עוגת קצפת הוטחה בפניו של שר התקשורת רובי ריבלין 602
צעירה מארגון המתכנה ''המיליציה הישראלית של בריגדות זורקי העוגות בשיתוף עם המרכז לתקשורת עצמאית אינדימדיה'' הטיחה היום עוגת קצפת בפרצופו של שר התקשורת רובי ריבלין במחאה על חוק הבזק. בכך הצטרף ריבלין לרשימה מכובדת הכוללת את ביל גייטס וראש ממשלת קנדה, שזכו גם הם לעוגות קצפת בפרצופם.

הארגון השאיר אחריו מסמך בו הוא מסביר כי הפעולה נעשתה כדי ''להעיר את השר מאטימותו ולהזכיר לו כי הוא ממונה על אינטרסים ציבוריים ולא על אינטרסים של בעלי הון.''

בתגובה לפעולה אמר ריבלין כי ''אלה אינטרסנטים שרוצים לזכות במנעמי הפרסום. אני לוקח כל דבר ברוח טובה. רק שיידעו אותי קודם מהי הרוח ומה טוב בה.''

ממשמר הכנסת נמסר כי אישור הכניסה של הצעירה ניתן ממשרדה של חה''כ נעמי חזן (מרצ). מלשכתה של חזן נמסר כי לא ידעו על כוונותיה של הצעירה.
קישורים
Ynet
מעריב
אינדימדיה - ישראל
עוגת קצפת - מתוך אתר אינדימדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כיכר ריבלין 27234
וכבר מזדעקים כל יפי הנפש ומצווחים ש"לקח רצח רבין נשכח!" (ראו דבריו של בורג בכנסת).

לפי דעתי זוהי מחאה פוליטית לגיטימית בהחלט ואני אכן מקווה שהיא תצליח בהעלאת העניין לסדר היום הציבורי.

חבל שגם על פישמן לא השליכו איזו עוגת קצפת... :-)
כיכר ריבלין 27255
וכוס התה על יעל דיין. זה לא אותו דבר?
על זה שופך התה הועמד לדין אם אני זוכר נכון.
תה-אטרון האבסורד 27256
כוס תה רותחת עלולה לגרום לכוויות ופגיעה פיזית. עוגה (אלא אם כן אתה אלרגי לקצפת) לא. יחד עם זאת, זה עדיין סוג של תקיפה, חמורה פחות מכוס תה.
ואף על פי כן 27261
אנחנו כנראה מושפעים מסוג ההומור שהשפיע עמוקות על חלק מאיתנו בילדותינו. לכן אנחנו מתייחסים לעוגה בפרצוף כאל סוג של הומור. או אלימות עם שיק.
אלא שכבר הבהרנו לעצמנו שאלימות יכולה להיות מילולית, והגיע הזמן שנבהיר שאלימות יכולה להתבצע גם עם עוגה. אפילו אם היא עם קצפת.
אנא באר ופרש 27275
כיצד אלימות יכולה להיות מילולית?
אנא באר ופרש 27326
קללות הן סוג של אלימות מילולית.
אנא באר ופרש 27331
המרחק בין לקלל מישהו לבין לתקוף אותו הוא גדול. הכללת השניים תחת השם אלימות היא מסוכנת משום שהיא נותנת צידוק לאילו שלא יודעים לקלל, להרביץ.

בשיחזור הרצח של גיל מיטשל ששודר בטלויזיה הרוצח הצדיק את המעשה בכך שהנרצח קילל אותו. הוא סיפר שגיל קילל אותו בצורה הרבה יותר חריפה ממה שתואר ע''י שאר הנוכחים באירוע והרושם שהתקבל הוא שמבחינת הרוצח קללות מספיק חריפות מצדיקות תקיפה.
אנא באר ופרש 27332
ברור שיש מדרג. בספר החוקים שלנו יש עבירה של העלבת עובד ציבור או משהו כזה. סוג של אלימות. גם אם העבריין לא מקבל מאסר עולם בעטיה.
וגם אם הקללה של מיטשל לא היתה במקומה, היא לא מהווה סיבה מספקת לרצח. כי אין סיבה מספקת לרצח.
לכן אין סכנה בהכללת השניים תחת השם הכולל - אלימות. גם אם יהיו אידיוטים שיבינו את זה אחרת.
אנא באר ופרש 27335
לטענתו של הרוצח במקרה הזה הוא לא התכוון להרוג את מיטשל אלא רק לדקור אותו. אני לא יודע מה היה קו ההגנה שלו במשפט (למיטב זכרוני הוא חתם על עסקת טיעון, הודה במעשה והורשע בעברה פחותה מרצח) אבל במהלך השחזור,הגרסה שלו הייתה שגיל קילל אותו ואת הוריו ולכן הוא ניסה לדקור את גיל ברגל ורק במקרה הסכין החליקה (או שגיל זז) והלהב מצא את דרכו אל הלב.
היחס הוא קילל אני דקרתי לא היה בעייתי בעיניו רק עניין המינון (האם הוא אמר ''דיר בלאק'' או ''דיר בלאק בן זונה מניאק ...'' והאם הדקירה כוונה להרוג או רק לפצוע קל). במקרה שהדקירה היית מסתימת בפציעה קלה (שאם נאמין לו זה מה שהוא התכוון שיהיה) על פי תפיסת העולם שלו הוא זכאי.
אנא באר ופרש 27439
האם הסתכלות על אדם ב"מבט עקום" גם היא סוג של אלימות?
אם לא, הסבר מה ההבדל בין פעולה שכזאת וכינוי אדם או קרובים לו בשמות תואר מסוימים.
אנא באר ופרש 27456
אם היית קטנוני היית יכול לשאול האם הפלצה היא סוג של אלימות.
אבל איזה מזל שאתה לא קטנוני.

מה זה בדיוק "מבט עקום"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27459
מה זה בדיוק "קללה"?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27464
חפש במילון.
''מבט עקום'', אגב, לא מופיע שם.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27490
המילון לא מעניין אותי כרגע.
אתה טוען שאין דבר כזה "מבט עקום", או לפחות שההגדרה שלו לא מוכרת לך, אני טוען שזאת צורת התבטאות זהה באופייה ל"קללה", וששתיהן שונות באופן מהותי מאלימות, מכיוון שבשתיהן אין אלמנט של מגע פיזי מכוון.

הגדרה ל"מבט עקום": כאשר אדם אחד מסתכל על אדם אחר באופן שאינו מוצא חן בעיניו של האדם הניבט.

שאלה נוספת: אם אחליט להביע את דעתי על אדם מסוים באופן פיגורטיבי, פסל למשל, האם גם זאת "אלימות"? האם ניתן יהיה להאשים אותי בתקיפה או בפשע אחר?
זה כיף להתגלץ' במדרון 27607
באמת שלא ידעתי מה הפרוש של "מבט עקום" בעיניך. מההגדרה שלך זה לא נשמע כאלימות.

לשאלתך, אתה מתכוון האם רבין במדי אס אס זה סוג של אלימות?
לא יודע, תחשוב לבד.
זה כיף להתגלץ' במדרון 27705
בהחלט לא, אין כאן פגיעה פיזית באף אחד.
וזה הקריטריון היחידי לאלימות.

האם אני תומך במעשה שכזה? מובן שלא.
אבל בין זה לבין אסירתו והטלת עונשים על ביצועו ישנה דרך רחוקה, תלולה וחלקלקה.
"מבט עקום" = :-/ 27486
ואף על פי כן 27299
שים לב -- לא טענתי שהשלכת העוגה אינה מעשה אלים, טענתי שמידת הסיכון נמוכה יותר בהשלכת עוגה קרירה מאשר תה רותח. זה כמו ההבדל בין להכות אותך באלה או בגרזן, שניהם יכאבו ועלולים לגרום לשברים ונזקים פנימיים, אך הגרזן עלול גם לגרום לחתכים.
תה-אטרון האבסורד 27267
Besides being a futile vulgarity, isnt't it another one of those mindless immitations?
במקל, בסרגל 27300
לא נראה לי שיש קשר בין הטחת עוגות לשפיכת התה, השלכת העוגות הפכה לאחד מסמלי המחאה של מתנגדי הגלובליזציה, ספל התה -- מחאה מקומית עם ''מה שבא ליד''.
ביפ ביפ 27244
ארבל גל, מי שהטיחה את העוגה, היא בחורה עילגת למדי (כך עולה מהראיון איתה ב"ערב חדש" ששודר לפני דקות אחדות), ואני ממש מתקשה להאמין שהיא מבינה מה שולחיה (אם היו כאלה) ביקשו להשיג במעשה האלימות הזה.
תעוד וידאו של הארוע הוצג ב"ערב חדש", באדיבות ערוץ הטלוויזיה "ביפ". למי שלא יודע, "ביפ" איננו הערוץ המשדר את דיוני הכנסת וועדותיה. זהו ערוץ ילדים (המוגדר, מן הסתם, ערוץ "צעירים" או "נוער") שזוכה לפרסום בינתיים בזכות מסרים (גלויים יותר וגלויים פחות, בוטים יותר ובוטים פחות) בזכות השימוש בסמים לא חוקיים, ובזכות מה שמנהלו, שי אביבי, מגדיר כ"אנטי-גלובליזציה", אנטי-ממסדיות וכו' (מה שמסתמן כתחליף של המאה העשרים ואחת לקומוניזם). האם מישהו מבעלי התפקידים ב"ביפ" ידע מראש על הכוונה להתקיף את השר?
ביפ ביפ 27248
קצת מוזר, בהתחשב שמדובר בערוץ הנשלט על ידי הכבלים.

ערוץ נחמד - יש שם תוכנית של קרבות רובוטים, את סאות' פארק, וסדרת מנגה בסופי שבוע.
ביפ ביפ 27250
ערוץ "ביפ" נשלט על ידי הכבלים? למה הכוונה?
ביפ ביפ 27253
יותר נכון לומר, ביפ הוא ערוץ מסחרי בכבלים.
ביפ ביפ 27529
אה, באסה. לא קולטים אותו בערוצי זהב.
ביפ ביפ 27530
צריך ממיר דיגיטלי.
ביפ ביפ 27556
שזה?
בתשובה לשאלתי 27252
"ביפ" כמובן מכחישים:
היי או 27389
נראה אותך מדבר ברהיטות אחראי חמש שעות חקירה בשב"ק – מול מצלמות טלוויזיה.

די מצחיק כל הבלגאן שעושה העוגה. הרבה יותר קשה לארגן הפגנה – זאת מחאה שמשתתפים בה הרבה יותר אנשים. אבל הרבה יותר קל להציג בשלילה את זריקת העוגה (ולא "תקיפה") מאשר מפגינים. לא נורא, הזכירו בחטף גם את הסיבה לזריקת העוגה. אני לא חושב שלכתבים ולעורכים כוונות זדון. חלקם סתם רואים רק את הצד שלהם (מה שנקרא "גזענות מעמדית" או התנשאות) ורובם פשוט כמוכם, מתעניינים בתפל.

בקשר להערה על הקשר של מתנגדי הגלובליזציה לקומוניזם, מן הסתם זאת תנועת מחאה נגד הקפילטליזם הגלובלי שדואגים להציג לנו אותו בתור שיתוף פעולה בין לאומי. כל העולם בבעלות אמריקאית ואירופיאית זה אולי שיתוף פעולה של בעלי ההון, אבל לי מה נשאר?
נכון שגם מרכסיסטים מתנגדים לגלובליזציה, אבל למרבה המזל רוב האנשים למדו מה התוצאות האיומות של מפלגה אוונגדית טוטאליטרית.
אני מוכרח... 27396
איך חוקרים אותך בשב"ק? אתה נופל וקם?
Me too! 27434
מכופפים לך את הבננה...
LOL
היי או 27399
1. לא תראה אותי מדבר ברהיטות "אחראי חמש שעות חקירה בשב"ק – מול מצלמות טלוויזיה".
2. חוששני שבדיוק כמו לארבל גל, גם לך אין מושג מה עומד מאחורי תקיפתו של השר ריבלין. אכן, הרבה יותר קל להציג בשלילה מעשה אלימות מאשר הפגנה לגיטימית (רמז: זה נובע מכך שהפגנה לגיטימית היא לגיטימית ואלימות היא לא-לגיטימית).
3. היות שלא הבנת את ההקשר בו הזכרתי את הקומוניזם, אין לי מה להעיר. באשר לשאלתך "לי מה נשאר?", אני בוודאי לא אוכל לענות עליה, אבל אתה בוודאי יודע מה יש לך, ומהן ההזדמנויות העומדות בפניך.
היי או 27407
1. אני חושב שלא הבנתי את מטרת ההערה. אם אתה מתכוון שבשום אופן לא תחקר על ידי השב"ק משום שאתה לא תשתתף במעשה תועבה כמו זה – אתה כנראה לא מבין שפעילות פוליטית או ציבורית היא חלק בילתי נפרד מחברה דמוקטית, בעיקר כשמדובר בפעילות למען חופש הביטוי – או שאתה מערער על חשיבות הדמוקרטיה, או שאתה תופס מגדיר דמוקרטיה אחרת ממני.

ואני אגב, לא נחקרתי מעולם על ידי השב"ק וגם מקווה לא להיחקר בעתיד. בכל זאת הייתי עושה בחפץ-לב את מה שעשתה ארבל, גם הדבר היה כרוך במאסר.

2. פחררר. בסך הכל ידוע שהתקשורת נשלטת בידי מיעוט. מי שמתעניין יודע גם שחברות הכבלים יקבלו זיכיון בלעדי על הפס הרחב בלי לממש חובות שלהן על פי חוק (כמו למשל מתן זמן שידור [וציוד צילום במחיר עלות] עבור אירגונים חברתיים וקהילתיים). ריבלין כמובן שומע רק את הצד של בעלי ההון ואמר בעצמו ש"תחרות על שוק התקשורת אינה אינטרס ציבורי". לא נשמע לכם מגוחך?

אז בשביל להתארגן נגד הריכוזיות בתקשורת או להתארגן לכל מאבק פוליטי אחר, צריך רק להכיר אנשים אחרים שחושבים כמוך, ו... זהו.

כשאתה פוסק כי הטחת עוגת קצפת לא לגיטימית ואפילו מגדיר אותה אלימה, אתה כנראה מסתמך על הקונצזוס הרחב שיש לדעתך בציבור, אחרת הייתי טורח לנמק. אבל מה לעשות שמחוץ לחומות האינטלקטואליות של האייל, אולי רוב הציבור דווקא תומך במעשה של ארבל, או לפחות אוהד את המעשה ומשועשע ממנו ומהתגובה ההסטרית של חברי הכנסת.

3. מה שאני רציתי לומר זה שתנועת המחאה נגד הגלובליזציה חותרת ברובה הגדול לכיוון ההפוך מן הדיקטוטרות והקפיטליזם הממלכתי של מדינות כמו ברית המועצות וסין.

הזדמנות כמובן קיימת עבורי. אני למזלי לא ערבי או אישה, ובעזרת הרבה הרבה מזל וקצת עבודה קשה ודריכה על כמה גוויות פה ושם, גם אני אוכל להיות ביל גייטס ולדכא ולנצל את שכמותי. הידד!
היי או 27408
1. שלטון החוק הוא ערך מרכזי בדמוקרטיה. הטחת עוגה בפרצופו של הזולת (בלי הסכמתו) אינה חוקית, ובמקרה הזה אין שום סיבה ערכית עמוקה לא לציית לחוק. היותי נחקר-או-לא ע"י שירות הבטחון הכללי (השב"כ) אינה תלויה רק בי. האם יש לך בדל סימוכין, אגב, לטענה כי ארבל נחקרה ע"י השב"כ?
2. חברות הכבלים פועלות בניגוד לחוק?! מה אתה אומר? כבר הגשת תלונה למשטרה? כבר עתרת לבג"ץ נגד שר התקשורת והיועץ המשפטי לממשלה? מה פסק ביהמ"ש? כשאני קובע שזריקת עוגה על אדם היא אלימות, אני מסתמך פשוט על הגדרתה של אלימות כ"תוקפנות; שימוש בכח". כשאני אומר שאלימות איננה לגיטימית, אני אכן מביע עמדה מקובלת מאד (אתה רשאי לקרוא לה "קונצנזוס"). אולי, באמת, רוב הציבור תומך ואוהד את האלימות. זו בוודאי הסיבה שאילו ארבל היתה רצה לכנסת, מפלגתה היתה זוכה ברוב הקולות הכשרים, היא היתה מקימה ממשלה ומעבירה חוק לפיו זריקת עוגות על שרים וזריקת ביצים רכות עליך הן חוקיות למהדרין.
3. אתה רוצה לנצל אנשים? זה העניין? זה מה שנמנע ממך (אלא אם, חלילה, תעבוד קשה)? המאבק בגלובליזציה הוא המאבק על זכותם של הנאבקים לדכא ולנצל אחרים? מעניין. אני מניח שתגיד כעת שהוצאתי את דברייך מהקשרם. תחת זאת, אני מציע שתסביר מהן השאריות שבהן אתה נאלץ להסתפק, ומה באמת מפריע לך.
היי או 27455
1. יש שתי גישות עיקריות שאני מכיר אל המושג דמוקרטיה. הגישה השמרנית היא להבין את המילה לפי הפרוש המילולי, כלומר שילטון הרוב. לפי גישה זאת, כל פעולה של ממשל העורך בחירות לפרלמנט הוא לגיטימי. הטענה הזאת לא עומדת במבחן המציאות בין היתר לאור העובדה כי גם למדינות כמו איראן ולבנון יש פרלמנט וברור לכל כי הן אינן דמוקרטיות, ועד כמה שידוע לי גם לא מתיימרות להיות, ובכל זאת הן עורכות בחירות. מה לעשות שגם במשטר רפובליקני השילטון לא תמיד עושה כרצון העם וגם לא ממש מתפשר בין העמדות השונות – פשוט מספר הנושאים לפיהם נבחרים חברי הפרלמנט הוא מצומצם והאזרחים לא יכולים טכנית לערוך הצבעה על כל החלטה של השילטון. אי אפשר להגיע לדמוקרטיה מושלמת רק באמצעות פרלמנט, אבל אפשר בהחלט לעודד מעורבות ציבורית בהחלטות השילטון, בין היתר באמצעות פעולות מחאה.
עוד בעיה מיוחדת לישראל: שניים וחצי מיליון פלסטינאים הנשלטים ישירות ובעקיפן על ידי הממשל הישראלי, ועוד כמו מאות זרים העובדים בישראל, להם אין אזרחות ואינם זכאים להשפיע על ההחלטות שנוגעות לגבהם. עובדה זאת מורידה מן הלגיטימיות של ה"דמוקרטיה" הישראלית.

הגישה השנייה לדמוקרטיה היא שמדובר במערכת ערכים שלמה הכוללת בין היתר את חופש הפרט, שיווין בפני החוק וחופש הביטוי. בדר"כ על פי גישה זאת, לרוב אין זכות לקבל החלטה הפוגעת שלא לצורך במיעוט, כמו למשל חיוב כל היהודים בנשיאת תלאי לזיהוים ברבים. כמובן שמיעוט לא רשאי לפגוע ברוב, כמו למשל איסור על פתיחת חנויות בשבת. לפיכך, חוק יכול להיות בילתי דמוקרטי גם אם רוב הציבור תומך בו.

אז לפי הגישה הראשונה, הממשל הוא תמיד לגיטימי בכך שהוא נבחר בבחירות, וחסידי הגישה (שהיא כנראה היותר רווחת לצערי, למרות רוב הציבור נמצא איפשהו באמצע בין שתי הגישות) תומכים ביצירת "קדושה" של נציגי העם, כמו גם של שופטים, פקידים בכירים, גנרלים וכו'. הגישה השנייה שואפת לדמקרט את הדמקרטיה, בין היתר על ידי מתן אפשרות שווה לכולם לקבל ביטוי בתקשורת, ולא רק זכות ריקה מתוכן.

סימוכין לכך שארבל נחקרה על ידי השב"ק אין עליי כרגע (תבדוק בעיתון, אולי זה שם), אבל עדות ממקור ראשון מפי כל מי הפעילים שנכחו באירוע (שנחקרו גם הם) כולל ארבל, דווקא כן שמעתי, ואין לי שום סיבה שבעולם לא להאמין להם. ארבל באמת התלוננה שהיא יצאה לא ברור למצלמות. הניסיונות בתקשורות ובפרום זה להציג את הפעילים כקומץ של תמהונים הם מגמתיים ושקופים.

2. א. כן, חברות הכבלים פועלות בניגוד לחוק. ולא, אין לי כל סימוכין כרגע, למרות שיצא לי לעיין בסעיף המדובר. אם תתעקש אני אנסה לחפש את המקור. גם לא ידוע לי אם מישהו הגיש בג"ץ בנושא. אני כן יודע שלהגיש בג"ץ עולה בסביבות ה-‏20,000 ש"ח ושקיים קשר ברור בין הון למשפט.

ב. אם מיץ פטל הנכבד סולד עד כדי כך מן אלימות כולל זריקת עוגות, מעניין מה הוא חושב על פעולות אלימות בפירוש כגון הטלת פצצות אטום, הטלת פצצות מרגמה, ירי באש חיה וכדורי גומי וכליאה בכפייה הננקטים *תמיד* להשגת מטרות פוליטיות מובהקות כמו יהוד ארץ ישראל הקדושה או דיכוי עובדים והגנה על הרכוש הפרטי. במידה ומר פטל אכן תומך בשימוש באמצעיים (כולם או חלקם), אשמח לשמוע את נימוקיו. ההשערות שלי לתשובה של מיץ הן:
א. רק מטרות פוליטיות הנתמכות על ידי מיץ ראויות לשימוש באלימות.
ב. רק לממשלות מותר להפעיל אלימות כלפי בני אנשים פרטיים. לאנשים אסור להשתמש באלימות כנגד ממשלות.
אני אגב פציפיסט. פשוט, זריקת עוגה לא נראית לי כפגיעה בריבלין אלה חלק ממאבק נגד מערכת, במקרה הזה נגד מונופול בעלי ההון על התקשורת.

3. סעיף שלוש שלי נכתב בציניות ואני מופתע בתמים שלא הבנת את זה. מה שרציתי לומר זה שהסיכויים לעלות מעמד הם כלושים, במיוחד עבור קבוצות מסויימות של האוכלוסייה אבל גם עבורי. אני כתבתי את זה ב"הרבה הרבה מזל". ההודעות שלי קצת ארוכות, אני יודע, ויש לי רושם שאתה קורא אותן בריפרוף ומגיב בלי לחשוב.
היי או 27477
1. אני מודה לך על ההרצאה, אולם לא הצלחת להסביר לי מדוע העבריינות של ארבל היא לגיטימית. אפילו בלי קשר לחוק העונשין (שהוא, אולי, לשיטתך, חוק המבטא עריצות של הרוב) ואפילו בלי קשר לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו - לשר ריבלין יש זכות בסיסית לכבוד (לא כיבודים של שר; כבוד-האדם), ומריחת עוגה על פרצופו אינה מתיישבת עם זכות זו.
2. א. אולי בהזדמנות שאתה מתחיל לבסס משהו מטענת האי-חוקיות של חברות הכבלים, תביא גם סימוכין לטענה הסתומה "קיים קשר ברור בין הון ומשפט". אני בטוח שכיסיו של המכון הישראלי לדמוקרטיה מספיק עמוקים כדי לממן אפילו בג"ץ (מספיק שיוותרו על מודעה אחת ב"הארץ", לא?).
ב. מותר לאדם להפעיל כח במידה הנדרשת להגנה עצמית. מותר למדינה להפעיל כח במידה הנדרשת להגנה עצמית. מותר לבית המשפט לשלול את חירותם של מי שנמצאו אשמים בעבירות מסוימות.
בהיותך פציפיסט, אני מניח שלא תבוא אלי בטענות אם אוסיף להצעתי המקורית (להשליך עליך ביצה רכה) ריסוס הגון בתרסיס-קצף. שנאמר "צפה פגיעה"?
3. סעיף 3 שלך נכתב כהתחמקות ממתן תשובה, אבל בהדרגה התשובה שלך נחשפת בכ"ז. אתה בסה"כ מתקומם על כך שיש אנשים שיש להם יותר מלך. היית רוצה שגם לך יהיה. גם אני הייתי רוצה שיהיה לי יותר ממה שיש לי, אז אני מניח שאנחנו כמעט שותפים לדרך.
היי או 27497
1. בתור תלמיד במדע המדינה אני מבטיח לך שאין שום אסכולה שנותנת את ההגדרה הראשונה שלך לדמוקרטיה. ההגדרה הפרוצדורלית של הדמוקרטיה (מה שאתה מכנה "שמרנית") מחייבת בחירות חופשיות, חשאיות, בהן יש סיכוי סביר להחליף את השלטון, והדבר כולל את חופש הדיבור וחופש ההתארגנות ושאר זכויות שחייבות להתקיים כדי לאפשר בחירות אמיתיות. ההגדרה שלך מעולם לא התקיימה כהגדרה לדמוקרטיה.
באשר לעובדים הזרים - בכל מדינה יש מהגרים שלא קיבלו אזרחות. תושבים אלו אינם זכאים להצביע, ואין בכך כדי לערער על הדמוקרטיה במדינה - המדינה הרי לא חייבת לאזרח כל מי שמגיע אליה, ואף אחד לא גרר את העובדים הזרים לישראל, למיטב ידיעתי. באשר לפלסטינאים - טוב, על זה אנחנו מנסים לעבוד כרגע.

מה שכן, מרגע שהממשל נבחר בבחירות חופשיות אמיתיות, הרי שאכן לגיטימי עבורו לבצע כל דבר - בתחומי החוקה, אם יש כזו, או בתחומי הנורמות הקבועות, במקרה של בריטניה. אני לא ממש מכיר חסידים של הגישה הראשונה שלך, משום שהיא לא קיימת, כאמור. אלו שמתנגדים לחופש הדיבור הם מיעוט, והם בד"כ מתנגדים לדמוקרטיה בכלל. אינני מבין מה הרלוונטיות שלהם כרגע.

תגיד לי, איפה בדיוק הממסד מונע ממך להקים אמצעי תקשורת? כסף חסר לך? בעיה. מה אתה רוצה, שהמדינה תממן לכל ארבעה תמהונים את הבטאון היומי שלהם?

אגב, כבר לא נעים לראות איך כולם צוחקים עליך ואתה פשוט לא קולט - שב"כ, לא שב"ק. שב"כ זה שירותי בטחון כלליים. שב"ק זה חלק משמה של להקה ישראלית בשם שב"ק ס'.

2.א. ישנם מספיק ארגונים שישמחו להגיש בשמך בג"ץ נגד הכבלים אם תהיה לך הוכחה כלשהי שהם עוברים על החוק. יום טוב.

ב. המדינה היא בעלת המונופול על השימוש בכוח בתחומה. לכן היא מחזיקה צבא, ולכן היא מחזיקה משטרה. האלימות תשמש אך ורק למיגור אלימות בלתי חוקית, או לשם קיום מטרות שהוחלט עליהן בצורה דמוקרטית ובהתאם לזכויות האדם שמקנה הדמוקרטיה.
ועל איזה דיכוי עובדים אתה מדבר, לעזאזל?
וידוי 27510
גם אני עובד בשב''כ.
מאז שקופת חולים כללית החליפה את שמה לפני כשנה או שנתיים ל''שירותי בריאות כלליים''.
להגיש בג''ץ 27534
עולה בסך הכל 500 ש"ח.
להגיש בג''ץ 27545
מה עם אנשים, עבורם 500 ש"ח זה לא "בסך הכל" אלא כמעט "סך הכל" שלהם?
להגיש בג''ץ 27593
500 ש"ח זה סכום שמרבית האנשים בארץ יכולים להשיג על מנת להגיש קובלנה על המדינה.

נכון זה לא חינם, אבל אני מעריך כי אם זה היה חינם הרי שלא משנה כמה שופטים היית שם שם זה לא היה מספיק. חלק מהמטרה פה הוא הבחלט הרטעה מינימלית מהצורך לגשת סתם אם תביעה לבית המשפט העליון, וכמו שציינתי כבר זהוא סכום שרוב האנשים באררץ מסוגלים לגייס.
להגיש בג''ץ 27554
500 שקל זאת האגרה. אני מתאר לעצמי שבהתחשב בשכר הגבוה מידי של שופטים עליונים ושאר הוצאות על כח אדם (קלדן, ניקיון, סדרנים, אולי עוד משהו) זאת אגרה די סבירה למרות שראוי לעשות מאמץ להוריד אותה.

הבעיה האמיתית היא השכר העצום אותו גובי עורכי הדין. נכון שיש המון אנשים שלומדים משפטים, אבל גילדת (אה, סליחה, לשכת) עורכי הדין דואגת לא להעניק להם רישיון עבודה.

20000 שקל לבית משפט זה סכום ענק עבור אזרח פרטי וגם סכום נכבד ביותר עבור אירגונים חברתיים שלרוב פועלים עם אפס תקציב.
בית משפט השלום יספיק 27559
עד כמה שאני יודע, דווקא ההתרשלות של לשכת עורכי הדין והקלות היחסית של המבחן לקבלת רשיון הם הגורמים לעליית המספר של עורכי הדין בארצנו הקטנה.

הגבלות דרקוניות ויעילות ניתן לראות בלשכת רו''ח והפסיכולוגים (במיוחד הפסיכולוגיה הקלינית).
בית משפט השלום לא יספיק 27562
אני לא חושב שאפשר להגיש תביעה נגד הממשלה או נגד גוף כמו חברות הכבלים בבית משפט שלו.

יותר מידי עוכי דינים זאת בהחלט בעיה. וזה בגלל השכר המאוד גבוה שלהם. והשכר הגבוה נובע מן המספר הנמוך יחסית של משפטנים בעלי רישיון לעבוד במקצועם.
בית משפט השלום לא יספיק 27595
דווקא ניתן להגיש תביעה מול משרד ממשלתי ולהפך לא פעם בית המשפט העליון מעביר את התביעה לבתי משפט אילו.
להגיש בג''ץ 27594
ניתון בהחלט להגיש תביעה באופן אישי ומניסיון בית המשפט מתייחס אליה במלוא הכבוד, להפך מה שאבי הגיש ללא עורך דין זכה ליותר יחס ונתינת תגובה מצידו מאשר רבים מעורכי הדין שהיו במקום שלא פעם זכו ליחס מזלזל עד מזלזל מאוד מהשופטים. (או במילים אחרות השופטים לא דרשו מאבי להיות משפטן אלא להבהיר דברים שלא היו מובנים היטב, הם להבדיל כן דרשו זאת מעורכי הדין במקום)

נכון לא ניתן להגיש סתם דף נייר אלא צריך לבנות תיק ואומנם לא כל אדם ממוצא יכול לעשות זאת אבל זה עדיין לא מונע ממך לבקש צדק ובודאי לא מאירגון כל שהוא.

בכל מקרה ניתן גם לפנות למשרדי עורכי דין ולבקש את עזרתם בחינם אותמורת אחוזים במקרים שבהם מדובר גם בפיצויים.
היי או 27989
ועכשיו אני קורא ש"אינדימדיה" עומדת להגיש בימים אלה תביעה נגד חברות הכבלים, ואני תוהה: מיהו בעל-ההון שממנו הם גייסו את סכום-העתק הנדרש להגשת תביעה כזו? כן, עכשיו זה ברור: אינדימדיה נשלטת ע"י מיעוט של בעלי-הון (כנראה מענף הקונדיטוריות).
היי או 27420
רוב הציבור תומך בקריאות ''מוות לערבים'' במשחקים של בית''ר ירושלים. אני מאוד מקווה שזה לא הרוב שאתה מסתמך עליו. זה שאלימות זה מצחיק - אנחנו כולנו יודעים. השאלה היא כמה מאיתנו יודעים שזה שאלימות זה מצחיק זה עצוב.
היי או 27440
גם אני מכווה מאוד שאני לא מסתמך על הרוב הזה. בשני המיקרים אני בכלל לא בטוח אם מדובר ברוב, בכלל תלוי את מי סופרים, במקרה של הקצפת אני מקווה שכן.
שינוי מתוק 27531
כל פוליטיקאי מתחיל חולם (בבעתה?) על היום בו יכיר הציבור בחשיבותו, עד כדי כך שבשעת נאומו באסיפת בחירות יזכה אותו הקהל במטר סוחף של עגבניות רקובות, ואשר יכוון הישר אליו, ולא לאף עסקן אחר!

זכה רובי ריבלין, וטבילת האש שלו היתה מיוחדת במינה, מתוקה ואף משעשעת. מה לו כי ילין?
מי ישמור על כלבי השמירה? 27532
ברפובליקת בטטות אי שם בירכתי אסיה מתרקמת עסקה לא כשרה בין ברוני המדיה לבין הממשלה.

הסבר באלו מן הדרכים הבאות יובא דבר קיום העסקה לידיעת תושבי הרפובליקה כדי שיתקיים עליה דיון ציבורי ענייני:

א. בידי אמצעי התקשורת הנשלטים על ידי הממשלה.

ב. בידי אמצעי התקשורת האחרים, הנשלטים בידי ברוני המדיה המעורבים בעסקה.

ג. בהפגנת המונים של כ- 50 פעילים נושאי שלטים, אשר לא תסוקר בחדשות אך בכל זאת תביא את המסר לחמשת האזרחים שעברו במקום בדרכם למכולת.

ד. באמצעות דיון ממצה בשימושיהן השונים של עוגות קצפת וכוסות תה באתר אינטרנט ייחודי.

ה. על ידי הזמנת פעילי "אינדימדיה" להנחות את פינת המתכונים בערוץ הילדים.
מי יתלה את הפעמון? 27533
מהו "דיון ציבורי ענייני"? הסבר בליווי דוגמאות. השתדל להביא דוגמאות מישראל, אם ישנן כאלה. חווה דעתך: האם כתבותיהם של שגיא חמץ והדר חורש ב"הארץ" בנושא שוק התקשורת הישראלי מעודדות דיון ציבורי בנושא? מה לגבי "העין השביעית" ונייר-העמדה שפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה? מה דעתך להוסיף לרשימה שלך (אפשר, אגב, במקום אפשרות א') את "בידי אמצעי התקשורת הציבוריים"?
מי ישמור על כלבי השמירה? 27623
כשמדובר ברפוליקת בננות אני מצדיק גם פעולה אלימה נגד המשטר.
27580
לא קראתי את התגובות ואוליי דבריי יהיו חזרה על דברים שנאמרו.
ראיתי את הבחורה הזאת בטלויזיה מקבלת הזדמנות להגיד מה שרצתה לומר, והיה לה משהו לומר.
היא לא הייתה מקבלת הזדמנות להגיד את הדברים לולא המעשה המעט אלים (אולי ב ''האייל הקורא'' כן.)
לכן אני מתייחס למעשה שלה ברגשות מעורבים, משום שיש בו משהו מהאלימות, אבל נוטה להצדיק אותו בכל זאת.
ארבל גל מבקשת שחרור מהעמדה לדין, 45376
אבל ב"הארץ" החליטו להכתיר את הסיפור בכותרת "ריבלין לא סולח לארבל גל":
כך או כך, כפי שאמרתי מלכתחילה, גל נראית לי גם כקרבן של אינטרסנטים שיש להם יותר שכל ממנה ופחות זמן לבזבז בחדרי-חקירות (לאחרונה, דניאל קלטי סיפר ב"אייל" על עצמו בתפקיד דומה). כעת, משכנראה הבינה זאת, היא פנתה, באמצעות עורך-דינה, אל השר ריבלין בבקשה שיקבל את התנצלותה על המעשה, כדי למנוע את העמדתה לדין. יועצו של השר השיב בשלילה על הבקשה.
ארבל גל מורשעת בדין 58662
גל ארבל ושותפיה למעשה הורשעו בעיסקת טיעון. גזר הדין (כנראה עבודות שירות) יקבע בעוד כחודש.
ארבל גל מורשעת בדין 75972
ארבל גל נפטרה.
ארבל גל מורשעת בדין 75973
באמת? מה קרה?
ארבל גל מורשעת בדין 75975
וואו. אכן כך:
עצוב 75977
ארבל גל נמצאה אתמול ללא רוח חיים בדירתה,הנסיבות למוות לא ברורות.
ועכשיו: התפרצות לאולם המליאה 149004
לפני כמה דקות הצליחה קבוצת מבקרים בכנסת להגיע ליציע העתונאים באולם המליאה (כלומר החלק שאינו מופרד בזכוכית מהאולם), ולהפתיע את הנוכחים, כולל השומרים, כאשר הניפו כרזה בגנות שר האוצר וקראו קריאות כלשהן.
גם אנטולי... גם אנטולי... 171297
מפגין הטיל עוגה בפניו של השר לענייני ירושלים והתפוצות נתן שרנסקי.
גם אנטולי... גם אנטולי... 171308
לטובת מי שלא יטרח או לא יכול לקרוא את הדיווח ב-ynet אציין שהדבר אירע בארה"ב.
אנטולי who 171360
בזכות מפגין זה, וגם בזכות מקומון כלשהו שעשה עליו בסוף השבוע הזה כתבה, נזכרנו שהאדם הזה בכלל קיים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים