בתשובה לעוזי ו., 15/11/03 19:31
ומה אתם אומרים על זה? 180750
נתחיל בפרגון,
תרגיל שיכתוב נאה עוזי אבל בעייתי.
משתי סיבות:
א. נתת לקוראים לחשוב שזו ציטטה ישירה של דובי ולא היא. אם לא הייתי לוחץ על הקישור, וכמעט שלא עשיתי זאת, הייתי בטוח שדובי אכן כתב את ה"מצוטט" ששכתבת.
ב. ההקבלה היא לא אחד לאחד לדעתי, אבל אניח לדובי ליצג את עצמו.
כל הזכויות שמורות 180755
א. הרשיתי לעצמי להניח שהמסווה (אם היה כזה) יקרע מעל התגובה שלי מיד.

ב. כמובן שההקבלה אינה מושלמת. המסר הוא שמי שמוצא תירוצים יפים לוותר על זכויות של אחרים, עלול לגלות שאין לו בלעדיות על אמנות התירוץ.
אמנות התירוץ 180775
תנוח דעתך, עוזי, לא חשבתי אף לרגע קט שיש לי בלעדיות על אמנות התירוץ. נהפוך הוא, רק באיחור ובהיסוס הרשיתי לעצמי להצטרף להמוני המתרצים, מגלגלי העיניים, קורצי הקריצות ופורצי הפריצות. רק אחרי שכל אלה טיהרו גדודי שרצים, הכשירו בדיעבד ומראש מיני רציחות פוליטיות, פסקו פסיקות מאירות עיניים בשאלה אם מותר לחלל שבת כדי להציל חיי גוי ואם יאה להניח מוקשים נגד חיילי צה''ל בערב יום כיפור, הסבירו במובאות מהרמב''ם למה צריך להרוג ולאבד את כרמית המתכתית ושותפיה לאידיאולוגיה (ובאותה הזדמנות, למה לא, גם את פושעי אוסלו).

ובכן, אני רחוק מאד מלטעון למקוריות כלשהי בעניין שלפנינו, ומודה בפה מלא שאינני אלא חקיין זול שמצטרף לעגלה עמוסה לעייפה של אמני התירוץ והשיקוץ.
אמנות התירוץ 180849
אכן, דרוש מאמץ כדי להצדיק פיטורין או מאסר של פרחח שירק על אנדרטה. לעומת זאת, לאחר שתלינו בו את העוונות (האמיתיים והמדומים) של מחנה שלם, נדמה שעל פחות מגלגול בזפת ונוצות עוד מגיע לנו עודף.
נשארת רק השאלה על איזו אנדרטה אני ירקתי.
אמנות התירוץ 180888
אין לי מושג. ירקת?
אמנות התירוץ 180945
לא.
או שאני לא הבנתי את תגובה 180775, או שאתה לא הבנת את תגובה 180849 (ובשני המקרים לא מדובר על הפשט).

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים