירופה היה נהוג בין היהודים משיקולים של גיוס לצבא הגוים וכדומה לרשום בן שנולד בתאריך שונה. אב אחד התייעץ עם מישהו אם לרשום את בנו שנולד במז"ט שנה צעיר יותר או שנה מבוגר יותר. היועץ שאל אותו: אולי כדאי במקרה זה לרשום אותו בדיוק לפי גילו האמתי ? האב המאושר ענה: על אפשרות כזאת כלל לא חשבתי . . . |
|
||||
|
||||
(כמעט שכחתי) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
יש לך כמה מילות משלך בקשר לכך, או שאתה מציג סתם את דברי האידיוט כפי שהם, לשיפוט ? אגב, תגובתי על הראשונה בעניין זה הייתה תשובה לדברי כרמית, והיא פורסמה 28 שעות (לפי ספירת השוטים) אחרי ההתנקשות. מאז לא חל שום שינוי בעמדתי, כפונקציה של ההתרחשויות, כך שודאי לי אין מה להראות מאמר כזה, ואיני צריך להסיק ממנו שום מסקנות. |
|
||||
|
||||
ה''אדיוט'' הוא, לדעתי, אחד מהמוכשרים שכותבים בארץ, והמאמר הזה הוא דוגמא יפה. לא כל מי שאתה לא מסכים איתו הוא אידיוט. להסיק מסקנות לא תסיק בכל מקרה. |
|
||||
|
||||
למה (ל' בשווא) זה דוגמה יפה, לעזאזל ? האם הטינופות לא ניסו כבר לפוצץ מכונית תופת עם חצי טון חומר נפץ ? האם לא ניסו לפוצץ את חוות המיכלים בצומת גלילות ? האם הם באמת התאפקו עד כה מלחסל מנהיגים, ולו הייתה הזדמנות באה לידיהם לא היו עושים זאת ? מה כבר חיסול יאסין יגרום להם לעשות ? בגלל שהם צווחים אני צריך להיבהל דווקא עכשיו ? (איני יכול לשכוח את תגובתו המטומטמת [לערן: לא הוא. דבריו.] של הכתב שלונסקי במלחמת המפרץ הראשונה כשהגיב על דברי סדאם חוסיין שיהפוך את מדינת ישראל לעלה יבש במילים: עד עכשיו הוא עשה כל מה שאמר. . .) הרי כל השאלות האלה של מתנגדי תאוריית מעגל האלימות, שהמחבר מביא בעצמו במאמרו הן לגמרי קולעות, וזה שהמחבר מציג אותן בלעג, לא עושות אותן פחות קולעות. אם הוא חושב שזה אחרת, שיביא נימוקי נגד, ויסביר מדוע השאלות האלה לא נכונות. אין אצלו אפילו ניסיון להתמודד עם עמדה מנומקת והגיונית. |
|
||||
|
||||
דוגמא יפה למאמר שנכתב בכשרון. אם כי, מקריאת תגובתך, לפחות קורא אחד הצליח לא להבין אותו. |
|
||||
|
||||
אז אולי תסביר לי, כדי שאבין. או שלהערכתך אין לכך כל סיכוי . . . |
|
||||
|
||||
נסה לקרוא שוב את הפיסקה הראשונה והפיסקה האחרונה. נסה לעשות את זה מתוך נסיון להבין מה כתוב, ולא מתוך נסיון להתנגח אם מה שאתה מצפה שייכתב. אם זה לא יעזור, אז צריך אדם מוכשר מדורון רוזנבלום (מה שמבטל אותי מיידית) שיסביר. |
|
||||
|
||||
איני יודע מי זה איזנקוט ומה בדיוק הוא אמר, ולכן אתעלם מדבריו. המחבר לוקח כעובדה מוגמרת שאין עליה עוררין, שהחיסולים מגבירים את כמות הפיגועים, ובהנחה הזאת הוא מפליג לכל מיני סרטי ילדים ונעליים (תרתי משמע), וכיוצא בזה. כפי שכתבתי בתגובתי הראשונה, אני כופר בכלל ב''אמת'' הזאת. זה נכון שלפעמים ישנו מאמץ להקדים פיגועים, כדי לעודד אצלנו את החשיבה המעוותת הזאת, שנותנת רוח גבית למלחמה הפסיכולוגית שלהם, ולתקוע מקלות במאמצי הלחימה שלנו. אבל אם יש להם מתאבד, יש להם חגורת נפץ לחגור למותניו, ואיזו שהיא תכנית איך לשלחו אלינו, הם לא ימנעו מאתנו את התענוג הזה. אפשר לסמוך עליהם בכך. לכן, מבחינת ההגיון, אם יעשו זאת פחות בחופזה, רוב הסיכויים הם שכאשר הוא יגיע, הוא יעשה זאת בצורה יותר מסודרת, ובזמן שבו אנחנו פחות מוכנים. לכן, כפי שאמרתי בתגובתי לכרמית, את המכות הכי כואבות חטפנו דווקא אחרי נסיונות הבלגה. זאת עובדה. |
|
||||
|
||||
תת אלוף גדי אייזנקוט הוא מפקד כוחות צה''ל ביהודה ושומרון (אוגדת יהודה ושומרון). |
|
||||
|
||||
תא"ל גדי אי(י)זנקוט, מפקד אוגדת איו"ש: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it... |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה וכותב המאמר עושים בערך אותו דבר. כמו שהוא מלגלג על ניתוח נכון של עובדות ללא נימוקים, גם אתה מציין שהוא כותב בכשרון וכדומה, אבל מתחמק מלומר מה בדיוק הוא בא ללמד אותנו. פשוט התחמקות חוזרת ונשנית מליבון העניין עצמו. |
|
||||
|
||||
אני חייב להגיד שהבטחון שלך מעורר הערצה. מסתבר שאתה יודע יותר מהשב"כ, אחרת למה הוגברה השמירה על אישי ציבור? |
|
||||
|
||||
מסיבות של כסת''ח. כלומר, אם במקרה תהיה הצלחה דווקא בימים האלה, וזה יכול להיות באופן מקרי, כל ה''חכמים'' יתחילו לשאול שאלות, ולך תענה להם בסטטיסטיקות . . . |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך שרוזנבלום הוא אחד המוכשרים שכותבים בארץ, ואני מסכים עם דב שלא תמיד הוא נבון במיוחד. כשרונו הוא בחן כתיבתו, לא בעמקות פרשנותו. (ואני די הפסקתי לקרוא אותו, כי חן כתיבה כשלעצמו לרוב לא שווה את זמני הפנוי. ואני מקבל כזה מהשכ''ג והחשמנית, למשל, שאני ממילא קורא.) |
|
||||
|
||||
לשים אותי בסירה אחת עם דורון רוזנבלום זה קצת מוגזם. לא, זה הרבה מוגזם. אבל תודה. |
|
||||
|
||||
דווקא עליך לא האמנתי שאתה סובל מפיצול אישיות. |
|
||||
|
||||
אם את(ה) מנסה לרמוז שאני מופיע גם בתפקיד החשמנית, אני מודה גם לך על המחמאה, ניצה. |
|
||||
|
||||
אנחנו צריכות להביא פתק מהרופא, שאנחנו אמנם מפוצלות (ולא בהכרח סובלות מזה, להיפך. אגב, זהו מונח לא מדוייק, "פיצול אישיות", אבל מה זה משנה) - אבל אתה לא אחת מאיתנו, ואתה ישות נפרדת ובלתי ניתנת לחלוקה? אגב, לגבי המשוואה שיצרת - אתה ואנחנו=אנשלוביץ ו*ניצה*, דווקא: למרות ההכחשות, תמיד ידענו שאתה קצת לא סובל אותנו - והנה ההוכחה :-). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בכל זאת רוזנבלום- אהבתי במיוחד את הקטע על מופע האימים של ערפאת לאחר הכרזת בוש, עם צעקותיו על זכות השיבה, "זו שהוצנעה בדי עמל תחת אלף ניסוחים ומרקחות בפינות הבישול של ז'נווה, אוסלו ו"המשאל הלאומי", וצצה עתה פתאום - כמו חתול אשפתות שחור - באמצע המטבח". במצב הנוכחי, שבו הכול כבר נאמר, ברמות שונות של עומק ורדידות, וקשה מאוד לחדש, גם חן כתיבה זה משהו. |
|
||||
|
||||
רוזנבלום התכוון כנראה לכתוב "*המפקד* הלאומי", אם כי קצת קשה להגיד על יוזמה בה מופיע המשפט הלאקוני: "פליטים פלסטינים יחזרו אך ורק למדינת פלסטין", שהיא מצניעה את "זכות השיבה" "תחת אלף ניסוחים ומרקחות". |
|
||||
|
||||
היכן מופיע המשפט הזה בהסכם ז'נבה? אומנם בתיאור השיווקי של ההסכם1 מופיע: "אין בהסכם זכות שיבה של פליטים פלסטינים לישראל", אך בהסכם עצמו, כבר בגירסה העברית2, התמונה מעט מורכבת יותר. |
|
||||
|
||||
לא טענתי שהוא מופיע בהסכם ז'נבה, טענתי שהוא מופיע ביוזמת "המפקד הלאומי": http://www.mifkad.org.il/PrinciplesAgreement.asp אתה חותם? |
|
||||
|
||||
לא, אני לא חותם, ולא כי יש לי בעייה עם התנאים שם, אלא כי כל המפעל הזה הינו חסר ערך עד מזיק. הבעייה אינה ולא היתה טריטוריאלית, אלא חוסר נכונות בצד השני להפסיק את האלימות - יהיה אשר יהיה. כל הפעילויות עם "מחנה השלום הערבי" הן אחיזות עיניים של תובענות שבסופו של דבר מופנית בעיקר לצד הישראלי, בעוד שזה הפלשתינאי אינו מוכן לחדול את ההסתה וההרג. בלשון אחרת: הבעייה אינה תנאי הפשרה לה מוכנים הצדדים, אלא נחישותו של האחד להשמיד את השני ואי נכונותם של אלו בו המתנגדים לזה (למשל סרי נוסייבה), לסכן נפשם ולהתעמת חזיתית עם "רוח השבט", המוגדרת שם תמיד ע"י הקיצונים ביותר (שאחריהם ההנהגה מנסה כמעט תמיד לא לפגר). כשיקום מחנה שלום פלשתיני אמיתי - אשמח לחזור ולפעול לקידום ההבנה בין העמים. בינתיים, עד כמה שאני מבין את המצב, הדרך שתקדם זאת ביותר, גם אם מאוד לאט, בהתחשב במגבלות, היא זו הצבאית. |
|
||||
|
||||
אני חושב שתמצא מעט מאוד אנשים שחולקים על כך ששלושת המרכיבים העיקריים של הסכסוך הישראלי-פלס' הם: הפליטים, ירושלים והטריטוריה. הנוסח המצ"ב נותן מענה (שאפשר כמובן להתנגד לו) לכולן. לגבי כל הייתר, אני מבין שאתה דוגל בהשקפת העולם המורכבת הגורסת כי "אי אפשר להאמין לערבים, הם כולם רוצים להשמדינו". זאת כמובן זכותך, אני רק לא מבין למה אתה צריך להגיד את זה בכל-כך הרבה מילים (לא רק כאן), ולגבות את זה בכל מיני סיסמאות על "רוח השבט" וכד'1. 1 אה, ואני גם לא מבין מה קפצת לשאול (תגובה 213049) אם המשפט שהזכרתי מופיע ב"הסכם ז'נבה". הרי לפי השקפת העולם שהצגת כאן, גם אם המשפט האמור היה מופיע ב"הסכם ז'נבה", זה היה חסר משמעות לחלוטין. |
|
||||
|
||||
כנראה שאני אחד מן המעטים החולקים על ההנחה ששלושת המרכיבים שציינת הם הבעייה. למען האמת גם בימין לא נראה לי שאמצא שותפים לגישתי. הם חושבים שהערבים כועסים שבאנו מאירופה וכבשנו להם את הארץ ובגלל זה הם אף פעם לא יסתפקו בחלקה. אבל מצאתי ערבייה שאולי חושבת כמוני: http://www.jewishindy.com/article.php?sid=2006 ומדבריהם בחודשים האחרונים של עוד כמה אינטלקואלים ערבים (אין לי כח לחפש את הציטוטים), כנראה שאנו לפחות ארבעה. לגבי ההשקפה אותה אתה מייחס לי: אם זו היתה השקפת העולם שלי אולי היית צודק, שכן אז באמת הייתי מכביר מילים ללא צורך. אבל השקפתי קצת יותר מורכבת מן האפשרות שציינת ואני מנסה להעבירה בחלק קטן מתגובותיי. את רובן של התגובות אני מקדיש להתייחסות לעובדות אותן יש הנוטים להחמיץ מבעד לפילטר האידאלים ומשאלות הלב. מכיוון שאתה רגיל שמי שמתייחס לעובדות עליהן מתייחס אני הוא ימני, אתה מסיק זאת אוטומטית לגביי. ובכן, המצב קצת שונה. לסיום, שעון נחמד: http://www.suite101.com/files/mysites/AskAlice/Clock... |
|
||||
|
||||
"כל הפעילויות עם "מחנה השלום הערבי" הן אחיזות עיניים של תובענות שבסופו של דבר מופנית בעיקר לצד הישראלי... הבעייה אינה תנאי הפשרה לה מוכנים הצדדים, אלא נחישותו של האחד להשמיד את השני...". אני לא מוצא שוני משמעותי בין האמירות הללו לבין "אי אפשר להאמין לערבים, הם כולם רוצים להשמידנו"1, וכמובן שאני לא מוצא שום סיבה להאמין בכך שאתה רואה את המציאות דרך פחות פילטרים של אידיאלים ומשאלות לב, מאשר אנשים אחרים. 1 לא סיווגתי אותך בשום מקום בהודעתי כ"ימני" או ככל דבר אחר, ואני לא מבין מה זה שייך. |
|
||||
|
||||
ההבדל היא שאצלי אין זו הנחת יסוד וגם אין לי מטרה אותה זה ישרת. אני מת להיפטר מן השטחים ורוצה שיהיה כאן שלום. אצלי זו תוצאה של התבוננות ונתונים שאני טורח להביא כל הזמן, ולא משאלות לב וכו'. אם יתברר אחרת - אשנה את דעתי ללא שום מחוייבות למה שטענתי בנושא עד כה. |
|
||||
|
||||
אני רוצה, באופן פרטי, למחות על מילות הגנאי שאתה נוהג מדי פעם לחלק לפרשנים שדעתם לא מוצאת חן בעיניך. אני לא רואה אף אחד קורא למרטין שרמן ''דביל'' או לאליקים העצני ''מטומטם'', אני לא רואה מדוע אתה מוצא לנכון לעשות זאת, ואני לא חושב שהנוהג הזה יאה לדיון תרבותי. |
|
||||
|
||||
כיוון שמדובר במי שלא קורא את האייל הקורא, לא מדובר כאן בפגיעה במישהו, ואני כותב בדיוק את מה שאני חושב ללא צנזורה. אם הפגיעה היא בחסידים כאלה או אחרים, מדובר בפגיעה מסדר שני, וזה פחות נורא . . |
|
||||
|
||||
כמובן, זו הסיבה שאני מוחה כקורא. אני לא רואה כיצד שימוש במילות גנאי מוסיף לדיון ואישית מעורר אצלי אנטגוניזם כלפי מי שמשתמש בהם, ולא שכנוע. |
|
||||
|
||||
כמחווה של רצון טוב, אשתדל להבא להימנע מהמנהג שכל כך מכעיס אותך (כקורא). אם, מחמת שכחה, אכשל ואחזור על כך בעתיד, אנא הזכר לי תגובה זו. מבחינתי, כינויי הגנאי שאני נותן כאן לצדדים שלישיים, באמת לא כל כך חשובים, הרבה פחות מיהרג ולא יעבור. |
|
||||
|
||||
מבחינתי, כינויי הגנאי שאתה נותן כאן לצדדים שלישיים, באמת לא כל כך חשובים, וכך גם אלו שאתה מחלק מדי פעם לצדדים שניים, אבל הצגתך כאילו רק למי שאינו קורא את האייל(1) שמורים כינויי הגנאי שלך, היא התממות גרידא. __ (1) אתה יודע מי קורא את האייל (ובעיקר מי אינו קורא)? |
|
||||
|
||||
אשמח אם תביא דוגמאות לכינויי גנאי שאני נותן למשתתפים באייל. אם הדוגמאות שתביא תהיינה אמיתיות, אשמח להתנצל. אם לא תביא, אני מצפה להתנצלות ממך. |
|
||||
|
||||
הרשה לי לצטט מדברי חכמים: תגובה 208178, מהפסיק הראשון ואילך. |
|
||||
|
||||
לא היה שם כינוי גנאי. בכלל הכוונה שלי כשכתבתי ''אל תבלבל את המוח'' לא הייתה כלל להעליב, אלא זה היה מין סגנון של ''סחבקיות'' שאולי החטיא, וזה לא יצא כל כך טוב. ולכן כבר התנצלתי על כך. אני עדיין מצפה להתנצלות שלך . . . |
|
||||
|
||||
אני חושב ש"הצד השלישי" שעומד בראש סולם ה"מחמאות" מצדי הוא שרון. הוא זכה ממני לשפע מחמאות. אני זוכר אפילו שפעם כתבתי שנשרף לו פיוז. האם זה מקרה שלא מצאת (וגם לא אף אחד אחר) לנכון מעולם להעיר לי על כך ? כשעושים כך לראש ממשלה זה נראה על פניו הרבה יותר חמור. בכל זאת ראש ממשלת מדינת ישראל. בזויו מבזה במידה מסויימת גם את המדינה. איך אתה עושה את הסלקציה ? במה זכה דורון רוזנבלום ? (אגב, הכינוי שהטחתי בו בא רק בגלל המאמר שהובא כאן. פעם לפני המון שנים קראתי מאמרים שלו ב "דבר השבוע" אך איני זוכר מהם שום דבר, ולא נותרו בי שום משקעים לא לכאן ולא לשם, מהקריאה הענתיקית ההיא.) |
|
||||
|
||||
כנראה שפשוט לא שמתי לב אז. אני חושב יש לי רגישות מיוחדת לעלבונות בני מילה אחת -''מטומטם'' ושכניו - בניגוד לעלבונות ארוכים יותר שנוטים להיות מעודנים יותר ומתוחכמים יותר. למרות זאת, נדמה לי שנהגתי להעיר להרבה אנשים (וסביר להניח שגם לך) בתקופת הבלבניזם האקטיבי שלי. |
|
||||
|
||||
האמת היא שלא סתם שאלתי. איך שהוא יש לי איזו תחושה עמומה שגם לתגובה 209560 לא תשים לב. יש בכל זאת כמה תנאים חיוניים, שאינם בדיוק שיפוט אובייקטיבי, שמעירים אותך משלוותך. |
|
||||
|
||||
אבל הפנתי את תשומת לבך, ועכשיו שמת לב. משתתף אחד מכנה את רעהו "כסיל", ואתה מחריש ? מדוע באמת לא תפנה אליו באופן רשמי (כקורא) ותעיר לו על כך ? האם מעורבות של אחד "דב אנשלוביץ" (שזכה כבר בעבר לכמה פניות כאלה ממך), מהווה תנאי הכרחי לפנייה כזאת ? |
|
||||
|
||||
כמו שהמורה נחמה היתה אומרת: "אתה צריך לשמוח שאני מעירה לך, מיתר התלמידים כבר התייאשתי" |
|
||||
|
||||
כשאני חושב על כך, תיאורית "מעגל האלימות" במובן מסוים בכל זאת קיימת. אני מתכוון לכך שהמעגל הזה קיים, אבל הוא חד צדדי. כפי שכתבתי בתגובות קודמות, לדעתי מספר הפיגועים הכולל שמתרחשים הוא בדיוק המקסימום שגופי הטרור יכולים ליצור, אולי עם ניסיונות לחלק אותם כך שגם ייראו דומים לתגובה על מעשים שלנו. הפעילות שלנו בודאי לא מגבירה את המספר הזה, אלא מקטינה אותו בגלל הפגיעה ביכולת הייצור הזאת. לעומת זה, למרבה הצער, אופי הפעילות שלנו מתאים בדיוק לתיאוריה. לפני שבועות מספר היה ניסיון שלא צלח לחסל אז את יאסין וחבריו. דומה היה שהוחלטה סוף סוף החלטה לפתוח במלחמת חורמה ולפגוע בראשי הטרור. אבל אז, במקום נקמה כואבת של החמאס, באה ההודנה המפורסמת (אתמול שמעתי בדברי פרשנות של עודד גרנות, שלפי מקורותיו, החמס שוב מתחיל לדבר על הודנה). ופתאום מתברר שיאסין נוסע לו על עגלתו למסגד מדי בוקר לתפילה, וחוזר לביתו בשקט ובבטחה, מבלי שייעשה ניסיון מצדנו לפגוע בו. רק הפיגוע הגדול באשדוד העיר אצלנו מישהו, ונזכרנו שבעצם אנחנו מנהלים מלחמת חורמה. נראה לי שבימים אלה קורה בדיוק אותו דבר. כל כך נפעמנו ממעשה ידינו, מעשה החיסול של יאסין שקפאנו על שמרנו. מנהיגות החמס אמנם שרויה כרגע בפחד, ולכן הם שוב מדברים על הודנה לעשר שנים וחבריהם ה"מתונים" חותמים על עצומות לוותר על נקמה, אבל לפי כל הסימנים אין להם מה לדאוג: אנחנו עכשיו מחכים שהם ייצאו מחוריהם ויתאוששו (אפילו האמריקאים החליטו לדחות את הסנקציות על סוריה כדי "להרגיע את המצב". כבר מזמן לא שמעתי משהו בלתי רלוונטי וטיפשי כזה), ויוציאו את הפיגוע הגדול הבא. עד אז נשב ונחכה. עלינו "לשבור את המעגל". יש להילחם בהם ללא הפסקה ולא לתת להם ולמנהיגיהם להרים ראש. זו הדרך היחידה שבה נוכל לשמור על שלווה יחסית אצלנו, ואולי גם לגרום להם לבסוף, לראות שדרך הטרור פוגעת בהם הרבה יותר מאשר בנו, לזנוח אותה ולנסות דרכים אחרות, סימפטיות יותר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אם כבר התחלת ספירה חדשה, למה ללכת בדרכי הגויים? הוה אומר: קצ"ו לספה"ש. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
חשבתי שעשיתי עכשיו איזו טעות בחשבון או משהו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מעניית הידיעה הבאה: הייתה לחמאס תכנית לרצוח את דוד לוי לפני יותר מחודש. אם או בלי חיסול יאסין אין הם מושכים ידם מניסיונות כאלה. אבל לו במקרה תכנית שגרתית כזאת הייתה מצליחה ודווקא בימי האבל (או אחרי ימי האבל ועוד כמה ימים, או בתוך אבל הארבעים), הדבר היה מעורר מאד את חסידי "מעגל האלימות" הדו סטרי ללא סיבה אמיתית. |
|
||||
|
||||
למעשה, ט' (ועכשיו כבר ט' וחצי). זה המעבר משעות לימים שבלבל אותך, או משיטת המספור הערבית ליהודית? |
|
||||
|
||||
(לאחר שהעירני אלמוני, בוצעה בדיקה ותיקון.) |
|
||||
|
||||
אולי תעבור כבר משוטים לעקרבים? |
|
||||
|
||||
תגובה 209820 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נו, זה באמת חסר טעם. דב יטען ללא ספק שפיגועים כאלה היו בלי שום קשר לחיסול זה או אחר, וברור שפיגוע כזה שאינו דורש תחכום יתר אינו מעיד על הסלמה (אלא, אולי להיפך, על חוסר האפשרות שלהם להוציא פיגוע גדול). תן לו לספור, ובוא נקווה ביחד שלעולם לא יצטרך להפסיק. |
|
||||
|
||||
אתה באמת חושב שכשכתבתי את תגובתי לא שמעתי על הפיגוע הזה ? לו חיסול יאסין היה מפסיק לחלוטין את הפיגועים, היה זה בניגוד גמור למה שאני חושב. כפי שאמרתי, אמשיך לספור עד שיהיה פיגוע גדול, כלומר הצלחה שלהם להתפוצץ בתוך אוטובוס או מסעדה וכדומה [ולצערי הרב זה יהיה. לפחות על כך אני מניח שאין ויכוח. אני גם חושב שהמנוחה שאנו נותנים בימים אלה, כשדיבורים מחליפים מעשים(1), למנהיגיהם רנטיסי וחבריו [אני מאמין כרגע שאכן כך אנו נוהגים] לגמרי], תורמת בצורה מכריעה להקטנת הזמן שנצטרך לחכות עד אז). אחר כך אולי אסכם לנוכח העובדות את דעתי, שאותה כבר בעצם הבעתי בתחילה. (1) לערפאת ולנסראלה אין תעודת ביטוח, אמר אבי הבריחה החד צדדית. |
|
||||
|
||||
הפיגוע הגדול ביותר שזכור לי באינתיפאדה הנוכחית היה הפיגוע במלון פארק. תוכל להזכיר לי בתגובה לאיזה חיסול הוא היה? (מה עם הטבח בג'נין, זה היה בערך באותו הזמן, לא?) |
|
||||
|
||||
לא העליתי בדעתי שיהיה כאן מישהו שעד כדי כך יפספס את כוונתי. כשאני אומר שאני בטוח שיהיה פיגוע גדול בפרוש איני אומר שהוא יהיה תגובה לחיסול יאסין. הוא יהיה בגלל שהפלשתינים עושים פיגועים. דעתי בדיוק הפוכה. אני חושב שחיסול יאסין הוא גורם שמצטרף לאחרים כמו חזרתנו לערים הפלשתיניות וגם הגדר, שבחשבון הסופי מקטינים את מספר הפיגועים. ראה תגובה 207862 שממנה התחיל הפתיל הזה. |
|
||||
|
||||
מה זה "הטבח בג'נין" ? |
|
||||
|
||||
דיברתי בסרקזם קיצוני כל כך שעושה רושם שלקחת אותי ברצינות. ניסיתי להצביע על כך שהפיגוע הגדול ביותר שנעשה במהלך האינתיפאדה לא בא בתור תגובה על שום דבר, ולכן כל הספירה הזו חסרת ערך ממשי - בין אם יהיה פיגוע ובין אם לא יהיה פיגוע, זה לא אומר שום דבר. ההשפעה של חיסול יאסין לא תבוא לידי ביטוי בפיגוע הזה. כשאני קורא את ההודעה שקישרת אליה, דומני שאנחנו אומרים אותו דבר, אבל זה רק עוזר לי להבין פחות למה אתה בעצם סופר. הטבח בג'נין לא היה, עד כמה שידיעתי מגעת, אלא עלילה של התעמולה הפלסטינאית. אלא שאני ניסיתי להציג עמדה אבסורדית של אנשי "מעגל הדמים", שבסופו של דבר יהפכו את הפיגוע בפארק, שכזכור גרם לתחילת מבצע חומת מגן, להיות הביצה של התרנגולת של טבח ג'נין שלא היה ולא נברא. הרי כבר עכשיו ישנם "פעילי שלום" שמדברים על חטא 1967 ומתעלמים באלגנטיות ממה שהיה קודם, כמו גם "פעילי שלום" שמדברים על חטאי 1948 ומתעלמים באלגנטיות ממה שהיה קודם. |
|
||||
|
||||
למה אתה כל כך קצר רוח ? אולי אני סופר כדי להראות את חוסר הקשר שעליו דברת ? קרא גם את התגובה שלה עניתי בתגובתי המקושרת, וגם את תגובת שט"ג בתשובה לה. האם כל יום שעובר ללא פיגוע גדול, לא מחליש את הטיעון המרכזי בדבריה של כרמית בתגובה הראשונה, ואת דברי התמיכה המסויימים לטיעונה, בתגובה השנייה ? הרי חיסול יאסין היה אולי המכה הכי חזקה והכי מחייבת נקמה שחטפו הפלשתינים עד כה, ובמקום נקמה נוראה אנו עדים לאחת התקופות השקטות במלחמה הנוכחית. למה לא להבליט את ההחלשה הנ"ל שוב ושוב ושוב, כל יום שאפשר . . . ? |
|
||||
|
||||
למה אתה חושב שאני קצר רוח? חבל שאי אפשר להעביר גם את טון השיחה כאן, כי אני די רגוע כשאני מגיב לך. כאמור, בנקודה הזו אנחנו מסכימים. תהיתי למה אתה ממשיך לספור, הסברת לי, תודה. |
|
||||
|
||||
דב נטש משום מה את הספירה, אז אני ממלא את מקומו. גם את ליל הסדר עברנו בשלום. האם ייתכן שלא העדר-מוטיבציה הוא שמעכב את "פתיחת שערי הגהינום", לעת עתה? |
|
||||
|
||||
נטשתי את הספירה כי כנראה קשה לי להתמיד בדברים כגון אלה (1), וגם בגלל שרציתי להוכיח למיסטיקנים שבין הקוראים שלא התגובה הקבועה שלי היא זאת שמחזיקה את השקט. אבל, כפי שהבטחתי, בבוא הזמן אחזור לכך, ואסכם את דעתי בעניין. (1) כשהתחילה האינתיפאדה הנוכחית, ניסיתי לאמץ מנהג שבו אצמיד לכל תגובה שלי את המילים, "ואת הרשות הפלשתינית יש לכבוש", אבל בפועל הדבר הזה קרה הרבה אחרי שהפסקתי מפאת עצלות, את מנהגי זה. |
|
||||
|
||||
אחרי שסיים את פרק האיומים שקע רנטיסי לתוך שקט יחסי. אבל אתמול שמעתי שהוא מעודד את העם העיראקי לצאת כנגד האמריקאים. נראה שהוא סוף סוף הגיע למסקנה שאליה אני הגעתי מזמן: עד הפיגוע הגדול הבא "יש" לו (לא "אין" לו) תעודת ביטוח, והוא יוצא בשקט מחורו, וללא ספק גם מתחיל לתת הוראות מסודרות ולארגן את תנועת החמס. התנהגותנו פשוט לא תאמן. זה כמו בסרט קומי שבו שניים מחליפים מהלומות, אבל תמיד כל אחד בתורו. תמיד כל אחד מחכה בסבלנות למהלומת היריב. אבל אצלנו, זה כאמור חד צדדי. הם עושים כל הזמן כמיטב יכולתם: הילדים ההם היו יכולים גם להתפוצץ ולהרוג. אנחנו, לעומת זה מחכים. למה לא לתת להם להרים ראש כל עוד הם ממשיכים בשלהם איני יודע. |
|
||||
|
||||
לפי הפרשנים חיסולו של רנטיסי, בוצע ללא קשר לפיגוע שהיה היום, רצח שוטר משמר הגבול ופציעת חברו. אולי אני טועה וזה באמת כך. ואולי לא. איני יודע. |
|
||||
|
||||
מעניין: כאשר יצליחו לעשות פיגוע "גדול", האם ייוחס בידי החמאס להמתת יאסין או להמתת רנתיסי? |
|
||||
|
||||
שמעתי ברדיו, אני חושב שמכרמלה מנשה, שניסו לחסל אותו גם בשבוע שעבר. אני מניח שמרגע שחוסל יאסין כבר ניסו להשיג אותו. אולי התנהגותנו היא בכל זאת לא כל כך בלתי תאומן. |
|
||||
|
||||
פיגוע בבאר שבע: עד כמה שהצלחתי לעקוב, זהו פיגוע ההתאבדות הראשון בלב עיר ישראלית מאז הפיגוע בנמל אשדוד, שאחריו חוסלו יאסין ורנטיסי. עושה רושם שטעית, דב. תראה איזו תגובה חריפה החמאס הביא על הפיגוע, ופחות מחצי שנה אחרי! דמם של אנשי באר שבע על ידי רוצחי יאסין. אגב, ציטוט מווינט: "...ואילו חדר חביב, מראשי הג'יהאד האיסלאמי, הודיע כי הפעולה היא "תמיכה מצד מבצעיה באסירים הפלסטינים השובתים רעב והיא מסר שלא שכחנו את אסירינו, כמו שאנו לא שוכחים את המקומות הקדושים שלנו. הפיגוע הוא ניצחון גדול לעם הפלסטיני"." אכן, צורה יפה יש לפלסטינאים לתמוך באקט המחאה הלא אלים של האסירים... |
|
||||
|
||||
אתה צודק לגבי תגובות ישראל בכמעט כל התקופה מאז בוא ערפאת לשטחים. אני מקווה שאכן כפי שזה נראה, שרון כבר אינו מגביל את פעילות צה''ל נגד הטירור לתבנית זו. נקווה שיגיע גם זמנה של סוריה, עוד טרם הפעולה הבאה של החיזבאללה. |
|
||||
|
||||
נזכרתי בפתיל ''ספירת השוטים'' דווקא לנוכח האירועים העצובים בעזה. ארבעים ימי האבל על יאסין חלפו, וארבעים ימי האבל על רנטיסי עומדים לחלוף. אני חושב שאפשר לסכם את הנושא הזה בכך שככל הנראה לא הגבירו החיסולים האלה את הפיגועים ההמוניים. פיגוע ההתאבדות הגדול האחרון היה באשדוד דווקא לפני פעולות החיסול האלה. לו היה באפשרותם של הפלשתינים לעשות פיגועים היו עושים זאת ללא קשר לאובדן מנהיגיהם. וגם האירועים האחרונים הם תוצאה של ניצול הזדמנות ולא עקב איזה רצון נקמה. כל הגישה הזאת של צפיה לתגובה בטוחה מצד החמס שהוצגה ע''י דורון רוזנבלום ואולי בצורה יותר מוצלחת דווקא אצלנו באייל ע''י כרמית, הוכחה ככזאת שאינה מחזיקה מים. |
|
||||
|
||||
אני מניח שהיום, כשהפלשתינים הצליחו לבצע את שני הפיגועים הגדולים ולגרום למספר הרוגים שיעלה בודאי על עשרים, ולהמון פצועים, הגיע הזמן לסיים את ספירת השוטים כשאנו עומדים כחמישה וחצי חודשים אחרי החיסול ההוא. הפיגוע הגדול הקודם היה זמן קצר לפני חיסול יאסין. חיסול יאסין ורנטיסי בעקבותיו לא רק שלא הביא לתגובות נוראות כפי שצפו כרמית רוזנבלום אתה ואחרים, אלא דווקא סימן תקופת רגיעה ארוכה יותר מכל התקופות בתוך האינתיפאדה השנייה. מנקודת ראותי הוכח שוב שתיאוריית ''מעגל האלימות'' הינה חסרת שחר, וההיגיון לפיו חיסול מנהיגי טרור תורם דווקא להרגעה ולא להתעוררות טרור מוכח גם בשטח. חבל שלא מנסים להמשיך ולאתר את המנהיגות הגבוהה של הטרור ולחסלה, כדי שיקשה עליהם לשוב ולהתארגן. להערכתי מסמנים שני הפיגועים האלה התחלה של גל טרור חדש. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
בפרספקטיבה קצת יותר רחבה, מה דעתך על משפט הסיכום שלך בפרט, ועל כל "מעגל האלימות" בכלל? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |