|
||||
|
||||
ראיתי מאמר מסריח משמרנות וסנוביזם, גזעני כמעט ביסודו, נוטף שביעות רצון עצמית ושנאה לאחר, וחשבתי שבו יבואו נכסדי האתר ושועיו ויגידו את אשר צריך להגיד. להפתעתי, אף אחד לא פצה פה וצפצף, להפך, חלק מהתגובות עלו אפילו על המאמר "נהגי המוניות מסריחים וקולניים" "רק שלא ינסו לדבר איתי, הם כל כך מטומטמים" "הם כל הזמן רק מנסים לעשות כסף על חשבוני, בתור אזרח שומר חוק ונאמן, אדאג אישית לכך שהם לא יקבלו שקל אחד יותר מהמגיע להם" "הם כל הזמן מנסים להתחיל איחי,אני מרגישה את זה, פעם אפילו מישהו מהם העז להגיד לי "חמודה",איבס, מה, הם לא רואים שאסור להם, אני כל כך הרבה יותר טובה מהם" "איך הם מעיזים לשמוע מוזיקה שמוצאת חן בעיניהם, או לרטון, או לנסות לדבר איתי, או לנסות להרוויח 2 שקלים יותר, מוות לנהגי המוניות." |
|
||||
|
||||
1. האם נהג מונית צריך להיות מסריח וקולני? 2. האם נהג מונית צריך לפצוח בשיחה עם הנוסעים? 3. האם נהג מונית צריך לרמות את נוסעיו? 4. האם נהג מונית צריך להטריד את הנוסעים? 5. האם נהג מונית צריך להיות נותן שרות או להתנהג כתגרן בשוק או אף יותר מכך? |
|
||||
|
||||
נהג מונית הוא מסריח וקולני? הוא מרמה את נוסעיו? הוא מטריד את הנוסעים? נותן שרות הוא עבד? וכן, נהג מונית ידידותי זו לא בעיה איתי בן של נהג מונית נחמד ובנאדם שנוסע הרבה במוניות בירושליים וחושב שרוב נהגי המוניות, ממש כמו רוב הכותבים באיל, והאנשים בכלל. עושים לרוב את מה שהם צריכים לעשות. |
|
||||
|
||||
יש נהגי מונית שהם מסריחים וקולניים. יש נהגי מונית שמרמים את נוסעיהם. יש נהגי מונית שמטרידים את הנוסעים. יש נותני שרות שלא מודעים לסטנדרטים הבסיסיים של נתינת שירות (עצה, אם יוצא לך, סע פעם לבריטניה, תרגיש מה זה) כנראה שאבא שלך הוא לא כזה, אבל העובדה היא שזה הרושם שנהגי מוניות השאירו על המגיבים. האם הבעיה היא אצל המגיבים או אצל חלק מנהגי המוניות, לדעתך? |
|
||||
|
||||
גם חברי כנסת, עורכי דין, גנרלים בצבא, מתכנתי מחשבים ומאפרות כאלה. התדמית השלילית של "נהג המונית" עומדת מאחורי רוב התגובות, ולא שיפוט אוביקטיבי של רמת נתינת השרות שלהם. הבעיה היא של המגיבים? לא התאור של חוויות הנסיעה במונית הוא שמפריע לי, אלא הלגיטימציה שנותנים האנשים כאן לעצמם לבוז לכל מי שהוא לא הם, לגיטימציה שעורכי האתר נתנו לה מקום כשפירסמו את המאמר המיותר הזה. |
|
||||
|
||||
המאמר מתאר כמה תקריות שלא נראה לי שאפילו בשיפוט אובייקטיבי (או אפילו סובייקטיבי למדי) ניתן לקרוא להן "שירות סביר". הקביעה שלך כי "התדמית השלילית" היא מה שעומד מאחורי רוב התגובות לא כל-כך עומד במבחן המציאות כאן: תגובה 80442 תגובה 80583 תגובה 80779 רוב התגובות האחרות מתייחסות למוניות בניו יורק או לדברים אחרים שאינם אופיים של נהגי מוניות. יוצאים מהכלל הם רועי, שמספר על המוניות המצויינות בקו 164: תגובה 80701 וברק/ת, שמתארת באופן כללי ולא ספציפי: תגובה 80543 כך שאני ממש לא יודע על מה אתה קובע את הקביעות שלך (אולי אתה באתה עם "תדמית שלילית" על נוסעים במוניות? בכל מקרה, האם אתה טוען שמאמר זה שיקרי? האם אתה טוען שאינו משקף מציאות? |
|
||||
|
||||
אני לא טוען שהמאמר שיקרי, אני כן טוען שהוא לא משקף מציאות. אנסה לנסח יותר במדויק את מה שהפריע לי. ''וולגריות פסוודו אינטלקטואלית'' כך אני קורא לסוג כזה של מאמרים, ושל חלק מן התגובות (התגובה של ברקת היא דווקא דוגמא טובה, ומעצבנת במיוחד, לסוג כזה של וולגריות) הוולגריות הזו מתאפיינת בנקיטת עמדות אליטיסטיות לכאורה (נהגי מוניות הם וולגריים , תגרנים בשוק מתנהגים בחוסר תרבותיות, ישראלים הם עם חסר נימוס ופאשיסטי, אם לשלוף מן המותן כמה דוגמאות) שמשמשות לרוב כדי להבדיל את עצמך מן האחר וליצור אצל הדובר הרגשת עליונות מזויפת, הווגריות הזו התבטאה בצורה יוצאת מן הכלל במוסף שהוציא עיתון הארץ לפני כמה שנים תחת הכותרת ''הישראלים הוולגרים'' ושהתוכן שלו, אם לנסח אותו בפשטות היה ''כל מי שהוא לא אני (קורא הארץ) הוא וולגרי ומגעיל'' העמדות האלו מעצבנות אותי, והמאמר הזה עצבן אותי באופן מיוחד,לא בגלל התוכן שלהם, טקסטים ירודים וחסרי מעוף מופיעים בכל מקום, אלא בגלל היומרה שעומדת מאחוריהם, ''קינות'' של היאפי הישראלי המצוי, שלמד לפעמים להתנסח אבל לא לחשוב באופן עצמאי, שלרוב נשמעות כאילו יצאו מפה אחד, ומסתירות מותה התנשאות עילגת, לא ראויות להופיע פה. |
|
||||
|
||||
רם כך, אני חושב שאני אשאיר את הבמה לכותב המאמר כדי שיגן על מאמרו. הוא פה בסביבה. ניר, אתה מוכן לגשת לרגע? |
|
||||
|
||||
המאמר הזה, חביבי, עצבן אותך מסיבה אחת בלבד: *אבא שלך*. נקודה. אל תספר לי על אינטלקטואליזם ועם אליטיזם ועל שטויות. אבא שלך נהג מונית, אז, עם כל הכבוד, דעתך אינה אובייקטיבית. כמובן שמתקיפתך לא הבנו, אנו הוולגריים האליטיסטיים, האם זו זכותם הקדושה של נהגי מוניות, כולם, חלקם או מיעוטם, עם או בלי אלה המקורבים אליך אישית, להתייחס ללקוחותיהם באופן שערורייתי וגזלני ולאחר כן (או לפני כן) להפגין להם מתחת לבית. וולגאריות כזו הרי היא מעצבנת ונטולת מעוף, כמובן, ולא היתה עולה מעולם על דל שפתי או עטי אילולא היתה האמת המצערת לאמיתה. (רמז: בתגובתך הבאה, נסה להתייחס *לעובדות*, וזאת להבדיל מדמגוגית PC זולה - תודה. מעולם לא הייתי PC ואין בכוונתי להתחיל כעת) |
|
||||
|
||||
בין pc לגס רוח יש הרבה דרגות ביניים. |
|
||||
|
||||
הנה - בא הכותב הנכבד איתי כ, ובשם ה-PC הנאור קורא למאמרי "מסריח" ו-"גזעני", ואף לנמק אינו טורח (למעט קשריו המשפחתיים, כמובן). ראה זה פלא - PC וגסות רוח בכפיפה אחת! |
|
||||
|
||||
בשתי הודעות די ארוכות. אם לא הבנת משהו אני אשמח להבהיר. |
|
||||
|
||||
1.האם גילוי נאות פוסל אותי מתגובה עניינית? 2.ה"דעות" שהזכרתי קודם הם חלק מהPC הישראלי המקובל. להבדיל מדעות גזעניות כלפי ערבים למשל, או הומוסקסואלים. כך שאתה לא מוציא את עצמך מתוכו ואני כלל לא היתייחסתי אליו. 3.האם ערכת מחקר כלשהו על התנהגות נהגי מוניות, מהמאמר שלך הבנתי שאתה בעל מכונית פרטית, שנזקק לשירותים אלו לעיתים רחוקות, האם יש לך מספיק מידע כדי לקחת מקלדת ליד ולהכליל. גם אם כתבת על מיקרים םרטיים של התיחסות לא הוגנת של נהגי מוניות, בצורה שבה נכתב המאמר, ובאופן שבו מוצגים הדברים בפורום המכובד הזה, ניתקת את המקרה שלך מהסיטואציה המדוברת ויצרת הכללה לא הוגנת ולא ראויה. לא הגבת לדברים פרטניים שכתבתי בתגובות קודמות, וגם לא ל"תזה" הכללית שהצבתי. אתה, וגם ברקת, העדפתם את הדרך הקלה בה שמים את הדעה שלא מוצאת חן בעינכים תחת מרכאות ומלעיגים עליה בלי להתמודד איתה באמת. זו אחת הדרכים היותר קלות, ועלובות, לסתור דעה, ממש כמו חזרה על דברי המתווכח איתך תוך כדי עיוות מגוחך של קולו. אם יש לך מה לומר חוץ מ"אבא שלך נהג מונית" אשמח להגיב, אם לא אני רואה את עצמי פטור מכך. |
|
||||
|
||||
1. גילוי נאות לא פוסל אותך מתגובה עניינית. לצערי, תגובתך *לא* היתה עניינית לתוכן המאמר. 2. איני יודע מהו ה-PC הישראלי המקובל, אבל אם נוטים רבים לדמיין, לשמע המילים "נהג מונית", מספר מנהגים שליליים (ואני לא מדבר על ריחות ומראה, לא כאן, לא במאמר ולא בכלל, אז רד לך מעצי), הרי שאני אישית, לנוכח הנסיון שצברתי במהלך השבועות האחרונים, מסוגל להבינם (מאז כתיבת המאמר קרתה לי עוד תקלה "משעשעת" עם נהג מונית, אגב - הוא הציע בנדיבות לעשות סיבוב גדול מאד מעבר לפקק בכביש, וכשביקשתי לרדת במקום *סירב* להורידני ונאלצתי לפעול בתקיפות רבה). 3. לא ערכתי מחקר, וכפי שראית - לא התיימרתי לכך. החוויות הרשומות מעלה הנן אמיתיות לחלוטין, והן קרו בסדר וברווח הזמנים המתוארים מעלה. *אני*, האזרח הקטן, נכווה כמעט בכל פעם (נדירה, נכון - מעניין למה!) בה אני נכנס למונית. זה קורה בתל אביב (כמצוין בכתבה, אגב, מה שהופך את תגובתך הירושלמית לחסרת ערך עוד יותר), זה קורה לי. גם ההפגנה שתיארתי אמיתית לחלוטין. עכשיו - על מה אתה מלין? על שכתבתי את האמת, *כל* האמת ו*רק* את האמת? האם הייתי צריך לחפש נהג מונית ידידותי מתחת לאדמת אבן-גבירול-ת"א כדי לזכות באמונך? או שמא להמציא אחד? כי *אני* עוד לא נתקלתי בו, במהלך שנות מגורי בעיר הזו. מה תעשה לי? או שמא תלין על כי אני מתנשא מעל נהגי המוניות, בבחינת "אני יותר טוב מכם"? הכיצד? מעצם דעתי כי מובן מאליו ש*מגיע* לי - כן, כן! *מ ג י ע* לי שירות טוב בעד כספי? מתוך הרעיון שהפגנת נהגי מוניות, לאור ההתנהגות ש*אני* מקבל מהם, היא חוצפה ושערוריה? מצטער - ה-"תזה" שלך, אם לחזור על דבריך, מריחה ממשהו. אני לא בטוח שאני יודע ממה, אבל אנ'לא אוהב את הריח. ועוד דבר. כתבת כי המאמר "גזעני ומלא שנאה". יתכן כי אינך יודע מה פירוש מילים אלה, ולכן אני נוטל על עצמי להשכילך בנושא: --הצהרה: הקטע הבא *אינו* מהווה בשום פנים ואופן את דעתו של הכותב או חלק ממנה, אלא משמש לצרכי הדגמה *בלבד*-- "נהגי המוניות, אותו עם של יצורים תת-אנושיים מתועבים, מגודלי זיפים, רופסים ונודפי צחנה עדינה במקרה הטוב; לא תוכל להתעלם מנוכחותו של אחד מהם לו פגשת אותו סתם כך ברחוב. בתוך כלי רכבו המטונף, הופך כל נהג שכזה לשליט העריץ של ממלכתו הקטנה ונטולת ההיגייניות: מוסיקה נחותה וברברים, קולות חרחור במכשיר הקשר - שיש להתפלא על כי יש ביד הנהג את היכולת הטכנית להפעילו - וריחות עזים של פריטי מזון והפרשות גופניות. שפת הדיבור של אותו מלך בזעיר אנפין אינה מהווה שיפור ניכר למתואר קודם..." וכו'. *זה*, חמודי, קטע מלא שנאה וגזענות. ככה, שתדע. |
|
||||
|
||||
המאמר שלך לא היה "גזעני ומלא שנאה" אלא רק "גזעני ומלא שנאה ברוחו" ואני מלין על כי כתבת בכלל על חוויותיך חסרות הערך* לפורום הזה, ועל עורכי הפורום הזה כי קבלו את מאמרך חסר הערך. *חסרות ערך בגלל מה שהסברתי למעלה ואתה לא ניסית כלל להבין. בברכת " דרך צלחה" איתי |
|
||||
|
||||
לאלה מאתנו המקורבים לנהגי מוניות, שכן אלה האחרונים, מסתבר, אינם מסוגלים לחטוא לזולתם כמלוא הנימה. או שכן. חסרות ערך, כמובן, כשהן קורות לזולתך. תמהני כיצד אתה היית מגיב אליהן. ודאי היית אומר "הו, נהג זה מחרף ומגדף אותי, ואף לא מוכן להביאני ליעד שסוכם מראש - הבה ואתן לו את כל תכולת ארנקי, מסכן שכמותו!" או שלא. ראוי לך לחזור בך מכל שרשרת התגובות שבכאן, שכן עדיין לא הבאת ולו טענת *אחת* המתייחסת, באופן זה או אחר, *לעובדות* (וזאת בניגוד לרגשותיך הנאצלים). רד, רד מהעץ. |
|
||||
|
||||
היי, סוף סוף מצאו לי ז'אנר, אני וולגרית פסאודו-אינטלקטואלית" :-) ואף קוראת הארץ, הידד. מר איתי, אם אלי רמזת, מעולם לא טענתי שנהג מונית "הטריד אותי". גם לא הבעתי את דעתי על רמתם התרבותית של נהגים. אלה מביניהם שיש להם מה לומר סיפקו לי חומר למחשבה עוד זמן מה אחר כך, אבל לא ניכנס לזה. אני פשוט מנסה להימנע משיחת חולין בשעה תשע בבוקר, ורצוי להימנע בנימוס. כי אם אתה באמת רוצה לדעת (זה מעניין?), אני נוסעת במונית כמעט כל בוקר. העובדה שאני לא מאנשי הבוקר, וששיחת חולין עם אדם זר היא מאמץ-על בשבילי לפני הקפה השני - פלוס העובדה שעשרים דקות בכל בוקר הן זמן נהדר לקריאה - גורמת לי לרצות רק דבר אחד: לשבת בשקט במושב האחורי. זה אכן מה שאני עושה. או במילים אחרות: יש לי פתק מהרופא. כשנוסעים הרבה במוניות נתקלים גם בשאלת המחיר הקבוע - בנסיעה בין עירונית המחיר במחירון הוא כך וכך, במונה הוא יוצא כך וכך פחות עשרה-עשרים שקל (במקרה שלי), ובדרך כלל מה שמתגבש ביני ובין הנהג הוא לפעמים מחיר המחירון ולפעמים מחיר שנמצא איפשהו באמצע. אבל בנסיעות עירוניות הנהג זורק, הרבה פעמים, "עשרים שקל!", ומה אומר לו אם אני יודעת שהמחיר ליעד הוא לא יותר מ - 12? אנה אוליך את יומרתי? ולגבי מצב הניקיון - אותי אישית קליפות גרעינים לא מטרידות. גם לא היעדרותו של מזגן. אבל במקרה קיצוני אחד ראיתי כבר חתיכות של גללים במושב האחורי, אולי מזכרת מהסוליה של הנוסע הקודם. שילמתי לנהג והערתי לו. ככה זה כשאת אליטיסטית-לכאורה. |
|
||||
|
||||
שלך, ועוד פעם את ההודעה הזו, ותראי את ההבדלים. אני שמח שעזרתי לך להבהיר את הנושא ואת עצמך, ומצטער על הההתיחסות המבטלת שלך למה שאמרתי. נו, מה לעשות. |
|
||||
|
||||
שמע, בוא לא נתחיל עם "מי העליב קודם", בשביל מה לך. הנה טענה עניינית, לא תיאוריה פרטית שלי - על פי רוב, הנהגים מתחנת הרכבת השלום (עזריאלי) נוטים לסרב לנסיעות ללב העיר ומנסים לקבוע מחירים מופרזים ללא מונה. הם לא מייצגים את כל הנהגים בארץ, אבל הם סיבה מספיק טובה לא לנסוע איתם. לצערי אין לי זמן וחשק לערוך מחקר כמותי בנושא. האם אתה טוען שאני מתנשאת ומזלזלת בגלל קביעתי זו? שכצרכנית, אסור לי להתלונן על נותני שירותים? ובכלל, האם יש לך משהו עקרוני נגד קביעות מהסוג הזה? או שאתה מעדיף לעסוק בנימת הדברים כפי שהיא נראית לך? כי עיסוק בתיאוריה הוא באמת הרבה יותר קל. |
|
||||
|
||||
או שפשוט אלה שנתקלים בנהגי מונית נחמדים שוכחים להגיב. אני נתקלתי בנהגי מונית נחמדים. אני דיברתי עם נהגי מוניות (בארץ ובחו''ל) וזה היה מעניין ברוב המקרים, גם כשהם סיפרו לי על החיים האישיים שלהם. אני מוצאת חיים אישיים של אנשים מעניינים. אני לא זוכרת רושם מיוחד מריחות רעים. או הטרדות (למעט מקרים בודדים). ושונות היתה בין נהגים שונים כמו שיש בין אנשים שונים. |
|
||||
|
||||
בפעמים הבודדות שיצא לי לנסוע במונית בירושלים, אכן השרות היה סביר למדי (פרט לפעם אחת שנהג רימה אותי, כך שבינתיים, באחוזים, מצב נהגי המוניות טוב יותר מאשר, נגיד, מצב המוסכניקים). העניין הוא ששירות סביר צריך להיות הנורמה, במקרה הרע, ואין שום סיבה לשבח שירות סביר. טרם נתקלתי בנהג מונית נפלא, וגם קשה לי לדמיין מה בדיוק הוא צריך להיות כדי שהשירות שהוא יתן לי יהיה מעל למצופה. אולי הציפיות שלי גבוהות: שיביא אותי לאיפה שאני רוצה, עם כמה שפחות אי-נעימות עבורי (קרי: מזגן ברמה סבירה, בלי מוזיקה שאני לא אוהב ברדיו, לפחות אחרי שאני מבקש לכבות אותו, ובלי לנסות לרמות אותי). לעומת זאת, כל ניסיון רע נחרט היטב בזכרונו של הלקוח, וכשאלו מצטברים - נוצר סטריאוטיפ. לא כל הסטריאוטיפים, כמובן, הם שגויים, בהכרח. |
|
||||
|
||||
''מגזר בעייתי'' כתוב על כך מאמר אירוני ופרסם אותו בכתב העת האינטלקטואלי לכאורה הקרוב אליך. |
|
||||
|
||||
ברצוני לנצל במה זו ולשבח את מגזר המוכרים בחנויות הסקס אנשים מסורים אילו עושים ימים כלילות במתן שירות מצויין. הם לעולם לא יסרבו לתת הסבר לגבי שימוש במוצרים שונים, המלצה על סרט טוב או אתר אינטרנט חדש והם מצליחים להתגבר על המבוכה הכרוכה בנושא במיומנות ובהומור. ויוה למוכרי הסקס! |
|
||||
|
||||
בעע. כשיהיה מדובר במוכרות בחנויות סקס, ו''הסבר לגבי שימוש במוצרים'' יכלול הדגמות, נדבר. |
|
||||
|
||||
שירות הדגמות שימוש במוצרי עינוג שונים קיים במועדון הבורסה ברמת גן, מומלץ למסיבות רוקים, מסיבות שיחרור, מסיבות גיוס ומסיבות סתם. |
|
||||
|
||||
דווקא מוכרות (נשים) בחנויות סקס הוא מחזה נפוץ למדי. ההסבר ששמעתי טוען שכך נשים מרגישות נוח יותר להכנס לחנויות האלה, וגם גברים מרגישים פחות מאויימים. |
|
||||
|
||||
האורגזמה הנשית החמקמקה הביאה את טובי המומחים בתחומי הפיזיולוגיה, החומרים והמין לפתח מאות סוגים של עזרים תוך שימוש בטכנולוגיות חלל בנסיון להשיג אותה. במקביל שחרור האישה והרצון להשתחרר מהצורך בגברים יצר מצב שזה מאוד אופנתי לאישה המודרנית להחזיק איזו מפלצת בעלת חמישה מצבי פעולה שמעוצבת לפי תבנית הזין של ג'והן הולמס כוכב הפורנו האגדי ויש בה שבעה מרכזי עונג ומאלץ אורגזמה, שלט רחוק, בקרת שיוט ועוד אלפי שכלולים שגם גבר יתקשה להפעיל ובטח אישה נטולת חושים טכניים במהלך רצף אורגזמות מתמשך. מיותר לציין שהמחירים נקבעים בהתאם ולמעשה עיקר הפעילות העיסקית של הענף מבוססת על לקוחות מהמין היפה. לנו הן מוכרות בובות ומכונות מציצה אבל זה רק לסוטים, הגבר הממוצע מתמקד באגף הסרטים ואין שם צורך ביותר מידי הסברים (הכל כתוב על הקופסה של הקלטת). |
|
||||
|
||||
יש לך אולי עוד פרטים על המאלץ אורגזמה? כי אני נטולת חושים טכניים. |
|
||||
|
||||
פני למרכז התמיכה של ****** (אני לא רוצה לעשות פרסומת) הקרוב למקום מגוריך הם ישמחו לעזור. אני לצערי לא חוויתי אורגזמה מאז 1989 וכל אלו שזכיתי להעניק היו כפי הנראה מזויפות. |
|
||||
|
||||
אני מצטערת לשמוע. הייתי מעניקה לך כמה משלי, אבל יש להן ערך סנטימנטלי עבורי. |
|
||||
|
||||
תודה, זה בסדר, אני מצטרף לסטטיסטיקה של 90% מהנשים וגם יש לי בונוס בצורת זיקפה תמידית. |
|
||||
|
||||
מותר לשאול באתר המכובד הזה איך אתה משתין? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מותר לדעת למה פתחת בנושא הסקס ככה פתאום?מרגישים גם את המאמץ הרב שהשקעת במציאת הקשר המזערי לנושא המקורי.אני מציעה לך לשמור על התשוקות הנואשות שלך לעצמך. |
|
||||
|
||||
כריסי, חשבתי שאת חדשה כאן. אולי כדאי שתבלי קצת זמן בלהכיר את השטח, לפני שאת ממנה את עצמך לאחראית-מטעם על מה ראוי ומה לא ראוי לפורום. ביחוד לגבי הודעות שפורסמו לפני כמעט חמישה חודשים. |
|
||||
|
||||
"גזעני כמעט ביסודו" - האמנם נהגי המוניות הם גזע ביולוגי נפרד? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אה. נהגי המוניות הם "כמעט" גזע נפרד? עזוב, לא חשוב. |
|
||||
|
||||
אסביר המאמר לא היה גזעני, הוא היה "כמעט גזעני". רוח הדברים, התיעוב כלפי מעמד חברתי מסוים, ונימת ההתנשאות גרמו לי להרגשה הזו. אם זה חשוב לך, או\ו למר יניב, אחזור בי מהמילה הזו (מהגזעני, לא מהכמעט) אבל אני מניח שזה לא חשוב לכם, אז נניח לזה. |
|
||||
|
||||
אני מסכים איתך שרוח הדברים היתה של ביאוס, אבל אתה טועה כשאתה משייך את הביקורת ל "מעמד חברתי מסוים", בעוד למעשה היא הופנתה ל*מקצוע* מסוים. ייתכן שבעלי המקצוע הזה משתייכים ברובם גם לאותו מעמד כלכלי (באמת אינני יודע) אבל זה לא רלבנטי. |
|
||||
|
||||
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |