ימים ספורים לאחר חלוקת פרס "קקטוס הזהב" של ענף הפרסום הופצו בין אנשים בעולם הפרסום הודעות דואר אלקטרוני בהן הוצגו כ-10 מודעות שזכו בפרסים ומולן מודעות דומות מחו"ל, כך דיווח לאחרונה עיתון גלובס. ההשוואות, שהתפרסמו באתר קולוריבוס, מציגות מספר מודעות שנוצרו על־ידי כמה ממשרדי הפרסום המובילים בישראל, ולצידן פרסומות שנוצרו ברחבי העולם ועשו שימוש במוטיבים ויזואליים דומים ואפילו זהים, כאשר במקרים רבים הפרסום אף היה למוצר דומה.
מנהלי קריאייטיב שהתראיינו לעיתון בנושא דחו את האפשרות שמדובר בהעתקה. "זה נגד המהות וההיגיון של איש קריאייטיב. אנשים מסוגנו רוצים להמציא דברים לא להעתיק אותם," אמר לכתב גלובס מולי הפטמן, סמנכ"ל הקריאיטיב של פובליסיס־אריאלי.
|
קישורים
קולוריבוס - השוואת הפרסומות
|