|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מצטט, לעצלנים: "העובדה שדווקא ארגוני הנשים הן שפנו בדרישה להדחתך מקוממת כל מי שמכיר את עבודת הקודש שאותה עשית כעו"ד וכשופט לטובת נשים כך שאיני יכול שלא להגיב על כך", כתב לו במכתב מרגש פרופ' שחר ליפשיץ מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן. "כבר כעו"ד היית אחראי לפסק הדין קנובלר-יעקובי ששיקם את חזקת השיתוף ואת השיתוף הזוגי ופתח את הפתח להחלת עקרונות השיתוף בישראל (...) כשופט במחוזי כתבת פסקי דין רבים שהרחיבו בתחומים רבים את זכויותיהם של נשים מעבר לפרשנות המקובלת בפסיקה והכול מתוך השקפת עולם פמיניסטית וליברלית", אפיין פרופ' ליפשיץ, מומחה לדיני משפחה, והוסיף כי "באופן אישי ידוע לי על מקרים שבהם באופן לא פורמלי השקעת ימים כלילות בשעות עבודה לא מקובלות כדי להציל נשים מעגינותן. פעלת בתחומים הללו בשיטות לא קונבנציונליות ותוך הפעלת רגישות אישית ואנושית הרבה מעבר לכישורים המשפטיים הרגילים, כאשר הגנה על נשים וחילוצן ממצוקת העגינות הייתה נר לרגלך". בנימה אישית הוסיף פרופ' ליפשיץ כי "כחוקר ואיש אקדמיה אינני מוסמך להביע עמדות פרסונליות לגבי אנשים במערכת המשפט ולעולם לא עשיתי זאת בעבר, אבל המצב שבו דווקא ארגוני נשים יקראו להדחת שופט שפעל ופועל באופן שיטתי ועקבי לטובת נשים היא מקוממת במיוחד ולא יכולתי להחריש". ארגוני נשים אחרים הביעו תמיכה במועמדותו של השופט דרורי לשפיטה בעליון. "כאישה וכפעילה למען זכויות האישה, וכמי שהיתה שותפה לחקיקה להקמת הרשות למעמד האישה והחוק למניעת הטרדה מינית, נדהמתי לקרוא בעיתונות את פנייתכם נגד השופט דרורי. מהיכרותי האישית והמקצועית עם השופט דרורי, הוא אחד מהתורמים החשובים לחיזוק מעמד האישה בישראל", כתבה עו"ד לאה דקל-גרינבלט לארגוני הנשים מהשמאל. עוד ציינה כי מפסק דין השנוי במחלוקת עולה דווקא השקפת עולמו ההומניסטית, הדמוקרטית והשוויונית של השופט דרורי כחלק מהשקפת עולמו הדתית, וכהפך הגמור מהביטויים הקשים שהוטחו נגדו. "אני מתקשה להבין כיצד יכולתם לפרש את פסק הדין באופן האמור, שכן עולה ממנו כי רגשותיה של הנפגעת היו חשובים ביותר לשופט, והוא שם לנגד עיניו מטרה חינוכית חשובה נוספת מעבר לכתיבת פסק הדין המקצועי, והיא לתרום להעצמתה של הנפגעת השייכת לעדה האתיופית, הסובלת מקיפוח וגזענות בחברה הישראלית. בעדינותו הרבה מתאר השופט דרורי כיצד הנפגעת נכנסה לאולם הדיונים כאישה חבוטה ומוכה תרתי משמע, ויצאה ממנו כשראשה מורם". עוה"ד דקל-גרינבלט מזכירה לזכותו של דרורי כי בתקופת עבודתו כעו"ד והופיע בפני בתי הדין הרבניים, היה מהבודדים שהסכימו ללמד ולהיות שותפים למפעל של הכשרת טוענות רבניות. זאת בתקופה שבה חוגי הממסד הרבני סירבו להכיר בטוענות וללמד במוסדות המכשירים אותן. לדבריה, "השופט דרורי הוא שמקדם ויקדם את המאבק למען זכויות האישה וזכויות המיעוטים ולא להפך. התקפות נגדו כמוהן כגדיעת הענף עליו אנו נשענות". |
|
||||
|
||||
איתי, האם אינך במקרה אורי פז בתחפושת? האם מישהו כאן טען שדרורי הוא איש לא ישר? הטענה שלי היא שהשקפת עולמו היא שהובילה אותו לפסק הדין הזה. בין השקפת עולמו להשקפת עולמי פעורה תהום. |
|
||||
|
||||
איני אורי פז, כבר ציינתי שאין לי השכלה משפטית כלשהי (ואם אינני טועה, כבר עקצת אותי על כך). את הציטוט הבאתי דווקא כדי להרחיב את הטקסטים העומדים לעיון באשר להשקפת עולמו. |
|
||||
|
||||
הייתי נזהר מלהתייחס לדברים מהבלוג הספציפי הזה ללא בדיקה נוספת. הבחור לא תמיד אמין ולפעמים מוציא דברים מהקשרם. |
|
||||
|
||||
לפני שאבקש ביסוס כלשהו להאשמות כנגד מר אורי פז אציין שהציטוטים הם של פרופ' שחר ליפשיץ ועו''ד לאה דקל-גרינבלט. |
|
||||
|
||||
''ולפעמים מוציא דברים מהקשרם.'' |
|
||||
|
||||
את הדברים האלה קשה מאוד להוציא מהקשרם. |
|
||||
|
||||
קריאה זהירה ראשונית: "ארגוני נשים" מופיעים בקטע האמור בשני תפקידים. זה רמז לאפשרות של הוצאה מההקשר: האם עו"ד לאה דקל־גרינבלט מייצגת נאמנה "ארגוני נשים" או שמא רק מטיפה ל"ארגוני נשים"? |
|
||||
|
||||
אם אתם רוצים לאמץ כאן זהירות מופלגת (ולהתעלם מכך שעדיין לא הוצגה תמיכה בהשערה ''אורי פז לא אמין ומוציא דברים מהקשרם''), התעלמו מהמשפט ''ארגוני נשים אחרים הביעו תמיכה במועמדותו של השופט דרורי לשפיטה בעליון.'' |
|
||||
|
||||
מה שלא ברור בציטוט הוא מהי חשיבותם של שני האנשים הללו. שהרי אם מישהו היה כותב בטורו ב"רשימות": "צפריר כהן כתב לארגוני האיילים שהשופט דרורי הוא סתם גזען" לא צריכים להתייחס לזה יותר מדי, ולו בגלל שדעתו של צפריר כהן בנידון לא נחשבת יותר מדי ללא נימוקים רלוונטיים. הציטוטים משם תומכים בטענה שדרורי אינו גזען. אבל זו אינה הבעיה הרלוונטית כאן. |
|
||||
|
||||
עו''ד לאה דקל-גרינבלט מעידה על עצמה שהיא עורכת דין, אישה, פעילה למען זכויות האישה, ומי שהיתה שותפה לחקיקה להקמת הרשות למעמד האישה והחוק למניעת הטרדה מינית. והפרופסור למשפטים מעיד על עצמו שהוא פרופסור למשפטים. כמובן שאנחנו עדיין רשאים שלא להחשיב את דעתם. אני לא בטוח מהי הבעייה הרלוונטית בפתיל הזה, אייל אלמוני כלשהו הביא קישור לבלוג (הרשימה הופיעה גם ככתבה ב''מקור ראשון ''), אני בסך הכל העתקתי משם את החלקים שנראו לי מעניינים. ד''א, אולי אחרי הדיון כאן רוב האנשים תומכים בטענה שדרורי אינו גזען (אני לא בטוח), בכל מקרה, זה לא המצב ''בחוץ''. |
|
||||
|
||||
שחר ליפשיץ נחשב לאחד המומחים החשובים בארץ בנושא ידועים בציבור וכמה נושאים אחרים בענייני דיני משפחה. תמיכה מצידו היא חתיכת תמיכה. |
|
||||
|
||||
והקשר בין דיני משפחה לעניין שלפנינו? |
|
||||
|
||||
אני מניח שפרופסור למשפטים איננו בור גמור באופן כללי. ובמקרה זה, הקשר הברור הוא בסוגיות של דיני משפחה בהן השופט דרורי התעסק פה ושם. |
|
||||
|
||||
אתה נראה לי להוט לדוגמא בענין אורי פז.הנה זו שהדהימה אותי יותר מכולן: בזמנו התווכחתי עם מר פז האם אפליית חרדים היא גזענות או לא. על מנת להוכיח את דבריו, "ציטט" אורי פז את החוק הישראלי, תוך שהוא משנה את הציטוט לפי צרכיו: <תחילת ציטוט אורי פז> מיהו גזען? לפי החוק הישראלי, גזענות היא "רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה והכול בשל צבע עור או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני או להשקפת עולם אחרת". <סוף ציטוט אורי פז> (מובן כי אפליה על בסיס "השקפת עולם אחרת" אינה חלק מן החוק אלא המצאה של מר פז) משהערתי לו על כך, הוא האשים אותי במיני האשמות שונות ומשונות, מבלי לשכוח, כמובן, להשוות לגרמניה הנאצית. דוגמא זו הרגיזה אותי במיוחד, היות ואורי פז שיקר שם ממש ביודעין, וכשהערתי לו, אפילו לא מצמץ אלא תקף מיד חזרה בטיעונים לא רלוונטיים (ואפילו לא נכונים), סגנון שמאוד אופייני לו. ראה תגובות: החל מהתגובה השביעית (של אורי) - שכותרתה "מיהו גזען? השינויניק התורן" |
|
||||
|
||||
דוגמא די טובה, הוא שיקר, השתכנעתי. |
|
||||
|
||||
אתה משתכנע מהר מידי... אולי בכל זאת כדאי להזכיר את תגובה 196075 ואת תגובה 245634 |
|
||||
|
||||
לא הבנתי, סלח לי אם לא אקרא את כל השרשור שם. אורי פז שיקר בלינק שאליו קישר איילי. |
|
||||
|
||||
אתה טוען שאני אורי פז? |
|
||||
|
||||
אני אסביר לך, צ'מע סיפור מתח: כשאורי עוד היה פעיל כאן באתר, היה לו מנהג מגונה להופיע מדי פעם תחת ניקים שונים ע"מ להביע תמיכה בדבריו שלו-עצמו או ע"מ לנסות להוציא את הדתיים והחרדים כמלאכים קדושים, לעומת החילונים שכולם נבלים ופושעים. יש כאן דוגמאות כאלה שנשארו מאז, וזו אחת מהן - אורי מופיע תחילה בתגובה 195357, ע"מ לומר דבר שאמר כאן הרבה פעמים: שאין עבריינות חרדית, להוציא כמה "תפוחים רקובים" (טיעון דתי-חרדי מקובל, לא רק אצלו). הפתיל נמשך, ובתגובה 196075 הוא מופיע כ"עורך דין", ומדבר בלשון "אצלנו החילונים" (אורי הוא דתי ואיננו עורך דין, אם כי כנראה למד משפטים באחת המכללות ומסיבה כלשהי לא סיים). בתגובה 196076, "שוטה הכפר הגלובלי", שנקרא כאן בקיצור 'שכ"ג', מתחיל לחשוד, וכמה תגובות אחר כך עושה אורי טעות שעתידה לחשוף אותו. והנה, בתגובה 196147 כבר חושפים אותו, ושכ"ג פורץ בתרועת נצחון אופיינית: תגובה 196150. חבל שאתה לא רוצה לקרוא - אחרי שמתחילים להבין מה הולך שם, זה נהיה משעשע (ולא כולם זוכים למדריכה משובחת כמוני, אתה בר-מזל!). והנה עוד פתיל משעשע כזה שבו אורי הופיע תחת הניק "ישראלית שחזרה להיות יהודיה, בתגובה 214925, ואז עבר לסדרת תגובות תחת הניק "סתם אחת שבא לה...", החל מתגובה 215214. הסגנון שלו בלט מאוד והיה קל מאוד לזהות אותו. ואז, בתגובה 215566, עלה עליו אלון, מגיב שהיה פעיל כאן מאוד (והיום רק קצת, לפעמים, וחבל..). אולי תקרא פעם כשיהיה לך זמן - זה נחמד, ואותי, בכל אופן, זה הצחיק (היו אחרים שכעסו). |
|
||||
|
||||
אז האייל האלמוני ניסה לבדר אותי או לטעון שאני אורי פז? (תודה על ההשקעה). |
|
||||
|
||||
לא זה ולא זה (ז''א קצת לשעשע, אבל לאו דווקא אותך). לתת לך קצת יותר עומק לגבי אופיו העקבי של מר פז (מה גם שעדות מתוך האייל אמינה בהרבה מעדות מבלוג חיצוני). |
|
||||
|
||||
(לעונג לי. נו, אז עכשיו אחרי שהאלמוני ענה לך בעצמו וגם קיבלת מכינה איילית מזורזת - אתה כבר יכול לנחש מי אני, נכון?) |
|
||||
|
||||
אורי פז? |
|
||||
|
||||
לא, צא מהפראנויה, מאז שאורי פתח לו את הבלוג שלו ופעיל בעוד אתרים, הוא לא מסתובב כאן . חוץ מזה נדמה לי שאני דווקא אחת החברות שלך כאן, אם כבר :-]. |
|
||||
|
||||
זו לא הייתה פאראנויה, זו הייתה בדיחה (גרועה, כנראה). |
|
||||
|
||||
אגב, נהגתי לקרוא באתר הרבה לפני כשבע, שמונה שנים, ולמיטב זכרוני היה סיפור גדול עם אחד ''אלכסנדר מאן'' וגם שם היה משהו שקשור בריבוי זהויות. |
|
||||
|
||||
בהחלט, קלאסיקה. http://www.geocities.com/mann_the_who/ תגובה 59957 |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
כן, ומישהו עבד קשה וניסה לתעד את כולן באופן מסודר: (אני נמצאת כאן בערך חמש שנים) |
|
||||
|
||||
מעניין מאוד, אז מאן הוא ההוגה הראשון של חומת ההפרדה. |
|
||||
|
||||
למה אתה מתכוון? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
וכשאת נעלמת מכאן לחודשים רצופים ומשאירה כאן ביצה משמימה, זה בסדר? ואז עוד מתפלאת שאחרים נעדרים. |
|
||||
|
||||
החשמנית לא נעלמת לחודשים רצופים, רק מעלימה את שמה. ואתה באמת נקרא לסדר: העריקות הזאת לא יכולה לעבור בשקט. |
|
||||
|
||||
אני מבינה שבשלב הבא את מתכננת להביא את התיקים שלי מהסקוטלנד יארד, מהאינטרפול ומה-FBI, ואחר כך את הרקורד המיוחס לי משוד הרכבת הגדול ואת הצילומים מהחלפת הלב, הכבד, הכליות, הריאות והפרצוף. מה יהיה? חשמנית, (משלה עצמה ש :-])יורדת למחתרת עד להודעה (הבאה)חדשה |
|
||||
|
||||
שום צילומים ושום בטיח. יש לי דגימות ד.נ.א.:) |
|
||||
|
||||
מי זה הקצב שלך, שמוכן להחליף לך את הלב, הכבד, הכליות, הריאות וכו'? |
|
||||
|
||||
תגובה 377644. |
|
||||
|
||||
אם תירק לביצה שאתה שותה ממנה בכך שתקרא לה "משמימה" - אתה עלול להישאר בלי חברים - ראה הוזהרת! |
|
||||
|
||||
==> "אורי הוא דתי ואיננו עורך דין, אם כי כנראה למד משפטים באחת המכללות ומסיבה כלשהי לא סיים". לא כל מי שיש לו תואר ראשון במשפטים הוא עורך דין. יש לא מעט פרופסורים למשפטים שאינם עורכי דין. להיות בעל תואר במשפטים לא קשור ללהיות בעל רישיון עריכת דין. יכול להיות שהוא סיים תואר ראשון ושני במשפטים, אך טרם הספיק להיבחן ולהצטרף לגילדה הדשנה של הלשכה. מהבלוג שלו נראה שאורי פז בחר לעצמו את נתיב העיתונאות המשפטית: סיקור משפטי שוטף ופרשנות משפטית, עם איזה שילוב כזה או אחר באקדמיה. |
|
||||
|
||||
בטח, סיים תואר ראשון ושני כמו שהסבתא שלי סיימה בכתריליבקה פוסט דוקטורט בביואינפורמטיקה. בלי הרבה בלבולי מוח, מי שאיננו עורך דין - שלא יכתוב את תגובה 196075, ואם הוא כן כותב תגובה כזאת כתגובת תמיכה לעצמו - הוא אדם לא כל כך ישר. |
|
||||
|
||||
כאייל אלמוני, המשנה את עורו בדיוני האייל כזיקית כל אימת שרק מתחשק לה --- ראויה לך מידה של ענווה. |
|
||||
|
||||
עוד גיחה של גיחי גיחי אורי פז המתחזה |
|
||||
|
||||
או של אלמוני המתחזה לאורי פז המתחזה לאלמוני? |
|
||||
|
||||
למה כל השנאה והלעג? |
|
||||
|
||||
אורי פז עבד קשה בשביל זה, למה אתה רוצה לקפח אותו? |
|
||||
|
||||
שנאה? |
|
||||
|
||||
לא אליך התכוונתי |
|
||||
|
||||
לאיתי, בקישור לבלוג של רפרם חדד התבקשתי להסביר ע"י "אחד" מהו הקשר בין ההתייחסות לחרדים לבין גזענות. על כך השבתי כי היחס שמאפיין ועליו מצביע חדד בפוסט עצמו מקטלג נכונה את המונח "גזענות" לפי החוק הישראלי: "רדיפה [או-הו כמה שרודפים את החרדים; הדברים נכתבו בעידן מפלגת "שינוי" זכרונה לקללה], השפלה, ביזוי [שוטרי עמונה עשו על הפגנות החרדים בית ספר], גילוי איבה [בדיוק לכן ביטלתי לאחרונה את המנוי שלי על עיתון "הארץ" כחלוף שנים של מריטת עצבים מגילוי האיבה כלפי אחי החרדים והדתיים], עוינות [פעם איזו אוניברסיטה עוד תתמוך במחקר אקדמי על מצבם של הערבים הנאשמים בבתי המשפט כטוב יותר ממצבם של החרדים], או גרימת מדנים כלפי ציבור [התקשורת הישראלית אוהבת את זה וכבר הצגתי כאן ב"האייל הקורא" מחקרים שנעשו בנדון, אתה מומן לחפש] או חלקים של האוכלוסייה [החרדים הם חלק מהאוכלוסיה] והכול בשל צבע עור או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני או ***להשקפת עולם אחרת***". לשקר הזה, שמיוחס לי כאן, אין רגליים. ואין כמוני מאמין כי סופה של האמת לנצח כל ניסיון של שקר גס. |
|
||||
|
||||
איך ה"פעם איזו אוניברסיטה עוד תתמוך במחקר אקדמי על מצבם של הערבים הנאשמים בבתי המשפט כטוב יותר ממצבם של החרדים" מתיישב עם ה"למען ההגינות, אודה שמתוקף מקצועי, יוצא לי לבקר הרבה מאוד באולמות בתי המשפט וכמעט שלא ניתקלתי בחובשי כיפות. רק בכמה בודדים, שאפשר לספור על כף יד אחת ועוד ישאר לי עודף ביד"?! |
|
||||
|
||||
א'. לא כל חובש כיפה היושב על ספסל הנאשמים בבית המשפט הוא חרדי. יש עוד כמה דרגות של רליגיוזיות בדרך בין חילוני לחרדי (ראו: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100036...). ב'. אין קשר בין איכות לכמות. ערבי ישראל והחרדים אלה הן שתי אוכלוסיות המיעוט הנרדף במדינת ישראל, שלא פעם הניסיון החילוני הפתטי והמתחסד לנהוג כלפיהם (בעיקר, כלפי הערבים) בדרכי "אפליה מתקנת" מעיד בעיקר על חיטוי המצפון של דורסני הרוב החילוני את זכויות היסוד של המיעוטים האלה. |
|
||||
|
||||
אם "אפשר לספור על כף יד אחת ועוד ישאר לי עודף ביד" את מספר חובשי הכיפות בבתי המשפט, וביד אחת יש חמש אצבעות, אז מספר חובשי הכיפות בבתי המשפט הוא 4 או פחות (3,2,1 או 0). אם "לא כל חובש כיפה היושב על ספסל הנאשמים בבית המשפט הוא חרדי" אז מדפר החרדים היושבים על ספסל הנאשמים בבית המשפט הוא 3 או פחות (2,1 או 0). האם "מצבם של החרדים בבתי המשפט" מתבסס על שלוש מקרים? שני מקרים? מקרה אחד? אף מקרה? |
|
||||
|
||||
רק חמור לא משנה את דעתו, אומר הפתגם העממי. אינני מחויב לכל אחידות בהבעת דעותיי מהעבר בפורומים השונים, בפרט כאשר אלה נאמרו בהקשר ענייני מסוים המוצא על ידך מהקשרו (לקשיי הבנה אבהיר כי ברור לכל קורא בדיון המצוטט ההוא שכוונתי היתה לחובשי כיפה מסוג מסוים. רמז: שחור לבְּד). |
|
||||
|
||||
אז כשכתבת "אפשר לספור על כף יד אחת ועוד ישאר לי עודף ביד" התכוונת לכתוב "אמנם אף פעם לא ספרתי, אבל לדעתי אפשר לספור על כף יד אחת ועוד ישאר לי עודף ביד"? (לקשיי הבנה, אולי חמור לא משנה את דעתו, אבל צריך להיות חמור מיוחד בשביל לא להבדיל בין דעה לעובדה) |
|
||||
|
||||
אפשרות אחרת: סופרים מודולו 4. |
|
||||
|
||||
באמת לאיזה ערבי שנאשם בבית משפט בהרעבת ילדו היה סיכוי להישלח במעצר בית, להפר את תנאי המעצר בלי שיממשו את דמי הערבות שהפקיד, לעשות צחוק מבית המשפט ולשלוח את חבריו לידות אבנים בשוטרים שבאו לפקח על כל אלה בידיעה שאותם חברים ייצאו מזה ללא פגע? |
|
||||
|
||||
תתפלא, להרבה מאוד ערבים יש יותר סיכויים בבית המשפט העליון או במחוזי בת"א לעומת החרדים. טול לדוגמא את הפרשה המכונה "האם המרעיבה" שאתה מדבר עליה: בעוד שהשופט המחוזי בבירה החליט לשחרר את האם לתקופה קצרה עד לדיון, השופטת בעליון, עדנה ארבל, פרקליטת המדינה לשעבר, החליטה להעביר את האם למעצר כדרישת הפרקליטות. |
|
||||
|
||||
1. חוק העונשין, סעיף 144א: 144א. בסימן זה – "גזענות" – רדיפה, השפלה, ביזוי, גילוי איבה, עוינות או אלימות, או גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסיה, והכל בשל צבע או השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני; לא הבנתי את כל הסיפור עם רפרם חדד, אבל בכל אופן המילים "להשקפת עולם אחרת" לא מופיעות בחוק 1. 2. בקשה, לא רק אליך אלא בכלל: לא לעשות כל כך הרבה סוגריים בין המילים. זה מפריע לקריאה. 3. "...או גרימת מדנים כלפי ציבור [התקשורת הישראלית אוהבת את זה וכבר הצגתי כאן ב"האייל הקורא" מחקרים שנעשו בנדון, אתה מומן לחפש]". אין לי מושג איך לחפש ועל איזה מילות חיפוש. אתה בטוח שהיו *מחקרים* כאלה? אם היתה תגובה שלך ובה קישור למחקרים האלה - תן לינק, בבקשה. 1 |
|
||||
|
||||
1. אתה צודק. המלים "להשקפת עולם אחרת" אכן לא מופיעות בחוק, כנראה מאז תיקונו האחרון של המונח "גזענות" בחוק העונשין בשנת תשנ"ח. בכל מקרה, גם לדעת המתקנים או מתנגדיהם, נותר כתוב בחוק "גרימת מדנים כלפי ציבור או חלקים של האוכלוסייה". ומבחינתי, יש לדברים אותה משמעות. בכל מקרה, לא שיקרתי בבלוג של חדד. ואני מציע שלמען הכבוד ההדדי תחזור בך מהטלת הרפש הזאת. בכלל, קיימות היום בנושא זה בחוק הישראלי שתי בעיות מרכזיות: א'. היועץ המשפטי לממשלה, לא אוכף את הוראת החוק בעניין "לשון הרע על ציבור". מדיניות התביעה עד היום, המרוקנת את הוראת החוק בעניין, ונמנעת מנקיטת הליכים פליליים בעבירת לשון הרע נגד ציבור – דורשת תיקון לחוק באופן שיאפשר לפחות נקיטת הליכים אזרחיים בעוולת לשון הרע נגד ציבור; ב'. יש להרחיב את "עבירות השנאה" שקיימות בחוק, ועיקרן גזענות, גם לשנאה נגד ציבורים, שלא על בסיס מאפיין גזעני, אלא גם מאפיינים מזהים נוספים ("מתנחלים", "דתיים", "חרדים", ועוד). על כך ראו מאמרו של השופט נעם סולברג, המועמד המוביל כיום לכהונה כשופט בבית המשפט העליון: http://www.daat.ac.il/mishpat-ivri/skirot/155-2.htm ראו גם את הראיון שקיימתי לאחרונה עם עו"ד שי ניצן, המשנה לפרקליט המדינה לענייני תפקידים מיוחדים, בנושאי הסתה שונים: http://www.notes.co.il/uripaz/54950.asp 2. בסדר, מקובל עלי. 3. ראה, למשל תגובה 232360 וגם תגובה 200291. |
|
||||
|
||||
1. לא אני דיברתי על הבלוג של רפרם חדד, הבלוג הוזכר בתגובה 517144, ולא היתה בתגובה ההיא של איילי הטלת רפש אלא האמת לאמיתה. קצת קשה לי להבין איך זה ייתכן שגם הוספת בבלוג של רפרם תוספת משלך להגדרת הגזענות - "להשקפת עולם אחרת", וגם לא שיקרת. למיטב הבנתי קיימות רק שתי אפשרויות: או שאדם שיקר או שלא - ואתה שיקרת וממשיך לשקר. כל שאר הדיבורים שלך וכל נסיונות הטשטוש והערפול אינם שייכים לעניין. הטענה כי המילים "להשקפת עולם אחרת" הוצאו מן ההגדרה בתיקון משנת תשמ"ח אינה נכונה. נוסח חוק העונשין כפי שהובא בתגובה 520679 וכפי שהוא מופיע באתרים רבים ברחבי הרשת - הוא משנת תשל"ז (1977) ומופיע גם בגרסאות ישנות יותר וגם בחדשות. המילים "להשקפת עולם אחרת" לא הופיעו בו. הנה, אפשר לראות את אותו נוסח - בלי המילים "להשקפת עולם אחרת" - גם בפס"ד עידו אלבה משנת תשנ"ז (1996) 1. 3. העוינות ההדדית בין חרדים לחילונים היא מצערת, אבל בתגובות שקישרת אין שום לינק למחקרים. חרדים, אגב, קוראים לחילונים באופן קבוע "נאצים" - דבר שחילונים נזהרים בו הרבה יותר. אני מקווה שאין צורך להסביר לך מהו מחקר, והחוברת שהזכרת איננה מחקר. בנוסף על כך, כיון שלא מצאתי נוסח מלא שלה ברשת, אין לי אפשרות לבחון את מהימנותה מבחינת הציטוטים. למרבה הצער, נתקלתי לא פעם בכך שחרדים אינם בוחלים בכל דבר שקר. אם אתה משקר כאן שוב ושוב - ייתכן שגם שי הורביץ משקר. ואגב, אם כבר דיברת על חוברות ועל השמצות - אף אחד עוד לא כרך בדפוס את ציטוטי ההשמצות שלך עצמך כאן באייל נגד החילונים - אסופה שגם היא יכלה למלא חוברת קטנה. אם תתווכח גם על כך, אפשר להביא לינקים לדוגמה. סיכומו של דבר: לא ברור לי מה מניע אדם לנסות ולחפות על שקר אחד בשקרים נוספים. לא רק שזה לא מוסרי - זה פשוט לא עובד. אם היית מתנצל בבלוג של רפרם ואומר בפשטות - "סליחה, זו היתה תוספת שלי, המילים 'להשקפת עולם אחרת' אכן אינן מופיעות" - היה זה סיום הפרשה. במקום זה אתה בחרת להוסיף חטא על פשע ולנפח את העניין עוד יותר - השתלחת ב"אחד", שהוא כנראה "איילי", ייחסת לו טירוף קל והכנסת לסיפור גם את הנאצים. הבחירות שלך הן לא רק שקריות, הן גם מוטעות וגרועות, ולא רק שהן אינן מוסריות אלא שהן מזיקות לך עצמך. 1 |
|
||||
|
||||
לא לי לשפוט אם שיקרת או לא, אני מכבד את דבריך. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |