התאחדות הפוקר בעתירה לבג''ץ: אפשרו לנו לקיים אליפות 3079
לאחר שמשטרת ישראל אסרה, בניגוד לשנים קודמות, על קיום אליפות הפוקר השנתית, עתרה התאחדות הפוקר בישראל לבג''ץ בבקשה לאפשר לה לקיים את האליפות גם השנה.

פרקליטי העותרת טוענים כי משחק הפוקר דורש מיומנות וחשיבה אסטרטגית יותר מאשר מזל, ועל כן אינו מוגדר כ''משחק אסור'' על פי החוק. כדי שמשחק יוגדר כאסור עליו להיות תלוי במזל יותר מאשר ביכולות המשתתפים.

טרם הוגשה לבית המשפט תגובת המשטרה, ועדיין לא התקבלה החלטה בנושא.
קישורים
NRG
פוקר - ויקיפדיה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506141
מישהו מתנדב להמר על סיכויי התביעה?
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506187
איך אפשר להתערב על הסיכויים של אירוע יחיד?
הייתי מבין אם ההתערבות היתה על התוצאה.
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506188
לא קשה יהיה למצוא מי שיקח הימור אם אפשר להתערב על הסיכויים של אירוע יחיד...
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506192
אני מהמר שלא קראת את הכותרת.
מי מהמר מולי?
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506203
שלוש לאחת שלא הבנת את ארז. גם אני בהתחלה חשבתי שזה הוא שלא הבין אותך.
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506208
דווקא הבנתי, אבל חבל היה לי להפסיק.
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506232
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506551
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506585
אני אוהב את הפסיקות האלו של בג"ץ. הן אלו שהופכות אותו לכל כך פופולרי בצבור, בהדגישן את מהותו של הבג"ץ: בית דין גבוה ל*צדק*.
במחצית השניה של חודש מרס נדחתה התביעה המתייחסת לטורניר אשר אמור להתקיים באפריל או במאי, מכיוון שהתובעים לא פנו למשטרה *בכתב* (דבר שע"פ החלטת בית המשפט עצמו אינם חייבים לעשות).

אם וכאשר תוגש התביעה בשנית, אחרי פניה בכתב למשטרת ישראל שתאפשר את קיום הטורניר, היא תידחה בשנית בנימוקים של 1. היא הוגשה באיחור 2. בג"ץ כבר דחה בעבר (בג"ץ 2228/09) את התביעה.
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506638
מתוך פסק הדין: "העותרת האריכה עד מאוד בתיאור פרטי המשחק..." -
נו באמת... למי יש זמן פנוי וסבלנות להתחיל ללמוד את חוקיו של איזה משחק, "פוקר טקסס הולדם", ואחר כך עוד להתחיל להתפלסף אם זה משחק מזל. לכו לבלבל את המוח למישהו אחר. ובבקשה להשאיר 5000 ש"ח בקופה, כדי שתזהרו לא לחזור אלינו עם השטויות שלכם.
2 ל 1 בלי עופרת יצוקה 506641
המושבעים סרו לחדר המושבעים עם שתי חפיסות קלפים חדשות,
לאחר ארבע עשרה שעות משחק וסכומים מזעריים של מזומן החליטו ברוב קולות שפוקר הוא משחק מחשבה...
מחזה מעורפל המתקשר לי עם אחד הסיפורים הקצרים של -
מרק טווין? ד. ראניון? או. הנרי?
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 506754
דווקא יש כאן הגיון - בדיוק בגלל שבג"צ הוא בית דין גבוה *לצדק*, שבו הסעד שניתן הוא סעד מן הצד שיש לביהמ"ש שיקול דעת אם לתתו, דורשים ממי שעותר לא לרוץ ישר לבג"צ לפני שהוא ממצא את כל דרכי הפעולה האחרות.
שתיים לאחת שהתביעה תידחה! 514264
התערבת עם מישהו?

אם כן: זכית.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514265
אולי איזה משפטן יכול להסביר לי למה העתירה נדחתה? הבנתי שהבג"ץ מציע להתאחדות לקיים אם התחרות, ואם המשטרה תעצור אותם, אז שיגישו את התביעה. שיטת מצליח?
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514266
מה שקרה (להבנתי) הוא שהם הגישו עתירה בלי שיהיה לה יסוד. בג''ץ אמור להתערב במקרה שרשות מרשויות המדינה פועלת בשרירות נגד מישהו. כאן אף אחד לא פעל נגדם, וממילא אין עילה להתערבות בג''ץ. יתכן שלולא כל הענין הם היו יכולים לקיים את האליפות שלהם בלי שום צורך לבקש או לקבל אישור.

ולא צריך להיות ציניקן גדול כדי לנחש שהשופט לוי סבור שהם בעצם מחפשים פרסומת חינם.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514267
אלע"ד, אבל בכל זאת:
לפי האמור בקישור, בג"ץ אומר להתאחדות הפוקר "אני לא העורך דין שלכם, אל תשאלו אותי האם הטורניר שאתם מתכננים הוא חוקי או לא. אתם טוענים שהוא חוקי? אז לכו וקיימו אותו. העלו את טענותיכם אם וכאשר המשטרה תעצור אתכם."
טענה קצת מוזרה לטעמי הבלתי משפטי בעליל, כאשר העתירה הוגשה נגד החלטת המשטרה שלא לתת רשיון לטורניר, ורשיון, כידוע, נדרש גם (מה גם? רק!) לפעולות חוקיות.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514268
למה טענה מוזרה? אם אתה מחליט לעשות טורניר ריסק לחבר'ה אתה לא הולך לבקש רשיון. אם אתה באמת חושב שהעסק חוקי למה אתה פונה למשטרה לבקש רשיון?

אגב, ב-ynet אני רואה שהם דווקא מרוצים:
עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און, המייצגים את התאחדות הפוקר, הביעו סיפוק רב מפסק דינו של בג"ץ. לדברי השניים: "בג"ץ קבע באופן חד משמעי כי התאחדות הפוקר אינה צריכה לבקש או לקבל ממשטרת ישראל היתר או רישיון לעריכת טורניר הפוקר המתוכנן. כך פתוחה דרכה של התאחדות הפוקר לקיים את הטורניר בו ישוחק משחק ה'טקסס הולדם' מבלי להידרש לאישורה המוקדם של משטרת ישראל לכך".

לדברי השניים, הצורך בהגשת העתירה נבע מכך שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, דחתה המשטרה את פניית ההתאחדות לעריכת הטורניר והתנתה את הסכמתה בקיומם של תנאים מגבילים. "התאחדות הפוקר רואה בפסק הדין פתח להכרה במשחק ה'טקסס הולדם' נשוא העתירה כמשחק מוכר, אשר קיומו אינו מצריך אישור מקדים של המשטרה".
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514279
גם כאשר אני מכין אוכל לחבר'ה אני לא הולך לבקש רשיון, אבל אם אני רוצה לפתוח מסעדה אני צריך לקבל רשיון.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514324
ואם היית מקיים טורניר ריסק או שחמט או משחקי תפקידים בינלאומי היית הולך למשטרה לבקש רשיון?
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514327
אני חושב שכל התקהלות של x אנשים דורשת רשיון.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514329
התקהלות ברחוב כן. אבל בבית שלך או באולם שאתה שוכר? אני לא ביקשתי במשטרה רשיון לקיים את החתונה שלי, נניח. אם התאחדות הפוקר תקיים את האליפות שלה בכיכר העיר אני מניח שהיא תזדקק לרשיון.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514330
לאולם בו חגגתם היה רשיון כללי לאירועים.
בכל אופן אני לא בטוח שאני צודק.
העלמה עפרונית?
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514332
שום בעיה. אתה יכול לקיים את אליפות הפוקר באולם שיש לו רשיון כללי לארועים (שזה כל אולם ארועים בארץ חוץ אולי מאלה שבנויים על אדמות חקלאיות ומשרד הפנים מנסה להרוס אותם). אגב, את הרשיון הזה לא מקבלים מהמשטרה, זה רשיון עסק בסך הכל.
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514337
יש אליפות שש־בש בארץ? באילו רשיונות הם טרחו להצטייד?
שתיים לאחת שהמטרה תתיר את הארוע. 514340
אני חושב שיש, ומניח שהם לא טרחו. זה בדיוק מה שאמר בג''ץ לקלפנים לעשות.
תקדים? 506143
תקדים? 506146
האישורים שניתנו בשנים הקודמות מהווים תקדים יותר מוצלח, לא?
תקדים? 506148
אם לא נערך דיון והאישור ניתן בניגוד לחוק אני לא רואה איך זה תקדים.
שחקנים מיומנים 506162
כיוון ששחקנים מיומנים ובעלי ניסיון בפוקר מצליחים לנצח באליפויות שונות (בדומה למשחק הששבש), ברור שיש כאן מרכיב של מיומנות וחשיבה. גודלו של המרכיב הזה ביחס למזל ניתן למדידה. לא ידוע לי אם מומחה כלשהו למחקרים כאלה אכן ביצע בדיקה כזאת. אבל ייתכן שהמשטרה מתנגדת בגלל הימורים סביב האליפות, ולא בגלל משחקי הפוקר עצמם.
שחקנים מיומנים 506179
רגע של מתמטיקה:
איך מודדים את כמות המזל שנדרשת למשחק כלשהו?

(נניח במשחק איקס עיגול ששוברים שוויון בעזרת מטבע יש 100% מזל בשיטה שלך? ולשחמט(שבו לבן נקבע בהטלת מטבע)? ולרולטה?).
שחקנים מיומנים 506180
משווים את התוחלת של הזכיה האופטימלית מול תוחלת הזכיה האקראית. פעח"ב: תגובה 206105
הא? 506167
יש דבר כזה לפי החוק הישראלי, "משחק אסור"? כלומר ממש משחק שאסור לשחק אותו, לא ברשות הפרט ולא באופן ציבורי? ומשחקי קלפים נכללים בהגדרה הזו? או שהכוונה להימורים באופן כללי?
כן, כן ולא, וכן. 506181
הא? 506182
החוק מטיל סנקציות גם על משחק אסור ברשות הפרט, ראה הוזהרת!

הא? 506183
לפי הקישור האמור, "משחק אסור" – משחק שבו עשוי אדם לזכות בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה לפי תוצאות המשחק, והתוצאות תלויות בגורל יותר מאשר בהבנה או ביכולת;
מכאן שלא המשחק הוא מה שהופך אותו לאסור, אלא אפשרות הזכיה בכסף, בשווה כסף או בטובת הנאה.
כלומר, אם אני משחק עם חברי בפוקר, מטיל קוביות בשבע פי שלוש, או אפילו מסובב רולטה, עדיין המשחק עצמו אינו אסור. אנחנו יכולים להמר בשטרות של מונופול, אשר עם תום המשחק חוזרים כולם לקופסת המשחק (או בגפרורים, כפתורים, רופיות וכו') והמשחק כשר למהדרין.
הא? 506184
לעומת זאת נראה שהערב תהיה הפרת חוק המונית בשמינית גמר גביע המדינה...
הא? 506190
רופיות הן גם כסף (מעט מאוד אבל בכ"ז)...
רופי הודי [ויקיפדיה]
הא? 506193
האמת היא שחשבתי על ניירות (תגובה 504325), ששוות עוד פחות מרופיות.
אבל גם על 100 RMB (שזה יותר מרופיות) תגיד לך המוכרת ש this is no money, no money, give me mole
הא? 506204
ומאידך, שש-בש מול אשתי, המפסיד שוטף כלים - אסור!

1 שיחקנו כבר מספיק כדי לגבש אסטרטגיות דומות, והניצחון מתחיל להיות תלוי כמעט לגמרי בקוביות.
2 היפותטי בלבד! מה אני נראה לכם, משפחת פשע?
הא, 506225
(וראיתם שיש פטור למשחקים פרטיים של חברים, כן? לא, רק כדי שלא בטעות מישהו יחשוב שהחקיקה בארץ *לגמרי* ירדה מהפסים)
אה. 506230
טוב שכתבת, כי זה מה שהתחלתי לחשוב.
הא, 506238
האם אין משמעות הדבר שניתן להגדיר את אותה אליפות כמשחק בין חברים, ובא לפוקר גואל?
הא, 506239
לא. השאלה אם מדובר במשחק בין חברים היא שאלה עובדתית שמנותקת מהשאלה איך מגדירים אותו מארגני האליפות. סעיף 230 לחוק העונשין קובע שהוראות הסעיפים האוסרים על משחקים אסורים (כלומר, סעיפים 225-228) לא יחולו "על משחק, הגרלה או הימור שנתמלאו בהם שלוש אלה: (1) עריכתם מכוונת לחוג אנשים מסויים; (2) אינם חורגים מגדר שעשוע או בידור; (3) אינם נערכים במקום משחקים אסורים או במקום לעריכת הגרלות או הימורים."
פרדוקס, 506240
כן, אבל אותו משחק שש בש בין ירדן לבין זוגתי נערך באופן קבוע בפינת האוכל של דירתם, ומכאן אותה פינת אוכל נופלת תחת ההגדרה "חצרים שרגילים לערוך בהם משחקים אסורים, בין שהם פתוחים לציבור ובין שהם פתוחים לבני אדם מסויימים בלבד, ואין נפקא מינה אם הם מוחזקים גם למטרה אחרת", כלומר הם "מקום משחקים אסורים", ולא תעמוד לזוג ניר-בוכבינדר הגנת סעיף 230.

לחילופין, גם מאורתו של נתן "דטרויט", משחק הקוביה יכולה להעניק אותה הגנה למבקרים בה, מכיוון שהמשחקים הנערכים בה הם:
(1) עריכתם מכוונת לחוג אנשים מסויים; (לא החוג שאני משתייך אליו, אבל בהחלט חוג מסוים).
(2) אינם חורגים מגדר שעשוע או בידור; (עניין של טעם. כל אחד ומה שמשעשע אותו)
(3) אינם נערכים במקום משחקים אסורים או במקום לעריכת הגרלות או הימורים. (כלומר, כל עוד קיימת הגנת סעיף 30, אזי זהו אינו מקום "שרגילים לערוך בהם משחקים *אסורים*")
פרדוקס, 506241
נו, ולכן יש תקומה למקצוע עריכת הדין, שאחרת היה השופט מזין את הנתונים למחשב, מריץ סימולציה בתוכנת MATLAW וחורץ דין בזמן פולינומיאלי.
פרדוקס, 506242
אני לא יודעת מה לזוגתך ולירדן, אבל לא הבנתי מה הבעיה. ירדן וזוגתך, שמשחקים שם באופן קבוע, הם חוג אנשים "מסוים" (כלומר, אני, כעוברת אורח אקראית לא יכולה להצטרף סתם כי מתחשק לי, נכון?), הם בגדר שעשוע ונערכים בבית פרטי (שהוא לא מועדון למשחקים אסורים, לא מקום לעריכת הגרלות או הימורים).

לעומת זאת, המועדון של אנשי ראניון פתוח לכלל האנשים. אתה (וגם אני, וגם ירדן) יכולים להכנס לשחק שם. אולי אנחנו לא *רוצים*, אבל חוק המועדונים מחייב את דטרויט להכניס אותנו למקום ללא אפליה, נכון? הכוונה ב"חוג אנשים מסוים", היא לכך שלא מדובר באירוע שפתוח לציבור הרחב. במקרה הזה, אין רלוונטיות לשאלה אם הציבור הרחב לא מעוניין להגיע למקום עם טיפוסים מפוקפקים. לפינת האוכל של ירדן הציבור הרחב, למיטב ידיעתי, איננו מוזמן.
פרדוקס, 506252
אז זהו, שלא. גם אותה מאורה של נתן ''דטרויט'', משחק הקוביה אינה פתוחה בפני כל מאן דבעי.
אם לא אשכח הערב, כאשר הספר יהיה מונח מולי, אצטט את ראניון, אבל בהחלט נדרשת סיסמא המוכרת רק ליודעי ח''ן על מנת להכנס בשערי אותה מאורה.
פרדוקס, 506253
אם כדי להכנס למועדון אתה צריך סתם לשכנע את אחד מחבריו לגלות לך את הסיסמה, זה כנראה בסדר.

אם כדי להכנס למועדון אתה צריך לשלם למי מחבריו כדי שיגלה לך סיסמה זו או אחרת, זה כבר מתחיל להראות כמו חוג ללא סגירות מספקת.
פרדוקס, 506263
למה אתה מתכוון באומרך "משכנע"?
פרדוקס, 506264
אתה צריך מילון לשפתו של דמון ראניון?
פרד 506282
גאה לומר שלא, תמהתי אם צפריר יודע, מסתבר שכן.
פרדוקס, 506266
לשכנע בעזרת נימוקים הגיוניים, או (למרות שזה לא יפה לכתוב את זה באייל) לנסות לפנות אל השכל. אפשר גם לנסות לרמות.

אה, וכן, אני מניח שגם המשמעות הראניונית של ''משכנע'' תעזור.
פרדוקס, 506268
''משכנע'' בשפתו של ט. כרמי הוא אקדח.
פרדוקס, 506272
פרדוקס, 506302
ט. כרמי? אלמוני בתחת שלי תגובה 123565
פרדוקס, 506379
טוב, אז לא זכרתי באותו ערב, אבל אני כאן:

"ובכן, ג'ק "הקצב" מיושב לו במכונית מחוץ לפתח המוסך ברחוב ה-‏52 שעה שהחלוד ואנכי קרבים ובאים, והוא אומר "קנזאס סיטי" שעה שאנו חולפים לידו, ומשמיע את המלים חרש-חרש כיוון ש"קנזאס סיטי" היא סיסמת הלילה"

___
"לחץ דם", מתוך "ברנשים וחתיכות", תרגום א. כרמי, הוצאת מזרחי 1987
פרדוקס, 506380
אם ככה, ייתכן שהברנשים לא מבצעים עבירה של השתתפות במשחק אסור באותה סיטואציה. למה זה נשמע לך כל כך מופרך?
פרדוקס, 506381
למה זה נשמע לי מופרך? אולי בגלל מה שדיימון ראניון עצמו כותב כמה שורות מעל הקטע שציטטתי: "משחק הקוביה נערך בלילה זה מעל למוסך אחד ברחוב ה-‏52, אף שלפרקים נאספת החבורה דוקא מעל למזללה ידועה ברחוב ה-‏47, או בקיטון האחורי של חנות-טבק מסוימת בקצה רחוב ה-‏44. בעצם עלול משחק הקוביה של נתן דטרויט להערך בכל פינה וחור, כיוון שנתן דטרויט זה מחליף את המקום בכל לילה ולילה, מאחר שאין כל טעם לשרוץ במאורה אחת קבועה למשחק קוביות, עד שבאים הכפתורים ומתלבשים עליה ועל כל אשר בה."

אז נכון שמדובר בארה"ב שם החוק הישראלי לא חל, אבל צריך לזכור גם שאחד משיאיו המקצועיים של ראניון העיתונאי הוא סיקור משפט, לא פלילי כי אם משפט על העלמת הכנסות, או כפי שכתב זאת ראניון: "הדוד סאם אומר שאל קפונה חייב לו 215 אלף דולרים, מהכנסת שש שנים שהגיעה למליון ושלושים ושמונה אלף דולרים."
1 506383
קודם כל, לא רק שאני לא מכירה את הדין האמריקאי, אני עוד פחות מכירה את הדין האמריקאי בתקופה הרלוונטית. לדעתי אלכוהול היה אסור אז, לא? זה מסביר למה דטרויט הרגיש צורך לזוז ממקום למקום. בנוסף, גם אם נפנה לדין הישראלי, שים לב שראניון בעצמו כותב שאין טעם לשרוץ במאורה אחת קבועה למשחק קוביות. ולמה זה? כי אם שורצים במאורה קבועה אחת למשחק קוביות, הרי שמדובר במקום המשמש לעריכת הימורים. טה-דה!‏1

הנקודה שלי, אגב, הייתה אחרת - בהחלט ייתכן שגם עבריינים (או פושעים זוטרים) ינהלו משחקי הימורים שלא נופלים במסגרת האיסור, או כי הם הצליחו למצוא את הפרצה בחוק או כי באמת מדובר במשחק חברי בין פושטקים.

ודימון ראניון תותח על שחבל.

1אני לא מאמינה שאני מנסה לנתח משפטית סיפורים של דימון ראניון. כמה נמוך אפשר לרדת? אללי.
1 506385
עד שקראתי את הערתך (‏1), חשבתי שזה נושא אדיר לעבודה לתואר,
עוד חושב כך (:
1 506386
זה באמת נושא אדיר! אני אנסה לזכור אותו אם אני אעשה יום אחד סמינריון בנושא ספרות ומשפט, או עיתונות ומשפט‏2.

2רק שאת התואר הנוכחי כבר גמרתי, ולמרבה הצער, את שני הסמינריונים שכתבתי בנושאים שקשורים לעיתונאות ומשפט כתבתי על דברים יותר אקטואלים ופחות יצירתיים.
פרדוקס, 506411
זה הזמן לראות ולשמוע את מרלון ברנדו, הלא הוא סקיי מסטרסון, שר לגבירת המזל במשחק הקובייה שמכריע שאירגן נתן סינטרה http://www.youtube.com/watch?v=xVlQXvrWC_A
menage a trios! 506726
פרדוקס, 506254
זוגתך היא אשתו של ירדן? ואללהת דברים מעניינים מתרחשים מתחת לפני השטח.
פרדוקס, 506274
למה לעשות מכל פליטת קולמוס פרוידיאנית מטעמים? למה?
I did not have sesh-besh with that woman 506289
!
הא? 506292
נוסטלגיה: במהלך השירות הצבאי פיתחנו, א"א ואני, גרסא נטולת מזל למשחק השש-בש. כל שחקן יכול, בתורו, לבחור איזו תוצאה שהוא רוצה בקוביות; אבל אסור לחזור על אותה תוצאה פעמיים לפני שמיצית את כל 36 האפשרויות. התוצאה היא משחק אסטרטגי למהדרין, ו-א', שהיה שחמטאי חובב, היה טוב ממני בהרבה גם במשחק הזה.
הא? 506296
36 אפשרויות?
(אני מכיר 21)
הא? 506297
הנח שכל קוביה היא בצבע אחר. "שלוש כחול - ארבע אדום" היא תוצאה שונה מ-"ארבע כחול - שלוש אדום". (לכן "דאבלים" הם נדירים יותר - התוצאה 3:3 מופיעה רק פעם אחת מתוך ה-‏36, ואילו התוצאה 4:3 מופיעה פעמיים, כמו בדוגמא לעיל).
הא? 506298
כן, תארתי לעצמי שזאת התשובה.
הא? 506299
אני מגיש את מועמדותכם לפרס ''מלך הגיקים''. קוראים יקרים, נא הוסיפו כאן את הסיפור הגיקי שלכם.
הא? 506300
אני אמשיך לשמור בסוד את סיפורי הגיק שלי ובוא נתרכז במידע יותר חשוב: איזה טקס חניכה אני צריך לעבור כדי לזכות מטעמך בתואר "cool, נרפא סופית מהגיקיות"?
הא? 506404
היינו חמישה טוענים לכתר בתחרות שהיום בטח היו קוראים לה "תחרות גבר-גבר בחסות ...". אני אפילו לא בטוח אם כבר התגלחתי באותו זמן, ועם בנות דיברתי עד אז בקושי עשר מילים, אולי אחת עשרה. אצלנו בהכשרה, בימים ההם, היה מבחן בשלושה שלבים שאת הראשון שבהם אני עוד זוכר: לשתות בקבוק ג'וני ווקר שלם מהארגז שהחבר'ה סחבו מהמשטרה הבריטית. במטושטש, אני זוכר גם שאחרי שהייתי היחיד שהצליח לשתות הכל עד הטיפה האחרונה - התנדנדתי, הלכתי בזיגזגים ונפלתי אחת לכמה צעדים. בשלב השני היה צריך לעשות איזה משהו עם דוב רעב ובשלישי משהו עם זקנה בת 98 ממועצת הפועלות, אבל הזכרון שלי כבר לא מה שהיה פעם. עד היום לא ברור לי למה כולם התפוצצו מצחוק כשצלעתי ויצאתי אחרי שעתיים מהמערה של הדוב, כולי חבול וזב דם, ושאלתי איפה הזקנה שאני צריך ללחוץ לה את היד - שנגמור עם זה כבר, לעזאזל!
הא? 506303
"גיק" בניגוד ל...חסר מקוריות וידע?
הא? 506304
התקבלת.
הא? 506305
fool is cool
Cool and cold 506306
כשחורף גרעיני ישרור כאן ותישאר חללית מילוט אחת המיועדת לקומץ בעל ידע ויכולת ישום שיאפשרו להתחיל הכל מחדש בפלנטה אחרת, אין לי ספק שהאלמוני ההוא לא יכלל בל"ו ההם וישאר לקפוא כאן. נראה מי יצחק אז!
Cool and cold 506307
בסדר, נראה.
Cool and cold 506331
נראה? אתה כבר יכול לראות אותנו הגיקים מתאמנים בלהתחיל הכל מבראשית, לקראת הטיסה: http://vimeo.com/3365942 . נו, מתחיל להצטער?
Cool and cold 506332
כל כך הרבה עבודה בשביל להכניס את החברה שלך לטיפול נמרץ. זפטה טובה אחת משיגה אותה תוצאה בהרבה פחות מאמץ. אבל אף אחד לא אמר שגיקים לא יודעים לעשות דברים יפים.
Cool and cold 506314
תיזהרו בדרך\שם לא להפוך לסוד מודיעיני של המעצמה השכנה <תגובה 2328
הא? 506308
לא יודע אם זה מועמדות למלך הגיקים. אבל בהמשך לסיפור על הגירסה המתקדמת של השש בש, אני ניסיתי להנחיל ארץ-עיר אותיות סופיות. אחרי שהמשחק המקורי איבד כל עניין אחרי שכל השחקנים הגיעו לרמה שבה הם שולפים מהזיכרון תשובה לכל אות.

הגירסה שלי לא התקבלה כי כנראה ששאר השחקנים העדיפו את המצב הקודם, שבו אמנם המשחק מאבד מערכו אבל הוא פחות מענה את המוח. אני האשמתי אותם בחוסר ספורטיביות.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506309
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506316
איך משחקים?
בדיוק אותו הדבר. 506319
בדיוק אותו הדבר. 506323
ובאיזה שלב נכנסת השואה לעניין?
בדיוק אותו הדבר. 506324
אאאאאאאאאאאאאאא-לף.
...
...
סטופ!
ד'.

ארץ - דנמרק, עיר - דבלין, שואה - דכאו

דדדדדדדדדדדדדדדדדד-לת!
...
...
...
...
סטופ!
ת'.

ארץ - תורכיה, עיר - תל אביב, שואה - תאי גזים.

(והמהדרין משחקים - ארץ, עיר, שואה, מחלות מין)
בדיוק אותו הדבר. 506325
(והסוטים משחקים: ארץ, עיר, תנוחה...)
בדיוק אותו הדבר. 506326
מעבר לקוריוז, זה לא נשמע מאתגר במיוחד.
אבל הרעיון של קטגוריות שבהן רק צריך להעלות אסוציאציות מעניין. חבל שכבר אין לי עם מי לשחק ארץ-עיר יותר.
בדיוק אותו הדבר. 506327
זה לא אמור להיות "מאתגר במיוחד" (לפחות לא יותר מארץ-עיר הרגיל), רק לפתור את הבעיה שבה כל המשתתפים כבר מכירים 22 מונחים רלוונטים בכל קטיגוריה (פשוט מחליפים אותן) והתחרות הופכת להיות מי כותב מהר יותר.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506387
אני שיחקתי פעם (והוכיתי שוק על ירך) ארץ-עיר-חלקיק אלמנטרי-סטיה מינית.
מה שאני זוכר מאותו משחק: סטיה מינית בה'- הלקאה אירוטית.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506398
סטיה מינית בה'- התנוחה המסיונרית.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506424
סטיה מינית זה קל (למרות שהמשחק יכול בקלות להדרדר לויכוח. האם "הומוסקסואליות" היא תשובה לגיטימית?)

אבל מה זה חלקיק אלמנטרי בה' ?
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506430
היגס
האדרון 506432
השתנה הדדית 506435
האדרון 506440
כל העסק הזה של פיזיקה חלקיקית תמיד נראה לי קצת מפוקפק. יש לי הרגשה שכל פעם שאני משוחח עם פיזיקאי הוא ממציא שמות של חלקיקים תוך כדי השיחה. ההמצאה החביבה עלי ביותר היא ''קווארק קסום'' - אין לי מושג מה זה אומר, אבל זה נשמע כמו דמות מהארי פוטר.
לא חוכמה 506444
האדרון הוא לא חלקיק אלמנטרי, אלא סוג של חלקיק לא אלמנטרי (זה כמו שהגליל זה לא עיר בג'). אם אנחנו כוללים חלקיקים לא אלמנטרים, אז זה באמת לא חוכמה.
לא חוכמה 506450
האמן לי שזו עדיין חוכמה. חוכמה גדולה אפילו.
לא חוכמה 506472
חוכמה חוכמה, נראה אותך מוצא חלקיק לא אלמנטרי ב-צ', ו' או ט'. שלא לדבר על כ'.
לא חוכמה 506475
מה עם ע'?
לא חוכמה 506479
ענבר (אלקטרון, בעברית). או ביידיש- עלעקטרון.
למען האמת, מדגם מהיר גילה כי בערך חצי מהאותיות או שאין חלקיקים, או שאני לא זוכר.
גם כן חלקיק עאלק. 506526
ראית פעם אלקטרון? אין לך ברירה אלא להודות שלא. לכן: עאלק טרון.
גם כן חלקיק עאלק. 506529
אני ראיתי פעם ערימה של כאלה.
(מי שלא מבין שלא יתעסק עם שלוש פאזות).
לא חוכמה 506578
כחול אנטי-ירוק.
אלמנטרי.
לא חוכמה 506477
הגליל זה סוג של לא עיר?
כבר עבר זמן מאז שלמדתי לאנלוגיות של הפסיכומטרי, אולי אני לא מעודכן.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506480
אומרים לי ש"האדרון" הוא לא חלקיק אלמנטרי, אבל זה עשה לי אסוציאציה: לנאורים שעבורם "הומוסקסואליות" אינה סטייה, "הארון" הוא סטייה.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506433
כל מה שתחת "חי" יכול להיות מייד גם סטייה מינית, לא? טוב, אולי "וירוס" לא.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506456
כבשים זאת לא סטיה.

זאת נורמה.
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506457
האם וירוס עונה להגדרה:חי? {ל.ת.}
זה השלב לעבור לגירסת הארץ-עיר-שואה 506474
חוקרי ומבקרי ארץ-עיר מכל האסכולות מאוחדים בדיעה שלא.

חיות בו' באדיבות גוגל: וולאבי, וומבט, ויקוניה, ורדית.
הא? 506310
גיק אמיתי מוצא כל הזמן תשובות נדירות וחדשות כך שרק הוא מקבל נקודה עבור הערך לפחות לפי שיטת הניקוד שאנחנו הפעלנו.
אההא! 506311
תמי ואני המצאנו גירסא נחמדה לפוקר, מתחילים כרגיל, חמישה קלפים, מחליפים עד שלושה, עכשיו מותר להמשיך להחליף שוב ושוב,
הקלפים המיותרים חוזרים לקופה ומשמשים לחלוקה מחדש, יתרון גדול לאסטרטגים ובעלי זיכרון.
הא? 506301
Simple - define each player as a company, and play in the stock exchange. This play is apparently allowed.
פסגה בולטת במפת ההישגים 506328
אה כן? משטרת ישראל? ובניגוד לשנים קודמות? טוב זה בטח היה ריקושט של מבצע ענק לסגירת מאורות הימורים. (במסגרת הלוחמה במקורות הכסף הרציני של העולם התחתון, שווארמה)
מעניין 510809
אני בטוח שכל אחד מאתנו, אם רק ינערו אותו טיפה, יודה שזה אבסורד גמור שלא תתקיים בישראל אליפות פוקר בגלל החוק נגד הימורים.

אבל את האמת הפשוטה הזאת מסבכות תאוריות סוציאליסטיות מורכבות עד שרבים יצדיקו את המצב, חלקם סתם בשם "שלטון החוק" וחלקם מסיבות ענייניות.

מה זה אומר על אותן תאוריות סוציאליסטיות?
מעניין 510825
הבעיה שלך היא באופן כללי עם איסור ההימורים או באופן פרטי עם העובדה שאליפות הפוקר הזו נחשבת "הימורים"?
מעניין 510836
האיסור על הימורים לגמרי לא מקובל עלי, אבל לא זה העניין. העניין הוא שלא משנה איך הגענו לזה, אם בסוף אסור לקיים אליפות פוקר במדינת ישראל, שאמורה להיות פחות או יותר חופשית (חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, אתה יודע), אז משהו בדרך השתבש.
מעניין 510858
זה כן העניין.

נניח לדוגמה שלרוב אזרחי המדינה מאוד מפריע רעש בין 2 ל־4 אחה"צ. הרעש הזה מפריע את מנוחתם ופוגע ביכולתם לעבוד עבודה פרודוקטיבית.

אם יש בעיה רצינית של רעש בין 2 ל־4 וזה מאוד מפריע להרבה מהתושבים, לא מן הנמנע שיחוקק חוק שיאסור על פעילות כזו.

תושבים במדינות אחרות אולי יחשבו שהחוק מיותר, אולם להם יש כנראה מחזורי שינה שונים ולכן שם הבעיה אינה קיימת. תושבים במדינות אחרות יכולים לחשוב שהחוק מיותר לחלוטין. אולם עדיין החוק הזה עונה על צרכי ציבור האזרחים, והאזרחים הם הרי מקור הסמכות.

אם יש לך התנגדות עקרונית להימורים, העמדה שלך ברורה לי. אבל נראה לי שאתה טוען שהתוצאה הזו מופרכת גם בלי קשר להתנגדות העקרונית הזו שלך.
גודווין 2.1 510866
ואם לרוב אזרחי המדינה מאוד מפריע רעש ששחורים יושבים במושבים הקדמיים באוטובוס, לא מן הנמנע שיחוקק חוק שיאסור על שחורים לשבת בקדמת האוטובוס?
גודווין 2.1 510881
יש הבדל בין מה שמפריע בפועל ובין מה שסתם נעשה לשם השפלה. אבל יש משהו מהותי יותר. לא נראה לי שהחוקים הללו היו עוברים אם השחורים בארה"ב היו אזרחים. כלומר: הם קיבלו אזרחות, אולם בפועל נמנעה מהם זכות ההצבעה וההתארגנות. זה הדבר החמור באמת.

לא מפתיע שהחקיקה לא הושפעה מהאינטרסים שלהם.

רקע נוסף:
גודווין 1.0 510883
טוב, מהיהודים בגרמניה לא נמנעה זכות הצבעה, והנאצים בכל זאת נבחרו. האזרחים היפאנים בארצות הברית בכל זאת הושמו במחנות ריכוז.

חקיקה לא תמיד מושפעת מהאינטרסים (והזכויות) של המיעוט, מעצם טיבעה היא בדרך כלל קשובה יותר לאינטרסים של הרוב. האם דיקטטורה של הרוב היא "לא מן הנמנע"? אני חושב שכן ראוי למנוע אותה.
גודווין 1.0 510884
הנאצים אמנם לא קיבלו רוב, אך היו המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט. הם עלו לשלטון לאחר שלא היתה אפשרות להרכיב ממשלה בלעדיהם.

אחד הלקחים מעלייתם של הנאצים (ובעצם: של שורה שלמה של רודנים שעלו לשלטון במדינות דמוקרטיות בשנות השלושים של המאה הקודמת) הוא שעל דמוקרטיה צריכים להגן מכיוון שפופוליסט אנטי־דמוקרטי עשוי בתנאים המתאימים לשכות בבחירות. ובגלל זה מפלגות שמצען נמצא לחלוטין מחוץ לתחום הדמוקרטי לא מורשות להשתתף. זה כמובן יוצר מדי פעם טענות לגבי דיקטטורה של הרוב. ר', לדוגמה דיון בעקבות ההצגה הקבועה של (אי) פסילת המפלגות הערביות בבחירות: דיון 3061.

האזרחים היפניים בארה"ב: זה היה בזמן מלחמה. למלחמות ומצבי חירום יש לעיתים השפעה מגמישה על החוקים. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה וזו לא תהיה הפעם האחרונה. ההשפעה המגמישה הזו קיימת בכל שיטת ממשל שאני מכיר.

ובאופן כללי לדיקטטורה של הרוב יש סיכוי הרבה יותר טוב להתרחש אם הרוב מרגיש מאויים ע"י המיעוט שעליו מנסים להגן. אין בעיה לתת זכויות מעמדת כוח. יש בעיה רצינית לתת נקודות זכות למי שנראה שיתמודד נגדך.
גודווין 1.0 510896
הטעות לדעתי נובעת מהבנה שיטחית של הדמוקרטיה כמתרכזת בבחירות; לכן אפשר כביכול לחסום מפלגה לא דמוקרטית מלגשת לבחירות.
ראשית, על פי ההגדרות שלך היה צריך לחסום את המפלגות החרדיות, ישראל ביתנו, הבית הלאומי..
משטר דמוקרטי הרבה יותר מורכב מרק תוצאות התמודדות בבחירות; משטר דמוקרטי קשור להתנהלות המוסדות של המדינה, לפערים בין האזרחים, לבטחון הפיסי והכלכלי שלהם, למבנה הפנימי של המפלגות ועוד.
אני מסכים איתך שהיה מועיל מאד לקבע את כללי ההתנהלות הפנימיים של המפלגות בחוק יסוד. במידה כלשהי זה היה משנה את התנהלותן של כל המיפלגות, אך לא היה מאפשר קיום מפלגות כמו ש"ס, יהדות התורה וכד'. גם ליברמן היה נאלץ לשחק קצת אחרת במפלגתו. וכמובן, להקים בית דין לעניין הזה ששופטיו יתמנו על ידי הועדה לבחירת שופטים.
גודווין 1.0 510930
חסימת המפלגה מלגשת לבחירות אינה כמובן תנאי יחיד. חלק חשוב אחר הוא החינוך. אולם האיסור הזה מהווה מכשול יעיל נגד תנועות פופוליסטיות חסרות בסיס אמיתי (כאלו שלא יהיו כאן עוד 4 שנים).
מעניין 510876
נכון, התוצאה הזאת מופרכת בלי שום קשר לעקרונות שלי או של כל אחד אחר. זה בדיוק מה שאני טוען. אני לא מאמין שיש אפילו אדם אחד במדינה שחושב בכנות שצריך לאסור פוקר, ואם הוא בכל זאת אסור, אז משהו חייב להיות דפוק. זה הכל.
מעניין 510882
בתור מי שמציע הצעות לא מקובלות במיוחד, אני לא מציע לך להשתמש בקריטריון ''לא יעלה על הדעת''.
מעניין 511531
אני מסכים שלא כדאי לי להשתמש בקריטריון הזה, ואכן לא השתמשתי בו. לא אמרתי שלא יעלה על הדעת לאסור את משחק הפוקר, אמרתי שלא עולה על דעתי שמישהו בקהל בכנות חושב שצריך לאסור אותו. אם אתבדה ויתברר שיש מישהו כזה, אני מוכן (באופן עקרוני) לנמק את עמדתי.
מעניין 511855
למה לא? בטוחני שבני אותן המשפחות הנהרסות כתוצאה מהימורים היו שמחים אם האיסור על הימורים היה נאכף.
מעניין 510830
איזה תיאוריות סוציאליסטיות למשל? של מי?
מעניין 510837
הרעיון הסוציאליסטי הכללי, שהמדינה צריכה לתקן את החברה וכך הלאה.
באמת מעניין 510847
ואני תמיד חשבתי שסוציאליזם מדבר על היחסים בין הפרט לחברה, כשהמדינה היא באת כוחה הפורמלית של החברה.
באמת מעניין 510860
אי אפשר להתעלם מכך שמוטיב חוזר במחשבה הסוציאליסטית הוא שיש התנהגויות בלתי רצויות של הציבור שהמדינה צריכה לתקן. דוגמאות: עישון ונטילת סמים, שימוש רב בחומרים לא מתכלים, הימורים, זנות, העדפת תוכניות טלוויזיה רדודות על תכנים איכותיים, תזונה לא בריאה וכו' וכו' וכו'.
באמת מעניין 510932
מעניין. ואני לתומי סברתי שהמחשבה שיש התנהגויות בלתי רצויות של הציבור שהמדינה צריכה לתקן, כדוגמת: עישון ונטילת סמים, הימורים, זנות, הומוסקסואליות וכו' היא דווקא נחלתן של תנועות שמרניות, ואילו תנועות השמאל הן אלו התומכות בלגליזציה כזאת או אחרת של אותן התנהגויות, אבל מה אני מבין.
באמת מעניין 510941
אכן לתומך. ההצגה שבה מציג התש"חיסט את מה שרוצה לעשות הסוציאליזם לעומת התפיסה שלו של המדינה/חברה הרצויה, היא כינוס כל מה שלא טוב לאיזור השמאלי והדבקת השם- סוציאליזם.
למעשה מה שהוא עושה הוא לזקק את האידאלים והפראזות מהמציאות ולכנס אותם תחת הכינוי-חרות. היות שבאף מקום שהוא גדול יותר מישוב קטן עדיין לא נבנו חיים על פי המודל הזה, פוטרים את ידידנו מלבסס את טיעוניו על עובדות. גישות סוציאליסטיות מתנהלות במידה מסויימת בסקנדינביה שהיא קפיטליסטית. אולי כדאי להזכיר ריאון שעשה עיתונאי בריטי (הזכרתי אותו פעם) עם אנגלס הזקן ושאל אותו מהי המטרה הסופית של הסוציאליסטים; למרבית הפתעתו ענה לו אנגלס שאין לסוציאליסטים מטרה סופית. הסוציאליזם הוא התנהלות-פרקסיס. בגלל זה ההתנהלות הסקנדינבית היא גם כן גוון של סוציאליזם (על פי התש"חיסט גם ארה"ב של בוש ובריטניה של תאצ'ר היו סוציאליסטיות.
באמת מעניין 510942
מכיוון שכל המדינות גובות מיסים ומוציאות את הכסף לצרכי הציבור, הריהם יוצאות בגדר :מכל אחד לפי יכולתו ולכל אחד לפי צרכיו, וכך כולנו מרקסיסטים.
באמת מעניין 511533
באופן לא כל כך מפתיע, רק כשאתה מציג פרודיה יוצאים ממקלדתך תיאורים נאמנים למציאות.
באמת מעניין 511732
QED
באמת מעניין 511738
תודה (:
באמת מעניין 511532
המפה הפוליטית בימינו אינה נחלקת בין אלה שתומכים בהתערבות המדינה ובין אלה שמתנגדים לה; היא נחלקת רק סביב השאלה אילו התנהגויות ייחשבו לשליליות ויחייבו את אותה התערבות. הימין מציע לאסור דברים כמו הומוסקסואליות, הפלות וחילוניות יתר, השמאל מציע לאסור דברים כמו צריכה מרובה, אמנות חופשית וכפייה דתית. על רוב הדברים הבסיסיים דווקא יש הסכמה: המדינה צריכה לחנך, לרפא, לחייב את העשירים לחלוק את עושרם עם העניים וכו'.

לסוציאליזם אין אמנם מונופול על הרעיון שהמדינה צריכה להתערב, אבל הוא האחראי העיקרי לפופולריות הרבה שלו בימינו; הסוציאליזם על גרורותיו הוא הזרם הרעיוני הדומיננטי במחשבה המערבית מאז העשורים הראשונים של המאה הקודמת, ורוב המדינות בימינו מעוצבות בצלמו. לא מפתיע אפוא שגם הימין פועל בד"כ במסגרת הרעיונית הסוציאליסטית, ואמנם איננו רואים אותו כופר בעיקרון היסודי של זכות המדינה לשלוח את ידה הארוכה לתוך כיסו של האזרח ולחלק את העושר מחדש.
באמת מעניין 511536
החלוקה שלך בין שמאל וימין מאד מעניינת אבל סכמטית מדי ולכן אינה משקפת את האמת. ממה שיש במישפט שלך אפשר רק להסיק את מה שאין: בניגוד לשמאל והימין - הכיוון החופשי מתיר הכל: הומוסקסואליות, הפלות, חילוניות יתר, צריכה מרובה (השמאל נגד? מעניין), אמנות חופשית, כפיה דתית. המדינה לא צריכה לחנך, לרפא, לא צלחייב את העשירים לחלוק את עושרם עם העניים וכו'.
באמת מעניין 511544
מעניין שהשקר המתועב בדבר "המדינה השולחת את ידה הארוכה לכיסו של האזרח ומחלקת את העושר מחדש" ממשיך לחגוג. כאשר האזרח הוא, למשל, מוישה, שאביו הוריש לו במותו חמש מאות אלף דולאר ובתוך 10 שנים יש לו בכיס מאה מליון דולאר - "המדינה" לא "מחלקת את העושר מחדש" אלא מפצה את עובדיו של מוישה המנוצלים עד עפר בחוסר הגינות ובחוסר בושה, במשכורות מבישות ובפגיעה בזכויותיהם הסוציאליות, ומחזירה להם קצת ממה שמוישה גזל מהם. ההבדל הקטן בשביל מוישה הבכיין, הבדל בין חיים למוות בשביל העובדים.
באמת מעניין 511557
נכון, התיאור הניטרלי 'המדינה מחלקת את העושר מחדש' הוא שקר, בעוד הפרשנות הערכית שלו 'המדינה מפצה את העובדים המנוצלים' היא אמת. חתיכת פעלול אינטלקטואלי!
באמת מעניין 511556
תואיל להסביר איפה בדיוק היא לא משקפת את האמת?
באמת מעניין 511573
"הימין מציע לאסור דברים כמו הומוסקסואליות, הפלות וחילוניות יתר, השמאל מציע לאסור דברים כמו צריכה מרובה, אמנות חופשית וכפייה דתית." טומי לפיד היה איש ימין מובהק למרות שכינה עצמו למרכז. איך תמקם אותו על סמך ההגדרות שלך? נכון שהוא לא נאבק למען ההומוסקסואלים (מתאים לימין) אבל הוא היה נגד חילוניות יתר והפלות? יש המון דוגמאות מסוג זה שמציגות את הקביעות שלך כמשפט שיטחי וחסר משמעות.
באמת מעניין 511582
ברור שיש יוצאי דופן ויותר מזה מקרים של אנשים שנוקטים גישות שונות בסוגיות שונות. אבל נראה לי שאם רוצים לאפיין בצורה הכללית ביותר את ההבדלים שבין הימין והשמאל הפוליטיים בימינו (ולא רק בישראל, אלא בעולם כולו), הדוגמאות שנתתי הן אופייניות. מטבע הדברים ניסיון להוכיח את איכות ההכללה יהיה מייגע (ניאלץ לבחון שורה ארוכה של מקרים פרטיים).
באמת מעניין 511725
כמו שיהיה מיגע להוכיח שהרומנים הם גנבים.
באמת מעניין 511730
חוסר הגינות. האם אתה לעולם לא משתמש בהכללות שמייגע להוכיח?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים