|
||||
|
||||
There is no significant difference between the democrats and the reboplicans.
Kerry have voted for the patriot act, the war in Iraq, and more aid to Israel. The democrat's supports the nazi program headed by bush, they just think that they can do it better. Whatever you vote you are always end up with capitalism. it may not occur to you, as somebody who is living in a first (or second?) world country, but this is a dictatorship. On the other hand the party can fire a chairman. |
|
||||
|
||||
yeah, bur nor without a lot of fire...
|
|
||||
|
||||
אה. ובבחירות אצל מאו היה סיכוי שהבחירות יסתיימו בקפיטליזם או בנבחר שהוא לא מאו במקום ב99.9% מהאוכלוסיה בוחרים במאו שוב? דיקטטורה זה שליט יחיד שאי אפשר להחליף. עד שהוא מת לבד. או עד שהורגים אותו. או עד שמשום מה, הוא מוותר מרצונו הטוב על השלטון. אם יש בחירות, הוגנות וחשאיות, כל תקופה מסויימת הקבועה בחוק, ובבחירות הללו ניתן להחליף את השליט. אם יש חופש התארגנות 1, חופש ביטוי2 וחופש דת3. ואם נימנים עוד כמה תנאים שלא פירטתי, אז זו דמוקרטיה. זו עדיין דמוקרטיה גם אם בכל מערכת בחירות שלא תהיה, לא יחילו את השיטה הכלכלית שמאו מור רוצה. הנה הגדרה מהי דיקטטורה בויקיפדיה. והנה הגדרה מהי דמוקרטיה בויקיפדיה. 1 חופש להפגנות ספונטניות בעד המפלגה, זה לא נחשב חופש התארגנות. 2 חופש ביטוי שמוגבל רק ל"אמריקה אימפריאליסטית מסריחה" כשאתה לא חי באמריקה, לא נחשב כחופש ביטוי. 3 החופש של הכמרים והנזירים להתפלל כאוות נפשם מחוץ לשעות העבודה במחנות לחינוך מחדש הוא לא חופש דת. |
|
||||
|
||||
You did not understand my answer, and I suspect that you do not understand what Capitalism is, and what flows from it.
Fundamentally, you cannot survive in a Capitalist system without selling your labor to the Capitalist. Therefore, the Capitalist always decides what to do. Capitalism is like a soccer game. It has its own rules. For example, you cannot feed all the hungry people in the world even though there is enough food for everyone in the US alone. The economy would not survive. Until Capitalism ends, every society would live under dictatorship. In a bourgeois democracy it’s a dictatorship with the rich controlling the means of production and therefore the lives of the producers. For example, the war in Iraq was not started by oil corporations. The army, the armed forces of the state, was sent to achieve the goals of the Capitalist. In nature there is no such thing as Whites vs. Blacks or Jews vs. Arabs. The state implies these stupid notions of hierarchy through laws and mainly through the armed forces: the police and the army. I suspect that you also don't know who Mao was, and what he did for The People of China. A leader in a Communist form is very different from your leaders under bourgeois democracy. I recommend that you read What is to Be Done, by Lenin, and works by Mao. Under Mao, people were allowed to criticize the government, and the debates that took place led to the Cultural Revolution. Do you think America is not an Imperialist country? Your comment about re-education and priests breaks into two different questions. Religion is the Opiate of the Masses. It's a relative high that enables people to mentally escape from the horrors of the system. It's the glue that holds a Capitalist society together, always preaching that tolerate intolerable conditions because "a better life awaits us after death," and other notions that enforce sexism and racism. It's a mental slavery. Under Mao, people were allowed to practice religion, but the condition that pushed people to believe in nonexistent gods was eradicated. Regarding re-education camps, I really recommend that you read a book called Prisoners of Liberation. http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/... This book was written by two CIA agents who were caught in China spying for the US. In the Chinese prison, they underwent massive psychological growth. What would you recommend to do with people who believe that Arabs are inferior to Jews, or that God gave the Jews Israel, or that the position of women should be within domestic contexts only. Those people have been brainwashed all their lives, and they will not stand aside while society is breaking down divisions of labor. Another question that you need to ask yourself is if there is an Objective Reality, or Objective Truth. The whole Marxist philosophy flows from the understanding that these two things are real. If you don't think there is, try testing gravity. Your understanding of reality is just like religion: very idealistic and not grounded in reality at all. It surprises me that, as a woman, you cannot see the dictatorship that you are living under. Have you recognized the simple fact that you are a walking sex-object 24 hours a day? That you are not safe walking through your own streets in the night? That your body is used to sell things on a daily basis? That rape is somehow deemed "your fault"? That there is an economic glass-ceiling that you cannot break thorough no matter what your level of education or job-skill? |
|
||||
|
||||
אתה לא יכול לשרוד במערכת קומוניסטית בלי למכור את עבודתך למדינה. במערכת קפיטליסטית אתה יכול לשבות. במערכת קומוניסטית לא. במערכת קפיטליסטית אתה יכול להתפטר. במערכת קומוניסטית לא. במערכת קפיטליסטית אתה יכול להחליף מקום עבודה. במערכת קומוניסטית לא. במערכת קפיטליסטית אתה יכול לאחר לעבודה ברבע שעה. אצל סטלין היית חוטף על זה 5-10-15-25 שנים. במערכת קפיטליסטית אשה שגונבת קצת אוכל עבור ילדיה הרעבים היתה יוצאת מזה בלי כלום12 אצל סטלין היא היתה חוטפת על זה 5-10-15-25 שנים. גם ילדיה היו חוטפים, בתור קרובי משפחה של אויבת העם. במערכת דמוקרטית יש לבני אדם זכות לחשוב. מה שהם רוצים. גם שיהודים שווים יותר מערבים או שמקומן של הנשים במטבח. לאשרנו שיטתך לא שולטת במקומות היותר מפותחים בעולם. לשלוח אנשים ל-5-10-15-25 שנה של עבודת פרך על מחשבות? בלי משפט3? Your understanding of reality is just like religion: very idealistic and not grounded in reality at all. זה מתאר למדי אותך, לא כן?שינוי השיטה הכלכלית לקומוניזם לא תשנה את מצב הנשים. בסין עדיין רוצחים תינוקות-בנות. בברה"מ מצבן לא השתנה7. ספרים שאני ממליצה לך לקרוא. 11 שנה בבתי סוהר ובמחנות סובייטים / אלינור ליפר קשר השתיקה / אלכסנדר וייסברג ציבולסקי4 סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים / אן אפלבאום 5 חיים ומוות בשנחאי / צ'אנג ניין6 מצלבי קרס אל גדלים אדומים / יוסף רותם7 1 אני מאוד מקווה שעדיין נוהגים ככה, אבל לפני כמה שנים התפרסם שמשטרת ישראל משחררת אנשים שנעצרים על גניבת מזון. 2 אם כי יש סכנה שרשויות הרווחה היו מתעוררות ולוקחות ממנה את הילדים. 3 "כנסי. 15 שנה. תחתמי פה. צאי". זה לא משפט. 4 גם וייסברג וגם ליפר היו קומוניסטים זרים שהגיעו לברה"מ להשתתף בבניין הקומוניזם בארץ הצדק האינסופי. ונאסרו בחשד ריגול. אלא מה. וייסברג היה יהודי, והוא שוחרר באמצע המלחמה. הסובייטים הסגירו אותו ישר לידי הגסטאפו. הוא ניסה לשכנע אותם שישחררו אותו לשוודיה. "אתה קומוניסט, חבר. אתה יודע שיהודי אני וקומוניסט. למה רוצים אתם להסגירני לידי הגסטאפו? אם אינני רצוי לכם פה בארץ, הניחו לי ללכת בשלום לאן שארצה. מה זה אכפת לכם? האינך מתבייש, חבר?" דבר לקיר. 5 ספר חדש. את השניים הקודמים ניתן להשיג בחנויות יד שניה. או בספריות. 6 במיוחד בשבילך. סין. 7 לא כל כך זוועות הגולאגים כמו עד כמה שהחיים בברה"מ זיפת. ועד כמה שעוד יותר זיפת להיות שם אשה. |
|
||||
|
||||
"במערכת קפיטליסטית אתה יכול לאחר לעבודה ברבע שעה". זה תלוי, כנראה. כרגע שמעתי ראיון עם רופא (שהיה קצין רפואה ראשי עד לא מזמן), והוא אמר שבאמריקה אסור למרצה לאחר לשיעור אפילו דקה: הסטודנטים מודיעים לו שכל דקה שלהם בשיעור שווה כך וכך דולרים... |
|
||||
|
||||
נו? והם שלחו אותו ל-5 שנים במחנה לתיקון מידות עבור זה? או שהם רק החמיצו לו פנים? |
|
||||
|
||||
הם החזירו אותו לארץ. נראה לי שזה תיקן את מידות הארנק שלו. |
|
||||
|
||||
תיקון: ספרה של אן אפלבאום הוא "גולאגים - סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים". |
|
||||
|
||||
You still don't understand my answer, nor do you understand the difference between Capitalism, socialist-state, and Communism. I'll try to make this as simple as I can for you.
In a Capitalist society, not only do your petty demonstrations and strikes mean absolutely nothing, there are people who don't have the same privilege as you do to conduct such forms of resistance (like the Palestinians). You can quit your job only because you have the privilege of accessing other types of employment at your fingertips. Are you telling me that working-class people in ghettos have the flexibility to simply quit their jobs if they don't like them? How about Palestinians or Latin Americans working for slave-wages in corporate factories just to barely get by…can they just quite like you? On the other hand, in a socialist state, you're eligible to receive the same benefits (health care, etc.) as everybody else. There would be no social hierarchies which would grant certain people with better mechanisms for survival. As to your comment about stealing food for survival under Capitalism, it simply is not true that anyone can get away with theft without penalty. We just saw in the case of New Orleans, that when people were literally starving on the streets and stealing food from markets and grocery stores to survive post-hurricane, they were gunned down by the National Guard. In Israel, when you say "women" can steal food and get away with it, be sure you indicate which women you mean… you mean Jewish women. Palestinians are starving and cannot get away with stealing anything. And secondly, why are you just accepting poverty as if it were a natural occurrence? Did you know that your government actually purchases food from local farmers and destroys it in order to keep it at market value? Maybe this is the difference between Capitalism and Communism. Communists do not simply accept the notion of poverty. I would really be interested in hearing where you got your information about Stalin sending people to prison for 25 years for stealing food. In a democratic society when people think such thing like: Women should be in the kitchen, or that certain races of people are inherently inferior than others, we must recognize that these thoughts are symptomatic manifestations of the system in which we live. And when these thoughts are allowed to be cultivated too deeply they turn into violent and dangerous actions. When people think that women are inferior, they rape them. When people think certain races are inferior, hate-crimes, and often genocide occurs (like in the example of your country). You really need to break away from this whole post-modern notion of "my truth " and "your truth." There are things that are objectively right and objectively wrong. After a revolution, people will not just immediately transform their corrupt ways of thinking, there is no actual way to know what people are thinking, let alone punish them for it. But as we saw with the Cultural Revolution ion China, people were unleashed and encouraged to struggle over old and reactionary ideas vs. new and liberating ones. You really have no idea the changes which occurred for women in Russia and China previously under the socialist state. In Russia women were allowed for the first time to have any rights, and in China, the buying and selling of women as commodities was stopped immediately, just to state a couple examples. As for the books that you quoted, one of them was written by Ann Applebaum, a “scholar” who believes that more than 20 million people went through the first labor camps. This does not correspond to history, nor to Soviet statistics. And here’s an interesting criticism about it: http://kulmosnet.co.il/articles/amish/gulag/gulag.ht... Another author you suggested, named Chung Hang, was according to her own story, working for the Shell Oil Corporation. Needless to say, she was a wealthy woman. This corporation has been involved in the merciless plundering of Third World countries from Cuba to Current day Iraq. Doesn’t it seem a little counter-productive to you to invest time in reading a book published by an oil-industry merchant, regarding a topic such as the current war in Iraq? This is no different. On your other books, I haven’t found enough resources as of yet, but judging by these two, I assume there’s not much I can learn. Is this how you are going to conduct your debate with me? By Googling “Stalin Killed Millions of People” or “Communism is Bad” web-sites? Please do some less superficial research and get back to me when you feel you can have a literate debate. I would like to answer your other comment here as well. If there is an Objective Reality, there is a Science for Revolution. There is a correct way to study reality and how it corresponds to the oppression of people, and vicariously, how we can use it to construct a revolution. The amazing discoveries of Marx and Lenin on Capitalism can still be applied to every day life. The amazing discoveries of Mao regarding how to conduct a People’s War and how to keep fighting the tendencies toward Capitalism in a socialist society are still valued and are being practiced in the Philippines, Peru and Nepal. The remark about the Czar was directed against another guy who said that the Czar would never kill so many people. There's no way that Stalin could have killed that many people. The numbers just don't add up. About 25 million people died from all causes during the years the purge trials were taking place. If Stalin killed 20 million people during this time, that would leave 5 million who died from other causes. Based on a population of 180 million this would mean the Soviet Union had a death rate of less than 5 per 1000. I don't believe it's ever been that low at anywhere at any time in history, unless someone can show me otherwise. It's currently estimated to be 8.25 per 1000 in the amerikkka, just to give you some perspective. They were rich kulaks in Russia who were benefiting off the back of the poorer peasants. You really have no idea abut the differences in Russia before and after the Revolution. The kulaks actually hired armies to fight the socialist state. I’m happy that I don’t need to reply to your remark about Russia not being invaded by Imperialist armies. Like your other comments, it holds no validity and you didn’t do enough research to hold your claim. Stalin made a lot of mistakes. His role, summarized by the Chinese Communist Party, was stated to be 70% good and 30% bad. While we are fighting to correctly understand what did and did not happen in China and Russia so we can do better next time, we can’t forget A: What Objective Reality is. B: That if we don’t end this economic system, the system will keep killing us all and very soon will eradicate humanity (ie. pollution, nuclear weapons, etc). C: That the only way to get out of this system is by a scientific understanding of reality as it had been shown in the literature of Marx, Lenin and Mao. "we have nothing to lose and a world to win" Long live the Marxism-Leninism Maoist. |
|
||||
|
||||
הדוגמאות שהבאת בעניין הפלסטינים אינן רלוונטיות לנושא הקפיטליזם. הבעיות שלהם נובעות מהכיבוש ומהאפרטהייד, וחלקן דומות מאוד לאלו שהיו לכל העמים שחיו תחת הכיבוש הרוסי במה שנקרא ''חבר העמים''. גם מי שמאמין בסוציאליזם לא חייב לקבל את הדוגמאות הממומשות שלו כמופתים. |
|
||||
|
||||
racism like sexism is one of the mechanisms that keep this system whole.
Racism developed with capitalism, (not that it did not exist before) as an instrument to divide and control, not to mention the need for a cheap labor in any capitalist society. What do you think would happen if Jews from Yeruham and Palestinian from Gaza will understand that they both have the same intrace as a class? Or if man would view women as equal? I recommend you a good book called the "people history of the u.s." by Howard zinn |
|
||||
|
||||
יהודי ירוחם לא יסכימו בשום אופן להידרדר למעמד של ערביי עזה, מכל בחינה שהיא (זכויות אזרחיות וכלכליות לדוגמה). הם אינם שותפים באותו ''מעמד'', ולמען האמת - דעתם חופפת רק לגבי שמאלנים מתלמדים שכמותך. |
|
||||
|
||||
Economics Breads Politics/ Mao More than Ever
-------------------------------------------------------------------------- racism like sexism is one of the mechanisms that keep this system whole. Racism developed with capitalism, (not that it did not exist before) as an instrument to divide and control |
|
||||
|
||||
We have our lives to lose and nothing to win.
Long live the Dodo. |
|
||||
|
||||
ובכל זאת אפשר להגיד לדעתי "כן, אבל ...". את הדגשת את הנקודה העיקרית: המרקסיזם-לניניזם דוגל בדיקטטורה של הפרולטריון. המשמעות היא שכל שלטון מרקסיסטי לוקה א-פריורי בכל החוליים של דיקטטורה. האבל הוא, שבמקומות מסויימים המרקסיזם לא החליף שלטון דמוקרטי-ליברלי אלא דוקא דיקטטורות גרועות ממנו (סין, קובה). והסתייגות אחרונה: ההנחה שכל משטר מרקסיסטי מוליך בהכרח למשטר טרוריסטי-רצחני היא דוגמטית. אני לא ממליץ לאף אחד על "דמוקרטיה עממית" אבל לא צריך לכרוך את לנין, טרוצקי, סטלין, מאו, קסטרו, טיטו, אנוור הודג'ה ואת חזן ויערי בחבילה אחת. יתכן שבאופו אבסורדי במקומות מסויימים המהפכה המרקסיסטית היא שלב לפני המעבר לחברה ליברלית-קפיטליסטית בדיוק כמו הדיקטטורה האוליגרכית. אחרי הכל מדוע שההמונים לא יפנימו לפתע את כל הסיסמאות של שיויון וזכויות העמלים וירצו לקחת אותן צעד אחד קדימה. יהיה מעניין מאוד לראות כיצד סין תעמוד בפני האתגר בליעת הונג-קונג. דוקא, בליעת הונג-קונג ע"י הדיקטטורה הפרולטרית, עשוייה לחזק ולהדגיש גישות דמוקרטיות בדמוקרטיה המאוד מאוד מוגבלת של המושבה הבריטית לשעבר. |
|
||||
|
||||
יפה שכתבת שהמרכסיזם- לניניזם דוגל בדיקטאטורה של הפרולטריון. הרבה אנשים הורידו את ה''לניניזם'' ועדיין משתמשים במונח (דיקטאטורה..). את המונח הזה ניסח מרקס והוא נולד כפשרה עם בלנקי שהיה כמדומני אחד ממנהיגי הקומונה הפאריסאית. המונח ''דיקטאטורה'' בזמנו של מרקס היה שונה לחלוטין מהמקובל היום. הם תפסו את המונח כפי שהיה ברומא הרפובליקנית.. ברומא זה היה תפקיד שהיה קיים רק בזמן חירום ונושא תפקיד זה היה נבחר לחצי שנה בלבד. בכל אופן זה לא היה, לפחות לא להלכה, רודן. נכון שכשהחלה הרפובליקה הרומית להדרדר, יכול היה דיקטטור להבחר לתקופות ארוכות. נדמה לי שיוליוס קיסר נבחר לכל ימי חייו. הכוונה בתקופתו של מרקס היתה לתקופת מעבר עד שיתבסס המשטר החדש. לא ידוע לי שלמרקס היו התבטאויות כמו לרוסו שהיו יכולות להוביל באופן הגיוני למשטר דמים. |
|
||||
|
||||
הערה קטנה: למרבה הזעזוע, חזן ויערי עצמם ראו בסטלין מודל לחיקוי, ועד נאום חרושצ'וב לא מצאו בו פגמים. מפאת כבודם, נשמור אותם בכפיפה אחת עם משיחם. (למרות שכמובן אין מה להשוות) |
|
||||
|
||||
הרבה אנשים מאותה תקופה ''כבודם במקומם מונח''. |
|
||||
|
||||
הבעיה נעוצה בהתעקשות לחלק באופן דיכוטומי את המנהיגים הפוליטיים לקדושים או בני שטן. מנהיגים פוליטיים ומשטרים בתוקף הגדרתם אינם יכולים להיות מלאכי עליון והם מחולקים בצורה די מפוזרת על כל הקשת שבין נבלים גמורים לצדיקים מושלמים. כוונתי היתה שגם טיטו וטרוצקי שידיהם בודאי לא היו נקיות מדם אינם צריכים להיחשב שווי מעמד עם סטלין. על אחת כמה וכמה יערי וחזן שכל אשמתם היא מילולית ותאורטית. לשמור את זקני מפ''ם בכפיפה אחת עם סטלין, זה כמו להעמיד את גב' ואגנר יחד עם היטלר. יש חוגים מסויימים אשר מטעמים אנרכיסטיים מעמידים בפני הנהגות פוליטיות סטנדרטים שהמהטמה היה מתקשה לעמוד בהם. מצד אחד, אם ארה''ב נתפסת למדיניות כוחנית כלפי יריב חצוף במיוחד הרי שהיא הופכת מיד לאימפריה של זדון וקולוניאליזם. מן הצד השני המרקסיזם עצמו הופך לאידיאולוגיה פאשיסטית רצחנית ולא אידיאולוגיה השואפת בעיקרון לשיוויוניות ולזכויות העובד. |
|
||||
|
||||
הרבה אנשים לא מצאו בסטלין פגם עד לנאום חרושצ'וב, ולכן נסלח להם על זה. אנשים שהיום קופצים כל פעם עם טיעוני ''אולי סטלין זרק אנשים לגולאג, אבל אל תשכחו מי ניצח את היטלר'' אני לא מצליחה להבין. אגב, להבדיל משאר הרשימה, לחזן וליערי, כמדומני, לא יצא להיות דיקטטור במדינה קומוניסטית, ולכן אין מה לכרוך אותם עם רבי רוצחים דוגמת סטלין. זה כמו לכרוך את איוון איוונוביץ' שהיה חבר מסור ונאמן בקומסומול עם סטלין. |
|
||||
|
||||
אם מותר לי לפרוט שוב על העוגב מדיון אחר: כל הידיעות על הנעשה ברוסיה נדחו בבוז כפרופגנדה קפיטליסטית-קולוניאליסטית, ואפילו כאשר הד"ר אורן (קומוניסט ציוני טוב, למיטב ידיעתי אין קשר ליהונתן) נשפט כמרגל רבולוציונר, הקומוניסטים בארץ הקודש היו מוכנים רק להודות שבמקרה הזה נפלה טעות קטנה שאין להסיק ממנה מסקנות כלליות. אם זה היה קורה בימינו אני בטוח שהויכוחים באייל היו מכילים המון "עדות אנקדוטלית", "שטיפת מוח", "כשל סטטיסטי" והמון הפניות למאמר הרלבנטי של יובל. אני בטח הייתי מעיר משהו על עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם תיאוריה, וי. אורן היה טוחן אותי עד דק. חבל שפספסנו, היה יכול להיות שמח. |
|
||||
|
||||
מבלי לסנגר על המישטרים שהיו באירופה המיזרחית, כשהגענו לישראל בשנות ה-50 מצאנו כאן מישטר דמוקראטי לכאורה אך עם עיתונות מגוייס. אבי היה אומר שהיא משקרת יותר מזו שבפולין הקומוניסטית. למשל תחנת הרדיו היחידה ששידרה חדשות היתה (כך סיפר עיתונאי מקול ישראל) מעבירה את הכותרות (אולי אפילו כל החדשות) לסגן שר הביטחון מיודענו משכבר הימים החב"ן שמעון פרס סגן שר הביטחון. הנל' היה מסמן מה יוקרא ראשון, מה שני ומה יושמט לגמרי. עמוס קינן נאלץ לעזוב את הארץ באותם ימים. נכון שהיה העולם הזה. |
|
||||
|
||||
איך אתה מעיז לדבר כך על הגדול שבגדולים, הענק שבענקים, מקים הכור, ומגנה הפצצת הכור, פעמיים ראש ממשלה, שר לפיתוח אזורי, זוכה פרס נובל, יוזם אוסלו ומחמש הטרוריסטים. |
|
||||
|
||||
"מגנה הפצצת הכור"? הגזמת. |
|
||||
|
||||
- היה עוד מתנגד – ראש האופוזיציה ב-81', שמעון פרס. ``ב-10 במאי מישהו הודיע לפרס שהתקיפה עומדת לצאת לפועל. כבר היינו על המסלול. צריך לדעת שבמבצע כזה האדרנלין וכל החלק הרגשי הקשה של טייס נמשך עד שהוא נכנס למטוס ומתניע. בהמשך הוא פועל כמקצוען לכל דבר. לאחר התדריכים, כשהטייסים נערכו להמריא, הגיעה הוראה מראש-הממשלה בגין לעצור את התקיפה לבקשת פרס. אני חושב שבגין לא היה מודע לגבי השלב שבו נמצאנו. כשהורה לעצור, זה היה יותר אקט פוליטי מאשר צעד של ביטחון. לנו זה היה קשה מאוד, אפילו שבר מסוים. הוצאנו הוראת ביטול ובכך סגרנו עניין עד ה-7 ביוני. אם אז הצלחנו לשמור על גורם ההפתעה, אני לא בטוח אם בימים אלה, עם כל החשיפות, זה היה מצליח``. תגובה 343861 כאן מסופר רק על חיים הרצוג: למי שכבר הספיק לשכוח כדאי להזכיר משהו ממאורעות אותם ימים. לאחר הפצצת הכור האטומי העיראקי, גינתה ארה”ב בחריפות רבה את ישראל, ואפילו הטילה אמברגו על מטוסים שהיו אמורים להגיע לישראל. גם העולם כולו גינה את ישראל בתקיפות רבה. אם חשבתם שהגינויים הגיעו רק מהעולם “הנאור”, הרי אתם טועים טעות חמורה. אפילו שמעון פרס גינה והשמיץ את ההתקפה, ויתירה מכך - אחד מרבני בני ברק הוציא מכתב נגד ההפצצה בעיראק וכינה זאת כ”התגרות בגויים”. |
|
||||
|
||||
עמוס קינן לא נאלץ לעשות כלום. כמו הרבה אמנים אחרים הוא נסע לפריז, ולא הייתי מאשים בכך את פרס יותר משאני מאשים את ברק בכך שתמיר קמחי נסע להודו. אבל מה שנכון נכון: הדמוקרטיה של תחילת שנות החמישים באמת היתה מוגבלת מאד. |
|
||||
|
||||
מאידך גיסא, פעילי מק''י לא הורשו להיות מורים, למשל. ופעילי רק''ח עברו הטרדות משטרתיות רבות. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מהו ה''חד גיסא'' אליו האידך הזה מתייחס. |
|
||||
|
||||
''כל הידיעות על הנעשה ברוסיה נדחו בבוז כפרופגנדה קפיטליסטית-קולוניאליסטית''. פחות או יותר תיאור של מדינה שהסוציאליסטים שולטים בה. |
|
||||
|
||||
התכוונתי להגיד שהידיעות נדחו ע"י החוגים הסוציאליסטיים-קומוניסטיים (ספציפית: הויכוחים שאני זוכר מבית הורי היו עם חברי קיבוץ של השומר הצעיר). מפא"י אף פעם לא חיבבה במיוחד את סטאלין. |
|
||||
|
||||
ולבית''ריסטים היתה בעיה למצוא משרה בחברה ממשלתית או בחברה שעומד בראשה חבר הסתדרות. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד. לזה קוראים דמוקרטיה מוגבלת. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שסין עומדת בפני האתגר של הונג קונג כבר איזה 7 שנים, לא? |
|
||||
|
||||
שמונה וחצי שנים. וזה עדיין אתגר. |
|
||||
|
||||
אני חושב שנקודה פרדוקסלית היא שהונג-קונג עשוייה להפוך יותר דמוקרטית-מערבית דוקא תחת שלטון סין. האנגלים החלו בדמוקרטיזציה של הונג-קונג רק כאשר מועד ההחזרה היה ממש באופק וכאשר היה צורך לבטל את מעמדם של תושבי הונג-קונג כאזרחי בריטניה לכאורה (כדי למנוע הגירתם לבריטניה). |
|
||||
|
||||
מה היה בהונג קונג בזמן השליטה האנגלית שם? זה לא היה מקום דמוקרטי? (וממילא, יש לי תחושה שחלק גדול מהבריטים שישבו שם עברו לקנדה לקראת חילופי השלטון). |
|
||||
|
||||
אני לא חושב. אני מניח שמי שלא חי שם ממש ולא מכיר את המציאות הפוליטית שם מקרוב לא צריך להביע דעות נחרצות מדי על כך, אך יש לי כמה פיסות מידע המרמזות שהונג קונג האנגלית היתה רחוקה ממה שאנו מכנים דמוקרטיה מערבית. ראשית, דובר על צעדי דמוקרטיזציה נמרצים שנעשו לקראת ההחזרה לסין (משהו בתקופת תאצ'ר). מה צריך להסיק מכך על המצב לפני כן? שנית, לפחות מלומדת נחשבת ביותר אחת (ברברה טוכמן) טוענת שלסינים כלל אין שום הבנה של מהות הדמוקרטיה המערבית ומעולם לא היתה להם. כל ההיסטוריה שם יצרה חברה מאוד מעמדית ואוטוריטטיבית (המגובה בתפיסות קונפוציאניות מושרשות מאוד). ושלישית גם טיוואן-פורמוזה האנטי-קומוניסטית נכנסה לתהליך דמוקרטיזציה רק לאחרונה. כאשר הזכרתי הגירה, התכוונתי לתושבי הונג-קונג הסינים שלפחות להלכה היו אזרחי הכתר אני חושב (או שמא חברי חבר העמים הבריטי בלבד?). |
|
||||
|
||||
למען האמת, לגבי קנדה התכוונתי גם לסינים מביניהם. |
|
||||
|
||||
אם אני הבנתי נכון, לבני הונג קונג היו דרכונים של הונג קונג. והקומון וולף (איך קוראים לזה בעברית) מאפשר מספר דברים, אבל באופן מוגבל. אני לא מאמינה שהם עוד משתייכים אליו בכל מקרה. לפי מה שאני ראיתי בני הונג קונג הסינים "אספו" אזרחויות שהתאפשרו להם, בדומה לישראלים. לצד בעלי דרכונים בריטים, היו גם בעלי אזרחות צרפתית, אמריקאית וכו'. למרות שהבריטים טרחו כאמור להעניק להונג קונג דמוקרטיה רק כשהם ידעו שהם עוזבים, הנטיה למעורבות פוליטית ומחאה פוליטית התפתחה בין בני המקום כבר קודם. אגב, האם ברברה טוכמן טענה שזה גנטי? אולי אפשר לקחת נגד זה כדורים? |
|
||||
|
||||
ודאי שזה גנטי, לכן כדורים לא יכולים לעזור. צריך טיפול אגרסיבי יותר, משהו כמו ברית מילה, למשל. |
|
||||
|
||||
חבר העמים הבריטי British Commonwealth. ההמצאה האגלית שמטרתה ללכת בלי אימפריה, אבל להרגיש עם. הועתקה למטרה זו ע"י רוסיה בשנות ה־90. |
|
||||
|
||||
בשם חבר העמים של היא. (היי, זה באמת מרגיש טוב!) |
|
||||
|
||||
אל נא באפך. אין צורך להסתער על גב' טוכמן. אני קצת תמצתי ולכן אולי קבלת רושם לא נכון. אבל אפילו אני ציינתי שהיא מסבירה את האופי המעמדי והאוטוריטטיבי של הסינים בהיסטוריה ובמסורת הארוכות שלהם. המסורת והפילוסופיה הסינית אינן מדגישות את קונספט האזרח האקטיבי על חובותיו וזכויותיו שלקח למערב 2500 שנה לפתח (מיוון העתיקה דרך המהפכה הצרפתית והג'פרסונית ועד ימינו), אלא דוקא את האתיקה האישית והמשפחתית ואת חובת הציות לסמכות. לדעתי אפשר ללמוד המון מספרה על סטילוול בסין על ההיסטוריה המודרנית של סין ועל יחסיה של הממלכה התיכונה עם יתר העולם (וארה"ב בפרט). נראה לי שהספר צ"ל להיות קריאת חובה לכל אמריקאי הן מכיון שהוא מדגים את הנזק שגרמו תפיסות עולם דתיות פשטניות והן בגלל המסקנה העצובה העולה ממנו לגבי יכולת לימוד לקחי ההיסטוריה (הטעויות שעשתה ארה"ב בסין מטרימות ומזכירות באופן טראגי את ההסתבכות האמריקנית בהודו-סין). ובכל אופן הדמוקרטיה של הונג קונג ויותר ממנה של טיוואן היום אינן יותר מדי שונות מן הדמוקרטיות המערביות (יפן ודר' קוריאה בעלות המסורת הקרובה לסינית הן דוגמאות עוד יותר ברורות). לגבי שאלת האזרחות של תושבי הונג-קונג הבריטית, גם אני זוכר משהו עם הקומונוולת' (מה שקראתי חבר העמים הבריטי). אבל מצד שני הונג-קונג היתה מושבת כתר (כמו גיברלטר וג'מייקה) מה שהקנה לאזרחיה לפחות תאורטית את הזכות להגר לבריטניה. יתכן שאני לא זוכר נכון, אבל נדמה לי שהיה צורך בשינויים חוקיים מסויימים (בתקופת תאצ'ר או מייג'ור) שנטלו זכות זו מ-7 מיליון הסינים של הונג-קונג (האנגלים תושבי הונג-קונג היו אזרחים בריטיים ולא 'נתיני' המושבה). קנדה אינה רלאבנטית לעניין זה שכן יש לה חוקי הגירה משלה שבודאי 'גוברים' על הכללים של הקומונוולת' או כל חוק שאנגליה יכלה לחוקק לגבי הונג-קונג. |
|
||||
|
||||
"The philosophers have only interpreted the world in various ways; the point, however, is to change it." marx
All those societies where democracy has evolved from granted some civil rights to a minority while denying it to the majority. The american and franch revolution were an evolvement of the economic system. In the american revolution for example the rich were tired of paying taxes to the british king. They found democracy (after a couple of rebellions) as a good tool to channel the anger of the masses to the voting booth. If you don’t mind me asking I'm cuirass to know what do you think creates arm conflict? Why do you think americe (as you said) have been intervening for more than a hundred years in other countries? |
|
||||
|
||||
אח, כל־כך עלובים האמריקאים והצרפתים האלה. בונים את המשטר שלהם בהדרגה, בעדינות. ממש כמו באנגליה, שאותה כינה היטלר "אומה של חֶנְוונים". --- תחי הזעֵיר־בורגנות! |
|
||||
|
||||
נפוליאון אמר את זה. |
|
||||
|
||||
וגם אותו החנוונים ניצחו. תודה על התיקון. |
|
||||
|
||||
זו שאלה טובה מאוד (התשובה כרגיל הרבה פחות). ברור שלסכסוכים מזויינים בין חברות אנושיות יש רקע של חלוקת משאבים מוגבלים (אדמה, מים, אוצרות טבע). אבל נראה שאין זה נימוק מספק. תאוריה מקובלת בהיסטוריה של הלוחמה מדברת על סכסוכים בחברות פרימיטיביות על בהמות-בית או נשים, אבל גם זה נראה לי הסבר חלקי מאוד. לי אישית המלחמות בין בני אדם נראות לי משהו בלתי נפרד מן הטבע האנושי (אחרי הכל יש הרבה פחות הסכמי שלום מאשר מלחמות). גם בימינו אנו, בהם היחס עלות/תועלת של המלחמה הטוטאלית בין מדינות הוטה כל כך חזק לצד העלות, נראה שהטבע האנושי הלוחמני דורש את שלו ומוצא את פורקנו במקרה הטוב בתחרויות כדורגל וקטטות ההמונית הנלוות להן ובמקרה הרע בסכסוכים מזויינים חלקיים. נראה לי שדוקא הסכסוך המזויין הפלשתינאי-יהודי והטרור האיסלמי והמלחמה בו יאפיינו את הלוחמה במאה ה-21 ולא מלחמת עירק-איראן (דוגמה טובה למידת התועלת שצדדים לוחמים צפויים להפיק מסכסוך בעוצמה מלאה). יתכן שהלוחמנות האנושית היא דארויניסטית. אולי זו דרכה של החברה האנושית לבער ולחסל חברות ומשטרים שאינם יכולים לעמוד במבחן הסכסוך המזויין או שלוחמנותם גולשת מעבר לגבול ההתאבדות. לתאוריה המרקסיסטית על הקשר בין מלחמת המעמדות לסכסוכים המזויינים איני רואה הוכחות של ממש: א. הסכסוך המזויין קיים גם בחברות כל כך פרימיטיביות, שאין להן שום דמיון עם המבנה המעמדי הקלאסי שעליו בנוייה התאוריה המרקסיסטית. (הרכוש בחברות הללו הוא כל כך דל, שהן הרבה יותר שיויוניות אפילו מן החברות המודרניות המרקסיסטיות הקיצוניות ביותר). ב. הסכסוכים המזויינים בין בריה"מ לסין, בין סין לוייטנם ובין וייטנם לקמבודיה אינן מוכיחות שפתרון בעיית המעמדות תרמה משהו לצמצום סכנות המלחמה. ג. אם להשתמש בדוגמה שהבאת (המהפכה האמריקאית), ידועה האמרה ששליש מן האמריקאים היו רפובליקאים, שליש רויאליסטים ושליש נייטראלים. לחלוקה הזו לא היה שום איפיון מעמדי או כלכלי. כמו בכל עניין אנושי היו מעורבים כאן סבך של אינטרסים כלכליים, אידיאולוגיים ודתיים. אבל דוקא במלחמה זו נראה שהאינטרסים הכלכליים נוצרו אחרי המאורעות ולא לפניהם. נכון שאת הרפובליקה הובילו בעלי אחוזות אפיסקופלים (אנגליקנים), אבל גם בשני השלישים האחרים היו אנשי המעמד העליון. הפטריצים של קונגרס המושבות לא מרדו בגלל שלא רצו לשלם מיסים (מס התה בוטל עוד לפני הכרזת העצמאות ומס הבולים לא היה אלא תואנה למרד ולא סיבה של ממש. ובכל אופן לא נראה שבעלי האחוזות שתו יותר תה או כתבו יותר מכתבים מן האחרים). הם מרדו משום שלא הסכימו לשלם מיסים למשטר בו לא היה להם ייצוג. כדי למשוך לצידם את המעמדות הנמוכים, אבות המהפכה שילמו מחיר הוגן בהחלט - זכות הצבעה נרחבת ביותר, כמותה לא היתה באנגליה אפילו מאה שנים מאוחר יותר. כאשר האנגלים ניסו לשחק משחק דומה והכריזו על ביטול העבדות במושבות, היחס של החיילים הבריטים-גרמנים למתנדבים השחורים לצידם ביטל את האפקטיביות של ההכרזה. היו אפילו עבדים שחורים שלחמו לצד הרפובליקנים בעלי העבדים. |
|
||||
|
||||
''יתכן שהלוחמנות האנושית היא דארויניסטית. אולי זו דרכה של החברה האנושית לבער ולחסל חברות ומשטרים שאינם יכולים לעמוד במבחן הסכסוך המזויין או שלוחמנותם גולשת מעבר לגבול ההתאבדות.'' - אם יותר לי, זה ניסוח מאד לא מוצלח. דארויניזם אינו מכיר בשום ''דרך של חברות'' אלא כמטאפורה. רוב המלחמות של שבטי ציידים-לקטים הם על ענייני נשים (אונס, חטיפת כלות וכיו''ב). לוחמים טובים הם, בממוצע, אבות ליותר ילדים. בעסה אמיתית, אם תשאל אותי. |
|
||||
|
||||
למה בעסה. הרי זו הישרדות המקדמת עוד יותר הישרדות. |
|
||||
|
||||
הרבה טקטיקות הישרדותיות מבאסות עד מאד. (למה כתבתי "בעסה" ולא באסה"? באסה.) |
|
||||
|
||||
אני מסכים שהשימושים בכל הואריאציות של ''דארויניזם חברתי'' הם בעלי קונוטציות לא סימפטיות וגם יוצרות קשר מזוייף של הוכחה מדעית בין מדע ביולוגי לתאוריות חברתיות. יחד עם זאת איני רואה דרך להתכחש לדומיננטיות של הלוחמה בהיסטוריה החברתית והפוליטית של האנושות. התוקפנות ה''ספוראדית'' היא קו אופי מרכזי שלנו ושל קרובינו הפרימטים. כל התאוריות הפוליטיות שהתימרו לבטל את הלוחמה המזויינת כשלו וכל התאוריות האנתרופולוגיות המתארות חברות אנושיות לא אלימות ''נגועות'' בחשד עמוק של ראיית מציאות ''יצירתית''. |
|
||||
|
||||
לא על זה חלקתי. להיפך, בעניין הזה הסכם הסכמתי. |
|
||||
|
||||
אה, סוף סוף הבנתי מה היה ההיגיון בהצעה לתת קצבת ילדים דווקא ליוצאי צבא... |
|
||||
|
||||
תודה על התשובה שלכה אני נורה אסוק עכשו; אני אענה לך תשובה קצרה,ואחת יותר ארוכה אחר כך. מה שניסיתי להגיד בתשובה שלי זה שמושגים כמו "אחוה" חרות" ושיויון" לא כימים באבסטרקט, הם קשורים למיבנה הכלכלי ולמציאות. זה חסר טועלת לדבר על שיויון כשחצי מהעולם חי על שתי דולר ביום. זה גם נראה לי קצת גיזעני להגיד שאנשים מיתרבויות אחרות לא יכולים להבין מושגים כאלא, או יותר מזה שנשים שוות לגברים, או שלבנים שווים לשחורים. הטרור האסלמי הוא טרור שבנוי על העובדה שבהרבה ארצות ארביות הממשל המושחת בנוי על הכסף והצבה האמריכהאי. ההתנגדות של העמים האלה באה בצורה דטית ובגלל שהיא בנויה על דת היא לא תצליח. אתה תמיד חיב להפריד בין האנס לנאנסת. בשבילי הטרור הנוצרי (והיהודי) הוא הרבה יותר מסוכן. הפצצה של ערים מהאוויר או גירוש של אלפים מהבתים שלהם נראה לי הרבה יותר מסוכן. אני אאנה לכה יותר מאוחר על המהפכה האמריקאית, מלחמות, וכומוניזם. עם לא אכפאת לך אני אחזור לאנגליט. |
|
||||
|
||||
האמת היא שאכפת לנו1. בבקשה, תשאר בעברית. רק, אם אתה יכול, תכתוב כמאו מור, שנדע שאתה זה אתה. 1 לפחות לי אכפת. |
|
||||
|
||||
אני מקווה שאתה לא נופל בפח של הפיכת "פופולריים" ל"ידענים". לא זכור לי שטוכמן היא מומחית לתרבות והיסטוריה סיניים. לא שאני מומחה גדול, אבל אם נתבונן בהשוואה לאירופה , הרי עד אמצע המאה ה-19 זה היה המצב באירופה (למשל פרוסיה, מונרכיה אבסולוטית + תפיסות פרוטסנטיות ומעמד אריסטוקרטי נוקשה של יונקרים). רק שבניגוד לאירופה, השושלת המלכותית האחרונה כלל לא הייתה סינית (היתה מנצ'ורית) והייתה סגורה מאוד לשינויים כמו כל קבוצה קטנה שבשלטון(1). אם נמשיך את ההשוואה לאירופה, אז ניתן לאמר שהדמוקרטיה נכפתה על גרמניה (חלקה הפרוסי) בכח הזרוע, וגם על הרוסים ניתן לאמר אותו דבר שאתה מצטט על הסינים. ------------------------------------ (1) לראייה בימינו העלאווים בסוריה. |
|
||||
|
||||
ואיך המנצ'ורים הקטנים האלה תפסו שם את המלוכה? |
|
||||
|
||||
חסלו את שושלת מינג שהייתה לפניהם, בנוסח המקובל לתקופה ההיא בכל העולם( כולל באנגליה הנאורה וחמשת נשותיה). |
|
||||
|
||||
באנגליה הנאורה היו חמש נשים בלבד? |
|
||||
|
||||
כמה נשים היו להנרי השמיני ("הגרזן") ? די לחכימא ברמיזא. |
|
||||
|
||||
איפה מצאת כאן חכימא? |
|
||||
|
||||
להנרי מס' 8 היו 6 נשים. (2 - גירושין 2 - הוצאה להורג 1 - לידה קשה 1 ... אלמנה) |
|
||||
|
||||
אופס. לפחות היו לו יותר נשים ממאו. |
|
||||
|
||||
לא *הרבה* יותר: http://en.wikipedia.org/wiki/Mao_Zedong#Family |
|
||||
|
||||
נראה שגם הנישואין למאו לא היו הרבה יותר נעימים. |
|
||||
|
||||
מאו היה פחות שמן. |
|
||||
|
||||
אבל גם פחות צרפתי... |
|
||||
|
||||
לא בהכרח צרפתיות עושה את זה לנשים. לפחות לי זה לא עושה. |
|
||||
|
||||
אה... נו. הכל עניין של טעם. |
|
||||
|
||||
ראה תגובה 360174 אני לא כל כך מקבל את התאור שלך. אירופה אינה גרמניה (למרות שהיום זה לפעמים נראה כך). ואפילו גרמניה אינה פרוסיה. גרמניה היתה כל מה שתארת, אבל גם אביב העמים והקונגרס הפאן הגרמני הלאומי-ליברלי של 1848 וגם הדמוקרטיה האומללה של ויימאר. ושוב בלי לערער על התאור שלך של מלכות ההוהנצולרן, גם הפרידריכים האלו נאלצו בעל כורחם להעניק מדי פעם חוקות וזכויות לאזרחיהם. רוסיה היא מקרה יחודי לא פחות מסין ואכן לדמוקרטיה שם יש קשיים רבים ועצומים גם היום. ובכל אופן רוסיה אינה חלק מן ה"מערב". |
|
||||
|
||||
מלכות ההוהנצולרן הייתה רודנית במיוחד? |
|
||||
|
||||
גם הנסיכה האלמנה נאלצה מדי פעם (אחרי מרד הבוקסרים) לבצע רפורמות. |
|
||||
|
||||
אם כן, צמצמנו היסטוריה שלמה שבה הסינים לא "התאימו" לדמוקרטיה ל200 שנה. באמת שנקודת הפיצול אירופה - אסיה מבחינת דמוקרטיזציה וייצוג העם עוברת ב1848, (ואולי במהפכת 1789) . יש לזכור שסין היתה בשנים אילו תחת שילטון זר ובתחילתו של מסע ניצול קולוניאלי נרחב. הדבר האחרון שהמדינות הקולוניאליות רצו זו סין דמוקרטית. אם נחזור למקבילה האירופית, באותה תקופה אירופה הייתה (בקווים גסים) גרמניה,אוסטרוהונגריה, צרפת בריטניה וספרד. מתוך הרשימה הזו רק צרפת הייתה שונה באופן משמעותי מסין בהטמעת הדמוקרטיה (בבריטניה , למשל, רק בני המעמד הגבוה הצביעו). |
|
||||
|
||||
אני חושב שאתה טועה באופן מהותי. הבעיה הסינית אינה בכך שאינם מכירים ב"זכויות האדם" במתכונת האולימפית והאנרכית שהתגבשה במערב במחצית השנייה של המאה ה-20 (רק מי שהוא חסיד שוטה ועיור של תפיסות אוטופיסטיות יכול לחשוב שלתפיסות כאלו יכול להיות איזשהו קיום במציאות החיים הסינית). אני מכוון לרובד הרבה יותר בסיסי. התפיסה של אזרח הפוליס המעורב והמחוייב לענייני הציבור של עירו, שהתפתחה בפוליס היוונית, קבלה כיוון שונה באימפריה הרומית, והתגבשה דרך המהפכות הדמוקרטיות של 200 השנים האחרונות לחברה האזרחית במערב, כלל לא היתה מוכרת בסין עד לאחרונה. הסיני אחראי לעצמו ולמשפחתו ומחוייבותו הציבורית מוגדרת בצורה מלאה ע"י חובתו לציית לסמכות ולמדרג החברתי המפורט והברור של החברה הקונפוציאנית. הסינים הרבה יותר מאמינים בגורל ובדטרמיניזם שהוא פטאליסטי בעיניים מערביות (מה שחייב להיות יהיה). הם הרבה פחות מחוייבים למעורבות פעילה בשינוי עתידם. במילים אחרות כל סיני מחוייב לפעול באותו אופן המוגדר כ"נכון" ע"י המסורת הסינית הארוכה ושעליו המציאות הציבורית המשתנה אינה צריכה להשפיע. הסיני חייב לדאוג לעצמו למשפחתו ולקדם בשמחה ובצייתנות את פעולותיהם של הממונים על ענייני הציבור. הנתין הסיני אינו חושב שהוא צריך לעזור או להפריע בניהול ענייני המדינה. זוהי אחריותם של בעלי הסמכות המוגדרים היטב מתוקף כישוריהם ולא מתוקף בחירת האחרים בהם. למעשה ההשפעה האירופית בסין היא בת 150 שנה, זה לא הרבה זמן, כאשר מדברים על שינוי של תפיסות עולם מושרשות היטב. מעט הסינים שאני מכיר שהם צעירים בעלי השכלה מערבית שאינה מאפיינת את הסיני הממוצע, מתאפיינים יותר מכל דבר אחר ע"י סירובם לעסוק, אפילו באופן מילולי בפוליטיקה. אני לא מאמין שזו תוצאה רק של 50 שנות השלטון האדום. תמונת הסטודנט עם שקית הניילון המנסה לעצור טנק בכיכר טיין אן מן, צריכה להיקרא מנקודת המבט הסינית ולא המערבית. אין זה היחיד המייצג באומץ את ההמון, זהו תמהוני החורג מן ההתנהגות הנורמלית. בעיניים סיניות הסטודנט הוא יותר בודד מאשר אמיץ. |
|
||||
|
||||
אענה לך ראשון ראשון ואחרון אחרון.תחילה , אסכים איתך שאין מקום להכנסה כלאחר יד של המתכונות הדמוקרטיות בנוסחם המערבי. ברובד הבסיסי , אינני מסכים עמך כלל על האינדוקטרינציה הקונפוציאנית שאתה מייחס לסיני הממוצע. בסין לא התפתח מעמד ערים חופשיות בעלות עמדה (1) ורוב האוכלוסיה היתה אוכלוסיה איכרית שבדרך הטבע דואגת יותר ליבול הבא ופחות לפוליטיקה הפנימית בגילדה. אינני מכיר מספיק את התפיסות הקונפוציאניות על מנת לחלוק עליך, אבל דטרמיניזם הוא חלק (ואולי חוליה בשרשרת "אבולוציונית") בכל תפיסה פילוסופית-דתית. יש דטרמיניזם (דרך אמונה בגלגולים וכיו"ב גם אצל ההודים הבודהיסטים שמקיימים מדינה דמוקרטית . הלאה: אתה מגדיר על הסיני :"חייב לדאוג לעצמו למשפחתו ולקדם בשמחה ובצייתנות..." מה ההבדל בינו לבין אחד נוצרי שמאמין לדברים באותה רוח, רק שבאו מפיו של מרטין לותר? סיכומו של דבר , לא הצלחת לשכנע אותי שכל כולו של ההבדל הוא פיצול של שתי המאות האחרונות. אני גם מקווה שאת 150 שנה של השפעה מערבית על סין אתה לא רואה כמה שהיה צריף לגרור אותה לדמוקרטיה, במיוחד שרוב מה שראו הסינים מהדמוקטיות הללו זה ניצול. (לגבי הסיפא של דבריך, זה מאפיין כל יוצאי מדינות רודניות. אתה בוודאי זוכר שבבחירות 96 לא ניתן היה לסקור נכונה את "מגזר העולים" מאחר שהם לא הביעו את דעתם הפוליטית האמיתית דאז.) ------------------------------------- (1) בהמשכיות שאתה מייחס בין הפוליס היוונית לחברה המערבית המודרנית אני כופר. האזרח המעורב בעיניני מקומו הוא המשך של זכויות היתר שהעניקו הקיסרים לתושבי הערים הסוחרות בימה"ב. |
|
||||
|
||||
''...ההודים הבודהיסטים...'' מרבית ההודים מגדירים עצמם הידנואיסטים. מיעוטם מוסלמים. אחוזים בודדים הם בודהיסטים. (עם זאת, ההינדואזים מיזג לתוכו הרבה מן הבודהיזם). |
|
||||
|
||||
תודה על התיקון. מכל מקום התכוונתי לקונטקסט של דטרמיניזם בדת או השקפה פילוסופית , כפי שראית מן הסתם בתגובתי ההיא. |
|
||||
|
||||
אך אילו הקונטקסט של השגיאה העובדתית היה משמעותי, לא היה זה ניטפוק, ואנה אנו באים. |
|
||||
|
||||
מה זה "ואנה אנו באים"? אתה לא חייב לשמור על זהותך באדיקות כזו. חכה עד שתהיה מנטפק מתקדם. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע אם אהיה לעזר אבל נזכרתי שכבר היה כאן פתיל קטן שקשור בביטויי "אנה" (אנה נגיע, אנה אנו באים), אפשר להתחיל בערך מתגובה 329775 או לפניה, ע"מ להבין איך זה התחיל. |
|
||||
|
||||
תודה. הפתיל הנוכחי עושה ברמות ניטפוק. |
|
||||
|
||||
נכון. וצ"ל: "הפתיל הנוכחי *עוסק* ברמות ניטפוק" --- הערה זו היא נטפוק מרמה שלישית על הערה העוסקת ברמות נטפוק, ולכן היא הערה עניינית ולא נטפוק בכלל. (מישהו אמר אפימנידס?) |
|
||||
|
||||
רק להשכלה כללית של ההדיוטות, ניטפוק = נודניק ? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
הקונפוציאניות היא פועל יוצא ולא גורם. מה שאיפיין את סין במשך כל שנות קיומה היתה עובדת היותה חברה הידראולית: חברה שתלויה בנהר, בתחזוקה מתמדת של מערכת תעלות ההשקיה וסוללות ההגנה כנגד הצפה. בגלל זה היה בה תמיד שלטון עריץ עם ביורוקרטיה משוכללת למדי. כך היה גם במדינות נהר אחרות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |