|
||||
|
||||
גם בידיעה כזו המערכת לא מסוגלת לשמור על איזון? פשוט שקוף. |
|
||||
|
||||
איפה חוסר האיזון? זה רק סיקור האירוע ותגובות... |
|
||||
|
||||
בפסקה השנייה טוענים שההצעה באה "בעיצומו של משא ומתן" למרות שבפסקה הראשונה נאמר שההצעה באה רק לאחר שהסתיימו השבועיים שנתן בית הדין לעבודה למשא ומתן זה נסיון להציג "אמת לשעתה" כאילו משרד התחבורה לא מנהל משא ומתן בתום לב וכמובן מתן זכות המילה האחרונה לאבירמה גולן מומחית אוביקטיבית בעלת שם עולמי למיקור חוץ ו/או רכבות |
|
||||
|
||||
זה נראה יותר כמו טעות תמימה של קופי-פייסט מעיתונאים שונים, שאחד מהם בעל עמדה לא אובייקטיבית או סתם רשלן. בקשר למילה האחרונה - אם היו מחליפים את שתי הפסקאות האחרונות והמילה האחרונה הייתה ניתנת לחוקר התאונות מטעם הרכבת, אז גם היית אומר שזה לא אובייקטיבי? אי אפשר ששניהם יהיו אחרונים. |
|
||||
|
||||
אם היו מחליפים בין שתי הפסקאות האחרונות גם אז זה היה לא אובייקטיבי, אבל, לאותו הכיוון. |
|
||||
|
||||
חוסר האיזון מופיע כבר בכותרת שר התחבורה לא יוזם "פירוק חלקי" של הרכבת אלא פיצול שלה לשלוש חברות בנות שיעסקו בנושאים שונים. השביתה הנוכחית לא באה בתגובה להחלטה לקיים את ההסכם מול בומברדייה, אלא בתגובה למינוי מנהל לתחנת יבנה (במכרז!) שלא על דעת הגב' אדרעי שיכורת הכח. וההחלטה של כץ הגיעה לאחר שכלו כל הקצין, ואחרי "שביתה אחת יותר מדי", לאחר שהגב' אדרעי שיכורת הכח הורשעה בבזיון בית הדין לעבודה, פתחה בשביתות פראיות ואפילו לא קיבלה סיכומים שהושגו בין יו"ר ההסתדרות לשר התחבורה כץ ועיני סיכמו על מתווה שימנע השבתת הרכבת; אדרעי רותחת: "שביתה מיד!" http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100072... הרכבות חזרו לפעול חלקית; ראשי הוועד נקנסו ב-10,000 שקל כל אחד http://www.themarker.com/dynamo/1.1640752 (ואירונית במיוחד כותרת המשנה: יו"ר הוועד אדרעי איחרה בשעתיים וחצי לביה"ד: לוקח זמן להגיע לת"א בלי רכבת) המשבר ברכבת: העובדים דחו הצעה להעלאת שכר ב-25% http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100073... התנהלותה הבריונית של הגב' אדרעי שיכורת הכח מוכיחה שעניינה לא בשמירה (או אפילו שיפור) בתנאי העבודה והשכר של העובדים, אלא בשמירה על כוחה שלה. אבל כל אלה לא מפריעים לכמה תל אביבים מנותקים (כמו דפלי NIF הנלוזה או - מסתבר - עורכי האתר הלז) שלא נזקקים לשירותיה (הרעים) של רכבת ישראל כמו תושבי הפריפריה להביע תמיכה בבריונית שיכורת הכח. |
|
||||
|
||||
ואם היו רושמים את הידיעה ברוח ההודעה שלך אז זה היה מוטה לצד השני... אני חושב שאתה סתם מחפש בכוח ניסוחים שיתאמו את דעתך על עורכי האתר. זו בסה''כ ידיעה קצרצרה עם מספר מצוצמם של דיווחים מעיתונים שונים, אין מה לעשות מהומה על הניסוח. הייתי מסכים איתך אם זו הייתה ידיעה פוליטית והיו מופיעים בה ניסוחים כמו ''השטחים הכבושים'' או משהו בסגנון שיכול באמת להעיד על הטייה פוליטית כזו או אחרת, אבל זה פשוט לא המקרה. |
|
||||
|
||||
כמשתמש קבוע ברכבת, מוזרה בעיני הטענה שלך כאילו היחידים שתומכים בועד הם מי שאינם נזקקים לשירותיה של הרכבת. דווקא בגלל שאני נדרש באופן יומיומי לשירות הזה, חשוב לי שהוא לא יופרט, ושהעובדים לא יהיו עובדי קבלן. זה לא אומר שכל מעשה של הועד מקובל עלי, אבל המאבק הנוכחי שלהם מוצדק לחלוטין, ואני שמח שנכשל הניסיון (בנוהל הסטנדרטי) של עיני למכור את העובדים בנזיד עדשים. המתקפות כנגד אדרעי והאשמתה בשכרון כוח רק משום שלא הסכימה להכנע לתכתיבים שפוגעים בעובדים וברכבת כשירות ציבורי אינן מהוות הוכחה לאי צדקתה, אלא את המסגור התקשורתי השלילי הקבוע של כל התארגנות עובדים. |
|
||||
|
||||
כמי שמתנגדת להפרטת הרכבת, עלי לציין שהועד מתנהג כאילו הם ממש רוצים שיפריטו אותם, ומשחקים ישר לידיים של כץ את שטייניץ. |
|
||||
|
||||
אתה נופל לטיעונים הדמגוגיים של אדרעי ועיני. אף אחד לא דיבר על העסקת עובדי קבלן ברכבת, דובר על כך שאחזקת הקרונות החדשים (שנעשית כיום באופן מזעזע ע''י רכבת ישראל) תתבצע על ידי עובדים מן המניין בחברה לא-ממשלתית. העובדים הללו יכולים להיות חברי הסתדרות והם נהנים מכל הזכויות הסוציאליות והסכמי השכר במשק. כמו שמדינת ישראל לא בונה רכבות, כך היא גם לא צריכה לתחזק אותן. בשביל זה יש חברות פרטיות, יעילות בהרבה. כל זה לא נוגע בשום צורה לזכויות העובדים, אלא לחשש מאיבוד הכוח והנפוטיזם ברקבת. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |