|
||||
|
||||
דבריך אינם ראויים לתשובה, וכל דרך שבה אבחר לענות רק תציג אותך באור מגוחך. אין לי עניין בויכוח כזה ולכן אמנע מכך. לעולם לא אענה לך יותר. בחר לך בני שיח אחרים. |
|
||||
|
||||
אנסה בכל זאת להחזיר את הדיון למסלולו הרגיל ולחזור על הנקודה שהעלה אסף דרעי. האם על מדינת ישראל והעומדים בראשה להתייחס למשא ומתן כסחר-מכר בענייני נדל"ן ולנסות לוותר כמה שפחות, או "להעניק" (ואני בוחר להשתמש במילה זו בכוונה) לפלשתינאים גם ללא תמורה, כדי ליצור בסיס למדינה יציבה? בהנחה שיש אנשים רציונליים בשני הצדדים (ולא יתכן שאצל הפלשתינאים אין פוליטיקאים ואנשי עסקים שמבינים את ההשלכות של שיתוף הפעולה), שטוענים ששלום ורווחה יכולים להיות נחלתם של שני הצדדים. האם אפשר להתעלם מהשיקולים הללו? האם רווחה כלכלית בשטחי הרשות או מדינה פלשתינית עתידית לא תוביל לדיכוי האופציה הצבאית? דמוקרטיזציה והשכלה לא יעזרו לדכא את ההתלהמות הדתית? במקרה כזה גם בישראל וגם אצל הפלשתינים יהיו אנשים רבים שהאינטרסים האישיים שלהם יכתיבו התנגדות לפתירת קונפליקטים בדרך של לחימה. לא? |
|
||||
|
||||
אני חוזר על תוכן הודעתי "למען הסר ספק" כל הויכוח הזה נסמך על דבריי בתשובתי לאלכסנדר מאן: "לא דברתי על צדק" אני חוזר ואומר דבריי אלה התייחסו רק לשאלת מיקום הגבול. הסברתי כמה פעמים שגבולות 67 אינם חרוטים בשטח ואינם שונים מכל גבול מוסכם אחר, והגישה בשמאל שאלה "גבולות הצדק" הייתה נתקלת באותה תגובה פלשתינית שאנו רואים עתה לו נוסתה, בדיוק כשם שכל התחזיות שלי מתממשות לנגדנו בימים רעים אלה. אמרתי שהאמונה העזה שהפלשתינים יקבלו גבולות אלה בניגוד לכל מה שאנו שומעים יום יום מפיהם ומהרדיו והטלויזיה שלהם היא גישה שמבוססת על התנשאות, בבחינת אנו יודעים מה הגבול שטוב להם וכל מה שהם אומרים זה "סתם". המשתתפים כאן , אתה ואחרים , ניצלו משפט יחיד זה כדי להציג אותי כמי שהצדק לא חשוב לו והתחילו להביא נושאים שונים שכלל לא דברתי עליהם. אתם יכולים להעלות נושאים של צדק. הצדק חשוב גם לי ובמידת האפשר אוכל להתייחס לטענותיכם בנושא זה. אבל כל זה לא קשור במה שאמרתי. זה הכל ואני מקווה שעכשיו זה מובן. |
|
||||
|
||||
צדק? אני אמרתי צדק? הגישה שהצגתי היא תועלתנית לגמרי. השאלה שהצגתי לא הייתה "מי צודק" אלא "איך נייצר פתרון יציב". ואני חושב שמבעד לערפל האידאולוגיה של אסף דרעי ניתן לחלץ גם את אותה שאלה. האם ניתן לפתור את הסכסוך הישראלי פלשתיני מתוך ויתור ישראלי מודע לשם השגת מדינה פלשתינית דמוקרטית ויציבה בין ירושלים לירדן? |
|
||||
|
||||
אכן לא דברת על צדק ואני בלבלתי אותך עם משתתף אחר )גיל לדרמן. בגילי המתקדם זה נסלח( וחשבתי שהתייחסת לצדק בהודעה אחרת שלך. אבל באמת איני רוצה להיכנס לטענותיך כאן. שים לב למאמרי המקורי. שים לב לתגובת אלכסנדר מאן שהתייחסה פחות או יותר לנושא מאמרי, ושים לב למה שקרה אחר כך: סטיה מוחלטת מדבריי, לפחות במאמרי זה. לפעמים אני לא שם לב לסחיפה ונסחף איתה. אבל כשאני מצליח להבחין בכך אני משתדל לשים לה קץ. כל דבר במקומו. |
|
||||
|
||||
ברוך הבא לאייל דוב ;-) תגיד לי, ברצינות, זו פעם ראשונה שדיון באייל מתפרש לאלף ואחד נושאים אחרים? ב-ח-י-י-ך. |
|
||||
|
||||
אינני מסכים עם כל מה שהנ''ל אמר, אבל חוסר התגובה שלך מעמידה רק אותך באור מגוכח. |
|
||||
|
||||
אתה מוזמן לדלות מתוך הדברים נושאים שלדעתך ראויים לתשובה שלא עניתי עליהם בחילופי הדברים כאן בתשובותיי לאחרים, ואם תנפה מהם את הציונים והתארים שנתנו לי, שלוו אותם אשמח לענות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |