|
||||
|
||||
התכנית התחילה כ-15 דקות לאחר המועד שפורסם. בהנחה שלא היה הערב איזה משדר מיוחד של חברת החדשות, אין לכך הצדקה, והמסקנה היא כי הקנסות שהרשות השנייה מטילה על הזכייניות בגין עבירות כאלה אינם כבדים דיים. הרבה קטעים, נדמה לי, נועדו להצחיק. הם לא הצחיקו אותי, ולא מפאת תחכום-יתר. בד"כ הבעיה היא בנאליות, היעדר-מקוריות. הדבר היחיד שיכול להציל את המצב הוא ביצוע מרהיב, אבל כאלה - אין. נחמינה מצאו חן בעיניי (טוב, לא הן - הקטע שלהן, כמובן, והרבה בזכות האורחת שלהן). למעשה - זה היה הקטע הכי טוב הערב, לדעתי. שני קטעים דוקומנטריים שאני זוכר: על הילדים העובדים בשוק - בהחלט מספר את הסיפור היטב; על האיש הגר עם 3 בנותיו באוטובוס - יותר מוחשי מכל תיאור בגוף שלישי. מבחינתי, לפחות, הקונטקסט משאיר אותי עם ספקות: "רגע, זה אמיתי? כלומר... עכשיו זה קטע דוקומנטרי על-אמת? או שאולי זו פרודיה על דוקומנטרי? אולי סתם תעמולה? משחק?" זו בהחלט היתה חוויה מעניינת, לגביי, הצפייה-תוך-כדי-תהייה הזו. במהלך הצפייה ניקרה במוחי גם שאלת התמלוגים המגיעים לבעלי-הזכויות ביצירות ששולבו בפסקולים של הקטעים השונים. הרשימה המרוכזת של כל היצירות הללו בסוף התכנית מרמזת על כך שהנושא טופל כראוי. שאלה שלא ניתן לה מענה ברור היא שאלת זכויות-היוצרים של יוצרי הקטעים עצמם. מה הזכויות של "קשת"? רק השידור החד-פעמי הזה? ועוד נקודה: "קשת" שידרה הערב עוד תכנית "של הצופים" למעשה (או כך הבנתי; לא צפיתי בה), והיא התכנית בה הצופים מתחרים בסיפור בדיחות. בהחלט יש כאן מראית-עין של נסיון לייצר תכנים בזול באמצעות יוצרים (או performers) שלא צריך לשלם את שכרם. |
|
||||
|
||||
הצטערתי לשמוע שלא צחקת... תשובות: *כל* הקטעים המוסיקלים המושמעים במהלך התוכניות נרשמים ומועברים בדיווחים שוטפים לאקו"ם. שידורי קשת משלמת לאקו"מ ע"ס הדיווחים והם מעבירים ליוצרים. החוזה מול היוצרים אינו מפקיע מידם כמובן את הזכויות לסרט. הוא מאשר לשידורי קשת לשדר את החומרים כל עוד הם משודרים במסגרת כיכר המדינה, כולל אתר האינטרנט. ולמקרה שלא הבנת את ישראל טוויטו - זה דוקומנטרי לחלוטין. |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר, מה אתה דואג לתגמולים? אתה עובד בשביל אקו"ם? נהנת? ספר לחבריך. לא נהנת, ספר גם כן. אבל רבק, אתה כזה כבד. כנ"ל לגבי האיחור. רוגל אלפר יש אחד. דבר מהבטן, לא לבלבל בשכל. לטעמי התכנית היתה מצחיקה לפעמים (איל תמרוריה), ולפעמים מייגעת (הציפורים הרוקדות) וגם אם היא עלתה לקשת גרוש ורבע, זה מעניין לי את קצה החללית. יאללה טיסה נעימה, |
|
||||
|
||||
אכן, רוגל אלפר יש אחד וגם זה בד''כ אחד יותר מדי. את(ה) אולי רגיל(ה) שמאחרים לך ברבע שעה, או שאת(ה) בכלל מאלה שמאחרים, אבל בהיעדר הנסיבות המיוחדות שהזכרתי, ''קשת'' לא ''איחרה'' כמו מי שנתקע בפקק תנועה. ''קשת'' פרסמה ביודעין שקרים בקשר לתכניותיה. זה, כמובן, לא טוב לצופים (כולל אלה מהם שכיוונו מכשירי וידאו כדי להקליט את התכנית), אבל לא אכפת (או עדיף) ל''קשת''. כדי לנטרל את המצב בו הזכיין מעדיף לשקר לצופים, קיימים הקנסות. אם השיטה הזו לא עובדת, ובהיעדר שיטה אחרת - כדאי לנסות להגדיל את הקנסות. |
|
||||
|
||||
אגב רוגל אלפר, הוא אחד ממבקרי הטלוויזיה המעניינים ביותר כיום. אני מאד נהנה לקרוא את הביקורות המושחזות שלו (למרות שלא תמיד הן קולעות לדעתי). אני מת מסקרנות לדעת כיצד הוא יבקר את ''מהפך'' ללא ספק אחת התוכניות המגעילות, הנחותות והפוגעות ביותר ששודרו אי פעם על מסך הטלוויזיה. |
|
||||
|
||||
The least we can hope for, after the departure of Yoram Brunovski.
Ron |
|
||||
|
||||
אחד הדברים המשמחים שיכולים לקרות לי כשאני הופך את ''הארץ'' בבוקר ומציץ בעמוד האחרון הוא לגלות שאסתר זנדברג מחליפה את אלפר באותו יום. |
|
||||
|
||||
כמוני כמוך. טוב, עם אסתר זנדברג קשה להתחרות. אבל אלפר לעתים קרובות מדי לא קולע. דווקא ב"העיר" הוא היה מאוד חד - הייתכן שלכתוב משהו כל יום זה קצת תובעני מדי? |
|
||||
|
||||
אין לי מושג בענייני קנסות, על הכוכב שלי זה עניי שיצא מהאופנה. בכל אופן, מכאן ועד להגיד שקשת פרסמה שקרים, כמה שנות אור. עוד מעט נשלח את הבי בי סי לעשות על קשת תחקיר מקיף של פנורמה |
|
||||
|
||||
ראשית, אני וחברתי ראינו את התוכנית וצחקנו עד דמעות מכל הקטעים המבדרים. בנאלי? אולי, אבל מרענן מאד לטעמי. העריכה היתה טובה והמגמה היתה (לפחות לפי מה שראיתי) להכניס את כל הקטעים ההומוריסטיים והקצרים קודם - דבר שהקל על הצפייה. הקטע האהוב עלי הוא הראיון עם יוצר של סרט מד"ב פיקטיבי, זה ששולבו בו קטעי סרט. פשוט הרג אותי מצחוק. בנוגע לקטעים הדוקומנטריים, מפאת השעה, והעובדה שהיינו צריכים לצאת, לא כל כך יצא לי להתרכז בהם, הסרטון של הילדים בשוק היה טוב. בנוגע לסרטון של האב באוטובוס, רגשותי היו כמו של מר מיץ - תהייה וסקרנות. בכל מקרה, נהניתי עד כדי כך שאקליט את התוכנית בפעם הבאה - למרות שאיני רואה בדרך כלל טלוויזיה. |
|
||||
|
||||
אז זהו, שהראיון עם יוצר סרט המד"ב הישראלי הראשון היה בנאלי להחריד, הן מבחינת הרעיון והן מבחינת הביצוע. נסבל בהחלט כמערכון במסיבת-סיום כיתה ו', אבל לא מעבר לזה. אני מבין שסלע קיומה של התכנית הוא לאפשר גם לקטעים כאלה להיות משודרים, אבל זה עדיין לא אומר שאני חייב להתפעל מהם :-) חלק מהיצירות הציגו את עצמן כפרק בסדרה (האיש מהאוטובוס; זו ששרה שיר בפיג'מה; זה שדיבר על מזוכיזם וסאדיזם; ואולי גם נחמינה? אני מקווה שכן). מעניין אם זה אומר שאכן מקומן מובטח גם בשבועות הבאים, או אם יש דרך להבטיח זאת (כי מצד אחד, רוצים לראות עוד מאותו הדבר, ומצד שני רוצים לראות דברים חדשים). |
|
||||
|
||||
כוונת היוצרים הייתה ליצור, במקביל לקטעים החד-פעמיים, גם ''כוכבי כיכר'', שיופיעו מידי תוכנית. ''שוב שושן שרה שיר'' הוא אכן קטע שכזה, דומני. בפיילוט, בכל אופן, היה שיר אחר שלה (מוצלח יותר, לטעמי האישי). החשוב, כרגיל, הוא באיזון. ומי יודע - אולי נחמינה יקבלו יום אחד טוקשואו אמיתי (רק שקודם הן יאלצו להסכים ביניהן מי זו מינה ומי זו נחמה...). |
|
||||
|
||||
אכן, אתר "כיכר המדינה" מבטיח 3 או 4 שירים של שושן. היופי בנחמינה, בעיניי, הוא בדיוק בכך שהן לא תמיד זוכרות מי היא מי. היופי הוא באנטי-כוכבות שלהן, בהיעדרן של מניירות-נראות-לעין, צחוקים מזוייפים, קהל וחשיבות עצמית. בשביל לקלקל את זה לא צריך טוקשואו אמיתי - מספיקה כתבת-צבע במקומון בינוני, או איזושהי התייחסות מצידן לקהל, מעבר להנחה שהוא קיים. לי לא נותר אלא לקוות שהן ימשיכו כמו שהן, עד שיימאס לי, ולפני שזה יהיה מביך. |
|
||||
|
||||
אני שמחה לבשר לך מיץ פטל: כן! נחמינה תהיינה איתנו כל שבוע. גם עליי הקטע הזה אהוב במיוחד בגלל האותנטיות שלו וזו גם התשובה שלי לשמעון (מגע מידאס של הטלוויזיה) שטען בתוקף שלא אפשרי להביא אותנטיות לטלוויזיה... |
|
||||
|
||||
אוקיי, הריני לנצל מידע פנימי כעת: הרקע ל"נחמינה" נראה באופן מחשיד כמו משרדי קשת. האם נחמינה הן עובדות של קשת? |
|
||||
|
||||
יפה דובי. תהיתי כמה זמן זה ייקח. התשובה היא כן. |
|
||||
|
||||
או במילים אחרות, הקטע הכי אותנטי היה מזויף. יופי נחמה. |
|
||||
|
||||
למה מזויף. מאחר שבינתיים אנחנו סוד כמוס (לא פורסמנו בשום מקום כמעט למעט האייל הקורא), אך טבעי שהמקורות הראשונים שלנו לחומרים יהיו מעגל ההכרויות שלנו. הכרות אישית עם אדם או הכרות קטע שראינו פעם. נחמינה עובדות בקשת, הן שמעו על הפרוייקט, הביעו רצון להשתתף ואנחנו אמרנו בשמחה. בואו נראה נצלם ונראה מה יוצא. יצא להיט. הקטע צולם בטייק אחד, ככה כמות שהן וכך גם פרק 2 ו 3. אין פה סתירה. הן יכולות גם לעבוד בקשת וגם להיות מקסימות, מצחיקות ואמיצות אם יותר לי להוסיף. אותי מאוד מסקרן לדעת איך תיראנה התוכניות מתוכנית 5 והלאה כי רק משם התוכניות באמת תיבננה על החומרים של ** הציבור** ולא חומרים של הציבור שהצלחנו להגיע אליו. |
|
||||
|
||||
מסתבר שגם שושן (זו ששוב שרה שיר) היא עובדת (בכירה, לפי ההגדרות שלי) של ''שידורי קשת''. |
|
||||
|
||||
פעמיים בבוקר אחד סה הרבה גם בשבילי. מה הבעיה מיץ פטל, יש לך שיר שאתה רוצה לשיר בטלוויזיה. גם אתה יכול. כל אחד יכול, ככה אומרים בכיכר המדינה. אז למה לא עובדי קשת? מה זה אומר? שהתגמולים יגיעו למנכ"ל קשת? ששושן תקבל בונוס? תיכף תגיד שגם אני עובדת בקשת. ואולי אתה בעצם חותם שם על הצ'קים ומפריע לך שהעובדים שלך שרים בשעות הפנאי? טייק איט איזי, כבר הצעתי? אנשים מתים בארץ הזאת כל יום, זה לא יותר מדאיג אותך מאשר הקנוניה של ערוץ 2? |
|
||||
|
||||
(היה נשלח באימייל, אילו היתה כתובת) איך אני אמור להגיב על כך שהכוונת שלך ננעלה עלי ומסרבת להרפות? שוב את מייחסת לי דאגות שאין לי. גם את המילה "קנוניה" לא קראת בדבריי. פרסמתי את התרשמויותיי, מחשבותיי והרגשותיי ביחס לתכנית הטלוויזיה שהיא נושא הדיון הזה. הבנתי שקשה לך להבין מה עומד מאחורי הודעותיי. באופן דומה, אני מתקשה להבין מה עומד מאחורי תגובותייך להודעותיי. בניגוד אלייך, אני מפרסם כתובת דואל, כך שאם יש לך משהו לומר לי ורק לי (למשל: ההמלצה על טיפול תרופתי) את ממש לא חייבת לפרסם אותו כאן. |
|
||||
|
||||
לא התכוונתי לנעול אותך על שום כוונת, אל תיקח את זה קשה. להתראות בביקורי הבינחללי הבא |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר בסה"כ ציין עובדה הידועה לו. הוא לא הביע עמדה שיפוטית. ועכשיו לאמת: כיכר המדינה זה בעצם... טלוויזיה קהילתית של שידורי קשת שפועלת כבר שנים ועכשיו החלטנו להעלות אותה לאוויר. אל תגלו טוב? |
|
||||
|
||||
עתר היקרה, תמשיכי בעבודה הטובה. יש לך תכנית מוצלחת, אני יורדת לכם מהתחת |
|
||||
|
||||
מעניין כיצד תגיב על הקטע שאני אשלח... פלישת הצב הנורא מהירח ומלחמתו כנגד ספינות חיל האוויר ומטוסי חיל הים... |
|
||||
|
||||
נחכה ונראה. אלא אם אתה רוצה לשלוח אותו ישירות אלי כבר כעת. |
|
||||
|
||||
גם הומור נמוך לא צריך להאפיל על העובדות: נעשה סרט מד"ב ישראלי בעבר, בידי המשורר דוד אבידן. אלי אשד כתב על זה באתר האגודה למד"ב ופנטסיה. |
|
||||
|
||||
גם אבידן לא צריך להאפיל על העובדות. נעשה מספר מכובד של סרטי מד"ב בישראל (רובם סרטי סטודנטים ו/או סרטים קצרים במיוחד), חלקם נחשבים למצויינים בידי יחידי הסגולה שזכו לראותם. דיון בנושא התנהל לאחרונה (אולי עדיין מתנהל? אינני עוקב) בפורום הדיונים של האגודה. |
|
||||
|
||||
כפי שטל צין יש כמה עשרות סרטי מד"ב ישראליים שנעשו לאורך השנים . האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטסיה מתכננת ארוע מיוחד שבו יוקרנו כמה מהם בכנס "איקון " הבא שלה בסוכות. בשלב זה מתבצע מצוד אחר הסרטים הנ"ל משימה שאינה פשוטה כלל ועיקר כי גם אם הסרטים ידועים קשה לאתר את הבמאים שלהם. עד כמה שידוע לי מעולם לא נוהל מבצע כזה של חיפוש אחר סרטי סטודנטים ישנים יותר ופחות בהיסטוריה של הקולנוע הישראלי. אבל נמצאו כבר קרוב ל-15 כאלה וכעת יש דיונים איזה מהם יוקרנו בכנס. אגב נשמח גם לראות את הקטע הנ"ל " מכיכר המדינה". יוצרי התוכנית מוזמנים לשלוח את הקטע לאגודה כדי שתוכל להקרין אותה . |
|
||||
|
||||
"חלל אינסופי" אכן יוקרן לבסוף בכנס איקון בסוכות כקטע הפותח לארוע סרטי המדע הבדיוני הישראליים שיהיה שם. תודה לעתר שנתנה לי בנדיבות וביוזמתה את הטלפון של היוצר אורי ( ולמען האמת זה די הפתיע אותי , מנסיוני מפיקי תוכניות הם יצורים אנטיפטיים מעין כמוהם , עתר היא כל הנראה יוצאת דופן ). תודה לאורי שגילה כישורים על טבעיים וחזה שהאגודה עומדת להציג את האירוע ויצר עבורו את קטע הפתיחה המושלם. אגב הוא צילם סרט מד"ב נוסף "עתיד מפחיד" שעוסק בנוסע מהעתיד הרחוק שמגיע לשכונה של ארסים (בבת ים? ) בהווה. היינו רוצים להקרין גם את זה אבל זמן האירוע שלנו הוא מוגבל. אולי בפעם הבאה. |
|
||||
|
||||
נתניה. אבל טוב לדעת שאתה שבוי בסטריאוטיפים מיושנים. |
|
||||
|
||||
הי מיץ, קודם כל, שמחתי מאד לשמוע שנהנית מנחמינה (ובעיקר מהאורחת שלהן- כן, כן, מודה באשמה). מכיוון שכבר התבררה כאן העובדה, שכוכבות נחמינה הן גם עובדות קשת, ברצוני להגיב על הערתך בדבר האיחור בשעת התחלת התכנית - לוח השידורים מועבר לעיתונים שלושה שבועות מראש. מה לעשות, שלפעמים בפרק הזמן שעובר בין הוצאת הלוח לעיתונים, לבין השידור בפועל - משתנים דברים. הסיבה להתאחרות התכנית הערב, היא ששידרנו תכנית חדשה -''הג'וקר'', שהתארכה מעבר למתוכנן, כי מה לעשות, התכנית מצולמת זמן קצר בלבד לפני השידור - הרבה אחרי שלוחות השידורים מועברים לעיתונים. אז נכון שבדרך כלל אנחנו עושים חישובים מאד מדוייקים על מנת למנוע אי-התאמות בין המפורסם לבין המשודר, אך לעיתים, ובעיקר בזמן השקת תכנית חדשה, משתנים דברים ברגע האחרון. כל שינוי כזה מועבר, כמובן, לעיתונים, אך לא תמיד הם מספיקים לעדכן בלוחות השידורים היומיים. מקווה שהעניין הובהר, ושברור לכולם, כי האינטרס הכי גדול שלנו הוא שהצופים יהיו מרוצים. תודה על ההקשבה (והצפיה) מירי |
|
||||
|
||||
כמתבונן מהצד, אני חושב שהתחלנו כאן תופעה חדשה – משוב ישיר של הצופים אל המדיה. אני לא מדבר על כתבות נוסח האייל שבהן הכותב מגיב על דברי הקוראים אלא תוכנית טלויזיה שמושפעת ישירות מצופיה, ולא במובן של מכתבים למערכת התוכנית או קבוצות מיקוד אלא משוב ישיר, ממש, לגורמי תוכן בתוכנית (עתר ומירי) ובו אפילו מוצאת מירי לנכון לענות לשאלות/תהיות הצופים (או שמא הקוראים?). האם כך ניפטר מתדמית הצרכן-בולע-כל שדבקה בטלויזיה המסחרית? אני חושב (וכאן אני מסתמך על תחושות בטן, ומקווה שאילו אינם מיחושים) שלא ירחק היום ונראה תוצאות של המשוב שהתחיל בכתבה ובתגובות חוזר אלינו דרך המסך. מי יודע? |
|
||||
|
||||
באתר ''קשת'' יש פורומים לרבות מהתכניות (מעניין, אגב, מה ההנהלה חושבת על כך שעתר פרסמה שם הודעה המזמינה את הגולשים לצאת מאתר ''קשת'' ולעבור לדיון ב''אייל''). |
|
||||
|
||||
אה, כן? אופס... ואיך מתייחסים אליהם? עתר? מירי? עם כל הסנוביות נראה לי שכאן לא תמצא תגובות בנוסח "הייתה תוכנית אחלה" או "תוכנית מפגרת". |
|
||||
|
||||
מי סנוב? מי איך מתייחס? מה? |
|
||||
|
||||
אנחנו באייל סנובים (וסליחה שאני מדבר בשם כולם, מי שלא סנוב שירים יד, בסדר?) – אנחנו כועסים על אנשים שמשאירים תגובות בסגנון "מוות לערבים!" או "כל האשכנזים זו*&ת!" וכאלה. יש לי תחושה שבפורומים של התוכניות יש תגובות מהסגנון שהזכרתי (או שזו שוב הסנוביות מדברת מגרוני) בעוד באייל אנו זוכים לתגובות בסגנון "רשמים" של מיץ פטל או התגובה של רן בר-זיק ואחרות, עם פרוט, התייחסות וניתוח. |
|
||||
|
||||
הבנתי. אני מקווה שגם אצלנו יהיה נעים להתדיין ובכל מקרה, תגובות מפגרות במיוחד יימחקו ללא היסוס. |
|
||||
|
||||
מעניין מה ההנהלה חושבת... אתה באמת חושב שזה מעניין מישהו מההנהלה איזה לינק שמתי איפה? קשת זה לא האח הגדול. ולידיעתך, האייל גם נמצא בעמוד הקישורים המומלצים שלנו. |
|
||||
|
||||
אני מניח של"קשת" יש מטרה בהפעלת אתר אינטרנט ושיש להם עניין בכך שמה שיותר אנשים יבקרו בו (וייחשפו לפרסום של "קשת" ושל "קשת אינטראקטיב"). יש שם אפילו (ניחוש פרוע) אנשים שמודדים את כמויות המבקרים, ומנסים לחשוב מה ניתן לעשות כדי להגדילן. לא סביר שהם, ובוודאי לא המנהלים שלהם, שמו לב להודעה ההיא שלך. מיץד שני, אני משער ש*אילו היו מסבים את תשומת ליבם*, ייתכן שהם היו מעדיפים שלא תהיה הודעה כזו. לא התכוונתי שמעסיקייך או הממונים עלייך (שיו, שוב אני גורם לקייטנת "קשת" להשמע כמו מקום עבודה) מתעסקים בכך בפועל. ידעתי כבר שהאייל נמצא בעמוד הקישורים המומלצים שלכם :-) |
|
||||
|
||||
לפי התיאוריה שלך הם לא היו אמורים לאשר עמוד קישורים, והנה הוא חי וקיים... |
|
||||
|
||||
לאו דווקא. עמוד קישורים עשוי להעלות את ערכו של האתר. למעשה - כמה מהאתרים הפופולריים ביותר ברשת החלו את דרכם כ"עמודי קישורים" (יאהו!, לדוגמא). אבל כדאי שאומר עוד משהו: ההערה שלי שפתחה את תת-הדיון הזה היתה הערת-אגב, שהופיעה בסוגריים, ולא נאמרה ברצינות יתרה. בעקבות תגובתך הראשונה החלטתי, משום מה, להסביר את גרעין-הרציונליות הקטן שעומד מאחוריה. ייתכן שכבר בשלב המוקדם ההוא היה מקום להבהיר שזה לא היה מאד רציני. |
|
||||
|
||||
מיץ פטל היקר, הפארנויה שלך היא עניין למומחים, או לסרט המשך בכיכובם של גו'ליה רוברטס ומל גיבסון. רילקס, מותק, תתחיל ליהנות מהחיים, לך לבריכה, תבלה, תצא קצת מהמחשב והטלוויזיה. מה כבר יכול לקרות? מקסימום כשתצא מהבית יקפצו עליך אנשים בשחור ויתברר שטעיתי |
|
||||
|
||||
אם דובי היה מיישם את המדיניות של עתר בדבר מחיקת תגובות מפגרות במיוחד, תגובתך למיץ פטל היתה נמחקת לאלתר. נא לא לעודד את הנ"ל להתנתק מהמחשב, תגובותיו מוסיפות לנו המון. אהמממ, אין טעם גם בנסיון לעודד אותי למצוא לי חיים, Been there, tried that, got the T shirt. תודה.
|
|
||||
|
||||
אין לי כוונה לנתק את מיץ פטל לאלתר מהחמחשב. אני מבינה שהוא צומת עלי באוטוסטרדת המידע, ואבן יסוד בפורומים באשר הם. רק המלצתי להתאוורר לפעמים. אם לא לשחות, סתם לשתות מים, ולהוריד קצת במחלקת הפארנויה. חוש הומור יכול לעזור. אם מיץ פטל צעיר כפי שאני חושדת, זה יעבור לו. אם לא, יש כמה כדורים נפלאים בשוק שיעשו את העבודה. |
|
||||
|
||||
כאחד שצבר מספיק פז"ם בנסיונות לחשוף את מיץ פטל, ועד כה ללא הצלחה, גילו לא יכול להיות בשום אופן נמוך מ-25. מה זה "צעיר" בסטנדרטים שלך? בכבוד רב, הזקן. |
|
||||
|
||||
מבלי לאשר או להכחיש... יאדה יאדה יאדה... התואיל לשתף אותי בממצאים עד כה, ובמיוחד בתשתית הראייתית לכך שגילי לא יכול להיות בשום אופן נמוך מ-25? |
|
||||
|
||||
לא. אינני רוצה לחשוף בפניך את פגמי האבטחה (הזעירים) שנמצאו עד כה. אם אצליח - תקבל מוצר מוגמר. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
אולי הוא מנסה לסחוט ממך פרטים ע"י כך שיגרום לך להאמין שהוא יודע, או בדרך של הכחשות (אני לא בן יותר מ-25! אופס...). |
|
||||
|
||||
לא חשבתי במספפרים, יותר על עננת הקונספירציה שמרחפת מעל ראשם של אנשים בגיל מסויים (רצוי מאד מתחת לגיל 25, ואפילו 20). אם אני מבינה נכון, ומיץ פטל נושם מחשב, אולי הוא אפילו עוד בגיל שאסור להתחיל (על פי חוק), מה שמסביר את משיכתו למרקע. |
|
||||
|
||||
טוב, אולי די? מספיק. תרדי לו מהגב כבר. העלבונות הלא-כל-כך-מרומזים הללו באמת מתחילים להמאס. אין כאן מספיק דיונים קצת יותר עקרוניים לעסוק בהם? |
|
||||
|
||||
האם עיני אכן קוראות מה שנראה להן? את ממליצה למיץ לאמץ חוש הומור? לא קפצת קצת מעל הפופיק? |
|
||||
|
||||
הוא סוג של תופעה חדשה בעיני, אחרי שבוע אני יכולה לומר לך הדיון כאן הוא חוויה מרתקת עבורי, משוב מפורט, מנומק, אינטליגנטי. בניגוד לפורומים שנמצאים בכל חור וכולם צועקים בהם בוז או הידד למרות שבסופו של דבר זה מצטרף למסה הכללית של התגובות, מה אני אגיד לכם, זה מאוד נוח. |
|
||||
|
||||
אני הולך להתבייש בעצמי, אבל בשמי (ובשם מי מקוראי האייל שרוצה להצטרף אלי) קבלי סמיילי!* :-) (*) ערן מצהיר בזאת שהוא עכשיו יהיה רציני לפחות שבוע. |
|
||||
|
||||
את מתכוונת, להופיע בראש העמוד הראשי של "האייל" - הרי שהכותרת הראשית מתחלפת מדי כמה ימים, כשמפורסם מאמר חדש. אם את רוצה, ניתן לקשר ישירות לדיון הזה: דיון 585 או שאולי התכוונת למשהו אחר? |
|
||||
|
||||
הכותרת של ההודעה הקודמת של עתר היתה אמורה להיות "הדיון באייל על הכיכר". נסה ותיווכח! |
|
||||
|
||||
חשבתי לעצמי, האם ראיתי אי פעם בערוץ 2 סרטון באוריאנטציה כזאת שמאלנית (ואני אומר זאת בלי שמץ של ציניות) כמו הסרטון על הילדים שעובדים בשוק הכרמל. הרקע לסרטון היה שירו של לנון beautiful boy, דבר זה הוציא את הילדים מכל קונטקסט של סכסוך, של דת ושל לאום. ופתאום ראינו ילדים. ומאחורי כל העוני והזוהמה, יש להם חיים, והם נשארים עם העצב ועם הצחוק. בדרך כלל ערוצי הטלויזיה בכלל וערוץ 2 בפרט נוטה להתנשא מעל לנשואי כתבותיו. כאן היתה כתבה בגובה העיניים, גם שלי כצופה, וגם של הילדים. בסופו של דבר הדרך הטובה ביותר כדי לפתור עוולות, היא קודם כל להשיג אמפטיה לסובלים. לרוב הכתבים המקצועיים יש עוד הרבה מה ללמוד. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |