נו? 515742
הצעה לסקר:
למי אכפת ממותו של מייקל ג'קסון?
לי לא.
נו? 515743
אין בתגובתי הקודמת משום נקיטת ביקורת על פרסום החדשות, אלא תמיהה אמיתית, האם היה יותר מאשר קוריוז?
נו? 515745
לא אהבתי את המוזיקה, אז עבורי - בהחלט לא. מצד שני, האם אלביס פרסלי היה יותר מאשר קוריוז?
נו? 515747
אלביס גרם למהפך תרבותי- בעצם אני לא מכיר מספיק טוב את ההיסטוריה של המוסיקה המודרנית, עדיף שיענה מי שמבין.
נו? 515748
בהחלט. אלביס היה חשוב פי כמה מונים ממייקל ג'קסון.
נו? 515751
נההה, לא שכנעת אותי.
נו? 515760
אלביס היה הכוכב הלבן הגדול ביותר מבין זמרי הרוק'נ'רול ששילב בין ריתם'נ'בלוז לקאנטרי והוסיף למוזיקה סקס אפיל. הוא היה פופולרי יותר מזמרים של להיט אחד כמו ביל היילי וקרל פרקינס או כוכבי רוק'נ'רול אחרים כג'רי לי לואיס ויותר אטרקטיבי לקהל הלבן מכוכבים אפרו-אמריקאים כליטל ריצ'ארד וצ'אק בארי.

מייקל ג'קסון היה לא יותר מזמר של מוזיקה פופולרית ומסחרית גרידא (למרות שהיום מוערך יותר אלבומו Thriller).
ג'קסון כתמונת מראה של אלביס 515800
כתבה של עמוס הראל -

עוד כתבה מעניינת של הראל על אלבום המופת - "מותחן".

בן שלו -

"זה לא היה עובד כמובן בלי המוסיקה. אם סיפור העל של הפופ מאז שנות ה-‏50 הוא התאמתה של המוסיקה השחורה לקהל הלבן ושיווקה להמונים, ג'קסון היה האיש שעשה את זה בשנות ה-‏80, רק שההמונים נהפכו למאסות בלתי נתפשות בהיקפן ואל הקהל הלבן הצטרפו כל הקהלים האחרים על כדור הארץ. שני אלבומי הסולו הראשונים שלו כאדם בוגר, "Off the wall" (1979) ובעיקר "מותחן" (1982), הכניסו את הגרוב והחופש של הסול, הפאנק והדיסקו לתוך אריזה סינתטית ואגרסיווית, והשילוב הזה הפך את "מותחן" להתגלמות הפופ. "
איך בכלל אפשר להשוות 516681
מייקל גקסון עולה עשרות מונים על אלביס פרסלי. ג'קסון שילב בין פופ, Fאנק וסול, בשילוב שאני לא מכירה מוצלחים כמוהו אצל זמרים אחרים. בזמן שאלביס שר על בחורות ועוד קצת על בחורות, הנושאים של השירים של ג'קסון היו עמוקים יותר. באשר לפופולריות של ג'קסון ולאטרקטיביות שלו לקהל הלבן, אני לא חושבת שיש מה להוסיף.
רוק בגטו 516694
אלביס שר גם על כמה דברים שאינם בחורות. למשל השיר "בגטו":
או "ללכת מייל בנעליים שלי":
או "טרילוגיה אמריקאית":
איך בכלל אפשר להשוות 516905
על איזה נושאים עמוקים שר ג'קסון?
איך בכלל אפשר להשוות 516908
תביעות אבהות, למשל:

She was more like a beauty queen from a movie scene
I said don't mind, but what do you mean I am the one
Who will dance on the floor in the round
She said I am the one who will dance on the floor in the round

She told me her name was billie jean, as she caused a scene
Then every head turned with eyes that dreamed of being the one
Who will dance on the floor in the round

People always told me be careful of what you do
And don't go around breaking young girls' hearts
And mother always told me be careful of who you love
And be careful of what you do 'cause the lie becomes the truth

Chorus
Billie jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one, but the kid is not my son

For forty days and forty nights
The law was on her side
But who can stand when she's in demand
Her schemes and plans
'cause we danced on the floor in the round
So take my strong advice, just remember to always think twice
(do think twice)

She told my baby,we where dancing still 3:00
Then she looked at me, she show me a photo
My baby cried, 'cause his eyes where like mine

People always told me be careful of what you do
And don't go around breaking young girls' hearts
She came and stood right by me
Then the smell of sweet perfume
This happened much too soon
She called me to her room

Billie jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
Billie jean is not my lover

She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one, but the kid is not my son
She says I am the one, but the kid is not my son

Billie jean is not my lover
She's just a girl who claims that I am the one
But the kid is not my son
She says I am the one, but the kid is not my son
She says I am the one, she says he is my son
She says I am the one
Billie jean is not my lover
Billie jean is not my lover
Billie jean is not my lover
Billie jean is not my lover
Billie jean is not my lover
Billie jean is not my lover
איך בכלל אפשר להשוות 516915
איתי, נו באמת, זה לא שאנחנו לא יודעים את המילים, חלילה!
איך בכלל אפשר להשוות 516916
אני חייב לציין שגיליתי את מייקל ג'קסון (ואת השיר הזה) רק לאחרונה, ושני האלבומים הראשונים שלו באמת נהדרים (כמו גם השיר הנפלא ''בן''). עם זאת הזלזול באלויס פרסלי מיותר.
איך בכלל אפשר להשוות 516940
חבל שלא שר על מתן קישורים במקום הדבקה של כל הטקסט.
איך בכלל אפשר להשוות 516941
לא ידעתי שזה לא מקובל פה.
איך בכלל אפשר להשוות 516974
זה לא ''פה'' באתר, אלא בכלל - זו הפרה של זכויות יוצרים.

מכל מקום, לא השתכנעתי באשר ל''נושאים העמוקים'' בשירתו של מ. ג'קסון.
איך בכלל אפשר להשוות 516975
את בטוחה? (בקשר לזכויות היוצרים) הרי זה נמצא בכל מקום באינטרנט.

לא ניסיתי לשכנע.
איך בכלל אפשר להשוות 516979
זה עדיין לא אומר שלא מדובר על הפרה של חוקי זכויות היוצרים.

אגב, אפשר לקשר למקום שבו המילים שמצאות ברשות בעלי הזכויות.
איך בכלל אפשר להשוות 516981
כמה מילים אפשר לצטט מתוך שיר או ספר בלי להפר חוק?
איך בכלל אפשר להשוות 517032
מותר לצטט רק קטע.
מותר לצטט את כל השיר, רק בתנאי שזה ל''צרכים לימודיים'', כלומר שהמלים נלוות לדיון מעמיק בטקסט (לא יודעת כמה מעמיק, אבל יותר מעמיק ממה שקרה כאן).
איך בכלל אפשר להשוות 516914
אקולוגיה (Earth Song זה על אקולוגיה? נגיד שכן), העולם, העולם ואנחנו, צריך לרפא את העולם. מה איתך? נו באמת! - אני, לולא מייקל שלנו, לא הייתי יודעת בכלל שקיימת המילה הזאת, "עומק"!

שלא לדבר על ההלוויה - אני כל כך מודה למייקל שמת והעניק לנו רגעי עונג עם (ברצינות) סטיבי וונדר ועם המקהלה של אנדריי קראוץ', אם כי לא ברור לי בדיוק איך הוגים את שמו של הנ"ל ואני לא בטוחה שזה ברור לו עצמו. ובכל מקרה הודעתי כבר לבני משפחתי באופן שאינו משתמע לשתי כפפות שאני רוצה הלוויה כזאת בדיוק, באותו מקום בדיוק ועם אותן חליפות בדיוק ועם אותם נאומים ואותה ברוק שילדס היפה שלי בדיוק, ועם אותו ילד חמוד, ג'פארולי או ג'פארגולי, בדיוק - אחרת אני לא אבוא!
517031
ברקת, לא טענתי ששירתו של מ. ג'קסון עמוקה כשירת אלתרמן. אבל אם משווים את הנושאים בשיריו לנושאים בשירי אלביס פרסלי, לדעתי ג'קסון הוא רמה אחת מעל (לפחות).
517033
ואם משווים פומלה לאגס, לפומלה יש הרבה יותר פלחים.

אלביס וג'קסון הם נציגים של 2 תקופות שונות, עם גישות שונות לטקסט ולשיר בכלל (למרות ששניהם ייצרו "סוכריות פופ" יוצאות מן הכלל). אל תשכחי שבימי אלביס גרסאות כיסוי ל"סטנדרטים" היו חלק אינטגרלי מהסחורה שכל זמר אמור לספק, מה שבשנות ה-‏70-80 היה מקסימום בונוס. אז אלביס שר "בלו מון" ו"נעלי זמש כחולות" וכל מיני שירים לא עמוקים, אבל הם קלאסיקות מוזיקליות.

גם המבנה (טקסטואלי ומוזיקלי) של שיר פופ השתנה והפך מורכב יותר ב-‏20 שנה שמפרידות ביניהם, עד שבימי ג'קסון שיר נחשב ליצירה מורכבת עם פתיח, סולו מוזיקלי אחד לפחות באמצע וסיום בומבסטי. לא שבימי אלביס לא היה מבנה, אבל אז "פתיח" היה כמה ביטים של הקונטרבס (ועדיין לא אורגן שמתפתח ל-‏10 כינורות מסומפלים ואז נכנסים התופים, וכבר כמעט דקה לתוך השיר ורק אז השירה נכנסת. סתם דוגמא מומצאת, אבל הנה אחת אמיתית: http://www.youtube.com/watch?v=R8vgl4HMlrI ועוד אחת, עוד יותר מדליקה http://www.youtube.com/watch?v=dPTsmswQVwg).

בכלל, מישהו יכול להסביר לי מה עמוק ב: http://www.azlyrics.com/lyrics/michaeljackson/wannab... ?
נו? 516374
אלביס מת לפני שנולדת, וכידוע, היה כאן שמח לפני שנולדת.

אין שום הבדל בינהם, אבל צריך למלא תכנים ולרגש אנשים איכשהו. איך אתה מציע לעשות זאת, במאמרים על אקראיות? לא נראה לי.
נו? 515758
אני מניח שאפשר להתייחס לכל המוסיקה הפופולרית משנות החמישים ואילך כאל קוריוז, אבל אם לא נוקטים בעמדה המתבדלת הזו קצת קשה להתעלם מהשפעתו של פרסלי: אחד הזמרים הלבנים הראשונים - ובוודאי הפופולרי ביותר, בהפרש עצום - שביצעו מוסיקה "שחורה" ובכך הכניסו אותה ללב המיינסטרים האמריקאי, אחד הראשונים להתנהג על הבמה כמו שמאז התרגלנו כבר, ובוודאי אמן שובר שיאים של הכנסות ומכירות. לנון, או מקרתני, או שניהם (גם קוריוזים?) ראו בו מקור השראה עיקרי. איך כל זה יכול להיות "קוריוז"?

חוץ מזה הוא היה גם זמר מצויין.

(הח"מ מתוודה שאינו חובב אלביס. השיר שאני הכי אוהב שלו הוא "Heartbreak Hotel" של ג'ון קייל.)
נו? 515763
גם אתה וגם ארז בעיקר מתמקדים בפופולריות ובצורה שבה אלביס קידם סגנונות חדשים במוזיקה. האם ג'קסון לא עשה זאת? האם לא היה פופולרי? האם פני המוזיקה (הפופולרית) כיום היו זהים אלמלא ג'קסון?
נו? 515770
אלביס לא רק היה הנציג הבולט ביותר של הרוק'נ'רול אלא גם קידם אותו יותר מכל אחד אחר. מייקל ג'קסון פעל בתקופה שבה הדיסקו-פופ שאיפיין את סיגנונו היה קיים ופופולרי והוא התבלט בו. מכאן נובע שההשפעה הישירה והעקיפה של אלביס על הרוק היתה חיונית ולעומת זאת, ללא מייקל ג'קסון, מוזיקת הפופ לא הייתה משתנה.
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515774
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515787
The Music *Business* not The Music *Art*
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515792
Pop music, when viewed within the grand scheme of things, quickly feels, looks, smells quite meaningless. If Michael Jackson’s great legacy is reduced to his paving the way for the megastardom of Madonna, Justin, Britney, et al, then maybe we should just let him go without trying to frame his impact. ?

Jackson, however, is too important to the history of pop music to write off with such a cavalier air.

Yes, the short, sharp pop tune was his trade, and no, he’s hardly Stravinsky or Miles Davis. He might not even be Sly Stone, in terms of obvious musical significance.

Jackson’s genius offered us a bridge between Berry Gordy’s Motown empire — a brand of genius with pop songs that could appeal across color lines but still retain a strong connection to race, a soulfulness, and a cultural identity — and what would come next. Sadly, what came next was disco, but even within that vapid framework, Jackson, both with his brothers and without, made meaningful art.

How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515795
והמקור לציטוטים?
How Michael Jackson's 'Thriller' Changed The Music Business 515798
נו? 515866
ג'קסון היה פחות חדשן מוסיקלי מאלביס, הוא היה מאוד, מאוד פופולרי, והתשובה לשאלה האחרונה היא כנראה "לא". לאן אתה חותר? האם אתה מניח שמייקל ג'קסון כן היה קוריוז ומסכים שאלביס לא, ואז המשחק הוא "מצא את ההבדלים"? ההנחה שגויה בעיניי, מאוד.
נו? 515867
למרות שעל הכובע הרשמי של ג'קסון כתוב "מוסיקאי", או באופן ממוקד יותר, "זמר" - בסופו של דבר הנושאים שבהם הוא הכניס רעננות ויצירתיות מיוחדת הם בתחום התנועה תוך שירה ובייחוד בהילוך הירח המפורסם (שלא הוא המציא, אגב, אבל בשימוש הג'קסוני הייחודי, הצעד הזה הוא שנעשה ה-Signature move שלו. אא"ט, הוא גם הוציא איזשהו פטנט הקשור בנעליים שבהן עשה את ה-moonwalk הראשון, ב-‏1983).
נו? 515870
לא. אני חושב שג'קסון לא היה קוריוז.
נו? 515872
אה. אז לא פירשתי נכונה את תגובה 515745. סליחה.
נו? 515803
אלביס היה מכור לגוספל ונהג לערוך ג'אם ארוכים וספונטיים של שירת גוספל עם מי הוא רק הצליח לשכנע להשתתף. אני אוהב מאד את התקליטים האלה שלו.
נו? 515989
משהו שמשותף לשניהם: המוזיקה שלהם היא עסק רווחי להפליא. גם לאחר מותם.
נו? 515990
מה גם? בעיקר לאחר מותם!
נו? 515997
לעסקי אלביס בע"מ יש עד 2047 . לג'קסונאים המונופול הוא עד 2079.

לאחר מכן ישארו בידי היורשים "רק" הזכויות על המותג מכיוון שזכויות היוצרים על השיר יפוגו.

אגב, פטנט משנת 1983 פג ב־2003 (למרות שבסוף לא היה כזה).
נו? 516012
המשך ההרהור: מכן שגם למותג יש חשיבות כלכלית. והחשיבות הזו יכולה להמשיך להתקיים באופן תאורטי.

פרודיה על היצירה מותרת לפי חוקי זכויות היוצרים. אולם היא פוגעת במותג. כדי שהמותג ימשיך להתקיים, חייבים להגן עליו.
2003? בהחלט היה כזה. 516013
רגע, רגע, 2003 ? אוצו רוצו, חיפשתי חלומות גנוזים והימרתי על סוסים.
2003? 516017
לכל הרוחות. הלכו לי לאיבוד שלוש שנים.
נו? 515749
כשאני שוקל את הגישה הפוסט סוליפסיסטית‏1 ומנסה ביני לבין עצמי לאסוף עדויות לשני הכיוונים, מאורעות כמו מותו של מייקל ג'קסון מטים אותי לכיוון הסימולציה. המוות שלו הוא יותר מידי "ספרותי". המחשבה שג'קסון יזדקן וימות ממחלה סתמית ( כמו פארה פוסט למשל) פשוט לא מסתדר עם הפרסונה. זה נראה כל כך מתוזמר עד שבא לך לכתוב מכתב מחאה לתסריטאי- "כמה נדוש אפשר להיות"?

1 אנחנו חלק מסימולציה שמנוהלת בידי יצורים בעלי טכנולוגיה סופר מתוחכמת שמתים משיעמום. ראו גם :http://en.wikipedia.org/wiki/Nick_Bostrom#Simulation...
נו? 515752
או שזקני ציון נקמו בו על האנטישמיות שהפגין.
killing me softy with his song 515764
טוב, זה לא עונה בדיוק להגדרה The day the music died, אבל מצד שני, מי זוכר היום את באדי הולי?
killing me softy with his song 515765
ולשם הפרופורציה: את ג'יימס דין דווקא זוכרים. כך שלא מדובר רק על אורך הקריירה.
killing me softy with his song 515767
באדי הולי הרבה יותר חשוב מג'יימס דין. הוא השפיע על הרבה אמנים כולל הביטלס. ג'יימס דין היה כוכב של זמנו ותו לא.
killing me softy with his song 515766
אני.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים