|
||||
|
||||
כוס תה רותחת עלולה לגרום לכוויות ופגיעה פיזית. עוגה (אלא אם כן אתה אלרגי לקצפת) לא. יחד עם זאת, זה עדיין סוג של תקיפה, חמורה פחות מכוס תה. |
|
||||
|
||||
אנחנו כנראה מושפעים מסוג ההומור שהשפיע עמוקות על חלק מאיתנו בילדותינו. לכן אנחנו מתייחסים לעוגה בפרצוף כאל סוג של הומור. או אלימות עם שיק. אלא שכבר הבהרנו לעצמנו שאלימות יכולה להיות מילולית, והגיע הזמן שנבהיר שאלימות יכולה להתבצע גם עם עוגה. אפילו אם היא עם קצפת. |
|
||||
|
||||
כיצד אלימות יכולה להיות מילולית? |
|
||||
|
||||
קללות הן סוג של אלימות מילולית. |
|
||||
|
||||
המרחק בין לקלל מישהו לבין לתקוף אותו הוא גדול. הכללת השניים תחת השם אלימות היא מסוכנת משום שהיא נותנת צידוק לאילו שלא יודעים לקלל, להרביץ. בשיחזור הרצח של גיל מיטשל ששודר בטלויזיה הרוצח הצדיק את המעשה בכך שהנרצח קילל אותו. הוא סיפר שגיל קילל אותו בצורה הרבה יותר חריפה ממה שתואר ע''י שאר הנוכחים באירוע והרושם שהתקבל הוא שמבחינת הרוצח קללות מספיק חריפות מצדיקות תקיפה. |
|
||||
|
||||
ברור שיש מדרג. בספר החוקים שלנו יש עבירה של העלבת עובד ציבור או משהו כזה. סוג של אלימות. גם אם העבריין לא מקבל מאסר עולם בעטיה. וגם אם הקללה של מיטשל לא היתה במקומה, היא לא מהווה סיבה מספקת לרצח. כי אין סיבה מספקת לרצח. לכן אין סכנה בהכללת השניים תחת השם הכולל - אלימות. גם אם יהיו אידיוטים שיבינו את זה אחרת. |
|
||||
|
||||
לטענתו של הרוצח במקרה הזה הוא לא התכוון להרוג את מיטשל אלא רק לדקור אותו. אני לא יודע מה היה קו ההגנה שלו במשפט (למיטב זכרוני הוא חתם על עסקת טיעון, הודה במעשה והורשע בעברה פחותה מרצח) אבל במהלך השחזור,הגרסה שלו הייתה שגיל קילל אותו ואת הוריו ולכן הוא ניסה לדקור את גיל ברגל ורק במקרה הסכין החליקה (או שגיל זז) והלהב מצא את דרכו אל הלב. היחס הוא קילל אני דקרתי לא היה בעייתי בעיניו רק עניין המינון (האם הוא אמר ''דיר בלאק'' או ''דיר בלאק בן זונה מניאק ...'' והאם הדקירה כוונה להרוג או רק לפצוע קל). במקרה שהדקירה היית מסתימת בפציעה קלה (שאם נאמין לו זה מה שהוא התכוון שיהיה) על פי תפיסת העולם שלו הוא זכאי. |
|
||||
|
||||
האם הסתכלות על אדם ב"מבט עקום" גם היא סוג של אלימות? אם לא, הסבר מה ההבדל בין פעולה שכזאת וכינוי אדם או קרובים לו בשמות תואר מסוימים. |
|
||||
|
||||
אם היית קטנוני היית יכול לשאול האם הפלצה היא סוג של אלימות. אבל איזה מזל שאתה לא קטנוני. מה זה בדיוק "מבט עקום"? |
|
||||
|
||||
מה זה בדיוק "קללה"? |
|
||||
|
||||
חפש במילון. ''מבט עקום'', אגב, לא מופיע שם. |
|
||||
|
||||
המילון לא מעניין אותי כרגע. אתה טוען שאין דבר כזה "מבט עקום", או לפחות שההגדרה שלו לא מוכרת לך, אני טוען שזאת צורת התבטאות זהה באופייה ל"קללה", וששתיהן שונות באופן מהותי מאלימות, מכיוון שבשתיהן אין אלמנט של מגע פיזי מכוון. הגדרה ל"מבט עקום": כאשר אדם אחד מסתכל על אדם אחר באופן שאינו מוצא חן בעיניו של האדם הניבט. שאלה נוספת: אם אחליט להביע את דעתי על אדם מסוים באופן פיגורטיבי, פסל למשל, האם גם זאת "אלימות"? האם ניתן יהיה להאשים אותי בתקיפה או בפשע אחר? |
|
||||
|
||||
באמת שלא ידעתי מה הפרוש של "מבט עקום" בעיניך. מההגדרה שלך זה לא נשמע כאלימות. לשאלתך, אתה מתכוון האם רבין במדי אס אס זה סוג של אלימות? לא יודע, תחשוב לבד. |
|
||||
|
||||
בהחלט לא, אין כאן פגיעה פיזית באף אחד. וזה הקריטריון היחידי לאלימות. האם אני תומך במעשה שכזה? מובן שלא. אבל בין זה לבין אסירתו והטלת עונשים על ביצועו ישנה דרך רחוקה, תלולה וחלקלקה. |
|
||||
|
||||
שים לב -- לא טענתי שהשלכת העוגה אינה מעשה אלים, טענתי שמידת הסיכון נמוכה יותר בהשלכת עוגה קרירה מאשר תה רותח. זה כמו ההבדל בין להכות אותך באלה או בגרזן, שניהם יכאבו ועלולים לגרום לשברים ונזקים פנימיים, אך הגרזן עלול גם לגרום לחתכים. |
|
||||
|
||||
Besides being a futile vulgarity, isnt't it another one of those mindless immitations?
|
|
||||
|
||||
לא נראה לי שיש קשר בין הטחת עוגות לשפיכת התה, השלכת העוגות הפכה לאחד מסמלי המחאה של מתנגדי הגלובליזציה, ספל התה -- מחאה מקומית עם ''מה שבא ליד''. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |