מכללת צפת החליטה להשעות סטודנטית שהואשמה באי מניעת פיגוע | 1362 | ||||||||
|
מכללת צפת החליטה להשעות סטודנטית שהואשמה באי מניעת פיגוע | 1362 | ||||||||
|
פרסומים אחרונים במדור "חדשות"
|
הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות |
|
||||
|
||||
היחס הפוגעני לסטודנטית רק בגלל שהיא ערבייה ממשיך. ברור מגרסאתה כי היא לא ידעה שמדובר בפיגוע אלא סתם בבחור שמציק לה, והיא חשבה שהוא הולך לעשות לה אישית משהו. אחרת, היא היתה מזהירה עוד אנשים שהיא הכירה שהיו על האוטובוס. |
|
||||
|
||||
באמת בושה וחרפה שמישהו בכלל מאמין לגרסתה על "סתם בחור שהציק לה", כשהבחור היה מוכר לה היטב מכך שעבד אצל משפחתה כמה שנים... הם הכירו מקודם, שוחחו, והוא הזהיר אותה (בכל זאת, בת לידידיו הותיקים, ששניים ממשפחתה עזרו לו לעלות לאוטובוס, והיא ירדה. אני לא הייתי רוצה לשבת איתה באותה כיתה. אתה? |
|
||||
|
||||
ואני לא יודע עד כמה זה מבוסס, אז דווקא אז יכולה היא במיוחד לחשוב שאכן מדובר בהטרדה מינית ולא בניסיון פיגוע. |
|
||||
|
||||
ההיכרות המשפחתית היא עובדה- אף אחד בכפר לא מכחיש שהמחבל עבד אצל הבכרים במשך חמש שנים, וגם התיידד עימם. ובמקרה של הטרדה מינית באוטובוס, התגובה הרגילה היא לקום ולעבור ספסל. או לקום ולעמוד במעבר אם אין מקום ישיבה אחר. לא יורדים מהאוטובוס באמצע כביש בינעירוני רק בגלל אידיוט אחד. |
|
||||
|
||||
לבר אילן יש סעיף בתקנון המשמעת שעוסק באי מניעת פשע? טוב, יש להם נסיון עם סטודנטיות כאלה. |
|
||||
|
||||
הניחוש שלי הוא שיש להם סעיף שמאפשר להשעות תלמיד שמתנהלת נגדו חקירה משטרתית. |
|
||||
|
||||
בתור עיוור או יותר נכון עיוור חילוני שלמד בבראילן לא קיבלתי מעונות למרות המרחק כאני לא דתי ולא עזרה לי העובדה שלמדתי כ11 שנים במסגרת הדתית מה אני אשם שהעיפו אותי ממנה אז בגלל הטקנון שלהם נאלצתי לנסועה כול יום במספר אוטובוסים מיותרים וזה מאוד עצוב שבגלל שהאוניברסיטה מקנה רק מקומות לינה לדתים נדפקתי אז הנה עוד כמה דברים על הטקנון של בראילן כל סטודנת באשר הוא חיב במספר קורסים ביהדות דבר מעצבן בתרוף |
|
||||
|
||||
כן. אוניברסיטת בר-אילן די מתגאה בכך שהיא מוסד אקדמי *יהודי*, ולפיכך היא מחייבת את הבאים בשעריה למינימום של קורסים בנושאי יהדות. זה הפתיע אותך? לא ידעת על זה לפני שהתחלת ללמוד שם? אז אם הקורסים הללו כל כך מעצבנים אותך, למה לא הלכת ללמוד באונ' ת"א, למשל, שקרובה יותר למקום מגוריך? או בחיפה (שם היו מכריחים אותך לקחת "קורס" התעמלות)? או בכל אחד מהמוסדות האקדמיים האחרים שיש בארץ? מי הכריח אותך ללמוד בבר-אילן? |
|
||||
|
||||
הי, גם בתל-אביב ובבר-אילן מחייבים לקחת קורס התעמלות. (אני לא יודעת לגבי בן גוריון והעברית). |
|
||||
|
||||
כבר לא. המחלקות לספורט בשתי האוניברסיטאות נסגרו. |
|
||||
|
||||
אחח, ידעתי שהתחלתי ללמוד בגיל צעיר מדי :( |
|
||||
|
||||
באוניברסיטה העברית אין ספורט חובה. בת''א הפסיקו השנה. |
|
||||
|
||||
הו, הימים האומללים ההם, שבהם חייבו אותנו לעבור את הקורסים העגומים ההם. אחרי שלושה ניסיונות כושלים להתמיד בקורס כזה, מישהי גילתה לי את הטריק: יש להירשם לקורס "חדר כושר", שבו חצי מהזמן מתבזבז על המתנה בתור להליכון. מה חבל שאת הניסיון שרכשתי בזיעתי, על פני חמישה סמסטרים, לא אוכל להנחיל לסטודנטיות מהדור החדש. |
|
||||
|
||||
אולי את לא יכולה ללמד את הטריק סטודנטיות מהדור החדש אבל את בהחלט תראי יותר טוב מהן אכרי שעשית 3 קורסים ב 3 ענפי ספורט שונים |
|
||||
|
||||
בעצם, היו גם שיעורי האייקידו (קורס שני), שמהם דווקא לא סבלתי. עד שהתברר שאני לא יודעת לעשות עמידת ראש ושזה פוגע ביכולת הלחימה שלי. |
|
||||
|
||||
אפשר גם להרשם לטניס בחורף, ואז חצי מהשיעורים מתבטלים כי המגרש רטוב. אבל בטכניון גם ככה לא חייבים להזיע - יש יוגה, טיסנאות ושח-מט. יודע מוסד נפש סטודנטיו. |
|
||||
|
||||
אני דווקא רוצה לשבח את מבחר הקורסים של היחידה לספורט בטכניוון. יש שם פחות או יותר קורס לכל אחד - ממשחקי כדור דרך אתלטיקה לסוגיה וכלה בדברים יותר ''איזוטריים'' כמו שחמט ורכיבה על סוסים. אני חושב שכל סטודנט יכול, בסופו של דבר, למצוא לו שני קורסים שיתאימו לו (מקסימום יחכה לסימסטרים האחרונים כדי לקבל עדיפות לקורסים המבוקשים יותר). הקורסים שאני לקחתי הם סיף ואופני הרים. |
|
||||
|
||||
אני נרשמתי לפלדנקרייז באוניברסיטת חיפה. זרקו אותי מהקורס כי כל הזמן נרדמתי. לזכותי יאמר שעבדתי שתי משרות בנוסף ללימודים... |
|
||||
|
||||
אחד מקורסי הספורט, שהם חובה עבורי כסטודנט בטכניון, והיחיד שלקחתי, היה בשח. אח, איזה משחק נהדר. הפסדתי כמעט בכל משחק בו שיחקתי. אבל המורה ריחם עלי, ראה שיש לי התמדה. אז לא הרס לי את הממוצע לאותו הסמסטר. |
|
||||
|
||||
את לימודי שם הפסקתי לאחר שנה כממש לא נההנתי מכל הדברים שכתבתי עליהם הם שמעו יצירות שכתבתי והם הציאו לי ללמוד קומפזיציה על חשבוני מין הסתאם ובאופן תמים הלכתי היום בדיעוד היתי עושה את זה בירושלים אבל בימים אלה למי יש זמן וחוץ מיזה יש המון עבודה לקומפוזיטורים בימים אלה. |
|
||||
|
||||
היום יש מעונות לחילונים בבר אילן |
|
||||
|
||||
מעונות נפרדים? |
|
||||
|
||||
מעניין מה היה קורה אם היו מעונות נפרדים שכאלו באוניברסיטה אחרת |
|
||||
|
||||
לא בדיוק הבנתי מה הבעיה. מה היית מעדיף, שיכפו על הסטודנטים החילונים לשמור שבת וכשרות? |
|
||||
|
||||
אתה רוצה להגיד לי שבמעונות ה"חילוניים" של בר אילן מותר לחלל שבת ולא לשמור כשרות? זאת תהיה הפתעה גדולה בשבילי. |
|
||||
|
||||
הפתעה גדולה בשביל שכ"ג: במעונות ה"חילוניים" בבר-אילן מותר לא לשמור שבת, מותר לא לשמור כשרות, וכו' וכו'. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
לקראת השיבוץ במעונות בטכניון נשאלתי עם אני מעדיף לגור עם יהודים דתיים, יהודים חילוניים, מוסלמים, נוצרים או דרוזים (נדמה לי). יכולתי גם לסמן שלא משנה לי, ובכל מקרה ההנהלה לא התחייבה להענות. מה שאני רוצה לומר הוא שמה שכתבת ''מעניין'' לאו דווקא מעניין כל כך. |
|
||||
|
||||
אבל עוד נגיע לזה. את המשת''פים נעמיד לדין המדינה עם עונש ממלכתי. אין ואסור לתת למשת''פ לצאת בפחות מהעונש האולטימטיבי. |
|
||||
|
||||
לא היית מסתתר מאחורי הערות קיצוניות. |
|
||||
|
||||
הטיעון שבכותרת נראה לי גועלי ומיותר ואני מתפלא שעורך דין משתמש בו. זהו טיעון שבאופן כללי משמש רשויות כדי לחמוק מחובתן להגן ואף כדי לפגוע בעצמן במיעוטים, בחריגים ובמרגיזים למיניהם. בתור חריג, מיעוט ומרגיז, זה מרגיז אותי. למעט נקודה זו, בתיקווה שיש להחלטה זו אחיזה סבירה בתקנון בר-אילן, אני רואה אותה בחיוב. |
|
||||
|
||||
מדוע אתה רואה את ההחלטה בחיוב? מה כל כך דחוף שלא יכול לחכות עד פסק-הדין של ערכאת הערעור האחרונה, או לפחות עד פסק-הדין הראשון? נראה לי שמדובר כאן בענישה בטרם משפט, ללא הצדקה אחרת (אם, כמוך, דוחים את הטיעון שבכותרת). |
|
||||
|
||||
יום אחד נסעתי באוטובוס (קו 4) וישב שם מישהו חשוד עם תיק חבוק בידו. התייעצתי עם החייל שהיה איתי וניגשנו לנהג. הנהג בחר להתעלם ולא לעשות כלום ("מה אתם רוצים שאני אעשה?") ואנחנו בחרנו לרדת מהאוטובוס וללכת ברגל. אמנם לא קרה כלום למיטב זכרוני אבל היחס הלא נעים מהנהג כנראה ימנע ממני להגיד משהו במקרה הבא. אני יכולה להבין בחורה ערביה שמהססת לגשת לנהג במקרה כזה. היא כמובן תהיה מטרה לכעס או לעג. מצד שני, אני לא הייתי בטוחה והיא כנראה כן. מסקנה - צריך לשפוט כל מקרה לגופו. אבל לסלק מהאוניברסיטה? לא עדיף לנקוט צעדים משפטיים? מותר הרי לאנשים עם תיק במשטרה ללמוד, נכון? |
|
||||
|
||||
לחשוב שיש תיק שאולי חשוד ממש לא דומה לידיעה וודאית שעומד להתרחש פיגוע. כשאתה חושש אתה נוקט אמצעי זהירות מקובלים, כשאתה *יודע*, תגובה מחושבת כמו לרדת באלגנטיות בתחנה היא לא פחות מלא אנושית. סטודנט שעומד נגדו תיק נסיון רצח נגד סטודנט אחר יושעה, לפי כללי המשפט וההגיון, כי ברור שהשניים לא ילמדו באותו מקום והקרבן לא צריך להיענש. הגברת הנ"ל היא משתפת פעולה בפיגוע רצחני באוטובוס המסיע את חבריה לספסל הלימודים, זכותם המלאה לסרב לחלוק כיתה עם זו שהפקירה את דמם ולא הזהירה אותם. |
|
||||
|
||||
אם כי בתקנות בר-אילן (לאחר חיפוש קצר באינטרנט) דווקא קשה מאוד לפרש זאת מהכתוב ואף להיפך, דווקא לא ניתן לשלול ממנה את הזכות ללמוד במכללה. אך אלו רק התקנות ואינני יודע אם זהו גם התקנון הרשמי או התקנון שהיה בעת כניסתה למכללה. |
|
||||
|
||||
תשמע, החוקים הומצאו בידי בני אדם... ואם אין ניסוח ברור כשנוצר מקרה בוחנים אותו ומחדדים את החוק. במקרה הזה זוהי זכותה של מכללת צפת להשעות לאלתר את הבחורה, ואם אין חוק כזה זה זמן נהדר לחוקק אחד בדרכים המקובלות. גם אוניברסיטת בר אילן מפעילה שיקול דעת בכל מקרה לגופו. |
|
||||
|
||||
בעיקר אם מדובר בגופו של ערבי. |
|
||||
|
||||
אם כבר קבעו בבית המשפט כי היא ''הפקירה את דמם ולא הזהירה אותם'' יש לך טיעון אך עדיין בית המשפט לא קבע כך והיא עדיין חשודה בלבד |
|
||||
|
||||
האם חשוד באונס רשאי ללמוד בכיתה אחת עם התובעת עד שתוכח אשמתו? |
|
||||
|
||||
אני מניח שבמקרים כאלו כאשר החשוד מסכן מישהו מסוים מוצא כנגדו צו הרחקה אך בית המשפט מוציא אותו לא האוניברסיטה דרך אגב את מי היא מסכנת כרגע? |
|
||||
|
||||
כן, אלא אם כן פסק בית המשפט כי עליו להשאר במעצר, או להמנע משהיה בקרבתה של המתלוננת. |
|
||||
|
||||
יופי טופי. אז במקרה זה המכללה מונעת את שהיית המשתפ"ית לצד הקורבנות. זה הדבר הנכון והראוי לעשות, ולאור הערתך המיותרת מלפני כמה דקות כל זעקת "גזענות!" תהיה צביעות. גם מי שמואשם בריגול בתוך משרד הבטחון לא נשאר בתפקיד עד שתוכח אשמתו וכו" עשרות דוגמאות. הבחורה תומכת בטרור בצורה המובהקת ביותר, היא מקבילה גם לאנס (שיש להרחיק מהקרבן כמו שאמרת) וגם למרגל (שמהווה סיכון בטחוני). |
|
||||
|
||||
הוא אמר ''כן'', כלומר מותר. |
|
||||
|
||||
"אלא אם כן פסק בית המשפט..." בית המשפט לא הוציא שום צו בעניין, כלומר ההחלטה עברה לידי המכללה. המכללה קיבלה החלטה, בית המשפט זכאי לבטל את קביעתה בהליך משפטי. כלומר, דורון חידש לנו שהכל מותר כל עוד בית המשפט לא אסר. אני שאלתי שאלה אחרת- האם בית המשפט ברוב המקרים אוסר? וודאי שכן. החוק וההגיון מחייבים שניתן להרחיק פושע מסביבת הקרבן עד שיוכח שהוא זכאי. |
|
||||
|
||||
כן, אלא אם כן פסק בית המשפט אחרת. מכיוון שלא פסק בית המשפט (כך או אחרת) נשאר הכן על כנו. |
|
||||
|
||||
א.המכללה רשאית לאכוף את חוקיה, לפיהם הבחורה מושעית ב.אם בית המשפט סבור שהמכללה עושה עוול, הוא יפסוק ג.כל עוד לא פסק, ההשעיה חוקית, לגיטימית והגיונית. |
|
||||
|
||||
זהו, שלא. כמו שאמרתי, לא מונעים מהאנס לתפקד בסביבת הקרבן, אלא אם כן *בית המשפט* פסק אחרת, וכאן, בית המשפט לא פסק שיש להרחיק את הנאשמת מהקרבן(1). גם ההשוואה למרגל במשרד הבטחון אינה במקומה: גם מכיוון שההרחקה מהלמודים לא באה על מנת למנוע ממנה, טכנית, להמשיך במעשים המיוחסים לה, וגם מכיוון שעובד מדינה המואשם בפלילים מושעה מעבודתו, אבל כאן אין מדובר בעובדת. _____ (1) מה גם שקרבנות הפיגוע שהגברת בכרי מואשמת באי מניעתו, אינם מצויים בהכרח דווקא במכללת צפת. |
|
||||
|
||||
זהו, שכן. הראה לי בית ספר שהשאיר אנס בחברת מתלוננת ולא השעה אותו, ואראה לך תביעה שגרמה בסוף להשעייתו. המקרים הבודדים בהם נאלץ הקרבן להסתופף בחברת הנאשם מגיעים לכותרות ולבית המשפט. חוץ מזה, אני לא מבינה מה בדיוק הבעיה: היא עברה עבירה ומרחיקים אותה. אם היא תזכה במשפט (מה שלא יקרה) ההשעיה תבוטל. מה יש? ההרחקה מהלימודים באה כדי להעניש אותה, ומגיע לה. אם היא תמשיך לערער על העונש אני ממליצה בחום למכללה להעביר את ההאשמה להיות הבחורה סיכון בטחוני. בינתיים אין צורך בכך, כי ברור לכולם (חוץ מלעורך דין שלה, כמובן) שאין לה מקום במכללה. אגב, על האוטובוס, שהיה בדרך למכללה, היו סטודנטים מהמכללה, כמובן. |
|
||||
|
||||
אם היינו לומדים במכללה כל שהיא ביחד והייתי מאשים אותך בתקיפה ואיום בנשק חם והיית נחקרת על ידי המשטרה האם היה מוצדק שהמכללה תשעה אותך? הרי אם נחשדת בפשע אוטומטית את כבר אשמה |
|
||||
|
||||
כן, זה היה מוצדק. אם המשטרה לא הייתה מודיעה *מייד* שיש לי אליבי סביר ולך היו שלושה עדים וגבס בהחלט סביר שהיו משעים אותי, ובצדק. |
|
||||
|
||||
האם השופטים בארץ לא מתפקדים כלל ואקדמאים צריכים לערוך משפטים פליליים במקומם? |
|
||||
|
||||
לא בהכרח אקדמאים. ראה תגובה 129585. |
|
||||
|
||||
השופטים בארץ מתפקדים כשזה בתוקף סמכותם, וגם המוסדות האחרים מתפקדים. זה לא משפט פלילי, זה משפט משמעתי שכל מוסד רשאי לקיים. הבחורה עברה על חוקי המוסד ונבעטה ממנו אחר כבוד. מה הבעיה עם זה? זה ממש לא עניין למערכת המשפט אלא אם כן (כמו כאן) מישהו סבור שהמוסד חורג מסמכותו, והוא מעוניין להשקיע זמן וכסף בתביעה. האם אתה סבור שהאוניברסיטה לא רשאית להשעות אותי לאלתר על העתקה עד שיוכח *בבית המשפט* שהעתקתי? בוודאי שהיא רשאית. אם אחליט לפנות לערכאות, או-אז יגיע זמנם של שופטים לתפקד ולשפוט. מלכתחילה אני מחוייבת, על פי חוק, לחוקי המוסד. |
|
||||
|
||||
לצערי חוקת אוניברסיטת בר-אילן או תקנון האוניברסיטה (שמכללת צפת היא שלוחה שלה להבנתי) אינה זמינה באתר האוניברסיטה. אולי תוכלי להצביע על הסעיף לפיו הורחקה הסטודנטית מלימודיה, כדי שכולם יוכלו למקד כאן את הדיון קצת יותר? |
|
||||
|
||||
למה הקטנוניות הזאת? ככתוב בתגובה 130012: מה בדיוק הבעיה: היא עברה עבירה ומרחיקים אותה. אם היא תזכה במשפט (מה שלא יקרה) ההשעיה תבוטל. מה יש? ההרחקה מהלימודים באה כדי להעניש אותה, ומגיע לה. אם היא תמשיך לערער על העונש אני ממליצה בחום למכללה להעביר את ההאשמה להיות הבחורה סיכון בטחוני. בינתיים אין צורך בכך, כי ברור לכולם (חוץ מלעורך דין שלה, כמובן) שאין לה מקום במכללה. אז מה זה משנה מה אומר התקנון שמקנון? |
|
||||
|
||||
זה בסדר, קלטתי את הציניות מבין השורות. עם זאת, ייתכן ויש מעין "סעיף מוסריות" בתקנון האוניברסיטה המאפשר להשעות את מי שעומד נגדו אישום פלילי למשל1. במקרה כזה למשל, מעניין יהיה לראות את "מבחן בכרי" שיבדוק מתי הופעל הסעיף ונגד מי. 1 ויתכן כמובן שלא. נחכה לסעיף, אם אפשר. אני משוכנע שהתקנון מופיע בקטלוג האוניברסיטה (כך לפחות קוראים לזה בטכניון) שנמצא בוודאי בביתו של אחד או אחת מקוראינו הנאמנים, שאולי יוכל לשפוך קצת אור. |
|
||||
|
||||
מכיוון שבאוניברסיטת בר אילן יש קריטריון של התאמה לרוח המוסד (או משהו בשם דומה), הקובע ''נומרוס קלאוזוס'' של חילוניים בסגל האוניברסיטה, ייתכן שאתה צודק בקשר ל''סעיף המוסריות''. |
|
||||
|
||||
אני לא יודעת מהו הסעיף המדוייק. דורון ניסה להציג כאן סרקזם מסויים (נדמה לי) והחטיא את המטרה (שמא דעותיו הקדומות על המוסד הקהו את חוש הביקורת שלו?) זה באמת לא משנה מה כתוב שם. אני אסביר: א.לאוניברסיטה יש תקנון שהיא רשאית להפעיל. ב.הסטודנטית עברה, לדעת הסגל, על התקנון, ולכן נענשה. ג.אם הסטודנטית סבורה שיש מקום לפרשנות על התקנון או כל דבר אחר, שמורה בפניה האופציה שאכן בחרה בה, לפנות לערכאות. ד.כל זה לא מבטל ולו באחוזון את זכות האוניברסיטה להשעותה מלכתחילה. האם בכל פעם שמוסד אוכף את תקנותיו-הוא עליו לקבל את אישור בית המשפט? כמובן שלא. הנערה החביבה, אגב, הואשמה גם בדין פלילי בלי קשר להיותה סטודנטית, כך שהנסיון לטעון שהאוניברסיטה מתנכלת לה בגלל מוצאה הוא די פתטי. |
|
||||
|
||||
אינני חולק על סעיפים א-ג. הוספת סעיף ד נראית לי תמוהה לאור העובדה שהוא פשוט סיכום של סעיפים א. ו-ב. אשר לעניין הפלילים, העליתי השערה שאולי מדובר בסעיף שכזה, המאפשר לאוניברסיטה להשעות סטודנטים שהואשמו בפלילים והתעניינתי לגבי מדיניות האכיפה של האוניברסיטה לגבי סעיף זה, כמו, למשל, שהתעניינתי לגבי מדיניות האכיפה של הפרקליטות בסעיף אי-מניעת פשע במקרה הר-שפי. עם זאת, עדיין לא זכיתי לתשובה לשאלה מהו הסעיף בגינו הורחקה הסטודנטית - שאלה שנראית לי חשובה ביותר להמשך הדיון. |
|
||||
|
||||
אני לא לומד באוניברסיטת בר אילן, אבל בתקנון המשמעת של אוניברסיטת ת"א, פרק 4 (עבירות ועונשים) סימן א' (עבירות) מופיע הסעיף הבא: 29.10 התנהגות שאינה הולמת את כבוד האוניברסיטה או מעמד של תלמיד, בין אם נעשתה בתחומי האוניברסיטה או מחוץ לה ובין אם נעשתה עקב או בקשר למעמד של תלמיד או לפעילות בקמפוס, הן במישרין והן בעקיפין. (הרבה למטה) אני מאמין שגם בבר אילן יש סעיף דומה ושהוא גמיש ורחב מספיק על מנת להשעות כל סטודנט שאוכל בפה פתוח. |
|
||||
|
||||
העתקה במבחן היא אכן עברה שנשפטת בתוך האוניברסיטה אך אי מניעת פיגוע אינה קשורה אל האוניברסיטה אלא אם כן כמו שנכתב כאן פעמים רבות ועדיין לא הובאה הוכחה שסטודנט שהוגש נגדו כתב אישום מושעה מהלימודים על פי התקנון אנא ממך אם את מבקשת להשתמש בטיעון חוקי המוסד הביאי את החוק הרלוונטי |
|
||||
|
||||
לא שאני מסכים עם גילית לגבי מה ראוי או איך רצוי שהאונ' תתנהג, אבל אין מנוס מלהסכים שכל אונ' יכולה להשעות כל סטודנט שמתחשמק לה להשעותו1, בין אם זה בתקנון ובין אם לאו, בתנאי שהסגל הבכיר ובעלי כח ההשפעה באונ' מעוניינים בכך. עוד לא ראיתי תקנון של אונ' שאיננו מספיק מעורפל (במקרה הטוב) כך שיהיה ניתן להשתמש בו באופן אלסטי משהו. זכותה כמובן לערער ואף לתבוע את האונ' ולדרוש צדק בבית המשפט. אונ' לא מתפקדת באופן דמוקרטי כך שלסטודנטים יש *באמת* זכויות (זה די וירטואלי כל התקנון הזה ומדובר על עניין שמבוסס על נוהג ולא על חוק שניתן לבקר, כמו שניתן במסגרת המדינה). הדיקן אמר - נעשה ונשמע. האם מישהו מכיר חוקים ספציפיים לענייני הסטודנט, אשר מגנים על סטודנטים מפני החלטות האונ' לגביהם? אני לא (מלבד עניין שכר הלימוד, שכן הוסדר בחוק, נכון?). יש חוקים כלליים אשר רוחם *יכולה* להגן על הסטודנט, אך בשביל זה צריך את חוות דעתו (ופרשנותו) של בית המשפט, לאחר שמישהו מתלונן שנעשה לו עוול. ____________________ 1 אני גם רחוק מלהיות מאושר מאופן התנהלות זה. |
|
||||
|
||||
כדאי לדייק בהשוואה: נגד העלמה בכרי הוגש כתב אישום, זהו שלב מתקדם בהרבה מחקירת משטרה. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מפתיע ומשמח לראות סוף-סוף כתובת של אוניברסיטת ת''א. מההתרשמות שלי מהמחשבים בחדר-המחשבים של בניין גילמן(בנין הפקולטה למדעי-הרוח), לא ראיתי שם שום היסטוריה של כניסה לאייל, וליבי נחמץ בקרבי על כך. |
|
||||
|
||||
הערביה המואשמת להלן היא בת למשפחת בכרי הידועה לשמצה ראשית קודם לפיגוע הזה שני בני משפחתה בשני מקרים אחרים סייעו למחבלים להיכנס ולבצע מעשי רצח ובכרי דנן קיבל סיוע כשפי מארגונים שונים וגם מהרשות להוציא לאור סרט תעמולה אנטישמי במובהק אז העיוור החיגר והפיסח ימצאו מקום אחר להשמיץ את אונ§ בר אילן ונתמקד בעניין ערבייה המחזיקה בתעודת זהות ישראלית עם רקע משפחתי ברור של בוגדים מקבלת את עצתו של מחבל רוצח ויורדת מאוטובוס הדמים ומפקירה אל מותם בני אדם חפים מפשע יש מוסלמים יש בעיות לא רק אצלנו זה בכל מקום בו הם פולשים מייד מתחילות צרות מלחמות וסיסכוכים מוסלמים זה רע ערבים מוסלמים זה נורע |
|
||||
|
||||
גזענות זה רע כשהיא מעורבת עם טימטום זה נורא |
|
||||
|
||||
גזענות זה רע כשמערבים גם טמטום איום ונורא |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מלחמה זה אחלה |
|
||||
|
||||
האם דעתך זו מבוססת על נסיונך האישי? |
|
||||
|
||||
מהו אותו נסיון אישי שהביא אותך להחזיק בדעה שמלחמה זה אחלה? |
|
||||
|
||||
אני מבין שנלחמת במוסלמים. איך עשית את זה? |
|
||||
|
||||
לא ענית. איך נלחמת במוסלמים? |
|
||||
|
||||
(לא שאני צופה גדולות ונצורות לפתיל הזה, אבל אם כבר) השאלה שלך היא לא לחלוטין ברורה. אפשר להבין שאתה שואל ''מה היה אופי לחימתך במוסלמים'', ואז הוא אכן לא ענה, אבל אפשר גם להבין ''באילו נסיבות הגעת להלחם במוסלמים'', ואז 'שרות בצה''ל' הוא התחלה סבירה של תשובה. |
|
||||
|
||||
אני מצטער (אגב, אני לא מניח ''הוא'' או ''היא''). השאלה שלי היא אפילו לא על אופי, אלא על מהות. אני מבין ש''מלחמה זה אחלה'' מבוסס על התנסות אישית, כלומר על השתתפות ב''מלחמה במוסלמים'', ואני מנסה לברר מה בדיוק הביא להתרשמות הזו. (גם אני לא, אבל כל עוד אני מקבל תשובות עקביות...) |
|
||||
|
||||
היה זה במוצאי המלחמה. היא נהגה בכביש השומם בדרכה הביתה. יד מונפת. חייל עייף. נכנס למכונית. שמט תיקו. כבד, יגע, מריח מקרבות. שתק. שתקה. נהגה ולפתע אמרה "מלחמה זה דבר נורא". פקח עפעפיו הכבדים וענה "מלחמה זה דבר נורא". בדקות של דממה ענתה "מלחמה זה דבר נורא". "מלחמה, נורא" ענה. "מלחמה זה דבר נו-רא" התנשפה. "מלח...מה זה ד...בר נו-רא" זעק. "מל-ח-מה זה נו-ו-ו-רא" פרצו המלים מפיה. ושניהם יבבו יחדיו "מל ח מה זה ד בר נו ראא". קמו מן השמיכה, חזרו אל הרכב והמשיכו לנהוג אל תוך הליל השחור. מלחמה זה דבר נורא. מתוך סיפור בסגנון לאישה שפורסם בזוארץזו. (מי שלקח/ה לי את הספר, ולוואי שלא תדע/י אף פעם כמה נוראית היא מלחמה...) |
|
||||
|
||||
אני דווקא חושב שזה של חנוך לוין, מתוך ''מה אכפת לציפור'' או ''הג'יגולו מקונגו''. אולי הערב אני אבדוק בבית. |
|
||||
|
||||
לא. הוא צודק. אני אראה לך את הקטע בהזדמנות (מהעותק השמור שלי כמובן). |
|
||||
|
||||
וזו, בין היתר, פארודיה על ספרי יגאל לב, ובראשם "באלוהים, אמא, כמה אני שונא את המלחמה". עיקרי העלילה הטיפוסית של לב: חייל מותש מקרבות פוגש בחורה בטרמפ, שניהם עטופים בדובון, הגשם יורד, הזיות ארוטיות, חלומות על כוס תה, הוא נרדם בצומת והיא נעלמת, הוא יורד לחפש אותה וחו"ח. |
|
||||
|
||||
אורי אס מדווח ב''הארץ'' שועדת המשמעת בבר-אילן ביטלה את השעייתה של יאסרה בכרי. |
|
||||
|
||||
לדעתי צרכים לסגור את כל המכללה שבקרב הצפתיים נקראת -''המוקטעה'' יש רוב לערבים במכללה -שרק מכניס לעיר השקטה שלנו עוד ועוד ערבים -המורה מתחיל את השיעור אם ''מרחבטין...''רק את המואזין לא שומעים משם בנתיים |
|
||||
|
||||
לדעתי יש לסגור את העיר בני ברק שבקרב גוש דן נקראת ''השטייטל השחור'' יש רוב ליהודים דתיים בעיר - שרק מכניס לגוש השקט עוד ועוד חרדים. |
|
||||
|
||||
"שנתיים וחצי לאחר שהואשמה יאסרה בכרי באי מניעת פשע לאחר שנסעה בקו 361 בו התרחש הפיגוע בצומת מירון בחודש אוגוסט 2002, בחר היום (ב') נשיא בית משפט השלום בנצרת, תאופיק כתילי, לזכות אותה זיכוי מלא." על סמך מה שקראתי, הזיכוי נראה לי מוזר מאד, במיוחד לאור ההשוואה המתבקשת למרגלית הר-שפי. |
|
||||
|
||||
מה מוזר בזה שזיכיתי אותה? |
|
||||
|
||||
האזנתי הבוקר לסנגורה של בכרי, אביגדור פלדמן. הוא תיאר את השתלשלות העניינים מנקודת מבטה - שכנה לאוטובוס (המחבל המתאבד) פנה אליה בערבית ואמר: "תרדי מהאוטובוס, תרדי מהאוטובוס". בכרי הסבירה שהיא חשבה שמדובר במטריד או אדם מעורער ואספה את חברתה הקרובה והן ירדו שתיהן מהאוטובוס, ותפסו מונית, שנסעה אחרי האוטובוס והיו עדות לפיצוץ. אולם מה שחסר כאן זהו ההקשר. מדובר בשנות השיא של פיגועי ההתאבדות באוטובוסים. אני מגייס לעמדתי כרגע את אותו יציר משפטי מוזר - האדם הסביר. האדם הסביר לא יכול היה לדעתי להסיק מסקנה אחרת מכך שמדובר במחבל. ועל כן, על בכרי היה להזהיר את הנהג בדרך כלשהי - לרדת מקדמת האוטובוס ולומר בדרך לנהג כי היא חוששת שיש מחבל, להתקשר למשטרה לאחר שירדה מהאוטובוס. אבל העובדה היא שהיא לא עשתה מאום. וזה לא סביר בעיני. אשמח אם מישהו (ידידיה? בדרך כלל אתה מצטיין בזה) יוכל להביא את פסק הדין כדי שנוכל לעיין בו. |
|
||||
|
||||
לפי מה שהבנתי מהראיון: 1. היא נסעה במונית אחרי האוטובוס במרחק בו גם היא יכלה להפגע. 2. היו לה חברות נוספות באוטובוס, חלקן נפגעו בפיגוע. 3. היא יזמה את ההליכה למשטרה. 4. כשהיא ירדה מהאוטובוס, החברה שלה הרגיעה אותה ואמרה לה שזה נשמע לה כמו משוגע. 5. היא התנהגה באופן ממנו ברור שהיא מתאבלת על הפיגוע ועל זה שהיא לא עשתה כלום. למרות שסעיף 5. נראה מרשיע, אני חושב שהוא דווקא זה שזיכה אותה. חלק חשוב מחובת ההוכחה במשפט פלילי הוא הוכחת הכוונה. וההנחה היא שמי שמתאבל על התוצאות לא התכוון שהם יקרו. ואם נחזור למרגלית הר-שפי, אם היא היתה עומדת בצפירה לרבין, אולי היא לא היתה מורשעת. |
|
||||
|
||||
אף אחד לא עומד בצפירה לרבין. |
|
||||
|
||||
חשבתי שהתכוונת לצפירה שנתית (כלומר, חשבתי שסתם התבלבלת), אבל פתאום הבנתי (סתם, לא הבנתי. הסבירו לי) שהתכוונת למקרה שאחרי הרצח. אז סליחה על ההערה המיותרת. קישור חביב למאמר של משה פייגלין: |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
(לאחר שקראתי את רוב פסק הדין נראה לי שהזיכוי מוצדק) |
|
||||
|
||||
טוב, סעיף 45 בפס"ד איכשהו שכנע גם אותי, אבל המקרה הזה נראה לי ככזה שממש מותח את מושג הידיעה, ואני גם לא כל כך מסכים עם קביעותיו של השופט חשין, המצוטטות בפסק הדין. אולי יש גם משהו בשאלת פרק הזמן שהיה לנאשמת כדי לעכל את האמירה לש המחבל המתאבד - כחצי שעה במקרה הזה, לעומת חודשים במקרה הר שפי. |
|
||||
|
||||
''האדם הסביר לא יכול היה לדעתי להסיק מסקנה אחרת מכך שמדובר במחבל''- לדעתי, אין שום סיבה להניח שזו המסקנה היחידה שהאדם הסביר יכול היה להסיק. אני מדמיינת את עצמי באותו מצב, ואין לי מושג מה הייתי מסיקה ואיך הייתי פועלת בנידון. מקריאת פסק-הדין (טוב, בסדר, חצי מפסק-הדין. זה ארוך) הזיכוי נראה לי מוצדק בהחלט- רק חבל שזה לא קרה קצת קודם. |
|
||||
|
||||
לאותה סטודנטית מגיע עונש מוות לא רק השהיה מסכנה מהמכללה |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |