משהו אותנטי | 585 | ||||||||||
|
משהו אותנטי | 585 | ||||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "תקשורת"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
1. המעליות מדברות, כמובן, לטובתם של לקויי-ראייה. 2. אלכס גלעדי, אביה המיתולוגי של מסעודה משדרות, הודח מעמדת-השפעה ב"שידורי קשת" לפני שנים, והוא נושא בתואר "נשיא". המנכ"ל הוא אורי שנער. 3. האם אין באייל מדור "טלוויזיה"? 4. גם אם מוותרים על האשמת "שידורי קשת" בהליכה על גימיק או סתם בניצול האפשרות להפיק תוכנית מקור בעלות אפסית, עדיין קשה לתלות ציפיות בתכנית. מיץד שני, ציפיות נמוכות מזמינות הפתעה לטובה. צריך לחכות ולראות. |
|
||||
|
||||
א. יכול להיות. הן דיברו באנגלית במבטא מעצבן, ולא ממש הקשבתי למה שהן אומרות. היה להן קול נחמד, לעומת זאת. ב. וואלה. ג. היה. הורחב למדור "תקשורת" כדי שיכלול גם עיתונים ורדיו. מה רע? ד. הפיילוט שראיתי היה די חביב, אם כי מייגע לעיתים. עתר מספרת לי שהתוכנית הראשונה אמורה להיות יותר מוצלחת ממה שראיתי. |
|
||||
|
||||
אלכס גלעדי לא נשיא קשת מזה כשנתיים, ולא נושא בשום תפקיד בקשת חוץ מהיותו בעל מניות. |
|
||||
|
||||
אשמח אם מישהו יואיל לבאר לי את מילת הסלנג (החדשה?) הזו. תודה, שמעון. |
|
||||
|
||||
למיטב ידיעתי, המשמעות היא צחוקים. מקבילת שנת 2000 ל"שיגועים" של נווה חמציצים. |
|
||||
|
||||
לא רק המשמעות היא צחוקים, אלא מילולית מדובר בצחוקים. מי שלמד אי פעם ערבית מכיר (ובדרך כלל נכשל בהגיה) את האות הנכתבת כאות ''צ'' (בערבית), אך נהגית כ''ד'', רק יותר עמוקה. |
|
||||
|
||||
קטעים, צחוקים, שיגועים, בלאגנים. הכל ביחד ואולי גם עוד שאני לא זוכרת כרגע. |
|
||||
|
||||
אפילו אם זה תרגיל שלהם לחסוך בהפקות מקור, מה רע באפשרות של אנשים להגיע לשידור בטלויזיה ארצית, בעוד שבלעדי התוכנית לא היה להם אפילו צל צילו של סיכוי? נאלץ לחכות ולראות את התוכניות בשביל לדעת. |
|
||||
|
||||
הייתה דווקא הפקה של טלעד. |
|
||||
|
||||
לא יכול להיות! הייתי בטוח לחלוטין שזה של קשת. אפילו שאלתי אנשים עם זכרון טוב משלי... מה גם שהוא כל-כך דבילי שזה יכל להתאים רק לקשת... אז מה קשת עשו? |
|
||||
|
||||
ועוד דבר חשוב (לי בכל אופן): את כיכר המדינה עורכת איתי נעמה תורן |
|
||||
|
||||
"כל כך דבילי שיכול להתאים רק לקשת"? קצת נסחפנו עם העיתונות האובייקטיבית, לא? להלן רשימת שעשועונים שלא הופקו בקשת: יותר מזל משכל (טלעד, כן כן) כולם שווים עם קטורזה (טלעד, כן כן) עשינו עסק עם אברי גלעד (וילונות, זוכרים? רשת, לא זזים מהבית) דידי טיוי (רשת, עדיין לא זזים) קזינו עולמי עם מיכל זוארץ (טלעד אם אני לא טועה) פחות או יותר עם אקי אבני (טלעד, יס!!!) שעשועונים שקשת הפיקה: גלגל המזל, כוכבים בריבוע, הכספת. נא להשוות את הסליזיות של השעשועונים של רשת וטלעד עם אלה של קשת. יש לצפות מעיתונאי רציני שבעת שהוא נתפס בקלקלתו לאחר שכתב שגיאה עובדתית גסה, לחזור בו מטעותו ולא להמשיך לתקוף על בסיס עובדתי שגוי. בברכה. |
|
||||
|
||||
מי אחראי למחדל המכונה "לי לה לו"? |
|
||||
|
||||
ערוץ 3 של הכבלים! |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
תיקון: להתאים רק לקשת דאז. באמירה שלי הסתמכתי על ההתרשמות שלי מימיו הראשונים של ערוץ 2, אז סיווגתי לעצמי את קשת כזכיינית בעלת הנטייה הבולטת ביותר לכיוון שעשועונים דלוחים. מאז, כבר שמחתי לגלות שקשת הפכה לאחת הזכיניות היותר נועזות מבחינת התכנים שהיא מציעה לצופים (מקרה לילה, דנה מודן, ושאר תוכניות שלא אנקוב בשמן כדי לא להביך את עצמי בשנית). לזכותי יאמר שאת המאמר ראתה עתר עצמה לפני הפרסום (כדי לוודא מספר פרטים שלא הייתי בטוח לגביהם), והיא לא העירה לי על "יותר מזל משכל" (הא! לגלגל אחריות!). כמו כן, יצויין שלא תקפתי איש. לכל היותר הבעתי תמיהה על פרט מסויים שהייתי בטוח בנכונותו. אם טעיתי, הריני מתנצל בפני כל המעורבים. חוץ מזה, לא שמעת שאין דבר כזה עיתונאי אובייקטיבי? אנחנו כולנו עבדים בשירות ההגמוניה. |
|
||||
|
||||
קיבלתי, ובמסגרת אווירת הסלחנות ההדדית בשירות ההגמוניה - סליחה על האגרסיביות אם היתה כזאת. ובעניין השאלה על לו לה לה - אחראים לזה ערוץ 3 בכבלים. כן, אלה שהביאו לכם את 3 הקומיקאים הגדולים בעשור האחרון - סיינפלד, שנדלינג ויצפאן... |
|
||||
|
||||
לך תהיה אותנטי שמצלמים אותך משלוש זוויות תוקעים לך מיקרופון וצוות הפקה מתרוצץ סביבך תזזיתית. דומני שבאורח טרגי כמעט, כשם שכל שנגע בו מידאס הפך זהב כך, כל מה שהטלוויזיה מטפלת בו חדל להיות אותנטי. רק מצלמה נסתרת (לא מצלמת פיספוסים) יכולה אולי להיות אותנטית. ולכן, אגב, הקטע שבו צילמה מצלמה כזו את נמרודי בולע ניירות מפלילים בחדר החקירה היה כל כך חזק (אפשר שלו היו מצלמים אותו בשרותים מנגב בניירות סתם גם לקטע כזה יכול להיות אפקט דומה.) ובכלל איזה עמך שזכה סוף סוף ב-5 דקות התהילה שלו רוצה להיות אותנטי? הוא רוצה למצות את ההזדמנות עד תום, "לשחק אותה". הרי אפילו בחתונה שלו הוא לא היה אותנטי; שכן, בגלל זה בדיוק ניראית כל חתונה כמו הפקה הוליוודית ענקית, עם שמלת כלה שעולה $10,00, צלמי וידיאו וצלמי סטילס - העיקר להנציח אותך נראה כמו שלא ניראית מימיך ואף פעם גם לא תיראה - שתוכל להראות לנכדים תמונות מיום אחד בחיים שלא היה ולא נברא, סימולקרה. למרות האמור לעיל, הבטיח הערב עימנואל הלפרין במהדורת "מהיום למחר" (ערוץ 1) שמחר (יום שני) יוקרן ב-10:30 במסגרת התוכנית "הסיפור האמיתי" סרט תעודה מה-זה אותנטי בשם "אם סוויסה לא בא אל האופרה...", העוסק בהפקת האופרה "כרמן" בשכונת נווה אליעזר בדרום ת"א. בטריילר אמר סוויסה, גיבור שכונתי (שישב 4 שנים בכלא על נסיון לרצוח שוטר) משפטים כמו: "הכול כאב, כל החיים כאב... לפעמים האישה מכאיבה, לפעמים הילדים.. צריך ללמוד לחיות עם זה". נו טוב, בתעתיק למסך של האייל זה לא נשמע עתיר משמעות, אבל בחיים (כלומר בטלוויזיה) זה עבד יופי, לסוויסה כריזמה טלוויזיונית סופר-אותנטית ו-delivery מצוין. |
|
||||
|
||||
הרשו לי למשוך את הדיון לצד מעט שונה. מפיקת התוכנית (והעורכת?) היללה את 'הטלויזיה של העם', והוסיפה את ה'פשטות' המיוחלת כמאפיין של התוכנית, בניגוד לחריג ה'סופר אינטליגנטי'. נראה לי שכאן אין חידוש גדול (או תקוה גדולה..), שכן הנטייה בשנים האחרונות היא בדיוק לכיוון כזה של 'פשטות', או במילים אחרות - טמטום. לא להיבהל מהמילה, איני מתכוון להעליב, אלא להדגיש את הנטייה, הרעה בעיני, להלל את כל מה שניתן להעבירו בשני משפטים וחצי, רצוי בצבע עז, כמייצג את 'העם'. מבלי להיכנס למליצות על מאפיינים אחרים שמדי פעם משתמשים בהם לתאר את 'העם' (למשל 'עם הספר'), האין כאן ניסיון לתת לגיטימציה ואף מעמד נעלה להיעדר כל מאמץ מחשבתי, או יצירתי, והעדפת עצלות ופשטנות? אין אני טוען לאליטיזם של מעטים שקיבלו 'חינוך נכון', וכו' אלא להיפך. כל אחד יכול להתבטא ברמה פשטנית של סיסמאות ובדיחות דוגמת 'פיספוסים'. כל אחד גם יכול לבטא את רגשותיו, מחשבותיו, וחלומותיו בדרך שתגרום לכל שומע להתרגש עד דמעות. זה לא קשור להשכלה, 'אינטליגנציה', או מעמד חברתי - זה קשור ליכולת של האדם להקשיב לעצמו, ולשתף אחרים במה שמיוחד בו, יפה בו, כואב בו. מה שאוהבים לכנות 'תרבות הרייטינג' תולה את האשם במדד פירסומי ובצורך להגיע למכנה המשותף הנמוך ביותר. רבותיי, לכולנו יש מכנים 'נמוכים', ורובנו (אני נזהר כאן) נהנים לפעמים מ'פיספוס', בדיחה בוטה, או סתם צעקות על עניינים פוליטיים (נניח). אין רע בעיני לתת גם לצדדים אלה מקום ותוכניות טלויזיה, אך הבעייה היא ההנחה (המוטעית לדעתי) שרק תוכניות מעין אלו מייצגות את 'העם'. אם נרד מהמילה הבעייתית הזו (שלא לומר פלצנית, אחרת יאשימו אותי בנמיכות ובוטות..) ונדבר על בני אדם, הרי שכיוון של כל כך הרבה תוכניות טלויזיה, ורדיו, ועיתונות, לחלקים הפשוטים ביותר, הנמוכים ביותר, המטומטמים ביותר - שקיימים בכולנו. מה שפעם כונה אינטליגנטי, נהגה היום בזלזול, כאילו אינטליגנציה היא דבר שיש להתבייש בו. תוכנית מהסוג האמור יכולה להיות מקום נפלא לביטוי עצמי, להיכרות עם דברים מיוחדים ויוצאי דופן, ולחוויה מרתקת ומעשירה. אם תהיה באמת תוכנית פתוחה, יהיו חלק מהקטעים שיהיו לרוחי וחלק שאשנא, אך כך גם עבור אחרים, והטעמים השונים של כל אחד מאיתנו הם בדיוק מה שמצדיק שאסבול חלקים שאיני אוהב, כדי לקבל גם את מה שאוהב. כן, גם תימהונים, פורנוגרפים, וכו' יקבלו מקום, שכן מה שתמהוני בעיני הוא מרתק וחדשני בעיני אחרים, וליהפך. בשורה תחתונה, 'פשטות' אמורה להיות מילה יפה, של היעדר יומרות ריקות, התייחסות למהות ולא לעטיפתו, ופתיחות ישירה של כל אחד למה שחשוב בעיניו. הפיכת התיאור למלה נרדפת ל'טמטום' והימנעות מכל רובד מעמיק, גורמת לכולנו עוול. |
|
||||
|
||||
טלוויזיה של העם, פשטות, אינן בשום אופן המקבילה לנמיכות ולטמטום. (כן, אני גם עורכת ביחד עם נעמה תורן) פשטות, כלומר, למשל שימוש מועט בטכניקה. בתוכניות אחרות, המקוטלגות כ''תוכניות נמוכות של העם'' (טברנה, פיספוסים, דודו טופז) יש אולי ניסיון לקלוע לטעמו הרחב של ''העם'' (מיהו, דרך אגב), אך התוכניות מופקות לחלוטין על ידי ''המימסד''. בזמן שב''כיכר המדינה'', שאגב טרם ראית אך מיהרת לקטול, החומר המשודר מיוצר, נהגה, נכתב ומוגש ע''י הצופים עצמם, ללא תכתיבים מההפקה או מכל גורם אחר. את רוב היוצרים בתוכניות הראשונות של כיכר המדינה לא פגשנו מעולם, ולעיתים קרובות, ואני מקווה שתסכים איתי לאחר הצפייה, מדובר בתוצאות מעניינות ביותר, כולל דברים אינטליגנטיים, ונמוכים, ומבריקים, ומשעשעים, וטיפשיים, וחדשניים. |
|
||||
|
||||
הרשי לי קודם כל להתנצל אם לא הובנתי כהלכה. לא התכוונתי שהתוכנית טפשית, שכן כמו שאמרת, טרם ראיתיה. אף רמזתי שאני מקבל בברכה את ה'תמהוניות' העשוייה להתגלות בתוכנית כזו, ובוודאי את היצירתיות. הטענה שלי לא היתה נגד התוכנית, אלא נגד האמירה הכורכת 'פשטות' כניגוד ל'משהו סופר-אינטליגנטי'. ההפך מפשטות הוא סיבוך, שכאשר אינו נדרש, בוודאי אינו מעיד על עודף אינטליגנציה. ההשתלחות שלי אינה כלפייך, או כלפי התוכנית, אלא כלפי מגמה שניסיתי לתאר, ומשהו שאמרת (או לפחות צוטטת) הזכיר לי את אותה מגמה. במובן זה, השתמשתי במתואר כדוגמא, או מצע, המאפשר לי לשטוח את משנתי... (סליחה אם יש בכך ניצולך לרעה). אם התוכנית תלך לכיוון שאת מדגישה כעת, יהיה בכך כדי לתמוך בבסיס עמדתי, שיופי אמיתי, כמו גם חכמה מעשית, אינם נחלת המיעוט, אלא חבויים בכל אחד. אם התוכנית תתרום לחלק לחשוף חלק זה ולשתף בו אחרים - תבורכי. |
|
||||
|
||||
לא ממש קשור, אבל הזכיר לי - במסגרת הסילביי שאני קורא בימינו לכבוד המבחנים שלי, נתקלתי במאמר שהעביר ביקורת על התקשורת הישראלית שמשתמשת בביטויים מסויימים לגבי האוכלוסיה הערבית-ישראלית, שלא הייתה משתמשת בהם כדי לתאר יהודים, למשל - נכבדים. אחת המילים ברשימה שהם נתנו היא "משכילים" - והמשיכו להסביר שאצל ערבים אין "אינטלקטואלים", אלא רק "משכילים". כך, במהלך המאמר, הם התייחסו למשכילים ערבים בשם "אינטלקטואלים". הבינותם? המילה העברית הנפלאה "משכיל" נחשבת עלבון בעיניהם, בעוד המילה "אינטלקטואל" היא ברכה גדולה. אינטיליגנאטים. |
|
||||
|
||||
נכון מאוד |
|
||||
|
||||
בשבוע הבא אפשר יהיה לצפות במעט קטעים קצרים באתר. |
|
||||
|
||||
התכנית התחילה כ-15 דקות לאחר המועד שפורסם. בהנחה שלא היה הערב איזה משדר מיוחד של חברת החדשות, אין לכך הצדקה, והמסקנה היא כי הקנסות שהרשות השנייה מטילה על הזכייניות בגין עבירות כאלה אינם כבדים דיים. הרבה קטעים, נדמה לי, נועדו להצחיק. הם לא הצחיקו אותי, ולא מפאת תחכום-יתר. בד"כ הבעיה היא בנאליות, היעדר-מקוריות. הדבר היחיד שיכול להציל את המצב הוא ביצוע מרהיב, אבל כאלה - אין. נחמינה מצאו חן בעיניי (טוב, לא הן - הקטע שלהן, כמובן, והרבה בזכות האורחת שלהן). למעשה - זה היה הקטע הכי טוב הערב, לדעתי. שני קטעים דוקומנטריים שאני זוכר: על הילדים העובדים בשוק - בהחלט מספר את הסיפור היטב; על האיש הגר עם 3 בנותיו באוטובוס - יותר מוחשי מכל תיאור בגוף שלישי. מבחינתי, לפחות, הקונטקסט משאיר אותי עם ספקות: "רגע, זה אמיתי? כלומר... עכשיו זה קטע דוקומנטרי על-אמת? או שאולי זו פרודיה על דוקומנטרי? אולי סתם תעמולה? משחק?" זו בהחלט היתה חוויה מעניינת, לגביי, הצפייה-תוך-כדי-תהייה הזו. במהלך הצפייה ניקרה במוחי גם שאלת התמלוגים המגיעים לבעלי-הזכויות ביצירות ששולבו בפסקולים של הקטעים השונים. הרשימה המרוכזת של כל היצירות הללו בסוף התכנית מרמזת על כך שהנושא טופל כראוי. שאלה שלא ניתן לה מענה ברור היא שאלת זכויות-היוצרים של יוצרי הקטעים עצמם. מה הזכויות של "קשת"? רק השידור החד-פעמי הזה? ועוד נקודה: "קשת" שידרה הערב עוד תכנית "של הצופים" למעשה (או כך הבנתי; לא צפיתי בה), והיא התכנית בה הצופים מתחרים בסיפור בדיחות. בהחלט יש כאן מראית-עין של נסיון לייצר תכנים בזול באמצעות יוצרים (או performers) שלא צריך לשלם את שכרם. |
|
||||
|
||||
הצטערתי לשמוע שלא צחקת... תשובות: *כל* הקטעים המוסיקלים המושמעים במהלך התוכניות נרשמים ומועברים בדיווחים שוטפים לאקו"ם. שידורי קשת משלמת לאקו"מ ע"ס הדיווחים והם מעבירים ליוצרים. החוזה מול היוצרים אינו מפקיע מידם כמובן את הזכויות לסרט. הוא מאשר לשידורי קשת לשדר את החומרים כל עוד הם משודרים במסגרת כיכר המדינה, כולל אתר האינטרנט. ולמקרה שלא הבנת את ישראל טוויטו - זה דוקומנטרי לחלוטין. |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר, מה אתה דואג לתגמולים? אתה עובד בשביל אקו"ם? נהנת? ספר לחבריך. לא נהנת, ספר גם כן. אבל רבק, אתה כזה כבד. כנ"ל לגבי האיחור. רוגל אלפר יש אחד. דבר מהבטן, לא לבלבל בשכל. לטעמי התכנית היתה מצחיקה לפעמים (איל תמרוריה), ולפעמים מייגעת (הציפורים הרוקדות) וגם אם היא עלתה לקשת גרוש ורבע, זה מעניין לי את קצה החללית. יאללה טיסה נעימה, |
|
||||
|
||||
אכן, רוגל אלפר יש אחד וגם זה בד''כ אחד יותר מדי. את(ה) אולי רגיל(ה) שמאחרים לך ברבע שעה, או שאת(ה) בכלל מאלה שמאחרים, אבל בהיעדר הנסיבות המיוחדות שהזכרתי, ''קשת'' לא ''איחרה'' כמו מי שנתקע בפקק תנועה. ''קשת'' פרסמה ביודעין שקרים בקשר לתכניותיה. זה, כמובן, לא טוב לצופים (כולל אלה מהם שכיוונו מכשירי וידאו כדי להקליט את התכנית), אבל לא אכפת (או עדיף) ל''קשת''. כדי לנטרל את המצב בו הזכיין מעדיף לשקר לצופים, קיימים הקנסות. אם השיטה הזו לא עובדת, ובהיעדר שיטה אחרת - כדאי לנסות להגדיל את הקנסות. |
|
||||
|
||||
אגב רוגל אלפר, הוא אחד ממבקרי הטלוויזיה המעניינים ביותר כיום. אני מאד נהנה לקרוא את הביקורות המושחזות שלו (למרות שלא תמיד הן קולעות לדעתי). אני מת מסקרנות לדעת כיצד הוא יבקר את ''מהפך'' ללא ספק אחת התוכניות המגעילות, הנחותות והפוגעות ביותר ששודרו אי פעם על מסך הטלוויזיה. |
|
||||
|
||||
The least we can hope for, after the departure of Yoram Brunovski.
Ron |
|
||||
|
||||
אחד הדברים המשמחים שיכולים לקרות לי כשאני הופך את ''הארץ'' בבוקר ומציץ בעמוד האחרון הוא לגלות שאסתר זנדברג מחליפה את אלפר באותו יום. |
|
||||
|
||||
כמוני כמוך. טוב, עם אסתר זנדברג קשה להתחרות. אבל אלפר לעתים קרובות מדי לא קולע. דווקא ב"העיר" הוא היה מאוד חד - הייתכן שלכתוב משהו כל יום זה קצת תובעני מדי? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג בענייני קנסות, על הכוכב שלי זה עניי שיצא מהאופנה. בכל אופן, מכאן ועד להגיד שקשת פרסמה שקרים, כמה שנות אור. עוד מעט נשלח את הבי בי סי לעשות על קשת תחקיר מקיף של פנורמה |
|
||||
|
||||
ראשית, אני וחברתי ראינו את התוכנית וצחקנו עד דמעות מכל הקטעים המבדרים. בנאלי? אולי, אבל מרענן מאד לטעמי. העריכה היתה טובה והמגמה היתה (לפחות לפי מה שראיתי) להכניס את כל הקטעים ההומוריסטיים והקצרים קודם - דבר שהקל על הצפייה. הקטע האהוב עלי הוא הראיון עם יוצר של סרט מד"ב פיקטיבי, זה ששולבו בו קטעי סרט. פשוט הרג אותי מצחוק. בנוגע לקטעים הדוקומנטריים, מפאת השעה, והעובדה שהיינו צריכים לצאת, לא כל כך יצא לי להתרכז בהם, הסרטון של הילדים בשוק היה טוב. בנוגע לסרטון של האב באוטובוס, רגשותי היו כמו של מר מיץ - תהייה וסקרנות. בכל מקרה, נהניתי עד כדי כך שאקליט את התוכנית בפעם הבאה - למרות שאיני רואה בדרך כלל טלוויזיה. |
|
||||
|
||||
אז זהו, שהראיון עם יוצר סרט המד"ב הישראלי הראשון היה בנאלי להחריד, הן מבחינת הרעיון והן מבחינת הביצוע. נסבל בהחלט כמערכון במסיבת-סיום כיתה ו', אבל לא מעבר לזה. אני מבין שסלע קיומה של התכנית הוא לאפשר גם לקטעים כאלה להיות משודרים, אבל זה עדיין לא אומר שאני חייב להתפעל מהם :-) חלק מהיצירות הציגו את עצמן כפרק בסדרה (האיש מהאוטובוס; זו ששרה שיר בפיג'מה; זה שדיבר על מזוכיזם וסאדיזם; ואולי גם נחמינה? אני מקווה שכן). מעניין אם זה אומר שאכן מקומן מובטח גם בשבועות הבאים, או אם יש דרך להבטיח זאת (כי מצד אחד, רוצים לראות עוד מאותו הדבר, ומצד שני רוצים לראות דברים חדשים). |
|
||||
|
||||
כוונת היוצרים הייתה ליצור, במקביל לקטעים החד-פעמיים, גם ''כוכבי כיכר'', שיופיעו מידי תוכנית. ''שוב שושן שרה שיר'' הוא אכן קטע שכזה, דומני. בפיילוט, בכל אופן, היה שיר אחר שלה (מוצלח יותר, לטעמי האישי). החשוב, כרגיל, הוא באיזון. ומי יודע - אולי נחמינה יקבלו יום אחד טוקשואו אמיתי (רק שקודם הן יאלצו להסכים ביניהן מי זו מינה ומי זו נחמה...). |
|
||||
|
||||
אכן, אתר "כיכר המדינה" מבטיח 3 או 4 שירים של שושן. היופי בנחמינה, בעיניי, הוא בדיוק בכך שהן לא תמיד זוכרות מי היא מי. היופי הוא באנטי-כוכבות שלהן, בהיעדרן של מניירות-נראות-לעין, צחוקים מזוייפים, קהל וחשיבות עצמית. בשביל לקלקל את זה לא צריך טוקשואו אמיתי - מספיקה כתבת-צבע במקומון בינוני, או איזושהי התייחסות מצידן לקהל, מעבר להנחה שהוא קיים. לי לא נותר אלא לקוות שהן ימשיכו כמו שהן, עד שיימאס לי, ולפני שזה יהיה מביך. |
|
||||
|
||||
אני שמחה לבשר לך מיץ פטל: כן! נחמינה תהיינה איתנו כל שבוע. גם עליי הקטע הזה אהוב במיוחד בגלל האותנטיות שלו וזו גם התשובה שלי לשמעון (מגע מידאס של הטלוויזיה) שטען בתוקף שלא אפשרי להביא אותנטיות לטלוויזיה... |
|
||||
|
||||
אוקיי, הריני לנצל מידע פנימי כעת: הרקע ל"נחמינה" נראה באופן מחשיד כמו משרדי קשת. האם נחמינה הן עובדות של קשת? |
|
||||
|
||||
יפה דובי. תהיתי כמה זמן זה ייקח. התשובה היא כן. |
|
||||
|
||||
או במילים אחרות, הקטע הכי אותנטי היה מזויף. יופי נחמה. |
|
||||
|
||||
למה מזויף. מאחר שבינתיים אנחנו סוד כמוס (לא פורסמנו בשום מקום כמעט למעט האייל הקורא), אך טבעי שהמקורות הראשונים שלנו לחומרים יהיו מעגל ההכרויות שלנו. הכרות אישית עם אדם או הכרות קטע שראינו פעם. נחמינה עובדות בקשת, הן שמעו על הפרוייקט, הביעו רצון להשתתף ואנחנו אמרנו בשמחה. בואו נראה נצלם ונראה מה יוצא. יצא להיט. הקטע צולם בטייק אחד, ככה כמות שהן וכך גם פרק 2 ו 3. אין פה סתירה. הן יכולות גם לעבוד בקשת וגם להיות מקסימות, מצחיקות ואמיצות אם יותר לי להוסיף. אותי מאוד מסקרן לדעת איך תיראנה התוכניות מתוכנית 5 והלאה כי רק משם התוכניות באמת תיבננה על החומרים של ** הציבור** ולא חומרים של הציבור שהצלחנו להגיע אליו. |
|
||||
|
||||
מסתבר שגם שושן (זו ששוב שרה שיר) היא עובדת (בכירה, לפי ההגדרות שלי) של ''שידורי קשת''. |
|
||||
|
||||
פעמיים בבוקר אחד סה הרבה גם בשבילי. מה הבעיה מיץ פטל, יש לך שיר שאתה רוצה לשיר בטלוויזיה. גם אתה יכול. כל אחד יכול, ככה אומרים בכיכר המדינה. אז למה לא עובדי קשת? מה זה אומר? שהתגמולים יגיעו למנכ"ל קשת? ששושן תקבל בונוס? תיכף תגיד שגם אני עובדת בקשת. ואולי אתה בעצם חותם שם על הצ'קים ומפריע לך שהעובדים שלך שרים בשעות הפנאי? טייק איט איזי, כבר הצעתי? אנשים מתים בארץ הזאת כל יום, זה לא יותר מדאיג אותך מאשר הקנוניה של ערוץ 2? |
|
||||
|
||||
(היה נשלח באימייל, אילו היתה כתובת) איך אני אמור להגיב על כך שהכוונת שלך ננעלה עלי ומסרבת להרפות? שוב את מייחסת לי דאגות שאין לי. גם את המילה "קנוניה" לא קראת בדבריי. פרסמתי את התרשמויותיי, מחשבותיי והרגשותיי ביחס לתכנית הטלוויזיה שהיא נושא הדיון הזה. הבנתי שקשה לך להבין מה עומד מאחורי הודעותיי. באופן דומה, אני מתקשה להבין מה עומד מאחורי תגובותייך להודעותיי. בניגוד אלייך, אני מפרסם כתובת דואל, כך שאם יש לך משהו לומר לי ורק לי (למשל: ההמלצה על טיפול תרופתי) את ממש לא חייבת לפרסם אותו כאן. |
|
||||
|
||||
לא התכוונתי לנעול אותך על שום כוונת, אל תיקח את זה קשה. להתראות בביקורי הבינחללי הבא |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר בסה"כ ציין עובדה הידועה לו. הוא לא הביע עמדה שיפוטית. ועכשיו לאמת: כיכר המדינה זה בעצם... טלוויזיה קהילתית של שידורי קשת שפועלת כבר שנים ועכשיו החלטנו להעלות אותה לאוויר. אל תגלו טוב? |
|
||||
|
||||
עתר היקרה, תמשיכי בעבודה הטובה. יש לך תכנית מוצלחת, אני יורדת לכם מהתחת |
|
||||
|
||||
מעניין כיצד תגיב על הקטע שאני אשלח... פלישת הצב הנורא מהירח ומלחמתו כנגד ספינות חיל האוויר ומטוסי חיל הים... |
|
||||
|
||||
נחכה ונראה. אלא אם אתה רוצה לשלוח אותו ישירות אלי כבר כעת. |
|
||||
|
||||
גם הומור נמוך לא צריך להאפיל על העובדות: נעשה סרט מד"ב ישראלי בעבר, בידי המשורר דוד אבידן. אלי אשד כתב על זה באתר האגודה למד"ב ופנטסיה. |
|
||||
|
||||
גם אבידן לא צריך להאפיל על העובדות. נעשה מספר מכובד של סרטי מד"ב בישראל (רובם סרטי סטודנטים ו/או סרטים קצרים במיוחד), חלקם נחשבים למצויינים בידי יחידי הסגולה שזכו לראותם. דיון בנושא התנהל לאחרונה (אולי עדיין מתנהל? אינני עוקב) בפורום הדיונים של האגודה. |
|
||||
|
||||
כפי שטל צין יש כמה עשרות סרטי מד"ב ישראליים שנעשו לאורך השנים . האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה מתכננת ארוע מיוחד שבו יוקרנו כמה מהם בכנס "איקון " הבא שלה בסוכות. בשלב זה מתבצע מצוד אחר הסרטים הנ"ל משימה שאינה פשוטה כלל ועיקר כי גם אם הסרטים ידועים קשה לאתר את הבמאים שלהם. עד כמה שידוע לי מעולם לא נוהל מבצע כזה של חיפוש אחר סרטי סטודנטים ישנים יותר ופחות בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי. אבל נמצאו כבר קרוב ל-15 כאלה וכעת יש דיונים איזה מהם יוקרנו בכנס. אגב נשמח גם לראות את הקטע הנ"ל " מכיכר המדינה". יוצרי התוכנית מוזמנים לשלוח את הקטע לאגודה כדי שתוכל להקרין אותה . |
|
||||
|
||||
"חלל אינסופי" אכן יוקרן לבסוף בכנס איקון בסוכות כקטע הפותח לארוע סרטי המדע הבדיוני הישראליים שיהיה שם. תודה לעתר שנתנה לי בנדיבות וביוזמתה את הטלפון של היוצר אורי ( ולמען האמת זה די הפתיע אותי , מנסיוני מפיקי תוכניות הם יצורים אנטיפטיים מעין כמוהם , עתר היא כל הנראה יוצאת דופן ). תודה לאורי שגילה כישורים על טבעיים וחזה שהאגודה עומדת להציג את האירוע ויצר עבורו את קטע הפתיחה המושלם. אגב הוא צילם סרט מד"ב נוסף "עתיד מפחיד" שעוסק בנוסע מהעתיד הרחוק שמגיע לשכונה של ארסים (בבת ים? ) בהווה. היינו רוצים להקרין גם את זה אבל זמן האירוע שלנו הוא מוגבל. אולי בפעם הבאה. |
|
||||
|
||||
נתניה. אבל טוב לדעת שאתה שבוי בסטריאוטיפים מיושנים. |
|
||||
|
||||
הי מיץ, קודם כל, שמחתי מאד לשמוע שנהנית מנחמינה (ובעיקר מהאורחת שלהן- כן, כן, מודה באשמה). מכיוון שכבר התבררה כאן העובדה, שכוכבות נחמינה הן גם עובדות קשת, ברצוני להגיב על הערתך בדבר האיחור בשעת התחלת התכנית - לוח השידורים מועבר לעיתונים שלושה שבועות מראש. מה לעשות, שלפעמים בפרק הזמן שעובר בין הוצאת הלוח לעיתונים, לבין השידור בפועל - משתנים דברים. הסיבה להתאחרות התכנית הערב, היא ששידרנו תכנית חדשה -''הג'וקר'', שהתארכה מעבר למתוכנן, כי מה לעשות, התכנית מצולמת זמן קצר בלבד לפני השידור - הרבה אחרי שלוחות השידורים מועברים לעיתונים. אז נכון שבדרך כלל אנחנו עושים חישובים מאד מדוייקים על מנת למנוע אי-התאמות בין המפורסם לבין המשודר, אך לעיתים, ובעיקר בזמן השקת תכנית חדשה, משתנים דברים ברגע האחרון. כל שינוי כזה מועבר, כמובן, לעיתונים, אך לא תמיד הם מספיקים לעדכן בלוחות השידורים היומיים. מקווה שהעניין הובהר, ושברור לכולם, כי האינטרס הכי גדול שלנו הוא שהצופים יהיו מרוצים. תודה על ההקשבה (והצפיה) מירי |
|
||||
|
||||
כמתבונן מהצד, אני חושב שהתחלנו כאן תופעה חדשה – משוב ישיר של הצופים אל המדיה. אני לא מדבר על כתבות נוסח האייל שבהן הכותב מגיב על דברי הקוראים אלא תוכנית טלויזיה שמושפעת ישירות מצופיה, ולא במובן של מכתבים למערכת התוכנית או קבוצות מיקוד אלא משוב ישיר, ממש, לגורמי תוכן בתוכנית (עתר ומירי) ובו אפילו מוצאת מירי לנכון לענות לשאלות/תהיות הצופים (או שמא הקוראים?). האם כך ניפטר מתדמית הצרכן-בולע-כל שדבקה בטלויזיה המסחרית? אני חושב (וכאן אני מסתמך על תחושות בטן, ומקווה שאילו אינם מיחושים) שלא ירחק היום ונראה תוצאות של המשוב שהתחיל בכתבה ובתגובות חוזר אלינו דרך המסך. מי יודע? |
|
||||
|
||||
באתר ''קשת'' יש פורומים לרבות מהתכניות (מעניין, אגב, מה ההנהלה חושבת על כך שעתר פרסמה שם הודעה המזמינה את הגולשים לצאת מאתר ''קשת'' ולעבור לדיון ב''אייל''). |
|
||||
|
||||
אה, כן? אופס... ואיך מתייחסים אליהם? עתר? מירי? עם כל הסנוביות נראה לי שכאן לא תמצא תגובות בנוסח "הייתה תוכנית אחלה" או "תוכנית מפגרת". |
|
||||
|
||||
מי סנוב? מי איך מתייחס? מה? |
|
||||
|
||||
אנחנו באייל סנובים (וסליחה שאני מדבר בשם כולם, מי שלא סנוב שירים יד, בסדר?) – אנחנו כועסים על אנשים שמשאירים תגובות בסגנון "מוות לערבים!" או "כל האשכנזים זו*&ת!" וכאלה. יש לי תחושה שבפורומים של התוכניות יש תגובות מהסגנון שהזכרתי (או שזו שוב הסנוביות מדברת מגרוני) בעוד באייל אנו זוכים לתגובות בסגנון "רשמים" של מיץ פטל או התגובה של רן בר-זיק ואחרות, עם פרוט, התייחסות וניתוח. |
|
||||
|
||||
הבנתי. אני מקווה שגם אצלנו יהיה נעים להתדיין ובכל מקרה, תגובות מפגרות במיוחד יימחקו ללא היסוס. |
|
||||
|
||||
מעניין מה ההנהלה חושבת... אתה באמת חושב שזה מעניין מישהו מההנהלה איזה לינק שמתי איפה? קשת זה לא האח הגדול. ולידיעתך, האייל גם נמצא בעמוד הקישורים המומלצים שלנו. |
|
||||
|
||||
אני מניח של"קשת" יש מטרה בהפעלת אתר אינטרנט ושיש להם עניין בכך שמה שיותר אנשים יבקרו בו (וייחשפו לפרסום של "קשת" ושל "קשת אינטראקטיב"). יש שם אפילו (ניחוש פרוע) אנשים שמודדים את כמויות המבקרים, ומנסים לחשוב מה ניתן לעשות כדי להגדילן. לא סביר שהם, ובוודאי לא המנהלים שלהם, שמו לב להודעה ההיא שלך. מיץד שני, אני משער ש*אילו היו מסבים את תשומת ליבם*, ייתכן שהם היו מעדיפים שלא תהיה הודעה כזו. לא התכוונתי שמעסיקייך או הממונים עלייך (שיו, שוב אני גורם לקייטנת "קשת" להשמע כמו מקום עבודה) מתעסקים בכך בפועל. ידעתי כבר שהאייל נמצא בעמוד הקישורים המומלצים שלכם :-) |
|
||||
|
||||
לפי התיאוריה שלך הם לא היו אמורים לאשר עמוד קישורים, והנה הוא חי וקיים... |
|
||||
|
||||
לאו דווקא. עמוד קישורים עשוי להעלות את ערכו של האתר. למעשה - כמה מהאתרים הפופולריים ביותר ברשת החלו את דרכם כ"עמודי קישורים" (יאהו!, לדוגמא). אבל כדאי שאומר עוד משהו: ההערה שלי שפתחה את תת-הדיון הזה היתה הערת-אגב, שהופיעה בסוגריים, ולא נאמרה ברצינות יתרה. בעקבות תגובתך הראשונה החלטתי, משום מה, להסביר את גרעין-הרציונליות הקטן שעומד מאחוריה. ייתכן שכבר בשלב המוקדם ההוא היה מקום להבהיר שזה לא היה מאד רציני. |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר, הפארנויה שלך היא עניין למומחים, או לסרט המשך בכיכובם של גו'ליה רוברטס ומל גיבסון. רילקס, מותק, תתחיל ליהנות מהחיים, לך לבריכה, תבלה, תצא קצת מהמחשב והטלוויזיה. מה כבר יכול לקרות? מקסימום כשתצא מהבית יקפצו עליך אנשים בשחור ויתברר שטעיתי |
|
||||
|
||||
אם דובי היה מיישם את המדיניות של עתר בדבר מחיקת תגובות מפגרות במיוחד, תגובתך למיץ פטל היתה נמחקת לאלתר. נא לא לעודד את הנ"ל להתנתק מהמחשב, תגובותיו מוסיפות לנו המון. אהמממ, אין טעם גם בנסיון לעודד אותי למצוא לי חיים, Been there, tried that, got the T shirt. תודה.
|
|
||||
|
||||
אין לי כוונה לנתק את מיץ פטל לאלתר מהחמחשב. אני מבינה שהוא צומת עלי באוטוסטרדת המידע, ואבן יסוד בפורומים באשר הם. רק המלצתי להתאוורר לפעמים. אם לא לשחות, סתם לשתות מים, ולהוריד קצת במחלקת הפארנויה. חוש הומור יכול לעזור. אם מיץ פטל צעיר כפי שאני חושדת, זה יעבור לו. אם לא, יש כמה כדורים נפלאים בשוק שיעשו את העבודה. |
|
||||
|
||||
כאחד שצבר מספיק פז"ם בנסיונות לחשוף את מיץ פטל, ועד כה ללא הצלחה, גילו לא יכול להיות בשום אופן נמוך מ-25. מה זה "צעיר" בסטנדרטים שלך? בכבוד רב, הזקן. |
|
||||
|
||||
מבלי לאשר או להכחיש... יאדה יאדה יאדה... התואיל לשתף אותי בממצאים עד כה, ובמיוחד בתשתית הראייתית לכך שגילי לא יכול להיות בשום אופן נמוך מ-25? |
|
||||
|
||||
לא. אינני רוצה לחשוף בפניך את פגמי האבטחה (הזעירים) שנמצאו עד כה. אם אצליח - תקבל מוצר מוגמר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אולי הוא מנסה לסחוט ממך פרטים ע"י כך שיגרום לך להאמין שהוא יודע, או בדרך של הכחשות (אני לא בן יותר מ-25! אופס...). |
|
||||
|
||||
לא חשבתי במספפרים, יותר על עננת הקונספירציה שמרחפת מעל ראשם של אנשים בגיל מסויים (רצוי מאד מתחת לגיל 25, ואפילו 20). אם אני מבינה נכון, ומיץ פטל נושם מחשב, אולי הוא אפילו עוד בגיל שאסור להתחיל (על פי חוק), מה שמסביר את משיכתו למרקע. |
|
||||
|
||||
טוב, אולי די? מספיק. תרדי לו מהגב כבר. העלבונות הלא-כל-כך-מרומזים הללו באמת מתחילים להמאס. אין כאן מספיק דיונים קצת יותר עקרוניים לעסוק בהם? |
|
||||
|
||||
האם עיני אכן קוראות מה שנראה להן? את ממליצה למיץ לאמץ חוש הומור? לא קפצת קצת מעל הפופיק? |
|
||||
|
||||
הוא סוג של תופעה חדשה בעיני, אחרי שבוע אני יכולה לומר לך הדיון כאן הוא חוויה מרתקת עבורי, משוב מפורט, מנומק, אינטליגנטי. בניגוד לפורומים שנמצאים בכל חור וכולם צועקים בהם בוז או הידד למרות שבסופו של דבר זה מצטרף למסה הכללית של התגובות, מה אני אגיד לכם, זה מאוד נוח. |
|
||||
|
||||
אני הולך להתבייש בעצמי, אבל בשמי (ובשם מי מקוראי האייל שרוצה להצטרף אלי) קבלי סמיילי!* :-) (*) ערן מצהיר בזאת שהוא עכשיו יהיה רציני לפחות שבוע. |
|
||||
|
||||
את מתכוונת, להופיע בראש העמוד הראשי של "האייל" - הרי שהכותרת הראשית מתחלפת מדי כמה ימים, כשמפורסם מאמר חדש. אם את רוצה, ניתן לקשר ישירות לדיון הזה: דיון 585 או שאולי התכוונת למשהו אחר? |
|
||||
|
||||
הכותרת של ההודעה הקודמת של עתר היתה אמורה להיות "הדיון באייל על הכיכר". נסה ותיווכח! |
|
||||
|
||||
חשבתי לעצמי, האם ראיתי אי פעם בערוץ 2 סרטון באוריאנטציה כזאת שמאלנית (ואני אומר זאת בלי שמץ של ציניות) כמו הסרטון על הילדים שעובדים בשוק הכרמל. הרקע לסרטון היה שירו של לנון beautiful boy, דבר זה הוציא את הילדים מכל קונטקסט של סכסוך, של דת ושל לאום. ופתאום ראינו ילדים. ומאחורי כל העוני והזוהמה, יש להם חיים, והם נשארים עם העצב ועם הצחוק. בדרך כלל ערוצי הטלויזיה בכלל וערוץ 2 בפרט נוטה להתנשא מעל לנשואי כתבותיו. כאן היתה כתבה בגובה העיניים, גם שלי כצופה, וגם של הילדים. בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר כדי לפתור עוולות, היא קודם כל להשיג אמפטיה לסובלים. לרוב הכתבים המקצועיים יש עוד הרבה מה ללמוד. |
|
||||
|
||||
פרסום יפה עשיתם לתכנית כי אלמלא הכתבה באייל, סביר להניח שלא הייתי טורחת לצפות בתכנית, אך אתמול התיישבתי בכוונה תחילה וצפיתי. היו קטעים שמצאתי טיפשיים להחריד (קטע הראפ!?) והי אחרים משעשעים למדי- אהבתי את שושן ואת סרט המדע-בדיוני, הקטעים הדוקומנטרים היו טובים, ועדיין לא גיבשתי דיעה בקשר לצורת שילובם בתכנית. גם אני תהיתי מספר דקות האם האיש באוטובוס הוא אמיתי *אותנטי* או פרודיה לדוקומנטריה. |
|
||||
|
||||
כשהוא מצליח לעבור ממצב של פיקח_לחלוטין_אך_מדוכא_משהו למצב שיכור_לחלוטין_מקיא_על_עצמו ב 10 דקות תוך נסיון כושל לפתור תרגילים באינפי. מעניין מישהו? |
|
||||
|
||||
אני חושב שכדאי שנשאל אותו קודם, לא? |
|
||||
|
||||
חוקי המשחק מתבהרים. הקטע של נחמינה השבוע - קצת מאכזב (למרות האיזכור לתרכיז פטל). האורחת שלהן בשבוע שעבר (מירי) די השתלטה על ההצגה. ההישג של מירי הוא, כזכור, היותה נשואה. האורחת של השבוע מתהדרת בסה"כ בחבר ובחזה יותר גדול משל נחמינה, מה שהופך לנושא השיחה העיקרי, למרבה הצער. גם הצילום התזזיתי-מדי מטריד. לא נותר אלא לקוות שנחמינה ישתפרו בשבוע הבא. קטע הפלאש "הדרך לאושר" היה חביב ומשעשע. עוד מצאו חן בעיניי "מפגש פסגה" (למרות היעדרו של גבי עמרני), במידה רבה משום שהוצג בשחור-לבן, והכי מכולם הערב: "זה שלא צלחנו" - הגרביים בסוף (השמות פרחו מזכרוני) היו הדובדבן שבקצפת! דמויות-הפלסטלינה של יפעת שמש מקסימות, אבל את הסרט שלה לא אהבתי. תהיות: 1. היכן האיש-שגר-באוטובוס? 2. האם זה הכרחי שלוגו "כיכר העיר" יופיע על המסך לאורך כל התכנית? לא מספיק (גרוע) לוגו הערוץ? |
|
||||
|
||||
לא ראיתי את התוכנית בשבוע שעבר. הפעם ראיתי - אך ורק בזכות האייל הקורא. לידיעת עתר ושות' (אפילו קטעתי שיחת ICQ עם מיץפטל לצורך כך). החזקתי מעמד כמעט עד הסוף. כנראה שתשעים דקות הן הגבול שלי. הקטע של נחמינה סבל מאיכות קול גרועה ביותר. מה שבכל זאת הצלחתי לשמוע היה סתם שיחת בנות על בנים ועל ציצים. אני מבין שאיכות הסאונד היא פועל יוצא של האותנטיות (טייק אחד וכל זה), אבל לפחות שהבנות ילמדו לדבר או שיהיו כתוביות לכבדי שמיעה ולקויי הבנה כמוני. באשר ללוגו - אני חולק על מיץ. התוכנית כל כך ארוכה והקטעים כה קצרים, שחיוני להודיע לצופה ההמום היכן הוא נמצא. |
|
||||
|
||||
אני שמחה מאוד על שאתה אחד מששת צופינו. הבטחות: התוכנית השלישית של נחמינה מצוינת, ובכלל הכיכר השלישית יצאה התוכנית הכי טובה עד כה. תשובות: האיש באוטובוס לא מצליח בינתיים לייצר חומרים ראויים לשידור. גם לנו הוא חסר, ננסה לעזור לו אבל זה ייקח קצת זמן. הלוגו אכן גדול ונוכח מידי. הוא יוקטן באופן משמעותי. |
|
||||
|
||||
חשבתי שאתם משדרים את כל הקטעים אשר מגיעים אליכם, האם יש קטעים שאינם משודרים? ואם כן, מדוע? ואגב, הגיעו נתוני רייטינג? |
|
||||
|
||||
שידור כל הקטעים? השתגעת??? בוודאי שיש חומרים שלא משודרים, זאת עיקר העבודה שלנו, צפייה ומיפוי של חומרים. ברוב המקרים, חומרים שלא נבחרו לשידור חוטאים בחטא אחד ויחיד: הם משעממים. יש עוד כל מיני סיבות וגורמים אבל בעיקרון מה שנכנס לתוכנית זה תמיד 90 הדקות הטובות ביותר שיש לנו באותו הרגע. נתוני הרייטינג מגיעים ביום א' בבוקר. |
|
||||
|
||||
אבוי, ואני חשבתי שלי יש את העבודה המשעממת ביותר בעולם... :-) אגב, יש עליכם מגבלות של צנזורה? האם קריטריון ה"עניין" הוא הקריטריון היחידי? |
|
||||
|
||||
צנזורה הייתה בינתיים רק על חומרים שעוסקים בסמים. עישון סמים, גידול סמים ועוד. חבל. סרטי מסטולים נוטים להיות חביבים ביותר אבל אלה לא מגבלות תדמית אלא מגבלות החוק כלומר זה פשוט אסור. יש עוד קריטריונים לשיבוץ או אי שיבוץ אבל למה להרבות בדיבורים? התוכנית מעידה על עצמה (אני מקווה). |
|
||||
|
||||
כמו כן ראיתי שהיא קיבלה ביקורת חיובית למדי ב''העיר''. |
|
||||
|
||||
אודה ואתוודה שכל מה שיצא לי לראות אתמול היה קטע הריקוד/קסמים/מה שזה לא היה (הארוך כאורך הגלות) עם התייחסויות מרובות לרצח רבין. אין לי מושג מה היה הפואנטה של הקטע, אבל הוא היה משעמם רצח. לא נשארתי עד הסוף, ולמעשה - זה מה שמנע ממני לראות את שאר התוכנית. מישהו יכול להסביר לי מה בעצם? |
|
||||
|
||||
שהחלק היותר מהנה של התוכנית מצוי בחלקה הראשון כלומר לפני היציאה לפרסומות. הקטע שהזכרת אכן היה ארוך מאוד, אלה היו צילומים של חבורת תיאטרון רחוב בשם אורתודה וזו באמת דוגמא לקטע ששובץ בהתאם לקריטריונים אחרים מאלה שדיברתי עליהם למעלה. האמת שהייתי די המומה לגלות שאנשים ראו את התוכנית עד סופה. |
|
||||
|
||||
פעם הבאה אני אזכור להקליט. (: איך היה הרייטינג שבוע שעבר, אגב? |
|
||||
|
||||
אני עדיין תוהה אילו מסרים נשתלו לתת-ההכרה שלי במשך תשע הדקות המרצדות האחרונות :-) בזכות הקטע של אורתודה הבנתי על מה דובר אז בהקשר של הפרומואים של "רשת" (רקדנים עם מסיכות-קרטון על הפנים), שגם הם עטורי-פרס כעת. |
|
||||
|
||||
הוידאו ארט הזה מצוין בעיני אבל ברור שאי אפשר לשבץ אותו יותר מוקדם כיוון שהוא לא קומנקטיבי, להפך למעשה, כלומר מטריד. אני שמחה לשמוע ששרדת אותו. הרייטינג היה מצוין. 1/4 שעה ראשונה 5.4 1/4 שעה שנייה 3.5 ואחרי הפרסומות יש ירידה צפויה עד נדמה לי 2%. הכל בשלוף מהזיכרון אז אל תתפשו אותי במילה. בהתחשב בעובדה שהיה לי וויכוח עם מישהו שטען שאני יכולה לקוות לגרד את ה 3%... זה יפה מאוד. |
|
||||
|
||||
שכחתי למחות קודם על שיבוצם של "שידורים חוזרים" מהתכנית הקודמת. אז הריני למחות! הבעיה, מבחינתי, עם הוידאו-ארט (מלבד החשש הטבעי מהתקף אפילפסיה) היא ש*זה לא טלוויזיה*, זו צורת אמנות שבמקרה נכנסת לתוך מסך. קשה קצת להגיד על *משהו* שמקומו לא יכירנו בכיכר, אבל לי זה נראה ממש לא לעניין. |
|
||||
|
||||
דבר לא יחמוק מעיניך החדות... למה למחות על כל דבר? יש קטעים שבפעם השנייה שאתה רואה אותם הם מצחיקים עוד יותר מבראשונה, ובשלישית או ברביעית אתה בכלל מתאהב בהם סופית. בכל תוכנית מעתה יהיו 3 עד 5 קטעים בשידור חוזר. הם יסומנו ככאלה ויהיו לרוב קצרצרים ומקסימים. את בדרך אל האושר למשל לא אכפת לי לראות שוב ושוב, בטח כשזה בהפרש של שבועיים זה מזה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נכון. וחוץ מזה, הוידאו-ארט הזה הוכן ע''י רן סלווין, שאיננו בדיוק אזרח מן השורה ששלח קלטת אלא הוא אמן רב-תחומי מוכר כבר כחמש-עשרה שנה. סלווין זכור לטוב עוד מהלהקה הירושלמית המיתולוגית ''שלוש חית'' אי שם בשנות השמונים, ומאוחר יותר מההרכב ''ריר'' (רן סלווין ואדם הורביץ) שהוציא בזמנו אלבום משובח ביותר ומומלץ. |
|
||||
|
||||
מיץ פטל לא התייחס לעבודה של רן סלווין אלא לעבודה האחרונה של 951. באתר האינטרנט של הכיכר ניתן להרשם לרשימת תפוצה ולקבל את רשימת השידור בדואר האלקטרוני. |
|
||||
|
||||
בדרך כלל אני רק קוראת פה ולא כותבת, אבל למען הסיכוי הקטן שכולכם התעייפתם וחרפתם ביום שישי הזה או יצאתם לבלות לשם שינוי - "מיץ פטל מהאייל הקורא" הוזכר בכיכר המדינה, בתוכניתן של נחמה ומינה הרווקות החינניות, שבפתיחת תכניתן הודו למישהי שזיהתה אותן ברחוב ואף למיץ פטל מהאייל הקורא. נחמד!!! נחמה, מינה, זיכרו את השם - אורנג'דה. יותר כתום ממיץ פטל, יותר משעשע בפה, יש גזים כמו שאתן אוהבות ודודו טופז כתב עליי מערכון. שבוע טוב. |
|
||||
|
||||
אוף! דווקא את זה פיספסתי... משחקי המחשב הממכרים האלה - רק נזק הם גורמים. ישודר הפרק בשידור חוזר לאלתר! או לפחות שמישהו ישלח לי הקלטה... |
|
||||
|
||||
ביום שישי הזה ראיתי את כיכר המדינה בפעם הראשונה. לא מי יודע מה. הקטע נחמינה, או איך שזה לא נקרא, היה משעמם בצורה מיוחדת. |
|
||||
|
||||
לאסף שרעבי אחותך משעממת!!!! נחמינה אם אתן קוראות את זה רק שתדעו שעם ישראל מת עליכן!!!!! |
|
||||
|
||||
אני רוצה להביע את מחאתי על כי כל עובר אורח באתר זוכה לאזכור בנחמינה, בעוד אני עצמי, דוב קט ונעים למגע, לא זוכה לשום פירור של התייחסות. מיץ טוען שהדרך היחידה בה אזכה להכרה שמגיעה לי, היא אם אהפוך לאינדיבידואל בעל חשיבות בחייהן של נחמינה. אני, עז לב שכמותי, מוכן להקריב את אשר נדרש ממני. הנני כאן. |
|
||||
|
||||
אתה בטוח שלא התפלשת בשלולית של בוץ כדי להדמות לעננה שחורה? אולי בשל כך לא הבחינו בך דבורי הנחמינה? הפעם זה עבד?או שמא נ ח מ י נ ה _ א י נ ן _ ד ב ו ר י ם _ א מ י ת י ו ת ? |
|
||||
|
||||
מי הוזכר הפעם? |
|
||||
|
||||
מיץ פטל ואורנג'דה. ההודעה של אורנג'דה צוטטה כמעט מלה במלה. קרדיט ל"אייל"? שכח מזה. |
|
||||
|
||||
למי אכפת שהוא אורח פורח? נחמה ומינה הן נשים, אני מזכירה לך וכל שעליך לעשות הוא להחניף להן! |
|
||||
|
||||
אני הצעתי עצמי כחתן - זה לא מספיק להתחנף? |
|
||||
|
||||
והן הציגו את עצמן ככלות. במשך שניות ארוכות הופיע ה-URL של האייל על המרקע ב"נחמינה" הלילה. ברכותיי, דובי! נ.ב. אה... ידעת שהאתר הזה הוא מועדון המעריצים של נחמינה? |
|
||||
|
||||
תודה, תודה לך גלג... אה... לכן נחמינה! נכון שזה לא היה קשה? |
|
||||
|
||||
לאן הלכת? לא שמעת שקראו את שמך?? |
|
||||
|
||||
:-) :-) :-) מצורף קישור לכתבה מפרגנת (מאוד) שכתב שי מגל במסך המפוצל על כיכר המדינה. הוא כתב כל כך יפה, אני מוכנה לחתום עליה כמניפסט! |
|
||||
|
||||
לא ראיתי את שני הפרקים הראשונים, אבל ממה שנראה לי, מדובר בשתי נשים מושכות שמקטרות על עד כמה הן לא מושכות. זה עניין לפסיכולוג, לא לתוכנית טלויזיה! |
|
||||
|
||||
וואו. מסתבר שהמקום באמת הופך למועדון המעריצים שלהן. (: |
|
||||
|
||||
By definition, כאשר פורום מוכרז כמועדון מעריצים, הוא הופך לאחד. אבל לא משנה. אני שאלתי, מתוך דאגה כנה לנפשן של בנות ישראל הספציפיות הללו, ולא מתוך הערצה. |
|
||||
|
||||
מיץ! אתה כל כך עירני, זה ממש מרשים. ועכשיו - סקופ! בלעדי לאייל הקורא ;-) שידורי קשת שלחו את מגה שואו לעשות פיילוט לתוכנית לילית מי יודע, אולי תהיה להם תוכנית בערוץ 2 מגניפפפ לא? |
|
||||
|
||||
את מגה-שואו? נו, טוף. אם כבר אני פה, אז זו הזדמנות להגיד שהקטעים של "13" משובבי-נפש במיוחד, ו"ואדים ואייק" הם הדובדבן שבקצפת. שמחתי לראות שוב את זה-שאני-שוכח-את-שמו-הוא-גר-באוטובוס. גם הדברים של תום מהגר מעניינים (כבר כתבתי משהו על "מפגש פסגה" הראשון בהפקתו). מובן שאני דורש לדעת מיד מה השם שצונזר מתכניתו האחרונה (כן, עתר, שמתי לב)! |
|
||||
|
||||
זה מה שנחמד אצלנו, כל אחד מוצא מה לאהוב וגם מה לא לאהוב. מיץ, חשבת להציע את מועמדותך לשב"כ? אני בטוחה שתוכל להביא להם הרבה תועלת ! |
|
||||
|
||||
א. אכן, נחמד אצלכם. ב. אני מנוע מלהגיב. |
|
||||
|
||||
ארנב חצוף. אתה *דורש* לדעת שמות? גם אם הייתי יודע על מי מדובר לא הייתי מגלה לך, שתבין איך אנחנו מרגישים. |
|
||||
|
||||
כל הכבוד! כך צריך! [איפה אלכסנדר מאן מהמחלקה לזיהוי פלי-פילולוגי כשצריך אותו?] |
|
||||
|
||||
מה הרעיון של הסיסמה כדי לצפות בחדשות וכל העסק של המנויים אם אפשר להגיע לכל החדשות שלהם בקישור פשוט? או שמא מר מיץ עבר על החוק בהודעתו זו? |
|
||||
|
||||
טוב, הדאגת אותי, והלכתי לרענן את זכרוני: (שיו... אני מקווה שהלינק למעלה איננו לינק אסור) אכן, נראה שלמרות שלא מסרתי לאחר את קוד-הגישה שלי למערכת, ייתכן שבכל זאת בפרסום ה"קישורים העמוקים" (שהם די רדודים, כפי שהבחנת) האלה יש משום הפרה לכאורה של סעיף 8 בנ"ל. לאור זאת, ועד שאברר את העניין עם "אייס", אני לא אפרסם באייל הקורא או בכל מקום אחר קישורים ישירים לידיעות שפורסמו שם, ולא אצטט מתוכן. מערכת האייל מוזמנת למחוק לגמרי את כל הודעותיי הקודמות הכוללת קישורים ל"אייס" או להשמיט מהן קישורים אלה. נ.ב. אני לא מר (אלא פשוט "מיץ" או "מיץ פטל") אפילו אם אני עובד לכאורה על החוק. |
|
||||
|
||||
היא עושה בשכל. ברגע שבערוץ 10 ישתכנעו להריץ את הסיטקום "פופק" הפקת המקור האיכותית המבוססת על חייו של המכוער מרמתגן, הערוץ יתחיל לשגשג ויהפוך לחלופה האיכותית אך עתירת רייטינג של ערוץ 2 על שלל זכייניו. |
|
||||
|
||||
הערוץ לא השתכנע להריץ את "פופק", וכתוצאה מכך מינה איבדה את משרתה בערוץ 10: |
|
||||
|
||||
מינה שילמה במשרתה על ההחלטה האומללה, אבל לפופק זה עלה יותר. |
|
||||
|
||||
אני זה רק שאלה: אם הערוץ ידרש להשקיע בהפקת תוכניות "בסכום השווה להכנסותיו", איך בדיוק הוא ירוויח? עזבו להרוויח - איך הוא ישלם משכורות לעובדים שלו? |
|
||||
|
||||
שו הדא in house? |
|
||||
|
||||
בהקשר זה, ההיפך מ-outsourced. כלומר, המשימה תבוצע ע"י עובדת "ישראל 10" ולא ע"י חברה הנשכרת ע"י "ישראל 10". |
|
||||
|
||||
אני חייב לציין שזוהי לא הפעם הראשונה שאנ יקורא את הכתבה הזו, לכותב הכתבה- יש כישרון עצום. שימו לב לפתיח המיוחד, ולזווית המעניינית דרכה הוא מציג את התוכנית באמת שאהבתי |
|
||||
|
||||
חברת שידורי הלוויין yes תעלה, ככל הנראה, מה-4 בנובמבר למשך 4 שעות כל יום ערוץ שייקרא "הערוץ הפתוח", שיוצע לכל מנוייה ללא תוספת תשלום. לוח-המשדרים יורכב ברובו מחומרים שיישלחו ע"י הצופים, ככל הנראה בחלוקה לרצועות לפי קהל-היעד. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |