1425 |
|||||
|
המאמר המלא |
פרסומים אחרונים במדור "דת והעידן החדש"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
ביום שבת זה ה-19.4 בשעה 6 בערב יוקרן בערוץ 33 של רשות השידור במסגרת תוכנית האירוח המצויינת "שיחה לילית " בהנחיית החבר כנסת לשעבר אלי גולדשמיט , דיון על נושא "כתות מוזרות " שיעסוק בין השאר גם בנושא ארון הברית . |
|
||||
|
||||
ומה מקורה של התיזה שהארון נמצא כיום באתיופיה? |
|
||||
|
||||
על פי המסורת אתיופיה היא המדינות המשמעותיות בחיי העם היהודי מאז הגלות ומשום מה מנסים להסתיר ולהתכחש לקשר שלה ליהודים, אחד הדוגמאות היא לכך שבנם של המלך שלמה ומלכת שבא :המלך מלינק חזר לארץ אימו אתיופיה עם משלחת מכובדת של צאצאים של המלך שלמה וכן אליו הצטרף דודו אח אביו ובן דוד מלך ישראל ולכן אנו יודעים שהגלות העיקרית והמסה המספרית של יהודים שניתפזרו לתפוצות הם מזרע יהודי אתיופיה שהם בני דוד ושלמה, כמו כן שם ישנם חכמים שטוענים ואף מוכיחם את התיזה שארון הקודש נמצא באתיופיה. ולכן אם אנו רוצים להיות כותבים וחוקרים נא לדייק ולהביא את כל האמת. |
|
||||
|
||||
נראה שקיום יחסי מין במקומות שנחשבים ל''קדושים '' ואפילו קדושים במיוחד הוא דבר שמגרה במיוחד ,לפחות סוג מסויים של אנשים (ונשים) .בעבר הרחוק המקדשים הפגאנים שימשו גם כמקום שבו קיימו כוהנות מיוחדות יחסי מין עם המתפללים והמאמינים למיניהם כחובה דתית ועבודת קודש בפני עצמה . בימינו אלה הכנסיות ובתי הכנסת והמסגדים למיניהם נחשבים חמקומות הרחוקים ביותר מסוג זה של פעילות אנושית ,ומי שיתפס בהם בכך עלול לשלם ביוקר . אבל עדיין ...אני מכיר אנשים שאחת הפעילויות החביבות עליהם היא לקיים יחסי מין בבנינים של בתי כנסת בהיחבא . טיטוס על פי המסורת היה אדם שהתעקש לקיים יחסי מין דווקא בקודש הקודשים של בית המקדש . לא שזה מהנה כל כך אבל כנראה עצם שבירת הטאבו היא מגרה במיוחד. וכמובן יש להזכיר את הסיפור של האישה שהצטלמה בעירום מעל לקבר של קדוש כלשהוא והצילום פורסם ברשת וגרם לסערה רבתי. ואני מנחש שבכך רק תרמו להנאה של מבצעת המעשה. |
|
||||
|
||||
אלי, הרחבה מסוימת על היחס בין קודש למין תוכל לקרוא - אזהרה: פרסומת עצמית - בדיון 1423. |
|
||||
|
||||
אין לי כלום נגד פירסומת עצמית . |
|
||||
|
||||
הרב בא גד התוודה פעם בתוכנית טלויזיה בערוץ 10 שהקדוש ברוך הוא סקסי בעיניו אז אולי איתו... |
|
||||
|
||||
מאין אתה יודע שקיום יחסי מין בקודש הקודשים זה לא מהנה? |
|
||||
|
||||
המאמר לא ייחדש דבר! מדובר במיתוס שטופח ונופח לאורך השנים. הארון המקורי, אם בכלל היה? סביר שנשדד/נשרף/נבזז איפוא שהוא מסביב לחורבן המקדש הראשון. אין סיכוי שפריט מעשה ידי אדם שטולטל ושונע ממקום למקום ישמר לאורך אלפי שנים. מן הסתם, חלק מאלה ששוקדים על טיפוח המיתוס, "החכמים והנועזים" יותר, עוסקים כבר ביצור "הזיוף האוטנטי" האולטימטיבי, שודאי "יתגלה" בטווח זמן כזה או אחר, יעורר הרבה הדים וויכוחים, ויחזיר את ההשקעה עשרת מונים. אבל זו המציאות והחולשה האנושית, ויש חכמים שיודעים בהחלט לנצל אותה... |
|
||||
|
||||
שוב ''שצדקתי'' קודם והמאמר לא הוסיף ולא החסיר לי דבר. |
|
||||
|
||||
מצא חן בעיניי הרעיון לכתוב לפני שאני קורא איזשהו מאמר מה ציפיותיי ממנו, ולאחר הקריאה לבדוק. |
|
||||
|
||||
ברור שאין לך מושג מה פירוש המושג ''מיתוס''. |
|
||||
|
||||
מה פירוש המושג "מיתוס"? |
|
||||
|
||||
אולי תגלה לכולנו מהוא מיתוס? ולמה ארון ברית האלהים הוא מציאות בעיניך? |
|
||||
|
||||
הכרובים לא היו "הכלאה" של חיות שונות, שהיא התמזגות מינית בין יצורים שונים, אלא תרכובת צורנית - בדרך כלל גוף של אריה או פר, כנפיים של נשר, זנב של נחש וראש אדם. צוהי צורתם של "שדים" שונים, כפי שמתארת אותם האנציקלופדיה למיתולוגיה של לארוס, שתפקידם היה לשמור על דברים שונים - מאלים ועד שערי ערים. לצורות החייתיות השונות שהרכיבו את גופם של יצורים אלה היו משמעויות רעיוניות שונות - לדעת גרייבס הן הביעו עונות של השנה: הפר הוא החורף, הנשר - אביב, הנחש קיץ או סתיו, וכדומה. אבל אולי הביעו החיות השונות את כוחות הטבע השונים: נשר - אוויר, פר או אריה - אדמה, נחש - שאול, והאדם הוא כמובן המושל על כולם. אין ספק שהכרובים, המוזכרים יחד עם גן-העדן ששכן לפי רוב הטיעונים במסופוטמיה (בל נשכח שנהרות פרת וחידקל זרמו בו) הם קרוביהם של אותם שדים-שומרים בבליים. |
|
||||
|
||||
כן. |
|
||||
|
||||
ממש רחמים על הבורות בנושא של העם היהודי לדורותין עם עים מורשת שכולם בעצם העתיקן מימנה אנשים שלא מצליחים להבין מהו יהודי ומיתעסקים עדיין בחוכמות האוויל של הגויים. כל הפילוסופים נעלמו מן העולם ויעלמו מן העולם חוכמת האמת נישארת וכל מי שהולך בדרכייהם שלום לישראל ככתוב, כמוהם ייהיו עושהם כל אשר בוטח בהם |
|
||||
|
||||
לפני שאתה מעיד על עיסתך ברבים, טוב תעשה אם תוודע כי הצימוקים - צימוקים הם, ולא נמלים. והנמשל? לפני שאתה מטיף להכרת ואהבת מחשבת ישראל והתרבות היהודית, מן הראוי כי תלמד לכתוב עברית בלי שגיאות. |
|
||||
|
||||
טוב יהיה אם מי שמורה לאחרים לכתוב עברית בלי שגיאות, יוודא שהוא לא טועה במלה ''תוודא''. |
|
||||
|
||||
אתה פשוט לא עמוק מספיק בקבלה בשביל להבין את הסיבה להחלפת הא' בע'. חזור אלי לאחר יומיים תענית. וברך הגומל, למען השם. אולי אז אוכל להסביר לך. |
|
||||
|
||||
כנראה שאתה לא עמוק מספיק בקבלת אחריות. גם זה סוג של קבלה. |
|
||||
|
||||
אה, רגע, אתה אלמוני. מה שאומר שגם אם תתגלה כמדבר שטויות, לא תהיה לכך כל השלכה רעה עליך אישית. צביעות כבר אמרנו? |
|
||||
|
||||
היה לי רק דבר אחד לתרום לדיון המרתק שלך עם מר יוסי: "תוודא" כותבים כך, באלף, ולא בעין. לא נראה לי שבנושא הזה יש סיכוי גדול לגלות שאני מדבר שטויות, אבל אתה צודק - ליתר בטחון, ורק למקרה שפתאום ישנו את האיות של "תוודא", אני מעדיף להשאר אלמוני. |
|
||||
|
||||
מהמאה התשיעית לפני הספירה הוא אחד החשודים ב"העלמת " הארון ביחד עם אוצרות אחרים של בית המקדש שאותם מסר לידי חזאל מלך ארם מנצחו בשדה הקרב. יהואש זה הוא טיפוס שנוי במחלוקת עד עצם הזה גם מסיבות אחרות . לאחרונה התגלתה כתובת שמיוחסת לתקופתו ושבה מדובר על "בדק בית " שנעשה בבית המקדש בהוראתו, כפי שמסופר גם בתנ"ך. אך הכתובת הזאת נמצאת כעת במרכז ויכוח ערני לגבי עצם אמיתותה ורוב החוקרים חושבים שהיא בכלל מזוייפת, זיוף אחד מני רבים לאורך הדורות כדי להוכיח את אמיתות התנ"ך. לעת עתה לא היגיעו החוקרים בהכרעה בעניין גם בגלל התפתחויות האדירות שחלו בשדה זיוף העתיקות , התפתחויות שהופכות הכרעה בעניינים מאין אלה לקשה מאוד. יהואש זה הוא שנוי במחלוקת גם מסיבה שלישית : אפשר להטיל ספק בעצם היותו צאצא לבית דוד . יש מקום להנחה שעצם עליתו לשלטון ,לאחר רצח השליטה ביהודה הגבירה עתליה , הייתה תוצר של קונספירציה מסובכת של חוגי הכהונה, ואין זה ברור כלל אם יהואש הילד שהעלו אז על כס המלוכה אכן היה נכד של המלכה או ילד "שהינפיקו " לצרכיהם. נראה שהכוהן הגדול יהוידע שהעלה את יהואש על כס השילטון השתמש בו כבובה לצרכיו ,. כמו כן נראה שבנו של יהוידע ,זכריה ניסה להמשיך להיות השליט שמאחורי הקלעים לאחר מות אביו תוך הפעלת לחץ סחיטה על המלך אך זה הביא לסקילתו ולמותו בחצר בית המיקדש ובכך שיחרר את עצמו מלחץ הסחטנות . אם הנחה זאת נכונה כי אז יש מקום לחשוב שבית דוד הושמד במאה התשיעית לפני הספירה ,וכל המלכים מאז יהואש ואילך היו מתחזים. עוד על כך ראו : הגבירה עתליה |
|
||||
|
||||
כתובת יהואש אכן כנראה מזוייפת, יחד עם ארון הקבורה של אחיו של ישוע. הארץ: |
|
||||
|
||||
כל הפרשה הזאת מצערת מאוד . אינני מכיר את עודד גולן האיש שיש שחושבים שהוא קשור בצורה זאת או אחרת לזיופים אבל אני מכיר את אחיו המוציא לאור ירון גולן, שהוא אדם שאני מחבב מאוד. . כפי שציינתי בהזדמנות אחרת נראה שהרעיון לזיוף הכתובת של יהואש צץ לאחר קריאה בספר החדש של נדב נאמן '' העבר המכונן את ההווה'' ששם הוא מעלה את ההשערה שהייתה בדיוק כתובת כזאת. נאמן אמר לאחר מכן שזאת הסיבה שהוא מתקשה להאמין באמיתות של הכתובת צירוף המקרים היה קרוב מדי. על הכתובת של ארון יעקב אחי ישו יש כבר ספר רציני ומכובד שמקבל את אמיתותה שאפשר להשיג בסטימצקי. נראה שהם יצטרחו להחזיר אותו למוציאים לאור. |
|
||||
|
||||
הוא יכול לככב על המדף לצד יצירותיהם של אריך פון דניקן ובארי חמיש. בכל המקרים יש את המטומטמים שמקבלים את תיאוריותיהם. |
|
||||
|
||||
יהואש מלך יהודה הוא אחד הדמויות המרכזיות בספרו של ראובן קריץ "עוזאי " שיצא לאור במהדורה חדשה ומתוקנת לפני כשנה , חמישים שנה לאחר שהסופר חשב על ספר זה לראשונה. עוד על הספר "עוזאי " והזיוף של כתובת יהואש ראו : בימי יהואש ועוזיהו |
|
||||
|
||||
אם כי משהו אחד מטריד אותי: פסלי הכרובים. אין איזה דיבר שאומר "לא תעשה לך פסל..."? או שצלמים של מלאכים זה בסדר? |
|
||||
|
||||
בהנחה שמספר הארונות גדול מאפס וקטן משלושה האם אתה יכול לאמוד את מספר השנים שכל ארון התקיים? (מהרגע הראשון בו דווח על קיומו עד לרגע האחרון) |
|
||||
|
||||
הלא תדעו כבוד בני ישראל שדוגמת הארון ועיקרו נמצא באנושות ושמו נ נח נחמ נחמן מאומן הוא יחיד ושורש כל הבריאה וכשיבא משיח בן דוד כולם יאמרו: היה, בימים הקדמונים שקדמו לששת אלפים ימי החושך, נחמן כזה, כן, אנחנו מתחילים לזכור... |
|
||||
|
||||
משום מה, המאמר שולח אותי למאמר קודם של פאגליה על שורשי המיניות. בכל מקרה מאמר מרתק, אפילו בחירת הנושא הפתיעה אותי לטובה (משהו שמריח מיהדות ולא איזה טרנד אינטלקטואלי עכשווי שעוסק בזהות-מיניות-אחרות, אלא אם צמח לו טרנד כזה בזמן שהייתי לא מקוונת). |
|
||||
|
||||
עם כל האפשרויות המלומדות (חמש במאמר) שהחוקרים חשבו עליהן, הם לא יכלו לעלות גם את האפשרות שהארון מעולם לא היה קיים (או שהיה יותר מאחד)? האם האפשרות הזאת היא כה בלתי סבירה, רק מן הסיבה שמישהו כתב, בעבר הרחוק, על קיומו של ארון שכזה? במילים אחרות: האם עלי להתחיל לחפש גם את אקסקליבר? הייתי מתחיל לחפש גם את הגביע הקדוש, אבל הריסון וקונרי הקדימו אותי גם בזה. |
|
||||
|
||||
במאמר דובר על כך שהיו שני ארונות ולא אחד. ולגבי האפשרות שלא היה שום ארון היא אכן קיימת , אבל אם ניקח אותה כנקודת המוצא כי אז לא היה מאמר ולא היה על מה לכתוב... ברצינות , סביר להניח שהיה חפץ פולחני כזה כמו הארון , כי לכותב לא הייתה סיבה מיוחדת להמציאו לחלוטין מהאוויר , כמו שלא הייתה סיבה להמציא לחלוטין את בית המקדש מהאוויר ( כפי שיש שטוענים היום ). זאת משום שלכל העם מעמי המזרח התיכון היו בתי מקדש כאלה וחפצי פולחן כאלה אז למה שדווקא תושבי יהודה יהיו שונים ומתבדלים מכולם , וחפצי הפולחן ומקומות המקדש שלהם קיימים רק ביצירות הספרות שלהם ? אם הם באמת היו עד כדי כך שונים מכולם כי אז הם באמת היו עם יחיד ומיוחד במינו הרבה מעל ומעבר למה שהם מתוארים בתנ"ך. |
|
||||
|
||||
כן, אבל חפץ פולחן (שאיננו מקום/אתר) יכול להיות פשוט סמל ולא חפץ ספציפי. יכול להיות שבנו כמה ארונות לאורך השנים, וכאשר אלו היצ'טקמקו קרא הכהן הגדול (בחשאיות כמובן) לנגר השכונתי שיעשה עוד עשר חדשים. הנגר המאושר (משק הכסף שקיבל) עשה עוד ארבעה בחינם ושם את האוסף במחסן המקדש, לשעת הצורך. (והעם? העם כמובן לא ידע מכל העסק ולכן כתב את שכתב). למה לא היה על מה לכתוב? אני חושב שהמאמר שלך מאוד מעניין, גם (ביחוד?) אם יוצאים מנקודת ההנחה שמעולם לא היה קיים ארון שכזה באופן יחודי. האם אני חייב לחשוב שבאמת אקסקליבר עלולה להימצא בחפירות, על מנת להיות מעוניין ואפילו מוקסם מקורותיה? אפילו אנשים קדושים ולא רק חפצים יכולים להיות לא יותר מאשר סמל. ראה ערך ישו. יש הטוענים שמעולם לא היה אדם ספציפי שכזה, אלא הוא פשוט מסמל תופעה אשר הייתה קיימת בזמן שמיוחס לו. |
|
||||
|
||||
כן כן אנו מכירים את כל הטענות שלא היה אדם בשם ישו אלא המצאה היה וגם לא היה אדם בשם פאולוס אלא המצאה היה ,או שישו בכלל חי כמה מאות שנים לפני הזמן שיוחס לו בברית החדשה ,בימי החשמונאים או שחי כמה אלפי שנים שנים לפני הזמן שיוחס לו בברית חדשה במצרים העתיקה או שהוא אינו אלא סמל לפולחן האלה הגדולה וכו' וכו' וכו' . נראה שאינך מבין כלל את העקרונות של כתיבה היסטורית. אני חייב לצאת מנקודת הנחה הגיונית כלשהיא , שאינה סותרת בהכרך את מה שיש בידי ללא סיבה מוצדקת. אתה אומר מדוע שלא נניח כך וכך וכך , אבל כדי להניח כך וכך וכך אני חייב שתהיה לי סיבה כל שהיא להניח כך וכך וכך ולא נתת לי שום סיבה כזאת ארכיאולוגית או אחרת . |
|
||||
|
||||
אתה לא מסתמך על מקורות היסטוריים אלא על כתבים דתיים, בעלי אג'נדה מסוימת. חלק מן הניתוח ההיסטורי הוא זיהוי המקורות שלך, לא? אתה מתיחס אל התנ"ך כאל מקור היסטורי אמין (לפחות לגבי עניין הארון) *כל עוד לא הוכח אחרת*. אני לא ראיתי סיבות לתת קרדיט כזה לספר הזה (ארכיאולוגיות או אחרות). התנ"ך (וכתבי דת אחרים) מצטיין בהמון נושאים, אבל אמינות היסטורית היא לא אחד מהם. |
|
||||
|
||||
ולדעתי אפשר לתת לו קרדיט לנושאים מסויימים ובמיוחד לגבי התקופות המאוחרות יותר שבהן הוא עוסק, התקופות שבהן כנראה נכתב ( ימי המלך יאשיהו ביהודה ) ,ובכך מרבית החוקרים הרציניים כיום מאוחדים . אין בעיני שום סיבה שהיה צריך להמציא את הארון מן האוויר הריק ,הארון לא היה עד כדי כך חשוב למטרותיו , הוא מן הסתם הסתמך על חפץ פולחני שהיה קיים.עצם העובדה שלגבי תקופות מאוחרות יותר הוא מזכיר אותו רק כבדרך אגב כמשהו שקיים ותו לא מחזקת זאת לדעתי.אנחנו יודעים שלעמים אחרים היו חפצים מעין אלה . |
|
||||
|
||||
חקר ההיסטוריות של התנ''ך הוא אחד הנושאיםה שנויים ביותר במחלוקת עלי אדמות , אבל בשנים האחרונות מתברר שנוצר קונצנזוס שהולך ומתחזק בקרב החוקרים האמריקאים והישראלים למיניהם , שחלק גדול מהספרים ההיסטוריים של התנ''ך קיבלו את הצורה הדפיניטיבית הראשונה שלהם בתקופה ספציפית מאוד , בימי המלך יאשיהו ביהודה במאה השביעית לפני הספירה . יש ויכוחים אם הצורה הזאת החלה לרקום גידים כבר בתקופות מוקדמות יותר בימי המלך חיזקיהו , אבל זהו הקונצנזוס. יש על כך עוררים רבים , שטוענים שהתנ''ך נוצר כולו בתקופה הפרסית , או ההלניסטית , או החשמונאית ''מהאוויר הריק '' בדומה למה שטולקין עשה עם שר הטבעות . אך לאחר ויכוחים אינטנסיביים רבים בעשרות השנים האחרונות , נראה לי שדעת החוקרים הרציניים ביותר ביותר נוטה כעת לכיוון האפשרות הראשונה .הטענות המאחרות יותר נראות יותר ויותר ( וככול שמתחזקת הקיצוניות של המחזיקים בהם שטוענים שספר יהושע למשל נכתב בימי יוחנן הורקנוס ) כפסודו מדע. |
|
||||
|
||||
יש דוגמאות (שמות) לחוקרים אמריקאים שבקרבם נוצר אותו קונצנזוס (אני מעוניין לדעת מי הם, מה בדיוק הם אומרים והאם ניתן להסיק מדבריהם שאם כתוב :"ויקחו פלישתים את-ארון האלוהים ויביאו אותו בית דגון ויציגו אותו אצל דגון..." אז ניתן להניח שהפלישתים לקחו את ארון האלוהים והציגו אותו אצל דגון, כעובדה היסטורית סבירה ולא כחלק מאיזה סיפור עם אג'נדה). לדעתי, היסטוריה זה לא מדע ולכן התיחסות להיסטוריונים מסוימים כאל פסודו-מדענים הוא קצת מוזר(פסודו-היסטוריה הוא מונח יותר מתאים), אבל אפשר ורצוי להתעלם מדעתי (אני מתחיל לקבל מיגרנות ממספר הפעמים שהמילה מדע, עד כדי חובקות כל, מופיעה באייל). קצת מסוכן, לדעתי, כל עניין ה"מדען מי שמסכים איתי, פסודו מי שלא". |
|
||||
|
||||
נראה שאתה מתעקש שלא להבין את דברי , לא אמרתי שכל מה שכתוב על ארון הברית הוא נכון , אלא שהיה דבר כזה בתקופה שבה התנ''ך נכתב , בימי המלך ישיהו. ואשר לחוקרים הספר שיש להתחיל ממנו הוא ''העבר המכונן את ההווה'' של פרופסור נדב נאמן שהוא הספר החדש ביותר וגם הטוב ביותר והמסכם ביותר על השאלה הזאת. מכל בחינה זוהי ''המילה האחרונה '' בנושא לפחות עד שימצאו מימצאים ארכיאולוגיים חדשים. רוב החוקרים הישראלים, ארכיאולוגים וחוקרי מקרא עומדים בצורה זאת או אחרת מאחורי נדב נאמן. כנ''ל לגבי האמריקנים , ויליאם דבר , פרנק מור קרוס , ברוך הלפרין , ריצ'רד אליוט פרידמן , והרשימה היא עוד ארוכה. ואין לי חשק לפרט בדיוק מה שהם אומרים כי זה מאמר בפני עצמו שאני אכתוב בבוא היום . אבל אם יש לך שאלות ספציפיות בנושא שאל. |
|
||||
|
||||
אני לא מתעקש, אני סתם מאותגר הבנתית. תודה על התשובות. אני פשוט מנסה להבין איך ההסקות ההיסטוריות הללו עובדות. מהם התימוכים הנוספים לקיומו של אותו ארון *מלבד* הכתוב בתנ"ך והמקובל במסורת? מהן העדויות (ארכאולוגיות למשל)? |
|
||||
|
||||
אין עדויות ארכיאולוגיות לעצם קיומו של הארון עצמו וגם לא יהיו מסיבות שיובהרו בחלק השני של הכתבה . אבל ארונות קודש דומים לאלה שתיאר המחבר המקראי היו קיימים אצל עמים אחרים, אין סיבה להניח שאם להם היו , וזה מתואר בידי הסופר שהיה דבר כזה בבית המקדש אז כנראה שהיה . אחרי הכל זאת לא הייתה בעיה גדולה ליצור ארון קודש כזה. |
|
||||
|
||||
באמת תודה על הסבלנות (אני מרגיש נודניק וכנראה יש לזה בסיס). אז האם ניתן באותה מידה לטעון שהיו חפצים כמו אקסקליבר או הגביע הקדוש? אם לא, מה ההבדל? |
|
||||
|
||||
כאמור על הארון כותב איש מימי המלך יאשיהו שמדבר על חפץ שהיה בבית המקדש בזמנו או בעבר הקרוב הזכור להוריו . אקסקליסבור היא חפץ שאמור היה להיות בידי המלך ארתור במאה החמישית לספירה ,אך מתחילים להזכיר אותו לכל המוקדם במאה ה-12 ואולי אף ה-13 לספירה. בהחלט הבדל זמנים גדול . כנ"ל לגבי גביע הקודש הגריל שאמור היה להיות קשור לישו מהמאה הראשונה לספירה אך ככזה מזכירים אותו רק מהמאה ה-13 לספירה .הבדל זמנים של 1300 שנים. |
|
||||
|
||||
אלי בטח קצת מצטנע, אבל פעם הוא כתב מאמר בנושא: "התנ"ך - מציאות או דימיון" דיון 222 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
נכון, הוא בטח קצת מצטנע. אם כי זה עוד כלום לעומת התגלית המרעישה הזאת: תגובה 141425 . |
|
||||
|
||||
בשביל מה אתה צריך לפרסם את עצמך כל הזמן בכל פורום אפשרי? |
|
||||
|
||||
למרבית הצער אין לי יחצן פרטי , ואינני מכיר אף אחד בברנז'ה של כלי התקשורת ,ואף אחד שם לא מכיר אותי או שמע עלי. אם מישהו כבר מזכיר אותי בכלי התקשורת יאיר לפיד יתפלא הכיצד זה מתייחסים בכלל למישהו שהוא לא שמע עליו מעודו ולא לידידתו חברת הברנז'ה שלו עירת לינור. כך שדרך זאת של פירסום היא היחידה שפתוחה לפני. |
|
||||
|
||||
הטענה שאתה מעלה דומה מאוד לספר של טרי פראצ'ט שבו מסתבר לקומנדר ויימס שאבן שנחשבה לגמדים "נאפתה" מחדש בכל פעם שהקודמת עמדה להתפורר. הסוד נשמר בקרב משפחות האצולה של הגמדים. אבל במקרה שכזה עולה במוחי השאלה הבאה: בהנחה שרוב העם לא ראה את הארון ואם נניח שכוחות מיסטיים שהיו לארון המקורי לא עברו להעתקים, וכן שפרט לכהן הגדול איש לא חזה בארון אזי ... האם ייתכן שהארון ששבו הפלישתים היה בעצמו זיוף שהוכן על מנת שלא לסכן את הארון המקורי ? אם מסכימים עם הנחות הייסוד הללו אזי אחת משתי האפשרויות הבאות נראית סבירה: 1. הארון שרד וכן גם כוחותיו 2. הארון לא שרד והכהן הקדוש בעצם לא ראה שום דבר היכנסו לקודש הקודשים |
|
||||
|
||||
רעיון נחמד אבל על פי הסיפור התנ''כי הארון שנשבה בידי הפלישתים בהחלט היו לו כוחות על טבעיים כך שזה לא יכול היה להיות זיוף . או שליותר מארון אחד היו כוחות על טבעיים. |
|
||||
|
||||
כך שבסך הכל אנחנו מסכימים, או שהארון שנישבה ע''י הפלישתים היה המקורי ואין בלתו או שהארון שנישבה על ידיהם היה זיוף. הבעיה היא שהתנ''ך אינו תמיד נצמד לאמת ארכיאולוגית אלא לפעמים פועל לפי מיתוס כך שקשה להסיק מתאור צרותיהם של הפלישתים שאומנם הארון ששבו היה המקורי. אני מחכה בכיליון עיניים לחלק השני של המאמר המעניין. |
|
||||
|
||||
ואולי הארון שנשבה על ידם היה אמיתי, אבל זה שהוחזר היה זיוף? |
|
||||
|
||||
רעיון מעניין שלא עלה בדעתי קודם לכן... האפשרויות הן פשוט בלתי נגמרות the mind boggles אולי עדיף שלא נמצא את הארון, אחרי הכל החיפוש הוא כל כך מרתק אבל מה נעשה בו אם ימצא ? אני יכול לתאר לעצמי את העמותה למען הבית השלישי מתחזקת ב-"מידת מה" (גרשיים לשם הציניות בלבד). |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ייתכן שביזת המוזיאון בבגדאד תוכננה על ידי גורמים מחוץ לעיראק ---------------------------------------------------------------------------------------- ".. ב"מסכת כלים" נזכרים מקומות, שבהם נטמנו כלים ואוצרות מן המקדש בירושלים. קרוב לוודאי שכל המקומות הללו נמצאים בבבל, מה שמצטרף לסברה שמסכת זו נכתבה בבבל. מגילת הנחושת ממדבר יהודה, הדומה בתוכנה ל"מסכת כלים", מונה אף היא מקומות רבים, אשר שמות שניים מהם - תל כחלת וכחלת - דומים לעין- כחל. רוב הצעות הזיהוי למקומות אלה מצויים בקרבה גיאוגרפית לירושלים. .. "מסכת כלים" מונה מספרים מפליגים של כלי קודש, כלי כסף וזהב, כלי נחושת וברזל, ככרות כסף וזהב, אבנים טובות ומרגליות ועוד. הדמויות ההיסטוריות הנזכרות ב"מסכת כלים" מרמזות, שכוונת הכתוב היא לאוצרות בית-המקדש .. מקור דומה נמצא במגילת הנחושת, שנתגלתה במדבר יהודה. אין ספק, שכוונת המגילה היא לאוצרות בית-המקדש השני, או - כדעת בן-ציון לוריא - לאוצרות מימי בר-כוכבא. .. אבל המציאות גדולה מכל דמיון.. לפני מספר שנים נתגלו במדבר יהודה ממצאים השופכים אור חדש על האוצרות המוזכרים במגילת הנחושת יש בדעתי לחשוף ממצאים אלה בין שביעי של פסח לשבועות .." מילה סלע -------------------------------------------------------------------------------------------------- http://clubs.walla.co.il/ts.cgi i?tsscript=message/object&f forum_id=1093&message_id=36 69090 האינטרפול מתכוון לשלוח צוותמיוחד לשיקום עתיקות שינסה לאתר את הפריטים שנשדדו מהמוזיאון בבגדאד בשבוע שעבר, וארה"ב - שספגה ביקורת על שלא מנעה את מעשי הביזה בעיר - שולחת סוכני אף-בי-איי שיצטרפו למבצע השיקום. איטליה הודיעה שתצרף למשלחת צוות מטעם "היחידה להגנת עבודות אמנות", וקטאר, צרפת, בריטניה ומצרים הבטיחו גם הן להשתתף. בפאריס התקיימה בסוף השבוע פגישה של 30 מומחים, בהם ארכיאולוגים ומנהלי מוזיאונים, שבה הוחלט לשגר צוות חירום מיוחד לעיראק כדי להעריך את מידת הנזק למוסדות התרבות. הקבוצה גם החליטה לתמוך בהצעת מנכ"ל אונסק"ו, קויצ'ירו מטסורה, להעלות במועצת הביטחון של האו"ם הצעת החלטה המטילה איסור זמני על קניית פריטי אומנות עיראקית. בין החפצים שנשדדו, היו 80-כ אלף לוחות עתיקים עם דוגמאות הכתב הקדומות ביותר בעולם; פסל ברונזה של מלך אכאדי בן 4,500 שנה; נבל כסף בן 4,000 שנה; וכד שומרוני מגולף בן 5,200-כ שנה. האינטרפול כבר פירסם אזהרה 181-ל המדינות החברות בו ליידע את הבודקים במעברי הגבול ואת בתי המכירות הפומביות לגבי המצב בעקבות שוד המוזיאון. הבי-בי-סי דיווח כי אחת האפשרויות שהועלתה היא שביזת המוזיאון היתה מתוכננת, אולי על ידי גורמים מחוץ לעיראק. הכעס בעולם גובר, עם פרסום הידיעות על אובדן הפסלים העתיקים, כתבי היד ואוצרות נוספים. במחאה על כישלונה של ארה"ב למנוע את ביזת המוזיאון, התפטרו עד כה שלושה חברים בוועדה המייעצת לנשיא ארה"ב בענייני קניין תרבותי. מרטין סאליבן, שעמד בשמונה השנים האחרונות בראש הוועדה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: "זה לא היה צריך לקרות. צריך היה להיערך לקראת אפשרות כזו". גם ריצ'רד ס. לאניר וגארי ויקאן, מחברי הוועדה המונה 11 מומחים לאמנות, הצטרפו לסאליבן. בראיון לסוכנות אי-פי תקף לאניר את "חוסר הרגישות המוחלט של הממשל וחוסר המחשבה בעניין הפלישה לעיראק ואובדן אוצרות התרבות". נוסף על המוזיאון הלאומי בבגדאד, נבזזו גם מוזיאון בעיר מוסול והספריה האיסלאמית בבגדאד, בהן נשמרו כתבי יד עתיקים, לרבות אחד העותקים העתיקים בעולם הקיימים כיום של הקוראן. בעקבות קריאת אנשי דת מוסלמים, או נקיפות מצפון, החזירו תושבי בגדאד 20 פריטים שנבזזו מהאוסף הלאומי בעיר. http://clubs.walla.co.il/ts.cgi i?tsscript=message/object&f forum_id=1093&message_id=36 69312 שח ירושלים wapיעו"ל יורדים עולים ---------------- ".. מקווה שלם, כנראה מהתקופה החשמונאית, התגלה במערכת מנהרות הכותל, קרוב לכותל המערבי. את המקווה חשף צוות ארכיאולוגים בראשות דן בהט, בעת עבודות הבנייה של מרכז חינוכי שייפתח במקום בעוד כמה חודשים. העבודות לחשיפת המקווה ולשימורו, כמו גם העבודות להקמת המרכז החינוכי, נעשות במימון יו"ר ועידת הנשיאים, מורטימור צוקרמן. המקווה יהיה פתוח למבקרים במרכז החינוכי שייקרא על שם בתו של צוקרמן, אביגיל.ייחודו של המקווה, מעבר להיותו אחד העתיקים מסוגו שהתגלו עד כה, בכך שנשמר במצב מושלם, למרות המבנים הרבים שנבנו מעליו. רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, אמר כי מדובר במקווה "מדהים ביופיו". לדבריו, מדובר באתר ייחודי שניתן לראות בו אלפיים שנות היסטוריה בחדר אחד. מעל המקווה התגלתה מערכת תעלות ניקוז מהתקופה ההרודיאנית. מעליה נבנה בתקופת הקיסר אדריאנוס מבנה ששימש כבית שימוש ציבורי. בית השימוש המשיך לשמש גם את הביזנטים והערבים, ונסתם בידי הצלבנים, שבנו מעליו רצפת פסיפס. מתחת למקווה עצמו נחשפו שרידים נדירים, מרביתם כלי חרס, מימי בית ראשון. הרב רבינוביץ ביקש להדגיש כי המקווה נמצא מרחק חמישה מטרים מהכותל המערבי והוא מרוחק מהר הבית. .." וזה תחילה של המסלול עד לבקעת הורקניה... המשך מחר... ----------------- כנס לחקר המקדש.... היום 20.4.03עד השעה 14.30 מחר 10.00- 14.30 רח' קרן היסוד 22 ירושלים שח ירושלים wap יעו"ל יורדים עולים |
|
||||
|
||||
ואנקדוטות משעשעות ומשמעויות נסתרות אולי הם ניסו בכח להמציא דברים? לא יכול להיות |
|
||||
|
||||
שה"שטויות" האלה של חז"ל (כמו אלה של עמים אחרים) נשמעים דווקא כמו דברים די מעניינים, גם אם לא ממש מאמינים שהם באמת היו שם (או באמת "ככה בדיוק היו שם"). אולי הם באמת ניסו בכח להמציא דברים, כמו שהאנושות תמיד עשתה, עושה ותעשה, ובזה נמצא כל היופי שבעניין? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מה הכנסתם לסיפור האמור להיות היסטורי את הסרט הטפשי אינכם מתבישים |
|
||||
|
||||
שכחתם את המשנה במס' שקלים!!! שהיה שולחן מיותר בעזרה "כנגד דיר העיזים שכן קבלה בידם מאבותיהם ששם הארון נגנז"!!!! |
|
||||
|
||||
ראה תחילת חלק ב' של המאמר (דיון 1426), המקור המיוחס שם למסכת יומא נג: הוא למעשה המשנה במסכת שקלים, פרק ו' משנה ב (ובמשנה א': "...כנגד דיר העצים, שכן מסורת בידם מאבותיהם ששם הארון גנוז"). |
|
||||
|
||||
האם היה ארון הברית מכונה שנוצרה בידי חייזרים וניתנה למשה רבנו על מנת שיצור איתה את המן עבור בני ישראל בזמן מסעם ממצרים לארץ ישראל ? האם ייתכן שמכונה זאת זהה גם עם ה"גראל" שאחריו חיפשו אבירי המלך ארתור ? האם אפשר לבנות את המכונה הזאת גם היום? והתשובה היא : כן!!!!!!!!! ולמי שרוצה לדעת עוד מוזמן לבקר בכתבות האלה שמלמדות אותנו איך אפשר ליצור מכונת מן : וב: אשרי המאמינים. |
|
||||
|
||||
האם היה ארון הברית מכשיר חשמלי שנוצר בידי התרבות המצרית המפותחת ? תשובה חיובית פלוס תרשימים ניתן למצוא כאן : |
|
||||
|
||||
האם היה ארון הברית טוסטר אובן משוכלל עם שבע מהירויות צליה ומתקן מיוחד לפיתות עירקיות?! כשדודו טופז עוד היה מצחיק הוא נתן דוגמא לסוג הכתבות שמתפרסמות ב"עולם הזה": בעמוד הראשון יש כותרת ענקית - "האם שר החוץ הוא למעשה אישה לסבית שמרגלת עבור הסובייטים?" אתה קונה את העיתון, מדפדף מדפדף, בפנים כתוב: "לא." סתם, הזכיר לי. |
|
||||
|
||||
הדוגמה של דודו טופז הייתה "האם אריק שרון מעשן סמים? (המשך בעמוד 18)". ובעמ' 18: "לא". |
|
||||
|
||||
האם גם חברת הכנסת אלמוזלינו מתעסקת עם נחש? |
|
||||
|
||||
כן, אבל אתה לא באמת יכול לצפות ממני לזכור דבר כזה, נכון? חוץ מזה, "האם אריק שרון מעשן סמים" זה כבר לא ביג דיל בימינו. סף הגירוי עלה. |
|
||||
|
||||
בערוץ שמונה, לקראת מוצאי שבת, היה סרט תעודה על אורי אבנרי. בין היתר התברר שם כי, בעוד של''עולם הזה'' היה תפקיד חיובי בדחיפה לפתיחות העיתונות וביקורתיותה על השלטון, (ובהחדרת תמונות עירום לכל בית אב בישראל), הרי שהסגנון הבומבסטי והצהוב של העיתונות המרכזית כיום היא אשמתו גם כן. |
|
||||
|
||||
מצד אחד האיש היה ראש וראשון לכל הספקנים ומטילי הספק באנשי השלטון באשר הוא גם בימי שיא עוצמתו של בן גוריון שלא לדבר על תקופות מאוחרות יותר. מצד שני מהכתבות שלו עושה רושם שהוא מקבל ללא כל ביקורת כל מילה שהשקרן המדופלם עראפאת אומר . לפעמים אני עומד המום כשאני קורא את הכתבות המעריצות שלו על עראפאת , הרי לא יכול להיות שהוא באמת מאמין לכל מה שהוא כותב ? והרי אין לכך כל קשר לצידקה של העניין הפלסטינאי, זה עניין של היגיון עיתונאי אלמנטרי . וכנראה שבאמת לא , אבל נראה לי שהוא כותב בצורה כזאת ממדיניות פוליטית משלו שאינה נהירה לרוב האנשים. |
|
||||
|
||||
להלן מאמר מעניין מאוד של מישהו שמוצא כל מיני אפשרויות מעניינות ביותר בצורת הארון : אותו האדם חושב שבית המיקדש סימל צורת אדם, האם זה יכול להיות ? בהחלט כן אם כי אולי בדיאבד , לא דווקא כשהוא תוכנן לראשונה כמו רעיונות מתוחכמים רבים אחרים. |
|
||||
|
||||
קראתי פעם תיאוריה כזו בספר של רומנטיקן ניאו-כנעני בשם און זית על תקופת התנ''ך. הוא מאשים את שלמה ופולחן בית המקדש ביסודה של היהדות ולפיכך בשירוש רוח החיוניות של העברי והקדום והתנוונות המבנה השבטי (שאותו רואה המחבר הרומנטיקן כעדיף) לממלכות. |
|
||||
|
||||
כן גם אני קראתי את הספר המעניין מאוד הזה של און זית , ולאחר שסיימתי אותו הייתי משוכנע שמחברו הוא עוד שם בדוי של שרגא גפני ( שאחד שמשמותיו הבדויים הידועים הוא "און שריג " כמחובר ספרי דני -דין ) שהדיעות שהוא מבטא בספריו השונים הם דומות מאוד עד זהות . בדיאבד כאשר נפגשתי עם מר גפני-שריג הוא הכחיש כל קשר עם מר זית שעליו אף לא שמע . נתתי לו את הספר של מר זית לקריאה , הוא אישר בהפתעה שאכן יש דמיון רב בין הדעות בספר לדעותיו. העותק שלי של הספר נשאר מאז אצלו . עוד על און זית יש כאן : ואת טקסט הספר שלו יש כאן : |
|
||||
|
||||
אכן, הן מר זית והן מר גפני דוגלים ביצירת גזע ה''הומוס ישראליקוס פאשיסטוס'' - אדם בור הבז לחינוך ולהשכלה, דוגל ומתנהג בגישה כוחנית ועפ''י יצריו, יודע להעריך רק כח פיזי ומתעב גישות מורכבות יותר ביחס לחיים (שלא לדבר על מוסריות יותר) של ''יפי-נפש''. זוהי עוד סיבה להחרמת ספריו של שרגא גפני. |
|
||||
|
||||
תוכל לתת דוגמאות לקביעה שמר גפני תורם ליצירת "אדם בור הבז לחינוך ולהשכלה, דוגל ומתנהג בגישה כוחנית ועפ"י יצריו, יודע להעריך רק כח פיזי ומתעב גישות מורכבות יותר ביחס לחיים (שלא לדבר על מוסריות יותר) של "יפי-נפש"." ? ואגב, כשאלון בועט את הכדור בלי כוח כיוון שהפנדל לא הגיע לנבחרת ישראל, האם גם אז הוא מתעב גישות מורכבות יותר ביחס לחיים (שלא לדבר על מוסריות יותר) של "יפי-נפש"? ובכלל, להחרים ספרים? יש עוד ספרים שאתה מעוניין להחרים? |
|
||||
|
||||
פירוט בהגותו של שרגא גפני על סמך יצירותיו תוכל למצוא ב"תנו להם ספרים" מאת אוריאל אופק. לגבי הספרים, את ענין הצדקת החרמתם הסברתי בתגובה 78057 . |
|
||||
|
||||
כשזה נאמר על ידי מי שבאופן סיסטמטי מפגין את הגישה המורכבת על-פיה שמאל=חוכמה, ימין=טפשות, זה נשמע כמו בדיחה. |
|
||||
|
||||
גם הטפת מוסר מפי איילים אלמונים נשמעת כבדיחה. |
|
||||
|
||||
חוששני שהגישה של גפני היא יותר מורכבת ממה שאתה או אופק מציג אותה .הרבה יותר . גפני אינו בז להשכלה ולידע בספריו נהפוך הוא , הוא מעלה אותם על נס בספר אחרי ספר . הוא אינו דוגל באדם שמתנהג על פי יצריו נהפוך הוא בספרים כמו ''הסבפורטאים הצעירים '' הוא חוזר ומדגיש על הצורך לשמור על הגינות ספורטיבית בכל מקרה , ויהי מה , וגם נגד יריב שאינו מקפיד ,בלשון המעטה על הגינות כזאת. אגב גפני כתב ספרי פופולאריזציה שונים של היסטוריה צבאית שהם מרשימים מאוד מסוגם ,לדעתי ובהחלט תורמים רבות לידע של מי שקורא אותם. |
|
||||
|
||||
אאז"נ, לפני מספר שבועות התפרסמה כתבה בעיתון "במחנה"1 כיצד נתפסו הצבא והמולדת בספרי ילדים לפי התקופות השונות בחייה של המדינה. לצערי לא אוכל לספר על תוכן הכתבה2. ________________ 1 כן, זו הפעם השניה היום שאני מאזכר כתבה מ"במחנה". למרות הדימוי השלילי, אולי, שיש לעיתון אני מוצא בו, מידי פעם, כתבות די מעניינות. 2 למרות שהנחתי את הגליון בצד לשם קריאת הכתבה במלואה, הוא הושמד3. 3 מה לעשות ולא הנחתי את העיתון במקום המיועד לו... |
|
||||
|
||||
הרשה לי לנחש שהכתבה בבמחנה היא של איתן בר יוסף. |
|
||||
|
||||
אני מרשה לך לנחש למרות שכאמור בתגובתי לא אוכל, מטעמים טכניים, להתייחס לתוכן הכתבה, לרבות לכותבה. אולי יש אייל אחר שראה את הכתבה ויהיה מסוגל לאשש או להפריך את ניחושך. |
|
||||
|
||||
השתנה . הוא כעת ב: לעורכים תקנו בבקשה את הקישור למעלה במאמר בהתאם. |
|
||||
|
||||
חתיכת פרויקט לקחת על עצמך - עדכון כל הקישורים שלך לארץ הצבי שהשתנו. מרשים במיוחד על רקע מחאותיו של מישהו שם - שבמקום לעשות כמוך - משחית זמנם של הקוראים בטענות על זדוניות גודווין ומלואו כלפיו. |
|
||||
|
||||
קריאת הדיאלוג של מ. שרון עם אדולף בילינסקי גורמת לי שוב להודות לאלוהי האינטרנט על יצירת ה strange attractor (במשמעות מושך המוזרים) המופלא "ארץ הצבי". תחזקנה הידיים, מר רבינוביץ'. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
האדריכל מיכאל חיוטין פירסם לאחרונה בהוצאת "בבל " את הספר "מגילץ ירולשים מקומראן" שבו הוא משחזר ומנתח את אחת ממגילות קומראן שהייתה כמעט בלתי ידועה עד כה ומצא בה אתה תיאור האדריכלי המפורט הראשון אי פעם של עיר עתידנית , הלא היא ירושלים האוטופית בקץ כל הימים . עוד על כך ראו : ירולשים באחרית הימים |
|
||||
|
||||
בעברי המקצועי היתי ארכיאולוג (רשות העתיקות, אוניברסיטת חיפה), וככזה אני מברך על הסיכום הענייני והנאה של מר אשד. עסקתי רבות בחקר פרשיות עלומות בתנך מההיבט האקדמי, אך לדאבוני "פתרונותי" לא היו ע"פ ה- main stream, ועל כן נקטעה הקריירה האקדמית שלי. טוב שיש עוד אנשים שמחפשים תשובות, חוקרים ומסכמים את הידוע על פרשיות עלומות מיוחדות אלה ואחרות, יישר כח. |
|
||||
|
||||
לדעתי ארון הבריט הוסתר בבית המיקדש. בבית האלוהים וכשיבוא המשיח, בעזרת השם יגלו אותו. כמובן אולי, מי שיבחר לכך. הכותב אינו דתי |
|
||||
|
||||
אם רק המדינה היית מדינה ''יהודית'' כמו שזה נשמע בלי מיני אפליות דעות קדומות יחד היינו מצואים את זה ויחד היינו יוצרים היסטוריה יהודית מבני הצאצים של שלמה המלך שזה (האתיופים) אבל המדינה מעדיפה להדחיק את האתיופים ולהתכחש לזה שיש דבר כזה יהודי שחור אני יודע שאנחנו נעבור את זה וכל המדינה תהיא בכל מיני צבעים ואף אחד לא ידע מזה אפליה אבל הבעיה שצריך לנצל את הזקנים האתיופים כי לא נשאר הרבה זמן ואז בחיים לא נדע את האמת לאמיתה. |
|
||||
|
||||
המאמר מקיף ומבוסס ביותר-שבחים לעורך! היתה לי זכות להיענות לפנייתם של בכירי הארכיאולוגים אשר האמינו כי מקורותינו הקדומים כדיווחיהם של טיילים שונים לאורך הדורות אשר ציינו והזכירו שוב ושוב את קייומו של הארון בכבודת יתר הכלים "אשר החסירום בבית שני" ב"מטמוניות העמוקות והעקלקלות אשר בנה שלמה עם בנין הבית"! אכן ככל עם אשר ההיסטוריה שלו חשובה להווה ולעתיד חקרנו את האפשרויות השונות וניסינו אשר ניסינו-מה חבל כי גם בענין זה קיימת מחלוקת. מה חבל כי גם בענין זה קיימת מורך רוח וחוגג הספק לגבי זכותנו הלגיטימית והמעוגנת ללא כל ספק! |
|
||||
|
||||
למערכרת אייל הקורא שני המאמרים בענין ארון הברית הרשימו אותי ביותר . הגבתי תגובות קצרות-אולם חשתי כי לא די בכך-כך שהקדשתי זמן וסבלנות,הרי בענין כה רציני עסקינן,והכנתי תגובה-הסבר מפורט. מכיון שאיני יודע אם הוא יכנס במיסגרת ההערה,היריעה יתכן קצרה, מצפה לתגובתכם באיזה דרך לפרסמו. ממתין לתשובתכם. חנן אברהם |
|
||||
|
||||
http://www.haayal.co.il/help שאלה 5. |
|
||||
|
||||
לאחרונה נתקלתי ברב השיח הותיק שלכם על ארון הברית שפורסם להבנתי בעיתונכם אייל, שגם עליו לא היה לי מושג עד עתה. החומר הרב עם התגובות, ממלא כבר יותר מ-70 עמודים. יש בו מה שחשבו וחושבים מלומדים ועמכא על הנושא המרגש, הסובל כקודמיו ממחסור כרוני במידע לעומת שפע דעות, טענות ובעיקר ספקולציות. דוגמא לכך הוא הדיון המעניין על נושא צדדי לכאורה של מגילת הנחושת. החפץ הקונקרטי שנטמן תחת סף הכניסה למערה מס.3 הצופה אל חורבות קומראן,הוא חריג מול מגילות ים המלח בכל הפרמטרים: החומר (נחושת), הטמנתו הסודית (תחת סף הכניסה שלא כשאר המגילות והמסמכים שהושארו גלויות בכדי חרס או באוירן החופשי של המערות) אבל בעיקר בתוכנו הזר לכל הכתבים ומסמכי ארכיונים עשירים שניטשו בבמכוון במערות הסתר שליד ים המלח (ציבוריים ופרטיים). כעת הולך ונחשף לראשונה, משהו קצת יותר קונקרטי, גם על מקורה של המגילה וגם לגבי הפריטים שתוארו בה, אותם הטמינו מן הסתם כוהני המקדש בשנותיו הראשונות של המרד הגדול בטרם באה ירושלים במצור בשנת 69 ונפלה שדודה מידי ליגיונותיו הרצחניים של טיטוס בן הקיסר וספסיאנוס בשנת 70 למנינם. כוונתי לתיעוד, לרישום ולפיענוח של אוסף התעודות ששרד ממלחמת בר כוכבא, בו אני עוסק בשנתיים האחרונות ושלא פורסם עד עתה בפורמט מדעי מאחר והעבודה עליו היא בעיצומה.עם זאת מזה שנתים מוצגים נתונים נבחרים מהתעודות וכמה מסקנות עבודה ראשוניות לגולשי הפורומים הפומביים "עתיקות ומטבעות עתיקים" באתר collect.co.il ובפורום "אוספים ואספנים" באתר תפוז. מדי הנהגתי שם את "הנושא לשבת" הקשור בד"כ לנושאים הנובעים ממסמכי הארכיון ההולכים ונקראים וגם לארכיון אחת ממיטבעות המלחמה של בר כוכבא אותה ניהלה משפחתו של הליל בן גריס, יד ימינו וידידו של שמעון מעיר נחושת (אותו הכרנו עד עתה מכמה תעודות משפטיות מואדי מורבעת, שם הפיע בשמו ובשם עירו בגרסתם הארמית: הלל בן גריס מעיר נחס = הוא הליל בן גריס מעיר נחושת שבדרום מערב יהודה). המתענין במעט מהחומר על מקורה האפשרי של מגילת הנחושת, יתכבד ויכנס שם אל הנושא הקודם לשבת ("קומראן בתעודות הארכיון"). בארכיון חומר שילמד אותנו הרבה יותר ממה שחשבנו כי כבר ידענו על אותה מלחמת גבורה שמוקדה היה שחרור הר הבית והקמתו של בית המקדש החרב, ובה ניספו קרוב למליון מבני עמנו מידי הבוזזים והרוצחים הרומאים ושכיריהם צמאי הדם. הוא כולל מידע ראשוני על נושאים רבים, בהם גם על הרגישים ביותר כאוצרות וכלי הקודש שהצליחו כוהני המקדש קודם לחורבנו. כל הנושאים הללו יוצגו במלואם בפרסום עליו אני שוקד ולכן לא אוסיף עליהם בשלב זה דבר מעבר למה שנאמר ויאמר באותם שני הפורומים בקולקט ותפוז. זה מחזיר אותי לכותרת על ארון הברית - מי שרצוה להבין את הרציונאל ינסה לחזור למהות ולעיקר שעמדו מאחורי הקשר הגנטי שבין ארון הברית לבית המקדש, הנראים כאחוזים זה בזה כתאומים סיאמים שלא ניתן להפרידם. רוצה לומר - הארון בדביר הוא נקודת ההציר של ההקהה וההפעלה של בית המקדש וכל היתר התנהל מסביבם. לכן יש ספק אם הפעילות השגרתית בבית המקדש היתה אפשרית בלי השתתפותו, ולו המינימאלית ביותר, של הארון עצמו. לפי כך היא היה חייב להיות בהישג יד לפחות פעם בשנה ביום כיפור, בו נכנס הכוהן הגדול לדביר ובו הארון). המסקנה שכל עוד פעל בית המקדש (כאמור עד לשנת 70), ארון הברית היה בירושלים או לידה ובטווח השגה. עם זאת ברור שמאז המלך יאשיהו הצדיק הוא לא היה שם בשאר השנה ונראה שמדובר במהלכי הסתרה מכוונת כדי להמנע מסכנת שדידתו במשך מאות שנים. כוהני בית צדוק פעלו כך כנראה מאז מסע השוד של שישק הצרי בימי רחבעם בן שלמה בשנת 918 לפני ספירתם (או משהו כזה, תלוי בעידכון הכרונולוגי האחרון). מאז ועוד יותר בימי מנשה בן חזקיהו שעשה הרע בעיני השם ויאשיהו בנו הצדיק, הסתירו הכוהנים את הארון מעשה שגרה והצילו אותו מהפורענויות והשדידות שעברו על ירושלים והמקדש עד חורבנו של הבית השני בשנת 70 למנינם (מבלי שהארון היה אז בתוכו !). תקותי שבמהרה בימינו ובעזרת השם יתברך, אוכל להציג את החומר המתועד והמרגש גם על הנושא החשוב הזה ועד אז להתראות בקולקט. |
|
||||
|
||||
הקשר בין זכר לנקבה ביהדות הוא עקרוני הזכר נותן את הכח והנקבה נותנת צורה במין הגבר נותן זרע והאשה "יוצרת" תינוק במשפחה הגבר מביא כסף=כוח (מופשט ) האשה בונה בית ורוכשת מוצרים ורכיבים כדי לבנותו ולשכללו בבריאה בורא עולם נותן את התורה=רעיון מופשט וישראל מממשים אותה ומקיימים את העולם. |
|
||||
|
||||
ארון הברית קיים באתיופיה . והסיבה היחידה שאתיופיה מעולם לא נכבשה למעט כיבוש האטלקים (למשך 7 שנים שברובו הביא רק טוב סלילת כבישים והיתפתחות ) על ידי שום גורם זר זה בגלל ארון הברית. ויהודי אתיופיה אינם מצאצאי שלמה המלך תפסיקו לבלבל את המוח. היהודים הראשונים שהגיעו לאזור אתיופיה היה 500 שנה לפני הספירה. |
|
||||
|
||||
לא רק שאתיופיה לא נכבשה - היא גם זכתה לשגשוג ופריחה, בריאות לתושביה, שפע טוב וחסד. אתה כמובן לא מנסה לרמוז שכל מה שמרוויחים מהימצאות ארון-הברית - א ר ו ן ה ב ר י ת, למען השם! - בתחום השיפוט של המדינה שלך זה את הזכות לא להיכבש ע"י צבאות שממילא לא מסוגלים ולא מעוניינים אפילו להגיע אליך, כי מה כבר יש אצלך, קדחת? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |