האם הצבעת בבחירות המקומיות (היום, או ביוני)? | 1668 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
האם הצבעת בבחירות המקומיות (היום, או ביוני)? | 1668 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
מכיוון שהשאלה מאוד משעממת, הנה שאלה חלופית: האם יש לאפשר לעובדים זרים להצביע בבחירות לרשויות המקומיות? א. כן, לכולם ב. כן, אבל רק לעובדים חוקיים ג. לא ד. אין לי תשובה הומוריסטית |
|
||||
|
||||
אין לך גם משהו חכם להגיד |
|
||||
|
||||
אני רוצה לשמוע את תשובות האנשים החכמים לשאלה הזו. טבעי לענות ''לא'', אבל מעניין אותי לשמוע נימוקים טובים (אני בטוח שיש כאלה) לצד ה''כן''. |
|
||||
|
||||
ומה איתי? אני עובד בעיר אחרת ממקום מגורי. בפועל, אני נמצא בעיר (מקום עבודתי) הרבה יותר שעות ערות מאשר בעיר השינה שלי. אולי מגיע לי להצביע דווקא שם? ואולי בשניהם? (כאן אצביע לטובת המועמד שמשקיע בתנאי העבודה, ושם למועמד שמשקיע בחווית הפנאי) |
|
||||
|
||||
מאוד מעניין חוסר התגובה לשאלה הזו. יתכן כי החיתוך הסוציולוגי של באי האייל הקורא, ככלל, לא כל כך מתעניין בעובדים זרים? בזכויותיהם? השאלה היא שאלה מהותית. בפשפוש בזכרוני מימיי שיעורי האזרחות בתיכון, אני זוכר במעומעם כי גם לתושבי-רשות-שאינם-אזרחי-ישראל יש זכות בחירה בבחירות המוניציפליות. יש בכך את אותו ההגיון בקיום בחירות מוניציפליות: אתה חי במקום מסוים, ויש לך את הזכות להחליט מי יפנה את הזבל שלך בצורה יעילה יותר, כמה ארנונה/ דוחות חניה וכו' יגבו, כמה השקעה בתשתית הביוב וכיוצב' שאלות מקומיות שהרלוונטיות שלהן היא למי שגר ברשות. האזרחות לא חשובה. עכשיו צריך להחליט מה חושבים על תופעת העובדים הזרים. אני, שבוחר לראות ב*חוקיים* וב*לא-חוקיים* כאחד, פשוט בני אדם, סובר שיש להעניק להם זכות בחירה. מובן, כשאין יום שבתון, לא סביר שרבים מהם ינצלו את אותה הזכות. יתרה מזו, כאשר רודפים וצדים את ה*לא-חוקיים*, אני לא בטוח שהם יטרחו לעדכן את כתובם במרשם האוכלוסין, או לבוא לקלפי ולהצביע. |
|
||||
|
||||
אני רואה גם באסקימואים בני אדם, ובכל זאת לא תומך בזכותם להצביע לעיריה שלי. |
|
||||
|
||||
והאסקימוסים שגרים בת"א? |
|
||||
|
||||
אני מתעלמת לרגע ממגוון הסיבות האלמנטריות למתן זכות הצבעה לאזרחים בלבד, רק שאלונת: כלומר, לפי השיטה שלך הקבלן שמייבא הכי הרבה עובדים, חוקיים או לא, הוא למעשה האיש הראוי לכהן כראש עיר? כלומר, מי שיש לו מספיק כסף, וכתוצאה מכך מחזיק במספיק תעודות זהות ושולט בהכי הרבה אנשים, הוא הפייבוריט שלך? אכן, שיטתך מעודדת צדק ודמוקרטיה וראויה להישקל בכובד ראש. ותחסוך את ה"הבחירות הן חשאיות". ברור לך בדיוק כמוני כמה פועלים זרים ילכו לחוגי בית ויקבלו החלטה. |
|
||||
|
||||
מה שיפה בטענה שלך הוא שהיא מחזירה אל המציאות. עובדים זרים הינם כיום בגדר סחורה עוברת לסוחר, כוח עבודה ותו לא, ובוודאי, שהינם האוכלוסיה החלשה ביותר. לפיכך צודקת את בכך שהדיון שאנו מקיימים תלוש מכל מציאות קונקרטית ומטרתו רק לחדד מהן האמיתות של כל אחד מאיתנו ומה נקודת ראייתו את המציאות. ובכל זאת אחדד את טענותיי: 1. החיתוך הסוציולוגי של באי האתר הזה הוא כזה, ששאלה זו על זכות ההצבעה של העובדים הזרים ישבה מיותמת זמן רב. 2. האם ראוי שעובד זר יהיה שונה בזכויותיו ממני? אם כן, כמה ולמה? ולשם השוואה, האם לזובין מהטה מגיעה זכות בחירה לעיריית ת"א? אני אשיב, כי באופן בסיסי, לא היות אדם *עובד זר* הוא הקריטריון למתן זכות הצבעה. |
|
||||
|
||||
מה ראוי שיהיה הקריטריון, לדעתך, למתן זכות הצבעה? האם למושג ה"אזרחות" יש משמעות בקריטריון שלך? |
|
||||
|
||||
1. נערכו כאן מספיק דיונים מלאי להט בעניין העובדים הזרים. 2.הקריטריון הוא, שאזרחי המדינה הם בעלי זכויות וחובות. מי שאיננו אזרח לא זכאי לשירותי בריאות, רווחה ושאר דברים שאתה משלם עבורם והוא לא, ולכן לא צריך לתת לו זכות הצבעה אלא למנוע את שהותו הבלתי חוקית כאן. |
|
||||
|
||||
2. כדאי שנבדיל בין שוהים חוקיים לשוהים בלתי חוקיים. |
|
||||
|
||||
האם סטודנט בארה"ב מצביע? |
|
||||
|
||||
מסעיף 2 שלך: "מי שאיננו אזרח לא זכאי לשירותי בריאות, רווחה ושאר דברים שאתה משלם עבורם והוא לא, ולכן לא צריך לתת לו זכות הצבעה אלא למנוע את שהותו הבלתי חוקית כאן." השתמע כי כל מי שאינו אזרח ונמצא במדינה הוא שוהה בלתי חוקי. ולא כך היא, ולזו כוונתי. |
|
||||
|
||||
נא להבחין בין ''אזרח'', ''תושב'' וכו'. לאזרח יש כל הזכויות והחובות. לתושב יש רוב הזכויות ורוב החובות (יכול להצביע לרשות המקומית, לא לכנסת, אני חושב שגם צריך לעשות שירות צבאי או לאומי). לעובד זר שאינו תושב (רובם המכריע) - אין זכויות בכלל ואין ממש חובות מבחינת המדינה (אני לא מדבר על חובותיהם למעסיקים). |
|
||||
|
||||
בו ותנסה להגדיר הבחנות בין ''תושב'' ל''עובד זר''. |
|
||||
|
||||
לתושב קבע יש אשרת קבע לשהייה בארץ למרות שאין לו אזרחות ישראלית. עובד זר זה משהו אחר לגמרי - אדם עם אשרת עבודה (אז הוא חוקי) או שהוא עם אשרת תייר (ואז הוא לא חוקי). |
|
||||
|
||||
עכשיו תנסה להסביר את *תקפות* החלוקה. מדוע *תושב קבע* יהיה זכאי, כמוך, להחליט, לדוגמא על ראש העיר ואילו *עובד זר* לא יהיה זכאי. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שגילית כבר התייחסה לזה כאן: תגובה 179643 , ואם לחדד את זה - כל מי ששהייתו בארץ היא מתוקף אשרה ארעית ולא קבועה (תושב קבע או אזרח), לא ראוי, לדעתי, שיצביע, גם בבחירות מקומיות. עלינו ליצור קריטריון כלשהו, וקריטריון שהות הקבע מעיד, לדעתי, על ה"חוזה" בין התושב/אזרח למדינה (והרשות המקומית) שמקנה את זכות הבחירה. אפשר להלין על כך שכיום יש הרבה מאד עובדים זרים, המהווים חלק לא מבוטל מהאוכלוסיה בערים מסויימות, אבל הענקת זכות הבחירה להם תהיה טיפול בסימפטום (אוכלוסיה בלי יכולת להשפיע על השלטון), ולא בבעיה (הגירה לא חוקית). |
|
||||
|
||||
לטעמי, השאלה המתעוררת היא מתוקף מה "הזכות לבחור". בבסיסה של התפיסה הדמוקרטית עומדים, בין היתר, ההכרה בתבונת האדם כבן המין האנושי, ומכך גם ההכרה בשיוויון ערך האדם. מובן כי יש לקבוע קריטריון, אך אני מתעקש ומקשה, על שום מה בחרת בקריטריון זה, של ארעיות מול שהייה קבועה? האם עמדתך עקבית? אם אני חי בבלגיה ב 5 שנים האחרונות, ומחזיק באזרחות ישראלית, והכתובת המעודכנת שלי היא כפר סבא, ונמצא בבחירות המקומיות בביקור, האם אני *זכאי* לטעמך לבחור? האם אני עומד יותר בקריטריון הקביעות? יתרה מזו, החלוקה בהגדרות בין אזרח מדינה זרה ש*תושב* מדינת ישראל ובין אזרח מדינה זרה בעל אשרת עבודה, כלומר *עובד זר*, הינה חלוקה מלאכותית למדי שנוצרה בכדי שכולנו ניצור במוחותינו את הדיכוטומיה: האחד בסדר, השני לא בסדר; על האחד אאבק/ אחשוב לעיתים/ אהיה מודע במקצת לזכויותיו, השני לא ראוי לזכויות/ לעיתים הוא כאוויר ואינני שם לב אליו כלל. החלוקה המושגית הקיימת אינה מעידה *בהכרח* על שום שוני מהותי בזכויות *המגיעות* לאדם זה או אחר. |
|
||||
|
||||
אני בהחלט חושב שעמדתי עקבית. אתה בהחלט זכאי לבחור, כי טבעו של "חוזה האדרחות" הוא שהוא מצריך צעד אקטיבי כדי לבטלו - ויתור מצדך על אזרחותך או שלילת אזרחותך על ידי המדינה. מדוע החלוקה בהגדות לדעתך היא מלאכותית (וכמובן נשאלת השאלה מה יחשב בעיניך חלוקה "טבעית")? להבנתי, אשרות שהיית קבע (ותקנני אם אני טועה) ניתנות במשורה ועל פי קריטריונים מוגדרים בין השאר כדי למנוע שינוי של אופי המדינה על ידי הגירה. גם מדינות קולטות הגירה ליברליות ביותר (קנדה למשל) מגדירות מכסות הגירה. אני שב וחש אתה מנסה לגרור את הדיון למחוזות יחסה של החברה הישראלית לעובדים הזרים, אבל כמו בתגובתי הקודמת אני חושב ששוב מדובר בסימפטום ולא בבעיה, ואגיב בקושיה משלי: האם עלינו לתת זכות בחירה גם לתיירים? |
|
||||
|
||||
1. לא אמרתי כי עמדתך לא עקבית, שאלתי מה היא דעתך להצבעת אזרחים-שאינם-מתגוררים-כלל-בישראל, ולפיכך האם עמדתך עקבית? 2. אתה צודק. הנושא עליו אני כותב הוא היחס לעובדים הזרים, וליתר דיוק, כיצד אנו מתייחסים אל העובדים הזרים לעומת התייחסותינו לאוכלוסיות אחרות. אני מקווה שאני מצליח לאתגר, ולו במעט, *נקודות-השקפה-ברורות מאליהן*. אני טוען, כי מקובל חוסר הדיון=התעלמות מסוגיה זו של העובדים הזרים. לטעמי, *שקיפותם* נובעת מכך, שבקטגוריות החשיבה של כולנו, העובדים הזרים הושמו בקטגוריה נפרדת, קטגוריה של לא בדיוק אדם, חלק מאדם, בעיקר כוח עבודה. *התהליך הדמוקרטי*, למשל של הצבעה לרשויות המקומיות (ובוודאי שאני נטפל לסוגיה, לא היא העיקר), פועל על פי מוסכמות. לא הבחנתי באיזה ביקורת משתלחת על השיטה. אנחש כי *אין* עוררין על זכותו של אותו יורד/ איש עסקים המתגורר בחו"ל שנים ארוכות/ סטודנט בחו"ל זה שנים ארוכות וכו' להצביע, למשל, לרשויות המקומיות, אם רק יחפוץ בכך (ויגיע לארץ, לשם כך, או במקרה). *אין* עוררין על כך שהעולה החדש, גם זה שעלה אך שלשום, זכאי להצביע. שאסיר ישראלי בבית הכלא זכאי להצביע. שמפגר ישראלי זכאי להצביע. שנערים ישראליים, ובבחירות האלו, מגיל 17 זכאים להצביע. סוגיית האזרחות אינה מהותית לעקרונות הדמוקרטים, כלומר *זכותו* של אדם להשפיע ולעצב את חייו, עפ"י התיאוריה הליברלית הקלאסית, אינה תלויה בהליך פורמלי כזה או אחר (אזרחות, למשל), אלא היא מהותית, כבן המין האנושי. והתעקשותי היא מהו ההבדל המהותי בין אותו *עובד זר* לבינך? האם מדובר בשנות ותק בארץ? אם כך, אולי תסכים לזכות הצבעה למי שנמצא בארץ 3 שנים? 5 שנים? 7 שנים? 12 שנים? ולחילופין, לא תסכים שמי שאינו בעל ותק כזה ובעל אזרחות כן יצביע? אולי ידיעת השפה העיברית היא הקריטריון לזכות של הזר? והאם תחיל את אותו הקריטריון על האזרח? ברור, כי קביעותיו של משרד הפנים אינם משקפות כלל ועיקר את *הנכון* או *הצודק*. 3. מדיניות משרד הפנים בנוגע *לעובדים הזרים* הינה צבועה ביותר. ד"ר אדריאנה קמפ וד"ר רייכמן (http://www.kavlaoved.org.il/word/EQUALITY_MIGRANT_HE...) כותבות על תופעת ההגירה ללא מהגרים. משרד הפנים אינו מונע הגירה למניעת שינוי אופי המדינה, כמו שכתבת. משרד הפנים מאפשר הגירה, הרי המהגרים כאן, הוא פשוט יוצר דה-הומניזציה, התעלמות, שלילת זכויות, וזאת כאמור על- ידי יצירת קטגוריות שכאלה, ואיני נכנס כלל לסוגיית *חוקי* *ולא חוקי*. 4. לא אינני חושב שלתיירים צריכה להיות זכות הצבעה. זכות ביטוי למשל, כן צריכה להיות (ראה סירוב משרד הפנים לכניסת תיירים מסוימים- שהמשרד חושב שהם פרו-פלסטינים. היתה על כך כתבה במוסף הארץ לפני כמה חודשים). ההבחנה שאני אעשה היא הבחנה מהותית. תייר לא *מתיימר* להיות חלק ולהשפיע על המקום בו הוא מבקר. מאידך, אני, אזרח המדינה המתויירת, איני רוצה שעובר אורח ישפיע על עיצוב חיי. כן, תוכל לומר כי *העובד הזר* אינו *מתיימר* להיות חלק במידה דומה, או אולי אף במידה מוגברת, אין *העובד הזר* מתעניין בכלום, פרט לרצון שלו להרוויח כסף. אולי זה נכון, אולי זה נכון לחלקם. לצערי, כמה מחבריי הטובים ביותר אינם *מתיימרים* להיות חלק מכלום וגם הם מתעניינים ברצונם לעשיית כסף ותו לא, אך זכויותהם מובנות ומוכרות לכל, ללא עוררין. |
|
||||
|
||||
אני לא יודע מה אומר החוק הקיים (ואשמח ללמוד), אבל עובד זר (חוקי) שעובד בישראל לתקופה ממושכת עד כדי כך (5 שנים ואף יותר?!), נראה לי סביר בהחלט להעניק לו מעמד של תושב ולאפשר לו הצבעה לרשויות המקומיות. אינני מבין מדוע לא. נסח הצעה מסודרת ואני אהיה הראשון שיחתום. לא שהחתימה שלי שווה יותר מדי :-). מה המצב הקיים? כמה זמן מותר לעובד זר לשהות חוקית בישראל? (וסליחה אם השאלה בנאלית ונטחנה כבר באייל). כל זה לא סותר כמובן את תמיכתי בצמצום ההגירה הבלתי חוקית לישראל והתנגדותי להעסקת עובדים זרים בניגוד לחוק וללא תנאים הומנים סבירים (תוך כדי התעלמות הרשויות). |
|
||||
|
||||
אני יודע מנסיון רק שהעובד התאילנדי שלנו קיבל שהות של שנתיים עם חריגה של עד 3 חודשים ויש פועלים תאילנדים שנמצאים פה בתקופה השניה שלהם בארץ (בוס טוב במיוחד שחזרו לעבוד איתו) |
|
||||
|
||||
2. סליחה שאני מתערבת, אני קצת מסוקרנת מהפער בין יכולת הניסוח שלך לתוכן דבריך. אין *כל קשר* בין היחס לעובדים הזרים לזכות הצבעה. אני ממליצה לך לכתוב מאמר נפרד, כי כאן אתה מחמיץ את העיקר. זכותו של אדם לעצב את חייו, אם הוא בוחר להעביר אותם כפועל בארץ זרה הוא צריך לחיות עם הבחירה שלו. אם הוא לא חוקי הוא מסתכן במאסר וגירוש, ואם הוא חוקי הוא מודע למעמדו כפועל ותו לא. אם ברצונו להתאזרח הוא יכול לעשות זאת בדרכים שנקבעו על פי חוק. האם אינך חוטא בפטרוניזם, שלא לאמר שחצנות, כשאתה מניח שמשאת נפשו של התאילנדי הסימפטי היא להכריע בין גודוביץ לאורנה בנאי והוא פשוט לא מצליח להתמודד עם איתני החוק? החוק קובע, ובצדק, שבעליה של המדינה, כלומר האזרחים הנושאים בנטל החובות, הם המכריעים. תושב יורד החוזר לארץ מתחיל אוטומטית לשלם מסים, חלה עליו חובת גיוס, עתיד המדינה הוא עתידו ועתיד ילדיו. מדינת ישראל לא יכולה ולא מעוניינת להוות בית למאות ואלפי מהגרים, לכן אין ולא יהיה להם עתיד כאן. בתור תושבים זמניים אין להם חובות וזכויות של תושב קבע. האם אתה תחלק דמי כיס לחבריהם של ילדיך המתארחים אצלך, ותדרוש אותם לשטוף כלים? 3. משרד הפנים לא מאפשר הגירה- יש לזכור ששר פנים זה תפקיד מתחלף, וכן שרוב הפועלים בארץ הם מסתננים שעקפו את משרד הפנים.לכן "הם כבר כאן". להגיד שמשרד הפנים מביא לפה עובדים זרים כדי שיהיה על מי לעשות דה-הומניזציה זה קצת ילדותי, שלא לומר, שוב, מתנשא. משרד הפנים פועל כמיטב יכולתו, ע"י מבצע "עזיבה מרצון" וע"י תפיסת המסתננים והעזבתם שלא מרצון. מדובר, בסה"כ, בפושעים שעברו על החוק, שלילת זכויתיהם היא לגיטימית ונכונה. 4.ילד שלא מתיימר להיות מנומס ונחמד הוא עדיין הילד של אמא שלו, אורח שמתחצף יזרק מהבית לאלתר. מי שאזרח אכן מקבל זכויות ללא עוררין, כמו גם חובות ללא עוררין. אם הוא יעלים מס הכנסה הוא ייענש, אפילו שהוא לא מתעניין בזה. |
|
||||
|
||||
2. מה, העובדים הזרים לא שוטפים אצלנו כלים וזקנים, ומקבלים משכורת בגובה דמי הכיס של בנינו? |
|
||||
|
||||
אחרים התייחסו לסעיפים מסויימים בתגובתך. אני רציתי להוסיף שדווקא יש עוררין על כך שהעולה שעלה אתמול יכול להצביע היום, ובוודאי ובוודאי שיש עוררין על זכותם של אזרחי ישראל שנמצאים בחו''ל ושאינם בשליחות המדינה, להצביע - מדי פעם עולות הצעות חוק שקוראות לאפשר לאזרחי המדינה להצביע גם בחו''ל - בשגרירויות, כפי שנהוג בארה''ב למשל. הקונצנזוס בארץ, בינתיים, הוא שכדי שישראלי שנמצא בחו''ל רוב זמנו יוכל להצביע הוא צריך לנקוט את הצעד האקטיבי ולהגיע לארץ. הדיונים הללו מתעוררים מדי פעם, בעיקר לפני בחירות ארציות. לגבי השאר, אכן, הם אינם עולים על סדר היום הציבורי. |
|
||||
|
||||
אחרי שההות של כמה שנים בחו"ל החלטתי שאני מתנגדת לרכבת האוירית של הבחירות (1). אני פשוט לא חושבת שגם במאמץ יכולתי להתעדכן מספיק בחיים בארץ בכדי להחליט החלטה שקולה דייה. (1) אם כי כמעט התפתתי לטוס לחופשת מולדת במאה דולר. |
|
||||
|
||||
יש מי שמסבסד ביקורי הצבעה בארץ? 500$ לקול זה לא קצת יקר? |
|
||||
|
||||
היו בהחלט מי שסבסדו אותם במבצע ''מטבע עובר לבוחר''. |
|
||||
|
||||
עבר יותר מדי זמן בכדי שאני אזכור ממש פרטים, אבל בהחלט היו כרטיסי טיסה ב100 דולר. אבל אלו לא היו טיסות מסחריות אלא צ'רטרים מיוחדים, אז אני לא חושבת שה"סבסוד" הגיע ל500$. |
|
||||
|
||||
הביקורת שלך היתה כה חדה עד שלא הבחנתי בכך שהיא ביקורת. בסך הכל תארתי את המצב כיום. אני חושב שהתיאור שלך של "חלוקה בהגדרות" בין אנשים מוגזם. אתה מייחס אותו לאיזו מין רוע שמנסה לשלוט בתודעתנו ("חלוקה מלאכותית למדי שנוצרה בכדי..." מי יצר אותה?). אז כן, יש הבדל בין תושב זר לבין עובד זר (גם חוקי). אני מניח שהרעיון הבסיסי הוא שתושב זר מעוניין למעשה לחיות בארץ ואילו עובד מעוניין רק בצד הכספי. עכשיו, ברור שהבדל זה מתמוסס במציאות כשיש לך משפחות שלמות של עובדים זרים שגדלות בארץ וילדיהם הולכים לבתי ספר ישראליים. את זה אפשר לפתור בכמה דרכים, ולכל פתרון בעיות משלו: אפשר לבטל לחלוטין את תופעת העובדים הזרים (רעיון מצוין לדעתי, אבל נראה את זה עובר בכנסת). לחלופין ניתן לקבוע שכל עובד זר ששהה בארץ תקופה מסוימת יקבל מעמד תושב. הבעיה כאן היא מה לעשות עם כל העובדים הלא חוקיים. חוץ מזה, אם אתה כבר נותן לעובד הזר מעמד של תושב, למה לא לחייב אותו לשרת בצבא, ולאפשר לו להצביע בבחירות לכנסת? |
|
||||
|
||||
2.א. עובדים זרים משלמים מיסי עיריה, מע"מ ומכס בדיוק כמו ישראליים, העובדים שיש להם רשיון עבודה משלמים גם מס הכנסה ככה שהקביעה שלך שהם לא משתתפים בתשלום עבור שירותי רווחה הוא פשוט לא נכון. 2.ב. ברוב המקרים מי שניזקקים לשירותי הרווחה אינם משלמים מיסים הטענה שלך שיש להתנות קבלת השירותים בתשלום מיסים נשמעת כמו תירוץ מבית נתניהו - לפיד לביטול מוחלט של מדיניות הרווחה. |
|
||||
|
||||
רוב אנשים יודעים מי דואג להם גם בלי חוגי בית. ודרך אגב חלק גדול מהעובדים הזרים הם נוצרים המשתתפים באופן קבוע בתפילות כנסיתיות, כך שלרוב הם מיודעים היטב למצב העניינים. |
|
||||
|
||||
מה פספסתי? מי שמתפלל בכנסיה יודע מה לימור בנאי חושבת על קופים ומה עשה או לא עשה רון חולדאי? פועלים זרים יודעים מי המעסיק שלהם, ותו לא. אני מוכנה לבוא אתך לרחוב זבוטינסקי, לעבור אחד אחד ולשאול מי נבחר לראשות העיר שהם גרים בה ונגד מי הוא התמודד. אם חמישה אנשים יידעו אני אתנצל בפומבי, בענק, מעל גבי אתר זה. ...שלא לדבר על זה שידיעת הפוליטיקה המקומית לא מקנה שום זכות הצבעה. הם לא אזרחים, וככאלה אסור להם לקבוע פה את ביתם. למה שתהיה להם זכות הצבעה? כדי להשפיע על התנאים שלהם? האם בתור תיירת ברומא אני זכאית לזכות הצבעה, כדי שאוכל לבחור במועמד שישפץ הכי יפה את בתי המלון והמזרקה? |
|
||||
|
||||
ואגב, אני במקומך הייתי נזהר מההתערבות, אבל אם אתם כבר מתערבים, אז אני מציע, לאור שיעורי ההצבעה הנמוכים, שתנסו לברר את אותן שאלות גם בקרב אזרחים כשרים... |
|
||||
|
||||
(כנראה השעה... או שאני פועלת זרה) לצערי צוק העתים זימן לי היכרות אישית עם המטפל של סבא שלי (כבר חמש שנים אצלנו) והמטפלת של סבתי (חדשה, בנסיבות לא נעימות). הבחירות עניינו אותם ממש כמו הדיון הציבורי על טננבאום או עצרת רבין לאן. זו הכרותי האישית, אני מודעת לכך שזו כמובן הכללה ויכול להיות שיש פועלים מעורבים יותר, תיאורטית, למרות שלא יצא לי לפגוש בהם. ועדיין- הבחירות לא עניינו את מגזר העובדים הזרים, הם בכלל לא מעוניינים להצביע ולא הציגו שום תביעה כזו. לא תמיד הזקנה רוצה לעבור את הכביש. אילו היו מתעניינים, התשובה הייתה שאר הדברים (אזרחות וכולי). אבל הם לא הביעו רצון כזה, וזאת עובדה. |
|
||||
|
||||
קודם כל, כל אחד יכול להשתמש בעינים שלו ולדעת אם העיריה מפנה את הזבל בצורה סדירה, מטפלת במערכות הביוב והחשמל ודואגת לשתילת עצים וטיפוח סביבתי. מעבר לכך ישנם עיתונאים (גם בשפה זרה אפשר להוציא עיתון. ואם אין עיתון כזה, אנשים שמסוגלים לקרוא עברית יכולים לקרוא את המקומנים בעברית ולספר את זה לחברים שלהם) שמעלים סוגיות של חלוקת שטחים תעשייתים, משכורות מנופחות וחוסר סדר במערכות התחבורה. כמרים גם כן אחראים לעניינים האלה כיון שתפקידם הוא לבנות קהילה, ולה הם דואגים ע''י המלצה על מעומד כזה או אחר שידאג לעובדים. בקיצור עובדים זרים יכולים לדאוג לעצמם למרות שאין להם חוגי בית, וכל מיני שטויות כאלה. |
|
||||
|
||||
זה בהחלט אפשרי לדעת. אם אני אגיע מחר ללונדון, אני אקרא את העיתון המקומי, אקפוץ לכומר, אעשה סיבוב לראות אם הרחוב נקי ואפילו אצפה בערוץ החדשות המקומי. האם לדעתך אני זכאית לזכות הצבעה בלונדון? |
|
||||
|
||||
אם תעברי להתגורר שם לפרק זמן ארוך, תשכרי דירה ותשלמי ארנונה, בהחלט יהיה בסיס לשקול את העניין. |
|
||||
|
||||
יש עיתונים לעובדים הזרים. |
|
||||
|
||||
הם קיבלו חולצות של המועמדים, ולפעמים זה ממש מבדר להסביר לתאילנדי מה כתוב לו על החולצה- אם זה שם ראש המועצה, הסמל של הצנחנים, או של תע''ש |
|
||||
|
||||
אם ורק אם הם משלמים ארנונה - מגיעה להם זכות הצבעה. ההיפך מהסיסמה המפורסמת ממלחמת העצמאות של ארה''ב. |
|
||||
|
||||
מכיוון שהכסף אינו מצוי בכיסה (לפחות לא בצורה מספקת, גם אני איני משלם ארנונה (לפחות לעת עתה). אייל אלמוני, האם לדעתך לי *מגיעה* זכות ההצבעה? שלא כמו בתגובתך הקודמת תגובה 179702, תנסה לתת טיעונים לזכות, או שמה, לחוסר זכות ההצבעה שלי; ושל כל אחד אחר. |
|
||||
|
||||
אצלנו כל מועמד עבד בשבועות האחרונים במלוא הקיטור כדי להוכיח שהאחרים מושחתים. כולם הצליחו. |
|
||||
|
||||
תכננתי להצביע, אולם מכיוון שעברתי עיר רק לאחרונה, לא נשלחה אלי הודעה לבוחר. בשבועיים האחרונים התעצלתי כל הזמן להתקשר למשרד הפנים לברר את מקום הקלפי שלי, וגם היום גררתי רגליים, ובסוף הבנתי שגם לא אצביע. לכן בסקר הצבעתי ''לא, לא מעניין אותי'' כי כנראה שהבחירות לא עניינו אותי מספיק. |
|
||||
|
||||
המקום: בית זמני, בעיר זמנית. הזמן: ערב הבחירות המקומיות. טל': רינג-רינג. אני: הלו? היא: משפחת אפרגן? אני: לא. היא: לא? אני: לא. זה היה המספר שלהם לפני כמה שנים, אבל בזק לקחו להם אותו. היא: אה. טוב, אממ... אני: ואנחנו לא מתכוונים להצביע. היא: לא? אני: לא. היא: טוב, אז שלום. אני: שלום. |
|
||||
|
||||
אני מאותגר-גיאוגרפית כמוך, ולכן אני בינתיים היחיד שהצביע ''לא, כי לא יכולתי להגיע לקלפי''. אגב, לעובדים זרים אסור להצביע בקליפורניה, ועל-כן נבצר ממני להצביע לארנולד, למתחרהו העיקרי בן-דמותו של דני דה-ויטו, או למישהו אחר מבין מאות המתמודדים על משרת המושל. |
|
||||
|
||||
אהה, אז לכן הקדימו את הבחירות בירושלים. אני דווקא שמחה שלא הייתי צריכה להצביע כאן, נהניתי מכל המתנות שחולקו בלי רגשות אשם. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כל מיני פיצ'יפקעס. עטים, מימיות לילדים. לא היה אכפת לי לקחת משום שאת המועמדים איני מכירה, אפילו לא בשם (הבחירות כאן מקבילות לבחירות בעיריית גבעתיים). |
|
||||
|
||||
קיבלת מחזיק מפתחות בצורת "חמסה"? דיון 1486 בעצם, כבר סיפרת שם על כלמיני דברים: תגובה 149676 |
|
||||
|
||||
האם זה שלא הצביע כי לא הנפיקו לו ת"ז יכול לספר מה קרה? הבנתי שהשביתה הופסקה במיוחד לצורך הנפקות אלו. |
|
||||
|
||||
דוד שלי רץ למועצה מקומית מסויימת. הוא לא ממש רצה לפתוח רשימה, אבל מפלגת הליכוד במועצה שיכנעה אותו שהם יאחדו קולות (יש לו הרבה תומכים). הבנאדם השקיע זמן, כספי ציבור, כסף פרטי ומעורבות רגשית. כמה שעות לפני הבחירות (!) הם חתמו על דיל יותר שווה, עם ש"ס ומועמד אחר. לא חבל על הכסף (הוא הרי לא היה רץ לולי הפצירו בו?) אני יודעת ש"ככה זה פוליטיקה", אבל האמת היא שיש דילים חכמים ונבונים, ויש סתם שחיתותיות ומשחק כוח מיותרים שעולים לנו זמן וכסף. אני האחרונה שתצא נגד פעלולים פוליטיים, אבל בגבול הטעם הטוב. צודק כל מי שלא הצביע, גם אני לא הצבעתי. אנשים קטנים מאד עושים צל גדול במועצות המקומיות. |
|
||||
|
||||
אני לא טרחתי ללכת להצביע, כי לחולדאי ממילא ניבאו 70% כשלבא אחריו 16%, כך שהקול שלי לא היה משנה, ולמועצה כל מי ששקלתי להצביע בשבילו מילא את השכונה שלי בליכלוך וצעקות מגאפון, עד שלאט לאט החרמתי את כולם. כולל אגב, את יעל דיין, שהיא גיבורה אישית שלי. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מאחר ואחוזי ההצבעה בתל אביב היו בסיביבות ה-24%, אני מניחה שבאמת כולם כמוני... |
|
||||
|
||||
וכל השאר קשישים |
|
||||
|
||||
אבל בסופו של דבר הצבעתי ולו כדי להכניס את גילה הרץ למועצה (מה שאכן קרה). |
|
||||
|
||||
אני לא הצבעתי מחוסר עניין טוטאלי, (וגם כי ממש לא רציתי את חולדאווין עוד קדנציה. כל שאר המועמדים - ג'ון דו, noname ואנונימוס לא עשו לי את זה). עכשיו, יום למחרת, אני אחוזה בושה אזרחית עמוקה על חוסר העניין והמעורבות ועל אי מילוי חובתי האזרחית. מצד שני - אם כבר לצאת מוקדם מהעבודה אז בשביל משהו יותר שווה. |
|
||||
|
||||
לא, במקום יישובי לא התקיימו בחירות. אולי לכך הכוונה ב : "לא, כי איני גר בישוב בו יש לי זכות הצבעה", אבל אם כן זהו הוא ניסוח פתלתל למדי. |
|
||||
|
||||
האם אתה גר בהתישבות יחידים? |
|
||||
|
||||
אבל בשמונה וחצי בערב פתאום היה לי ממש לא נעים מחוסר מימוש הזכות הדמוקרטית שלי. או משהו כזה. בהתחשב בעובדה שאת רוב השבוע אני לא מבלה בבית, הצלחתי להתחמק בצורה אלגנטית ביותר מכל חוגי-הבית שהוזמנתי אליהם1 ולא להקשר רגשית לאף אחד מהמועמדים. שלוש דקות לפני החלטתי למי להצביע, וחזרתי לאדישות המתבקשת. 1טוב, רק של מועמד אחד. אבל כמה פעמים! |
|
||||
|
||||
למה לא הצבעתי? כי הגעתי מהעבודה הביתה ב- 19:00, והתינוק כבר ישן. המטפלת מיהרה לביתה שלה, והבעל היה בתורנות. כך יצא ששני בעלי זכות הבחירה בבית האב שלי לא הצביעו. אז, שוב, למקרה שאיזה מקבל החלטות קורא את זה: לו היה יום שבתון, לא הייתי מגיעה כ"כ מאוחר (כי לא הייתי עובדת) ובעלי לא היה בתורנות (כי גם הוא לא היה עובד). וככה היינו מצביעים. מצד שני, תכננו להצביע לחולדאי שממילא זכה, ולירוקים, שממילא נכנסו, אז לא נורא. צדיקים - מלאכתם נעשית בידי אחרים (-; |
|
||||
|
||||
קצת נמאס מכל המתחכמים שבחרו את אופציית השוורצנגר. זה לא הופך אתכם למגניבים יותר. תירגעו עם זה בבקשה. וזה אמור לגבי כל סקר שהוא. |
|
||||
|
||||
אפשר לעשות על זה סקר: האם אתה מעדיף שתבוטל האופציה ההומוריסטית בסקרי האייל? - כן - לא - אני חושב שהמערכת תפעל לפי תוצאות הסקר |
|
||||
|
||||
- יש בסקרים האלה אופציה הומוריסטית? - ממילא כל האופציות נראות לי הומוריסטיות. |
|
||||
|
||||
כאן היה חסר פירוט - האם רק מערכת הבחירות הזו לא היתה מעניינת? או שמא בחירות עירוניות בכלל לא מעניינות את המשיבים? (אל תשאלו אותי. אני כן התעניינתי). |
|
||||
|
||||
הפירוט צריך לבוא לדיון. גם "לא יכולתי להגיע" לא כולל פירוט. יש גבול לכמה זמן אנחנו צריכים להשקיע בניסוח כל סקר1... 1 דקה, שתיים לכל היותר. |
|
||||
|
||||
אני מניחה שמי שזה לא עניין אותו, גם לא ידון בזה. אתה משוחרר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |