הכל עניין של לשון. 723449
עד היום זה היה 'כל האמור בלשון זכר הכוונה גם ללשון לנקבה. מה השתנה?

אני זוכר שבזמנו הניסוח החדש הגיע בעקבות שינויי חקיקה ואז הכניסו את הסעיף הזה למכרזים הפנימים והחיצונים בשירות המדינה. יתכן שזה נועד כדי שלא תחשוב מישהי שאולי היא מנועה מלהתמודד במכרז כי רשום מנהל ולא מנהלת.

וזה סביר וסבבה שכן לפעמים הניסוח הזה שכאילו אוומר ' הלו גברת, מה עפת על עצמך? זה מנהל! לא מנהלת' יכול להרפות את הנשים מלהתמודד במכרזים ובכך להעמיק את האפליה המובנית על רקע מיני.

אבל הדיון כאן מן הסתם יהיה לא על הרקע המשפטי או הרקע החברתי , אלא על מגמות אחרות השלובות ממניעים לא עניינים, ונניח לקונספירציות לגווע.

יתכן והביטויים זכר/נקבה הזכירו לקובעי הכותרות, נקבים וזכריות מוחצנת שמעלה חשש לפורנו טקסטואלי אינטלקטואלי , או שבת זוגה של שליין כעס שהנקבה במשפט בסוף ולא הזכר, שכן גם אני הייתי כועסת אם היו רושמים' כל האמור בלשון נקבה הכוונה גם ללשון זכר'.

יתכן והpc לא משתלב עם השפה העברית שמתייחסת לזכר ונקבה במובן המיני שלהם, אבל השינוי הזה יכול לגרום אינפורמציה חלקית ושיבוש מהות השפה והדקדוק.

כך למשל, אם הבוחן/נת/ים יחליט על שאלה בנוסח ' כמה רקדניות... " לא נוכל לכתוב על קבוצת הרקדניות להם, אלא להן. הpc האקדמאי הצעיר החדש מבקש שהחל מהיום לא מעניין אותנו אם כולן שם במבחן הן רקדניות ממין נקבה, מבחינתנו יש גם זכר אחד ויהי מה ולכן כולם הם רקדניות, ואם זה בכל זאת מפריע לנו להבין זאת אז נדחוף בכח רקדן כדי שזה יהיה להם.

סביר להניח שמישהו יכתוב בתגובה: 'יאללה יאאלה, מה קרה? כולה ביקשו שיהיה רבים, מה הבעיה שלך יה פאנט וכו' ', ובנסיבות אלו - כולם על הפותות שלי.
מה נשתנה? 723486
מה שהשתנה, אם המחקר תקף, הוא שהתברר שהשיטה הזאת פוגעת באופון מעשי בחצי מהאוכלוסיה. לא מעליבה, לא מצערת, לא ''פוגעת'' לא מעלה-את-סעיף-מירב-מיכאלי אלא ממש פוגעת בצורה אובייקטיבית שניתנת למדידה.
מה נשתנה? 723501
טוב.
אישית - אין לי בעיה שנדבר בלשון רבים באופן כללי. אני תמיד מסתבך בין שלושה לשלוש. וזה יפתור את ההרגל המגונה שלי - אשר נובע מחוסר בורות - לרשום 3 במקום שלוש או שלושה.
מה נשתנה? 723506
נובע מ*חוסר* בורות? זה בסדר, ידוע שתמונת העולם שלך הפוכה.
מה נשתנה? 723519
איך ידוע , זה כבר התפרסם ?
מה נשתנה? 723534
אבל עוד לא עבר בקורת עמיתים.
מה נשתנה? 723522
זה מעלה את השאלה המסקרנת, האם כשאתה עונה על הדרישה לכתוב נח בשבע שגיאות בכתיבת נח בשש שגיאות, בעצם ביצעת את המשימה בשלמות?
מה נשתנה? 723626
יפה. ומכאן, מספיק לכתוב נוח בחמש שגיאות, כי בזה כבר השגת את השגיאה השישית. ידה ידה ידה, כתוב ''נח'' והשלמת את המשימה במלואה.
מה נשתנה? 723627
חשבתי על זה, אבל לא הייתי סגור ביני לבין עצמי שזה מצדיק עוד דרגות ברקורסיה.
מה נשתנה? 723645
זה קצת מזכיר את הסיפור על דני, שכשהמורה הבטיח בוחן פתע בשבוע הבא הוא הפעיל את ההגיון. המורה לא יכול לבחון אותנו ביום ששי כי אז כבר נדע שזה יום הבוחן וזה לא יפתיע. אם יום ששי פסול אז הוא גם לא יכול בחמישי, כי אז גם זה לא יפתיע - וכן הלאה. אז דני לא טרח ללמוד. הבעיה היתה שכשהמורה בחן את הכתה ביום רביעי הוא ציפה לידע ולא להגיון, ודני נכשל. א‍ִמרו, ילדים, איפה הפגם בלוגיקה של דני?
מה נשתנה? 723650
הסיפור מ-תגובה 63071 ? אני, אוהב אדם שכמותי, מעדיף את הנוסח עם ההוצאה להורג.
מה נשתנה? 723653
עובדה שדני אכן הופתע, הלא כן?
מה נשתנה? 723654
תשובת המורה הפדגוגית:
התלמיד הנבון ממילא לומד ומוכן לגבי החומר לפני כל שיעור בכל יום ביומו, ולכן לא משנה לו האם המבחן הוא פתע או לא פתע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים