|
||||
|
||||
הממ. אני מסכימה עם המארגנים, אם כי לא מאותן סיבות. |
|
||||
|
||||
בכל מקרה, טיפקס יכולים להתחיל להיות מרוצים, גם אם השיר ייפסל. כותבים עליהם בכל מקום (אפילו הגארדיין היה נחמד יחסית, הפעם), וכל העולם מחפש לשמוע את השיר, כדי לראות במו אוזניהם על מה יצא הקצף. וכידוע בשו-ביזנס אין דבר כזה, פרסום רע. השיר עצמו משעשע, שובב, חתרני נגד רוח האירוויזיון, פארודי על סגנונות אחדים, ובאופן כללי מעיף קצת את קורי העכביש מהעסק העבש המתקרא אירוויזיון. (רק למה, למה כותבים בכל מקום את שמם באנגלית כ TEAPACKS ?) |
|
||||
|
||||
התעתיק הלועזי אינו חדש, ונדמה לי שחברי הלהקה (או מנהליה) יצרו אותו. לאוזניי, השיר עצמו הוא טרנטע היפ-הופית. לא משנה. |
|
||||
|
||||
הם קוראים לעצמם ככה, פשוט כי זה משעשע: והשיר מעולה. |
|
||||
|
||||
מתישהו בתקופת החיים שלך בלאפה או מעט אחר כך, קובי אוז התחרפן וניסה לחפש את עצמו בכמה כיוונים שונים. אני חושב שגם אז הוא ניסה את הקונספט של מתנ''ס הקסמים (להקה בת עשרות חברים). את הכותרת שרשמתי אני זוכר מאיזו כתבה עליהם באותה תקופה. |
|
||||
|
||||
ומה הסיבות שלך? לטעמי, השיר הזה הרבה יותר מדי מוצלח בשביל האירוויזיון. |
|
||||
|
||||
מסכים לגמרי. לדעתי השיר הולך להכות גלים ולרוץ במצעדים בכל העולם ובגדול, מבלי בכלל לעבור את חצי הגמר של הארוויזיון. |
|
||||
|
||||
אני זוכר חבר בכיתה שדיבר ככה על "עולה עולה". ־־ שוב לא ראיתי את אייקון האירוניה? |
|
||||
|
||||
לא, אני חושב שהשיר טוב, בלי אירוניה. כתבתי גם שהוא לא יעבור אפילו את חצי הגמר, והתכוונתי שהוא לא קולע לטעם המיינסטרימי של הארוויזיון. לדעתי, החשיפה הרבה של השיר עם כל הבאלאגן מסביבו והאיכות שלו, יריצו אותו ואת קובי חזק קדימה. |
|
||||
|
||||
לא היה הרבה בלאגן גם סביב השיר של פינג-פונג? |
|
||||
|
||||
לא מכיר. שמע, אין לנו הרבה מה להתדיין. בוא נחכה חודש-חודשיים ונראה הכצעקתה*. אחרי הכל, אך אומרים אצלנו במרוקו Gentlemen do not discuss facts. *מבטיח לך שאם השיר יגווע למוות מהר ממה שחשבתי אני אכחיש כל קשר להתכתבות הזאת. וכל מי שייחס לי את מה שאמרתי טועה ומטעה! |
|
||||
|
||||
"שמח", עם נפנוף דגלי ישראל וסוריה. צ'יקי קצת מזכיר אותו כאן: דיון 876 , ויוסי גורביץ כאן: דיון 219 |
|
||||
|
||||
''לא מכיר.'' בדיוק. (ניפגש בעוד שלושה חודשים.) |
|
||||
|
||||
פינג-פונג: באזז בארץ בלבד. כפתור: גם באירופה, אולי. |
|
||||
|
||||
ועם זאת הבאזז לא סייע להם אפילו בארץ (ולראייה ההיכרות של הצב איתם). |
|
||||
|
||||
האזנתי לשיר שוב ואני אומר לך שזה שיר פיצוץ! |
|
||||
|
||||
"והתכוונתי שהוא לא קולע לטעם המיינסטרימי של הארוויזיון" וזו הזדמנות מצויינת להזכיר את זוכי השנה שעברה... |
|
||||
|
||||
אתה מוכן להפסיק לבלבל אותי עם עובדות, בבקשה?! |
|
||||
|
||||
ואת הזוכה של 1998: דנה_אינטרנשיונל [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שאפילו התדמית ה''פרובוקטיבית'' שלה לא קולעת לטעם המיינסטרימי, אבל השיר שלה ללא ספק קלע גם קלע. |
|
||||
|
||||
דנה (גב' אינטרנשיונל?) לא זכתה בגלל המיינסטרימיות של השיר אלא בזכות התגייסות מסיבית של המגזר בכל רחבי אירופה |
|
||||
|
||||
מאוד משכנע אבל לא השתכנעתי, אולי כי אין לי מושג מי אתה ומאיפה הבאת את זה. |
|
||||
|
||||
זה טיעון מוכר שנשמע גם בעבר (שהאמנתי לו אבל לא בדקתי לעומק). |
|
||||
|
||||
אין ספק שזה טיעון שנשמע טוב מאוד. בדיוק בגלל זה אני ספקן כפליים בקשר אליו (ישמור אותי האל מהטיעונים שנשמעים סבירים על פניו - מהטיעונים הלא סבירים אשמר בעצמי). |
|
||||
|
||||
אף אחד לא הסתיר את זה, להיפך הם היו גאים בזה (פאן נוט אינטנדד) - אין כאן תיאוריית קונספירציה, אם לזה אתה רומז מכיוון שאח שלי פעיל בקהילה אני מכיר את המאמצים שעשתה הקהילה בארץ ובדרך של שמועה ממנו על ש- 'יש דיבור' על התאגדות מאחורי דנה בארגונים באירופה, שהאמינו שזכיה תגדיל את הלגיטימיות שלהם - בעיקר של הטרנסג'נדרים |
|
||||
|
||||
אף אחד לא מדבר על תיאוריית קונספירציה, אני פשוט לא בטוח איך אפשר לוודא שהמאמצים של הקהילה הם מה שגרם לזכייה, ובאיזה אופן. |
|
||||
|
||||
אני מסכים שאין דרך לדעת את עוצמת ההשפעה של ההתגייסות. אי אפשר גם להוכיח שזה לא במקרה שהסקנדינביות/מדינות אגן הים התיכון/מדינות ברה"מ לשעבר מצביעות אחת לשניה. אפשר רק לשער |
|
||||
|
||||
תגובה 434548 נשמעת לי כמו "השערה" בטוחה מאוד בעצמה. |
|
||||
|
||||
מה שתגיד |
|
||||
|
||||
התנתפקת. |
|
||||
|
||||
לא צריך להיות "התנטפקת"? (עכשיו *זה* ניטפוק) ואני דווקא לא חושב שההודעה ההיא הייתה ניטפוק. די מרגיזות אותי ההודעות שאומרות למישהו "אתה טועה!" למרות שהן מבוססות על "השערה". |
|
||||
|
||||
לא התכוונתי להרגיז אותך ההנחה שמחר בבוקר תזרח השמש גם היא השערה, פשוט מאוד מבוססת. מתוך הנתונים הקיימים - הידע האישי שלי על המאמצים שנעשו, כתבות שקראתי אז והפוליטיזציה של התחרות - ההשערה מבוססת מספיק בעיני בשביל שאני אכתוב אותה בביטחון כפי שעשיתי. לא שכנעתי אותך? לא נורא, כדאי שנמשיך הלאה |
|
||||
|
||||
זהו, שעדיין לא הבנתי את הביסוס שלך, אבל לא נורא, נמשיך הלאה. |
|
||||
|
||||
כלשעצמם, הלחן והמילים (בין באזניים עבריות ובין באוזניים "ערלות") באמת לא פרובוקטיביים - הם כל כך חסרי נוכחות, שקשה לי גם להדביק להם את התואר "מיינסטרים". בכל אופן, למרות שכמובן הרף של האירוויזיון הוא נמוך בתחומים האלה, קשה לי להאמין שהם מילאו תפקיד משמעותי בזכייה (עוד ראייה נסיבתית, וכמובן מבוססת על חושיי האמנותיים הסובייקטיביים, לטענה שהביא אשר הכפתור). השמלה שלה היתה רבת נוכחות, ואולי באמת תרמה לזכייה; היא חורגת באופן כל כך בוטה מן "הטעם הטוב" שלא הייתי קורא לה מיינסטרים. באשר לזה שהטעם הרחב בישראל - אני בספק עד כמה ברוב אירופה, אבל לא משנה - מכיל באהבה תדמית שהיא כל כך בבירור לא מיינסטירימית - כבר הרבה דיו נשפך... (אם כי אולי לא מיותר להזכיר שהקבלה שלה בישראל התחזקה בזכות הזכייה.) |
|
||||
|
||||
הכוונה לשמלת הנוצות המזוויעה? למיטב זכרוני היא לא לבשה אותה בזמן ביצוע השיר עצמו, אלא רק אחרי הזכייה. |
|
||||
|
||||
לגבי סוגיית הטעם: דנה היא קאמפ, והקאמפ הוא מסורת אירופית. |
|
||||
|
||||
בוודאי, אבל קאמפ הוא בהכרח לא מיינסטרים, הלא כך? |
|
||||
|
||||
אממ, כן, אבל הרבה יותר מוכר ומושרש מאשר ז'אנרים אחרים בשוליים. |
|
||||
|
||||
קאמפ [ויקיפדיה] |
|
||||
|
||||
היי, רגע, ההגדרה שם ממש לא מדויקת - הסגנון הזה לא התפתח בשנות הששים בארה"ב, אלא הרבה לפני כן ובמקומות אחרים. הרבה יותר טוב לקרוא כאן: |
|
||||
|
||||
אלוהים אדירים! במשך עשרים ושמונה שנים נהניתי מקאמפ ולא ידעתי זאת! |
|
||||
|
||||
(: כדי שידעו ממה נהנית, דוגמא "אותנטית" מ1981: |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |