|
||||
|
||||
העניין רחוק מלהיות פשוט, ואני יכול להבין כל אזרח ערבי-ישראלי שישקול אם יש כלל טעם להגיב ולהחשף בפני ציבור, שחלקים מסויימים שבו יגלו כלפיו עמדות, שניתן להגדירן כבעייתיות. אתן לך דוגמא: לפני תקופה קצרה נפתח איזה בלוג אלמוני בישראבלוג, של משתתף (לכאורה) פלסטינאי בשם 'מוסטאף'. אינני יודע מיהו מוסטאף זה, ויתכן כי הנ"ל מתחזה ו/או כל דבר אחר, אבל התגובות שקיבל מעידות בהחלט על פולאריזצייה רחבה, חיובית ושלילית כאחד... הבלוג עצמו מצוי תחת הכתובת http://www.israblog.co.il/blogread.asp?blog=10577 . מי יודע, אולי תנסה להזמין אותו להתדיין כאן. אם הוא באמת נער פלסטינאי מתבגר, הרי שהוא שווה את המאמץ. |
|
||||
|
||||
פרטים בבלוג הנ''ל, אני מניח. |
|
||||
|
||||
תגובה 149293 מה עם החצי השני? |
|
||||
|
||||
לצערי אינני מכיר בלוג של מתנחל ממש, ואין לי מידע על בלוגים מסוג זה. זה כמובן חבל מאוד, ויש רק לקוות שבלוג רציני מסוג זה יקום בעתיד. אדם שכותב הרבה על מתנחלים והתנחלויות הוא מר אליצור סגל (שהנו מתנחל בעצמו), שמגיב באופן קבוע הן בג'ורנאל והן בבלוג שלי. בלוג אחר שנתקלתי בו, ואשר משום מה הפסיק להיות פעיל, הוא הבלוג של 'יהודי שהתפכח' http://www.israblog.co.il/blogread.asp?blog=9238, שאני מבקש להאמין שנכתב כפארודיה. לשיקולכם. |
|
||||
|
||||
קישור שעובד: http://www.israblog.co.il/blogread.asp?blog=9238 |
|
||||
|
||||
אזי ''הרב אליצור סגל'', עכש''ל. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מונח שאימצתי מרב''י |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
רון בן יעקב |
|
||||
|
||||
הוא יודע את זה? כי חשבתי שהתכוונתם לצחוק על הרבי אליצור סגל. |
|
||||
|
||||
אליצור סגל הוא רב, ובהחלט אינו ''רבי'' במובן החסידי. רמבמיסט מושבע. |
|
||||
|
||||
אני מוכן להתערב על סכום רציני שהבן אדם הוא מתחזה גמור - לא ערבי מעזה ולא ערבי מנצרת. למרות הפצרות חוזרות ונשנות, הוא לא היה מוכן לכתוב שום טקסט בערבית. העברית שלו נקיה משגיאות שמאפיינות דוברי ערבית. בקיאותו בתקשורת הישראלית גדולה מדי. להערכתי, אגב, ישראבלוג כולה מלאה מתחזים. אבל זה עניין לאשכול אחר. |
|
||||
|
||||
יש לפחות ערבי אחד (יש יותר אבל לא משנה) עם עברית מושלמת (או לפחות עורך לשוני טוב) שמסוגל להתבטא ולהציג את הצד של ערביי ישראל בתקשורת ה''יהודית''. סייד קשוע. לו היה לי הדואל שלו הייתי כותב לו ומזמין אותו להתבטא כאן. |
|
||||
|
||||
לא פסלתי כמובן את האפשרות שערבי ידבר עברית מושלמת. זה מגוחך. הרבה פעמים - גם כשנדמה שהערבי מדבר בעילגות זה נובע רק מהמבטא. תסתכל בפרוטוקלים של הכנסת (אני לא חושב שמתקנים אותם) ותגלה שאין דרך להבדיל בין ח''כים ערבים ליהודים. במקרה הספציפי של כותב הבלוג ההוא, העברית המושלמת שלו לא הייתה סבירה על רקע נסיבות חייו כפי שתיאר אותן. דווקא את סייד קשוע אני לא מחבב במיוחד. סגנון כתיבתו מזכיר לי מאוד את ליהיא לפיד. ונראה לי שכדי לשרוד עם איכות כזו של כתיבה צריך איזושהי ייחודיות, בלאום שאליו משתייכים או בבן הזוג שאיתו חולקים את המיטה. ואני גם לא חושב שערבי יגיד דברים מעניינים או מחדשים במיוחד. אני יכול לכתוב את ההודעות של ועדת המעקב של ערביי ישראל בעצמי. קיפוח, כיבוש, אפליה, מגנים פגיעה באזרחים חפים מפשע, כיבוש, אפליה, אפליה מתמשכת של כל ממשלות ישראל, אנו מגנים כל צורה של אלימות משני הצדדים, קיפוח, קיפוח |
|
||||
|
||||
לקום על הבוקר ולקרוא תגובה כה מתנשאת... |
|
||||
|
||||
התנשאות על ערבים היא טרנד כאן (ובמדינה בכלל) גם בקרב כאלה המחשיבים את עצמם שמאלנים. |
|
||||
|
||||
שלום ארז. אני בטוח שתסכים איתי שגם אם אתה צודק באבחנת ההתנשאות, הרי שזו אינה בעיה מרכזית בסכסוך היהודי ערבי. לי אישית, המצב נראה כל כך מיאש וחסר פתרון שאשמח לשמוע כל אבחנה והצעה אינטלגנטית מנקודת המבט הערבית, אפילו אם היא מכלי שני. פשוט איני רוצה לחכות עד בוש לאותו ערבי רהוט בעברית ובעל יכולת לראות את כל צדדי המטבע שעליו מדובר. השאלה שעליה אתה חייב לענות היא מה המוטיבציה של אותו ערבי להשתתף בדיון המיוחל. (סיבות למה לא לעשות זאת יש לו רבות וטובות). חבל שאין לי את הקישור לאתר של סארי נוסייבה. האיש נשמע הגון ואומר אותו דבר לכולם. אבל בכל האתר שלו לא תמצא שום התיחסות מוסרית או אמפטית סתם לסבלו של הצד השני או לעוולות הנגרמות ע''י בני עמו. אני לא חושב שאין לו התיחסות כזו, אלא רואה בכך הוכחה לכך שבמצב שבו נתון הציבור הפלשתינאי במציאות חייו היומיומית, אין לו שום מרווח נפשי לאכסן מחשבות כאלו. לכן, אני מניח שנוסייבה חושב שדברים כאלו יפלו על אזניים אטומות. |
|
||||
|
||||
איזה שמאלנים באייל התנשאו על ערבים? שמות, בבקשה. |
|
||||
|
||||
איזה שמאלנים יש באייל בכלל? שמות (חוץ מארז), בבקשה. |
|
||||
|
||||
ראה למשל תגובה 134131 תגובה 134131 תגובה 65088 ולא חסרים ברחבי האייל הודעות בנוסח:"הפלסטינים טיפשים בכך שפתחו עלינו באש מכיוון שהצענו להם הצעות נדיבות מאין כמוהן." |
|
||||
|
||||
איזה קריטריון משמש אצלך כדי לתייג1 אנשים כ"שמאלנים"? 1 כמובן שהתיוג הזה הוא טפשי לדעתי. אני לא רואה צורך לתייג את עצמי או אחרים לכותרת שאין תחתיה שום תוכן מעשי. בשם "שמאלנות" ו"ימניות" אפשר להצדיק כמעט כל דבר. |
|
||||
|
||||
אסתי לא שמאלנית, גם טלה בר לא (לפי הבנתי). לא ראיתי כאן הרבה תגובות בנוסח המשפט האחרון שכתבת. |
|
||||
|
||||
אסתי וטלה משתייכות לקבוצה מס' 1 בתגובה 104614 . עפ"י דב אנשלוביץ' קבוצה זו היא שמאלנית לכל דבר. לגבי המשפט האחרון, חפש את נוסחיו בדיון על ביילין. ולערן - למושגים בלבניסטים, מתבדלים ומשתלבים יש יותר משמעות? |
|
||||
|
||||
כן, בוודאי. המושג עצמו כולל משמעות - הוא מתאר מטרה מסויימת ולא ניתן להצדיק באמצעותו פעולה והיפוכה. שמאל וימין הם... כיוונים? הם בעיקר כינויי גאווה ("אני שמאלני גאה!") או כינויי גנאי ("ססססססססמולני!") ומשקפים לדעתי עיסוק בצורה (שמות יפים) ולא בתוכן. |
|
||||
|
||||
במובן הישראלי, שמאל נחשב לתמיכה בפשרה מדינית וימין להתנגדות עקבית לה (יוניות וניציות בהתאמה). כמו כן, בהתאם למובן הכלל עולמי של מושגים אלה, השמאל תומך בזכויות אדם, רווחה חברתית ואיכות הסביבה, והימין בשוק חופשי בלתי מרוסן ונטייה לדת ולמסורת גם בחיי היום יום. |
|
||||
|
||||
הימין אינו תומך בזכויות אדם, וכו' וכו'? |
|
||||
|
||||
אולי רק באיכות הסביבה. השיטה הכלכלית שהימין תומך בה גורמת לפערים חברתיים הולכים וגדלים ולזכויות אדם מלאות הוא מתנגד (למעט יחידי סגולה כבני בגין ודן מרידור). מספיק לראות את היחס לבני מיעוטים,לעובדים זרים,להומוסקסואלים ולנשים במדינה ובחברה. |
|
||||
|
||||
האגודה לזכויות האזרח הוקמה ע''י פרופסורים מהצד הימני של המפה. |
|
||||
|
||||
שכחת לציין שהימנים טמבלים והשמאלנים חכמים. מכירים את החלוקות שלך. |
|
||||
|
||||
אז זהו, שמסתבר שגם הימין פתאום מדבר על פשרה מדינית ובשמאל יש כאלו שנגד פשרה מדינית (ובעד פעולות חד-צדדיות) וגם בימין יש אנשים שתומכים בזכויות אדם וברווחה חברתית (הידעת? מצע הליכוד בשנת 1977 כלל הלאמת חברות!) ואפילו אתאיסטים גמורים, כמו שגם בשמאל יש קפיטליסטים גמורים ואנשים שבשם השמאליות מתנגדים לחופש הפולחן. הוא שאמרתי - החלוקה ימין שמאל היא חלוקה כל כך מעורפלת שלשיטתי לכל צורך מעשי היא כמעט חסרת משמעות. יתרה מזאת - כמו שאתה יודע (ועושה בעצמך) החלוקה הזו משמשת בעיקר ככלי ניגוח בדיונים (כפי שהדגמת לא אחת, ולא רק אתה. יש אתר שלם שעוסק בזה וקוראים לו "ארץ הצבי") כלומר, כמו שטענתי - החלוקה ימין-שמאל עוסקת בעיקר בצורה, לא בתוכן. |
|
||||
|
||||
אני לא רואה את עצמי כ''משתייכת'' לקבוצה כזו או אחרת, ואודה לך, ולאחרים, אם תפסיקו לנסות לקטלגני. תודה. |
|
||||
|
||||
להיות מקוטלגת? זה לא מחייב אותך לתמוך בצורה עיוורת בכל תיזוז שמאלני. |
|
||||
|
||||
להזכירך, "המחשיבים עצמם שמאלנים", ולא "נחשבים לשמאלנים עפ"י דב אנשלוביץ"'. היכן טענו השתיים שהן שמאלניות? |
|
||||
|
||||
שתיהן תומכות בפשרה מדינית. לכן פורמלית שתיהן שמאלניות. |
|
||||
|
||||
לפי הקריטריון הזה גם פרס, ברק ושרון שמאלנים, אם למנות כמה. |
|
||||
|
||||
פרס וברק הם פראגמטיים כמו כל מנהיגי מפלגת העבודה לדורותיהם, למעט גולדה. שרון הוא מאקייבליסט הרוצה להשיג מקסימום שטח עם מינימום פלסטינים. (רק בגללו ממש מתחשק לי לצעוק: "ביבי לשלטון". (-:) |
|
||||
|
||||
אולי כדאי שנחזור על הציטוט מדבריך: "המחשיבים עצמם שמאלנים" עכשיו נחזור על השאלה: היכן טענו השתיים שהן שמאלניות? |
|
||||
|
||||
שתיהן תומכות בתהליך מדיני. אסתי גם תומכת במדיניות רווחה ועוד תפיסות שמאלניות. חפש את התגובות בעצמך. |
|
||||
|
||||
"המחשיבים עצמם שמאלנים". היכן טענו השתיים שהן שמאלניות? אנא, שים לב: לא "היכן הביעו השתיים דעות שמאלניות", ולא "היכן הביעו השתיים דעות שארז מחשיבן שמאלניות לכאורה". היכן החשיבו עצמן השתיים שמאלניות? |
|
||||
|
||||
בלי לחץ פיזי מתון לא תוציא ממנו שום הודאה. |
|
||||
|
||||
אסתי כבר הודיעה, שהיא לא רואה עצמה משתייכת לשום קבוצה.תגובה 168239 |
|
||||
|
||||
הבנאדם טען בזמנו שדם של ערבים פחות אדום מדם של יהודים (*). זו כבר לא התנשאות, זו גזענות. אם ארז לנדוור משייך עצמו לאותה הקבוצה של ביילין, שיבוסם לו. _______________ (*) עובדה, הוא חושב שיש הבדל בין ערבים רוצחי ערבים וערבים רוצחי יהודים, ולכן מותר וצריך לשחרר רוצחי ערבים. בכדי לחסוך את התשובה לתגובה הבאה, אני לא מתכוון להתייחס לתגובות גזעניות (מצד פסאודו-שמאלנים) המבדילות בין דם לדם. ולמען הסר ספק, פחות מעשירית מהפלסטינאים שנרצחו ע"י בני עמם בחשד שהם משת"פים עם ישראל, היו באמת משת"פים. |
|
||||
|
||||
גם בעיני סייד קשוע (המעט שקראתי) לפעמים מייגע, אבל במיטבו הוא לא רק מעניין, אלא גם דוגמה למה שאיזי ו/או כליל אולי רוצים: בלי לדבר על פוליטיקה, או לפחות בלי לדבר עליה באופן "כבד" ופולמוסאי, הוא נותן זווית ראיה חדשה ומרעננת לדברים שסביבנו, ודווקא מכוח היותו ערבי. |
|
||||
|
||||
ערבים שמדברים (ובעברית רהוטה) על פוליטיקה לא חסרים לי. למעשה אחמד טיבי ועזמי בשארה לא מפסיקים לדבר על פוליטיקה. אני רוצה לשמוע על חיי היום-יום של ערבי בארץ ישראל, איפה מבלים, אשה עובדת, לגור ליד המשפחה, ללכת לשמחות משפחתיות, להחליף כתובת במשרד הפנים וכד'. סייד קשוע, גם אם הוא ממש לא מייצג, נותן לי נקודת מבט נוספת על החברה בישראל ומגוון את התמונה שאני מקבל. הפוליטיקאים הערבים, לצערי הרב, נשמעים בדיוק כמו כל פוליטיקאי אחר. (למעט המבטא) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |