|
מבלי לשלול לרגע אחד את היתרונות של הפרטה, ממש לא ברור לי על מה אתה מבסס את הקביעה שרכבת ישראל היא דינוזאור איטי ומיושן. המגבלה העיקרית על פיתוח הרכבת בישראל היא מגבלת התקציב, אותו קובעת הממשלה. במגבלות תקציב הפיתוח הנוכחי שלה, רכבת ישראל מספקת כמיטב יכולתה (ההולכת וגדלה) את הביקוש (ההולך וגדל בקצב רב יותר, מכיוון ששירותי הרכבת נעשים איכותיים ויעילים מיום ליום).
למיטב ידיעתי, הובלת נוסעים ברכבת היא עסק מפסיד בכל מקום בעולם (למעט בקווים סופר-מהירים ארוכי-טווח), וחברת רכבות היא מונופול-איזורי טבעי (כמו, למשל, חברת טלוויזיה בכבלים). בתנאים כאלה, הפרטה איננה בהכרח ערובה לטיוב השירות והוזלתו (כפי שניתן ללמוד מהדוגמא של טלוויזיה בכבלים בישראל). זה לא אומר, כמובן, שאין מקום להפריט באופן מושכל את הרכבת או חלקים ממנה.
|
|