|
||||
|
||||
למה הארץ טוענים שסיבוב מוצא הוא הגורם להאטה בכניסה לירושלים? הרמזור בגינות סחרוף הוא שעוצר את התנועה. מתי האידיוטים האלה יחברו את דרך בגין לכביש 1 באיזה מחלף כבר? במקום לעבוד על פרוייקט כזה, הם ממשיכים את בגין צפון, זה שיתחבר לכביש 443 שאף אחד לא יסע עליו. והמהירות המותרת בסיבוב מוצא היא דווקא 80, לא 70. אבל זה לא קריטי. בכל מקרה כולם לוקחים אותו ב-90. עוד שאלות - כביש יריחו, מה זה? הכביש למעלה אדומים? |
|
||||
|
||||
קיימות בעיות חמורות בחיבור ישיר בין בגין וכביש 1 - מחד שטחים בנויים ומאידך אזור שימור בכפר הנטוש ליפתא. פתרון חלקי לתושבי צפון ירושלים הוא בכביש העירוני 9 (ולא לבלבל עם כביש ארצי 9, שטרם נסלל מדרום לחדרה), עליו כתוב באותה כתבה של "הארץ". כביש יריחו - כדבריך. באופן כללי, בירושלים מזמן לא מתכננים את העיר לפי צרכי האוכלוסייה אלא לפי מטרותיו הפוליטיות הצרות של ראש העירייה אולמרט. ולצד כביש 443 אמור להיסלל כביש 45 - כביש מהיר ממחלף בן-שמן לירושלים. כאשר היו דיונים על תוואי הרכבת המהירה לירושלים, שרון רצה גם את הרכבת להעביר באותו תוואי, אך זה ירד מהפרק (עוד לפני התחלת המלחמה). |
|
||||
|
||||
במה יהיה כביש 45 שונה מכביש 1? |
|
||||
|
||||
הוא עובר במקביל לכביש 443. ממחלף בן שמן דרך אזור יערות בן-שמן (כרגע במאבק קשה של הגופים הירוקים), ובסמוך לכביש 443 לאזור גבעת-זאב. משם סעיף אחד מתפצל דרומה לירושלים ובעצם מתחבר לבגין צפון, וסעיף שני לאזור עטרות - ובעתיד משם לכיוון גבע-בנימין (אדם) והלאה לגשר אלנבי. |
|
||||
|
||||
אז בשביל מה הוא טוב? |
|
||||
|
||||
כביש 45 אכן מיותר לחלוטין. |
|
||||
|
||||
ולפי מי שתכנן אותו? |
|
||||
|
||||
הכביש משווק כ''כביש שלום'' מהיר מאזור גוש-דן לרבת-עמון דרך גשר אלנבי. אבל בעיקר הוא ישרת את התנחלויות מטה בנימין ושכונות צפון ירושלים. |
|
||||
|
||||
ללא נחוץ. הכביש יסלל במקביל לכביש קיים (443). די מטופש לסלול אותו במקום להרחיב כביש קיים. |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת? למטרותיו הפוליטיות של ראש ממשלתנו, כמובן! ואפנה אותך שוב למאמרי בעניין שפורסם באייל: דיון 415 |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |