|
אפשר בבקשה להזכיר שוב איזה חלק מזערי מתאונות הדרכים נגרם ע"י מהירות מופרזת, ואיזה חלק גדול מדו"חות התנועה שניתנים ניתנים על סעיף זה? תודה. עבירות תנועה רבות נגרמות לא על ידי "נהיגה מטורפת" אלא על-ידי חקיקה מטופשת. קח את כביש החוף, למשל, שבקלות יכול להיות כביש של 100, אבל הוא כביש של 80. למה? לא ידוע. למה איילון, שהוא המשך ישיר של כביש 1 הוא 90, בעוד שכביש אחד הוא 100? הכביש שמוביל מצומת כבר-שמריהו לכיוון רעננה דרך הרצליה הוא כביש של 50, למרות שאין שום סיבה שבעולם שהוא לא יהיה לפחות 70. למה? סתם, כי ככה קל יותר להגדיל את הקופה הציבורית על חשבון הנהגים. ב. מיכאל הזכיר פעם שהמקום היחיד שבו מכמונות המהירות עובדות הם כבישים ישרים עם יחסית מעט מכוניות עם רווח גדול ביניהן - כלומר, בדיוק התנאים בהם מהירות גבוהה אינה מסוכנת כלל. המטורפים באמת הם אלו שחותכים בפראות, אלו ש(כאמור)נצמדים לנהגים שלפניהם, נהגי משאיות שלא מתייחסים למכוניות סביבם, נהגים עייפים, נהגים שנוסעים במהירות המותרת גם אם תנאי הכביש לא מאפשרים נהיגה במהירות כה גבוהה, נהגים שמאבדים שליטה על הרכב שלהם, נהגים שסוטים מהנתיב שלהם בלי לשים לב, נהגים שנוסעים באמצע הכביש, בין שני נתיבים, נהגים שנוסעים לאט בנתיב השמאלי, וכן, גם תנאי הכביש המזעזעים ברבים מכבישי ישראל. אני לא אומר שאני לא נמנה על חלק (או אפילו רוב) הקטגוריות לעיל, אבל על אף אחת מהעבירות הללו לא עצרו אותי מעודי. כן עצרו אותי על מהירות מופרזת באותו כביש הרצלייני דלעיל, ורשיוני נשלל ל-30 יום ע"י קצין אדיוט, מדושן עונג ועם נימוסים של ברקודה. רק לאחרונה נגמרה לי תקופת על-תנאי של שנתיים(!) שבמהלכה, כמובן, עשיתי עשרות עבירות *אחרות*, אבל על זה לא טורחים לעצור נהגים. זה בסדר. העיקר שלא יסעו במהירות סבירה לתנאי הכביש.
|
|