בתשובה לירדן ניר, 26/08/02 9:07
א-ב בקרימינולוגיה 87716
כן. גניבה חיונית לחברה. אם לא היתה כזו, מזמן היתה נעלמת. הגניבה, בדיוק כמו עבירות אחרות מגדירה מעמדות וסטטוסים ומבחינה בין טוב לרע, למוסרי ולא מוסרי ולצדק וחוסר צדק. מיותר לפרט כמובן את הנזק החברתי שהיה נגרם אילולא היתה הפשיעה קיימת (רק תחשוב על כל האבטלה שהיתה נגרמת - עובדים סוציאלים, סוהרים, שוטרים).

אם לאותם אנשים מוגבלים, לא תהיה דרך לפרוק את צרכיהם בתשלום הם עלולים לעשות זאת באלימות וכך לפגוע בהרבה יותר אנשים. זנות היא בסה"כ מו"מ בין נותן שירות למקבל. בדמותה כרגע, היא לא נעימה ולא הגיינית, עם זאת, צר לי אך היא חייבת להתקיים לטובת החברה ואם כבר, עדיף שמראה ישתפר.

סטיה היא כל דבר החורג מהנורמה. לא ניתן לתת הגדרה ראשית אחת משום שנורמה משתנה מחברה לחברה ומזמן לזמן. היא לא מונעת זנות אלא כוללת אותה כאחת מהגדרותיה ומאפשרת (כפי שכבר כתבתי קודם) פריקת לחצים חברתיים והבחנה בין טוב לרע.

ובנוגע להערתך האחרונה: מדוע גנבים הם בעיניך "הרעים" ולא קורבנות בדיוק כמו הזונות?
א-ב בקרימינולוגיה 87720
בנוגע להערה האחרונה: לא רציתי להכנס באמת ל"רעים" - זה אכן מונח בעייתי. הבה נשכח מההערה. ונניח גם לסוגיית ה"זנות, טוב או רע", כי בסך הכל ביקשתי להבהיר מושג שלך.

למה את טוענת שאם משהו אינו חיוני לחברה אז הוא היה נעלם מזמן? האם גם כל המחלות שמסרבות להעלם חיוניות לחברה? ואת רצינית בדיבור על הנזק החברתי שהיה נגרם אילולא היתה פשיעה - בגלל הגידול באבטלה דווקא? תפקידם החיוני של הגנבים בחברתנו הוא להוציא ממעגל האבטלה את השוטרים? האם גם בלי מחלות היה נגרם נזק לחברה, בגין אבטלת הצוות הרפואי?

בכל הדיבור על הגדרת מעמדות, מוסר וסטיות את רק מתארת את המצב הקיים. לא הבנתי מה תסריט האימים שיקרה, מבחינת כל אילו, ללא זונות (או ללא גנבים).
א-ב בקרימינולוגיה 87723
איילת, אם הבנתי נכון, מייצגת סוג של גישה פונקציונליסטית בסוציולוגיה - כזו שמניחה שאם תופעה כלשהי היתה קיימתה מימים ימימה, ודאי היא ממלא איזשהו תפקיד. והגישה המסורתית יותר היתה מוסיפה - תפקיד חיובי תמיד.
א-ב בקרימינולוגיה 87752
אני לא רופאה ולא וירולוגית ולכן איני מביעה דעה על מחלות ומגפות.

הגידול באבטלה זו רק דוגמא אחת לנזק החברתי שהיה נגרם. אנרכיה זו דוגמא נוספת.
אני אכתוב שוב שהפשע והפושעים הם המשמרים את המבנה החברתי. אי אפשר להכיר את הטוב מבלי לדעת מהו רע. אי אפשר לקבוע דרכי התנהגות מקובלות מבלי להגדיר מה לא מקובל.

אתה מוזמן לקרוא את התיאוריות של אמיל דורקהיים ואפילו את ספרו של פרויד ''טוטם וטאבו'' כדי להבין את התיאוריות בצורה עמוקה יותר.
א-ב בקרימינולוגיה 87774
שיהיה כך; אם הזנות חיונית לחברה באותו האופן שהגניבה חיונת לחברה, אז החיוניות שלה אינה נימוק ללגליזציה שלה (אלא אם את גם תומכת בלגליזציה של גנבות). זאת, מבלי לפסול נימוקים אחרים שלך בעד לגליזציה (שאני לא בהכרח נגדה).
א-ב בקרימינולוגיה 87777
החיוניות שלה אינה נימוק ללגליזציה. החיוניות היא המצב בפועל. הנימוק ללגיליזציה היא ההגנה על האזרחים.
א-ב בקרימינולוגיה 87780
זו הגנה סלקטיבית ומפלה בין אזרחים. הגנה על הגברים שהולכים לזונות באמצעות מיסוד תבוא במחיר של הפקרת הגנתן של הזונות. מיסוד הזנות בעצם אומר שזה בסדר מבחינת החברה הישראלית שיש אנשים שהגוף שלהם משמש חור אנושי לצרכים של אנשים אחרים בתשלום.
נכון, זו שאלה של דירוג ערכים. אבל אני לא רוצה לחיות במדינה שבה ערך כבוד האדם, גוף האדם ורוח האדם הוא פחות כל כך.

אני מכירה את הטיעון על כך שאיכות חיי הזונות תשתפר בגלל שלא יהיו סרסורים ויהיו בדיקות רפואיות וכולי. אני לא קונה את זה. סרסורים פשוט ימצאו לעצמם דרכים הרבה יותר נוחות לפעול כשהזנות ממוסדת, וזונות לא תמיד יקפידו על קונדום כי הלקוח משלם יותר (תכנית בערוץ שמונה על זונות ביוהנסבורג ראיינה עשרות זונות שסיפרו שכשהמחיר משולש, מרובע ואף מחומש, הן שוכחות מה זה קונדום).
א-ב בקרימינולוגיה 87783
ואם לא יהיו זונות?

מה יעשה פופק? או כל גבר אחר שלא מוצא בת זוג? או כל בעל מום שאף אחת לא תתקרב אליו?
ישיגו את מבוקשם בכוח? זה עדיף?
א-ב בקרימינולוגיה 87788
אי מציאת בת זוג זה תירוץ עלוב. מה זה הוא לא מוצא. שיחפש!
ואגב בחיי פגשתי אינספור נכים, בעלי מום, וגם סתם מכוערים שמצאו גם מצאו בני ובנות זוג, ואפילו בריאים ויפים.
א-ב בקרימינולוגיה 87789
טוב. עכשיו הבאת את הדיון לפסים קטנוניים ולא רלבנטיים. בפועל אלה המקרים ו''שיחפש'' זה לא טיעון.

הייתי מזמינה אותך לעבור על חומר שנה ראשונה לתואר ראשון בסוציולוגיה, העניין הוא שנושא הזנות נכלל כבר במקראה לבגרות בסוציולוגיה (לקט מאמרים בעריכת דניאלה רוט הלר).
נסי ותהני.
א-ב בקרימינולוגיה 87912
למה קטנוניות? שאלו אותי ספציפית ועניתי ספציפית.

ולמה את יוצאת מנקודת הנחה שאין לי רקע בסוציולוגיה?
א-ב בקרימינולוגיה 87924
לא יצאתי מנקודת הנחה כזו. עם זאת, אם יש לך רקע בסוציולוגיה ואת עדיין לא מבינה מדוע זנות היא חלק מהחברה ומסייעת לה להתקיים, צר לי עליך.

ובנוגע לריצ'רד גיר וכל עמיתיו ש''מחפשים'' כהגדרתך, מישהו אחר כבר ענה לך. אין צורך לחזור על הדברים.
א-ב בקרימינולוגיה 87937
איזה ריצ'רד גיר? אני לא דיברתי על שום ריצ'רד גיר. את אולי מתבלבלת עם מישהו אחר?

לגבי סוציולוגיה וכו' - כן, למדתי סוציולוגיה, גם קצת פסיכולוגיה, וקראתי קצת את פרויד (לא יותר מדי, חייבת להודות). כל התיאוריות נהדרות, אבל הן רק תיאוריות והצעות לפירוש של ההיסטוריה של הזנות. מותר לי לא להסכים איתן ולמעשה, חובתי האינטלקטואלית והאקדמית היא לאתגר אותן.

חסכי לעצמך את עוגמת הנפש ושלא יהיה לך צר עליי. יכולתי האינטלקוטואלית וכושר ההבנה שלי טובים משתוכלי לתאר לעצמך. (ובי את נוזפת שאני יורדת לפסים אישיים?)
א-ב בקרימינולוגיה 87946
אה, אז זה לא ריצ'רד גיר שלא מוצא בת זוג ליחסי מין?
אז אולי בכל זאת זה מישהו שאין לו סיכוי למצוא אחת כזו?
ובנוגע לפסים האישיים, את נתפסת לקטנות ומסרבת לנסות ולהתמקד בעיקרי התיאוריה. אנשים מוגבלים שלא מסוגלים למצוא פורקן מיני זמין הם רק דוגמה אחת ללקוחות פוטנציאליים של זונות.
א-ב בקרימינולוגיה 87953
נכון שזה רק חלק אחד מהנושא, אבל על החלק הזה אני מדברת עכשיו. פרה פרה.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87853
התגובה שלך מניחה משום מה שכל אותם אנשים שאינם מוצאים בנות-זוג הם אנשים עדינים ונחמדים, שאם לא יוכלו ללכת לזונה פשוט ישבו בבית, יתאמצו יותר לחזר אחרי בחורות "הגונות" או ישתמשו ביד ימין. לרוע המזל יש בין אותם אנשים רבים שאינם כאלו.
נראה לי שניתן להניח בלי סכנה כי מרבית ההולכים לזונות מגיעים משכבות נמוכות בחברה (מבחינת השכלה, מעמד סוציואקונומי וכד') ושיש סיכוי גדול שאילו לא יוכלו לממש את מאוייהם אצל זונה הם יפנו לאלימות ‏1. אני מאמין ש"מיגור מוחלט של הזנות" (אילו היה אפשרי כלל) היה מוביל לעלייה מסיבית במספר מקרי האונס. האם זו תוצאה רצויה?

1 אני מודע לכך שטענה זו היא טענה מכלילה. אך נראה לי כי ניתן להניחה לצורך הדיון. יתרה מזאת, גם אם אחוז הגברים בעלי נטייה לאלימות מבין לקוחותיהם של הזונות דומה לזה שבכלל החברה, ניתן להסיק שיהיו כאלה, ולא מעטים, שיפנו לאלימות כפתרון.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87878
כשהייתי בלונדון הסתובבתי קצת בסוהו עם כמה חברים. שם, על חלק מהכניסות תלויים שלטים שמספרים בשמחה כי בקומה רביעית יש "דוגמנית". האנשים היחידים שראיתי נכנסים או יוצאים דרך כניסות כאלו הם אנשים מהוגנים למראה, בחליפות, הרבה מאוד תיירים. זאת, למרות שהרחובות לא חסרו חוליגנים. משום מה אלו לא ממש רצו ללכת לזונות.

לא יודע כמה עולה זונה בארץ (פופק?), אבל קשה לי לראות איך משכורת של בן המעמדות הנמוכים תספיק לסיפוק תאוותיו של אותו אנס-בפוטנציה שאתה מתאר. האם על המדינה להטיל פיקוח על מחירי הזונות כדי שחלילה לא יהיו אנש/סים שידם אינם משגת לקבל שירותי זנות מוסדרים, ולכן יפנו לאלימות?
לא הבנתי. 87882
הסיפור מהסוהו לא ברור לי. מה אתה מנסה לומר?

לגבי טענתך השניה:
1. עובדתית, אותם "בני מעמדות נמוכים" הולכים גם הולכים לזונות. אולי פחות ממה שהם היו רוצים, אבל עצם קיומה של האופציה הלגיטימית (באופן יחסי) להשגת מין תמורת כסף מאפשרת להם לשחרר את השסתום של הצורך המיני. יש להם בחירה איך לנצל את כספם לצורך הנאה. לעומת זאת, מצב של חוסר אפשרות אמיתי ומתמשך לספק צורך מסוים יוצר האדרה של הצורך הזה שעלולה בפירוש לדחוף אדם לפעולות אלימות ופושעות.
2. להגיד את האמת, רוב הסיכויים הם שמיסוד הזנות גם יוריד את מחירה (אתה שומע, פופק?). זאת מכיוון שכל הכסף יעבור לידי הזונה ולא לידי הסרסור או גורמים אחרים.
לא הבנתי. 87933
אני בכלל לא בטוח בזה, זנות ממוסדת אומרת שיהיו כמה זכינים שרק הם יוכלו לפתוח בתי זונות הם ירויחו לא פחות מהסרסורים של היום ואולי גם יותר (כי לא תהיה להם תחרות) וחוץ מזה גם המדינה תעשה קופה עם מס הכנסה והביטוח הלאומי.

כשמיסדו את הטלויזיה בכבלים כל מי שהיה מחובר בצורה לא חוקית הפסיד. גם המחירים עלו, גם הסרטים פחות טובים וגם אין פורנו.

אני משער שכשימסדו את הזנות גם הלקוחות וגם הזונות יפסידו, וכל מיני בעלי הון מקורבים ירויחו, ככה הולכות הפרטות במדינה שלנו אפילו שהעסק שמופרט לא שיך לה בכלל.
לא הבנתי. 87939
מעמד חברתי וסכום הכסף בארנק לא קובעים מי יילך לזונה ומי לא ומספיק לקרוא ראיונות עם זונות ואת המחקרים הסוציולוגיים שאילת אוהבת כל כך, כדי לגלות את זה.
זה גם לא תמיד נכון שעשירים ומשכילים יבחרו בזונה יקרה יותר.
גברים הולכים לזונות פשוט כי זה אפשרי והזילות הזו של גוף האחר נתפסת בעיניהם כלגיטימית מבחינה חברתית, כל עוד זה נעשה בדיסקרטיות.
לא הבנתי. 87944
ואת קובעת את כל זה על סמך נסיונך העשיר או מתוך שיחות עם לקוחות קבועים שמודעים לנקודת המבט שלהם בנוגע לזילות גוף האישה?

המציאות שאני מתארת לפחות לא תלושה כמו זו שלך בנושא זה (ולא. לא התייחסתי אליך מעולם בפסים אישיים אלא רק בהקשר לנושא זה).
לא הבנתי. 87956
אני לא מדברת על זילות גוף האשה, אלא על זילות גוף הזונה. התפיסה הזאת לא מוגבלת ללקוחות קבועים בלבד, ואפילו לא לגברים בלבד ולכן לא צריך לדבר עם לקוחות קבועים כדי לראות אותה. מספיק לחיות בחברה בת ימינו עם עיניים פקוחות ואזניים שומעות.
באת להפריך ונמצאתמאששת 87958
והנה הוכחת את כל הטענה שלי בנוגע לכך שרק בחורות שמוטלת עליהן סטיגמה יהפכו להיות זונות.

תודה ויום נעים :)
באת להפריך ונמצאתמאששת 87960
לא, האמת היא שהוכחתי את הטענה ש*גם* בחורות וכו'.
(יש לי משהו עם לוגיקה).
אבל עם זה מעולם לא התווכחתי איתך.
אני אומרת שהסטיגמה הזאת לא מחויבת המציאות ולא דטרמיניסטית, אלא תלוית חינוך, תלוית חקיקה, ובהחלט ניתנת לשינוי.
באת להפריך ונמצאתמאששת 87962
את צודקת. היא תלוית חינוך, תלוית חקיקה, תלוית זמן, תלוית תרבות ובפועל? אני אשמח לשמוע איך תשני את הדברים.
לא הבנתי. 87990
אני מנסה לטעון שחלק גדול, אם לא רוב, מהלקוחות של זונות הם דווקא מהזן המהוגן. אלו שמנסים להרחיב את האופציות המיניות שלהם לא בגלל שמעשית הם לא יכולים למצוא פורקן, אלא בגלל שפורמלית זה בעייתי לעשות את זה בצורה גלויה (אנשי דת, למשל), או בגלל שהם מעדיפים לא לפגוע במערכות יחסים קיימות ע''י ''בגידה''.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87930
כאן יש פירוט על הסוגים והעלויות, http://stage.co.il/Stories/122705

אני כמובן משלם כפול.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88005
מעניין מאוד. חבל שאין פירוט על זונות הרחוב.
קמיל פגליה ודעותיה על זנות 88072
קמיל פגליה, מרצה באוניברסיטה אמריקנית, שהתפרסמה בשל ספרה "פרסונה מיננית (סקסואלית)", מציגה נקודת מבט על הזנות שונה מזו הפמיניסטית המקובלת.

לטענתה, המיניות הנשית מקסימה גברים ומבהילה אותם. לפי הניתוח הפמיניסטי הגברים משתמשים בכסף ככוח שהם מפעילים על הנשים. אך היא אומרת, שזה כל מה שיש לאל ידם של גברים לעשות. הכסף הוא הודאה בחולשה. הם צריכים לקנות את תשומת ליבה של האישה. נשים לא צריכות לעשות זאת, אך מעטות קונות מין בכסף. הכסף שמשלם גבר לזונה הוא אות לחולשה. הזונה היא ששולטת במצב. היא המקצוענית, ובעין כזו היא גם בוחנת את הלקוח שלה.

כמו כן טוענת פגליה שהפמיניסטיות נוהגות להציג את הזונה כאישה מוכה ונרקומנית אך זונות כאלה מהוות אך מיעוט מקרב כלל הזונות ונערות הליווי וכו'. רוב הזונות שולטות בחייהן, והזנות היתה לאורך כל ההיסטוריה דרך נשית להשיג עצמאות אישית וכלכלית.

אינני מומחה לנושא, אבל המעט שקראתי על הזנות בארה"ב תומך במידה לא מבוטלת בטענה של פגליה שרוב הזונות פועלות באורח דיסקרטי ומנהלות חיים עצמאיים בלא תלות בסרסורים וסוחרי נשים. את מה שאני יודע על הנושא כתבתי במספר תגובות באתר בננות:
(בערך באמצע פתיל התגובות).

אם הנתונים שהוצגו ב"אתר במה" בקישורית שניתנה כאן נכונים, הרי שאפילו בישראל חלק גדול מהזונות אינן הולמות את הסטריאוטיפ המקובל.

לכל המעוניינים בדעותיה של פגליה על הזנות אפשר למצוא בעזרת גוגל, די אם תקישו:
camille paglia prostitution ותקבלו המון מראי מקום.

להלן חלק מדעותיה כפי שהובעו באחד הראיונות עמה:
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87940
אז הטענה שלך היא שעבור האנשים ה"לא נחמדים", האלימים, והאנסים בפוטנציה, צריך למסד את הזנות ולעגן בחוק את הערך שגוף, נפש וכבוד של אנשים מסוימים הוא הפקר?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87952
עם כמה שזה עולה ומה שיעשו לךאם לא תשלם את לא יכולה לקרוא לזה הפקר.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87957
לא לזה התכוונתי. ההפקר הוא בעצם המצב שאדם מסוים, ולא משנה אם זה אשה או גבר, צריך לשמש חור אנושי לעשרות בני אדם אחרים ביום. מצב כזה משפיע על הבריאות הפיזית והנפשית של הזונה. זה ההפקר בעיניי. הזונה היא אזרחית ששלומה, בטחונה וחייה לא פחותים מאלו של מההולך לזונה. על ידי מיסוד זנות, בעצם המדינה מפקירה את אזרחיותיה הזונות. למעשה, על ידי מיסוד הזנות המדינה זונחת את החובה שהוטלה עליה עם הקמתה להגן על זכויות האדם הבסיסיות של אזרחיה, הזכות לחיים ולהגנה.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87959
מה לגבי מצב שבו אדם (לא משנה מהו מינו) צריך לשמש כמגיש מזון לעשרות אנשים ביום (מגש אנושי אם תרצי) או לטפל בפניותיהם של עשרות אנשים (אוזן אנושית? הרי גם החור ההוא הוא חלק מהפיזיולוגיה האנושית) ביום?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87961
אני לא פסיכולוגית ולא פסיכיאטרית, אבל פסיכולוגים ופסיכיאטרים יגידו לך שזה לא אותו דבר וגם יידעו להסביר.
אני מניחה שההסבר יהיה קשור למיניות, ליבידו, והקשר ההדוק של אלו לבריאות הנפשית של האדם ‏1.

1. רציתי לכתוב "של האשה" אבל נזכרתי במחקר על זונות גברים, שהראה שהם נפגעים נפשית ממקצועם לא פחות ואולי אף יותר, אז אני הולכת לעמוד בפינה ולהתבייש לי על זה שאני חזירה שוביניסטית.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87963
הפסיכולוגית היחידה שאני מכיר היא ורדה רזיאל ז'קונט. זכורה לי תוכנית שבה היא עסקה בנושא (וקיבלה מספר תגובות מהמאזינים והגולשים בפורום), חלק מהמגיבות שעסקו או עוסקות בזנות רואות בזה עניין חיובי (לא רק חדשות בתחום הייתה שם מישהי שעסקה בזה שנים פרשה ועדיין חושבת שזו דרך טובה לעשות כסף ולחיות כמו שהיא רוצה), חלקן שלילית וחלקן ניטרלית.
אני בטוח שההשפעה של עבודה בזנות על המצב הנפשי תלויה ביחס של הזונה למין, להערכה העצמית שלה ובנטיה שלה להפגע מדברים, בכל אופן אני בטוח שמחקרים פסיכולוגיים (אני לא יודע אם פסיכיאטריה קשורה לנושא מדובר בעניין חברתי התנהגותי ולא במחלת/הפרעת נפש) לא מביאים מסקנות חד משמעיות כמו שאת מנסה להציג.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87966
כמו שאמרתי אני לא פסיכולוגית ולא פסיכיאטרית. אני מביאה כאן את רשמיי ממה שקראתי. אני כן יכולה לומר לך שגם אם נמסד את הזנות, ונבדוק את היחס של המועמדת לעבודה בזנות למין, להערכה העצמית שלה והנטייה שלה להיפגע מדברים על ידי מבחני סינון פסיכולוגיים מקדימים, זה לא יהיה מספיק. הפגיעה הנפשית מהעיסוק בזנות היא מצטברת לאורך זמן ואדם בריא בנפשו ייפגע ויחלה נפשית לאחר זמן ממושך של עיסוק בזנות.
בתכנית טלויזיה חצי בידורית כמו של ורדה רזיאל ז'קונט כולם חכמים בלילה. אני רוצה לראות ראיונות מחקריים אמיתיים עם התפלגות מספרים שתראה לי אם הזונות מרוצות ושמחות ממצבן או לא. בינתיים אני זו שקראה עשרות ראיונות עם זונות, שרובן ככולן שבר כלי.
(זה לא קשה, חיפוש פשוט במנוע לקסיס נקסיס אם יש לך חיבור אקדמי יעניק גישה לים מידע).
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 87969
את מכירה מלצרית שתהיה מוכנה להתראיין ולספר שהיא מאושרת ומלאת סיפוק מהעבודה שלה?

אני רוצה מחקרים אקדמיים רציניים עם התפלגויות שיוכיחו לי שעבודה במלצרות אינה מערערת את המצב הנפשי.
אחרי הכל ראיתי כל כך הרבה מלצריות ממררות בבכי בסוף משמרת קשה והכרתי כמה נשים בצבא שהצהירו חד וחלק שהן תכנסנה לכלא הצבאי על עברות שהפחותה מהן היא סירוב פקודה אבל לא תהיינה מוכנות להגיש קפה, ואף בודדות שמימשו את האיום הזה כך שיש לי יסוד סביר להניח שמדובר בעבודה שיש לאסור אותה על פי חוק (ולפצות את כל מי שנפגע ממנה כולל בעלי תנינים).

לצערי אין לי ולאקדמיה שפה משותפת (צריך לדעת אנגלית טוב) כך שאין לי גישה לאותם מנועי חיפוש, בכל אופן את יכולה לבקר באתר הבמה אצל הקליינט שהיא נערת ליווי לשעבר שכותבת על הנושא מתוך הכרות צמודה איתו. קשה לומר שהיא מאושרת ומלאת הסיפוק מהחיות שעברה אבל היא בהחלט לא חולת נפש או שבר כלי.
היי, תסלח לי מאוד, משוש חיי 87974
אתה מערער מושגים מהיסוד, שלא לומר טועה ומטעה. מלצריות אכן חשופות הרבה פעמים לנדנודים והטרדות (גם מיניות), אבל איך אתה משווה חלוקת אוכל למצב שבו חודרים אליך ומשתמשים בגופך להשגת פורקן? זו הרחבה מעניינת של מושג רחב הזונה, אבל היא נראית לי קצת מרחיקת לכת.

ואגב, היכרתי זונות - או לפחות כאלה שניסו. אחת מהן, בחורה חזקה באופיה, חשבה שכיוון שהיא רגילה לסקס "מופקר" (למען האמת היא קיימה יחסי מין בסיטונות), למה לא לעבוד בזנות? אז היא תוכל לקבל על זה כסף לפחות. היא קיבלה 3-4 לקוחות ופרשה, פשוט לא יכלה לסבול את זה. במקרה הזה, אני מניחה שזה לא העומס הנפשי דווקא, ובטח לא התעללות (לא כשמדובר בנערה שעובדת בתנאים נוחים) - אלא התחושה שאת חפץ וקניין. שעצמיותך והנאתך לא חשובה לאיש.

אז בטח יש כמה נשים שמצליחות כן לסגל לעצמן תפקוד בתנאים כאלה, להוריד את המסך ולהקהות את הרגשות בזמן שהן עובדות. הבעיה שלי היא לא איתן - היא עם כל השאר.
יקירתי, 88018
וכמה בחורות עם אופי חזק את מכירה שעזבו עבודה במלצרות אחרי ערב או שבוע אחד בלבד?

נ.ב
מי שמסיק מהכותרת שאני אדם ברוך עושה זאת על אחריותו הבלעדית.
יקירתי, 88032
אני, אני! עזבתי באמצע המשמרת הראשונה. אבל ההשוואה הזו עדיין לא במקום - למרות הצורך שלך להציג את הזנות כאילו היא דומה לכל מקצוע אחר. היא לא דומה. גם אם היא לגיטימית בעיניך, היא עדיין לא דומה.
יקירתי, 88039
אני לא טוען שהזנות היא כמו כל מקצוע אחר, ולכן אני אתנגד לשלול את דמי האבטלה מאישה חסרת מקצוע שמסרבת לעבוד בזנות (וכנראה אסכים שיש לשלול אותה מחסרת מקצוע המסרבת לעבוד כקופאית).

אבל אני לא מסכים שצריך לאסור את הזנות עצמה כל עוד הזונה בוחרת לעסוק בה ואין עליה כפיה.
יקירתי, 88041
אגב, עזבתי את אותה משמרת בזמנו כדי ללכת להפגנה ''מושחתים, נמאסתם''.
יקירתי, 88044
המושחתים הם אכן מאוסים.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88081
כאן יש די הרבה מאמרים בנושא:
http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/sp/forumArticles.a...

(מסתבר שתוכנת האייל קטעה את הקישור בגלל הטקסט העברי שהוא מכיל. החלק האחרון של הקישור צריך להיות המילה זנות )
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88433
קראתי ולא השתכנעתי.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88208
המממ... תרשי לשאול אותך מה הבעיה שלך עם עבודתן של הזונות. האם הבעייה היא תנאי העבודה או עצם העובדה שזו עבודה מינית.
נחדד את זה: אם זונה יכולה לפי בחירתה לשכב רק עם שני לקוחות כל לילה, ויש לה מקום נוח לשכב בו עם לקוחותיה, והיא גם דואגת לבריאותה, נבדקת ע"י גניקולוג כל חודש ופסיכולוג פעם בשבוע, מקבלת ימי חופשה ומחלה, ובאמצעות עבודתה מפרנסת את עצמה ואת עצמה בלבד - האם גם זה נחשב 'ניצול' או 'סכנה לבריאותה הפיזית והנפשית'? אם לא, את מתנגדת רק לתנאי העבודה של הזונות, ובכך אני מסכים אתך בהחלט וחושב שכדאי למסד את הזנות כדי שתנאים אלו השתפרו (בדיוק כמו שמיסוד העבודה בבתי חרושת שיפר את תנאי חייהם של הפועלים).
מצד שני, אם את חושבת שקיום יחסי מין עם שני לקוחות בלילה יגרום לזונה לסכנה לבריאותה הפיזית והנפשית, אני יכול להבטיח לך שסכנה זו לא גבוהה בהרבה מהסכנה הפיזית והנפשית הנשקפת למלצריות, עובדות מטבח, נהגות משאית, מאבטחות, צוללניות, עובדות המפעלים הפטרוכימיים וכו'. מדוע דווקא התחום המיני הוא זה שבו לא נרשה למי שרוצה לסכן את בריאותו הנפשית והפיזית תמורת כסף?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88214
מצטערת, אבל אני ואיתי גדוד חוקרים שמבינים הרבה יותר טוב ממני חולקים על דעתך. יש הבדל בין עבודה מינית לבין עבודה אחרת, גם בתנאים ''נוחים''.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88216
ואגב - (באופן כללי ולא כהתייחסות להודעה ספציפית)

כשמדברים על זנות, צריך לזכור שלא מדובר בעניין נשי בלבד. בעולם קיימים מיליוני גברים העוסקים בזנות. שלומם ובטחונם חשוב גם הוא וגם עליהם צריך לחשוב.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88218
מה לגבי סרוגייטיות/סרוגייטים (מתישהו פורסם שאחד כזה הוכשר לעבודה)?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88222
אני לא מכירה את הנושא לעומקו, ולכן אני לא יכולה להתייחס אליו. מדובר בכל מקרה בעיסוק חדש, שהיה פופולרי מאוד בתחילת שנות התשעים והפסיק להיות פופולרי אחרי מספר שנים. (למה?) אין ניסיון תיאורטי ומחקרי רחב לגביו כמו שיש אודות הזנות.
בכל מקרה השוואה בין שני תחומי העיסוק המיניים האלו צריכה להיות מעניינת.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88231
עד כמה שידוע לי, הסרוגייטים מאוד-מאוד נעלבים מההשוואה הזו - שכן הם לא עובדים כדי לתת סיפוק מיני גרידא למטופל (לא לקוח, חלילה). המטופל מגיע לסרוגייט לאחר טיפול ארוך, איבחון והמלצה של פסיכולוג/פסיכיאטר, ומטרת הטיפול אצל סרוגייט היא ללמד את המטופל מיומנויות רגשיות (ודרכן לשפר גם מיומנויות מיניות). הטיפול כולל שיחות, בילויים משותפים, וניסיונות הדרגתיים ליצירת אינטימיות, עד לשלב המיטה.

הבנתי שמפנים לסרוגייט בעיקר אנשים בעלי קושי עצום ביצירת קשר (פופק?), שלהרגשת המטפל שלהם זקוקים בעיקר להכוונה ואימון בתנאים מלאכותיים, כדי להצליח להיפתח לסביבה.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88233
אה, מה רציתי להגיד? לגבי ההשוואה בעניין "עבודה מינית" - מטרת הטיפול אצל סרוגייט היא לא אורגזמה. הסרוגייט קובע(ת) ומכוון(ת) את הטיפול מבחינת הקצב והתוכן. וכן, בתנאי הקבלה לעבודה לדעתי יש עדיפות לסרוגייט נשואות או כאלה שחיות עם בן זוג קבוע, ולכאלה שמראות יציבות נפשית ראויה לציון (פופק?).
ציטוט 88240
אני אשאל אותך מה ששאלו אותי היום: אז מה?
ציטוט 88243
1. אז ככה (מי אלה האנשים האלה ששואלים אותך שאלות כל הזמן?).

2. אז המטרות שונות, דרך הפעולה שונה ודרך סינון האנשים להיות מטפלים/מטופלים שונה גם היא. לכן לסרוגייט יש סיכוי קטן הרבה יותר להיפגע נפשית מעבודה שכרוכה במין.
ציטוט 88248
1. רב"י.
2. אני מסכים שסינון קפדני יותר אכן יכול לעזור, אבל איך מטרת הטרנזקציה קשורה למידת ההיפגעות? אם כבר, נראה לי שכאשר המטרה מוגדרת רק כאורגזמת הלקוח, הסיכוי לפגיעה נפשית ב"מטפל/ת" קטן יותר מאשר כשמשחקים באש של יחסי זוגיות כוללים.
ציטוט 88249
הפונים לסרוגייט הם אנשים שקשה להם ליצור קשרים אישיים. יכול בהחלט להיות שהסרוגייט תיקשר לאדם כזה, אבל מעצם העניין שהוא מבקש ממנה הכוונה באינטראקציה, יש לה שליטה הרבה יותר גדולה.
בהשוואה, אי אפשר לומר שהפונים לזונות מתקשים כולם בהשגת נשים או בקיום יחסי מין.
ציטוט 88426
זהו שסרוגייט יוצרת גם קשר ריגשי עם המטופל, הוא לא זר גמור ששוכב איתה מצד שני צאלה ביטון ואנוכי כבר ידידים טובים, היא סידרה לי את העבודה בפורנו ואני מלמד אותה להכין קוקטילים.
ציטוט 88614
אה כן? היא בטח טובלת ב*סוכר* את שפת הכוס של המרגריטה!
ציטוט 88793
נכון, היא גם שמה *דובדבן* במרטיני.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88403
לפי כתבה שקראתי פעם, אכן יש סרוגייט (זאת באמת צורת הרבים הכי טובה?) רבות נשואות או בקשר קבוע, אבל כמעט אף אחת מהן לא מגלה לבן הזוג שלה על עיסוקה. לא יודע מה זה תורם לדיון, אבל זה מעניין, אני חושב.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88425
רציתי, אבל זה לא בסל הבריאות ואין לי ביטוח משלים.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88404
בתחום כזה אסור לוותר מיידית לנוכח גדוד חוקרים שמבינים הרבה יותר טוב, כי הערכים והרגלי החשיבה יכולים למלא כאן תפקיד מכריע. ממילא השאלה ששאל לוגי היא היפותטית לחלוטין, ולכן ספק אם ניתנת להכרעה עובדתית‏1. האם תוכלי בכל זאת לייצג כמיטב יכולתך את הגדוד, ולנמק?

1 בעצם, בהינתן תקציב גדול (מדי, כנראה), ואולי התגברות על מכשולים חוקיים ומוסריים שונים, אפשר לעשות ניסוי מעניין: החוקרים יקימו "בית זונות" שבו ידאגו לתנאים נאותים כמו בשאלה של לוגי, ובמידת הצורך ישלימו מכיסם (מכיסה של קרן המחקר) את הכנסת הזונות. לאחר זמן ארוך (עשרות שנים?) יבדק מצבן הנפשי והגופני לעומת קבוצות ביקורת (זונות בתנאים העגומים הרגילים, מצד אחד, ואנשים (נשים?) בעבודות מהוגנות, מצד שני.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88416
ניסויים חברתיים בבני אדם, כמה נחמד.
בפעם האחרונה שביקרתי בקורס שיטות מחקר, סיפרו לי שזה לא עומד בקנה אחד עם אתיקה של המדע ושמשום כך נוקטים בשיטת ראיונות מחקריים. כדאי לך לנסות קורס כזה פעם. משפר פלאים את יכולה ההירדמות במקום ציבוריים.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88441
יופי כרמית. ירדן היגג קצת בצורה היפותטית, אז ישר את תוקפת אותו כאילו הוא מנגלה.
תשובה עניינית לשאלות שהציג, יש?

(אגב, זה אולי לא אתי, אבל מאוד שימושי. מה היינו עושים בלי הניסוי ההוא שבו אנשים "הרגו" אנשים אחרים בשוקים חשמליים רק כי הנסיין אמר להם להמשיך בניסוי?)
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88457
נו, בחייך, חסרות הוכחות מעשיות בשטח לרוע של האנושות? אתה צריך תנאי מעבדה בשביל זה?
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88499
לא יודע, אבל המחקר הזה הפתיע את כולם. למעשה, במקור הוא תוכנן עבור גרמנים. הנחת המחקר הייתה שגרמנים יהיו יותר כנועים לסמכות מאשר, למשל, אמריקאים. לכן החוקר (ששכחתי את שמו למרות שלמדתי עליו באיזה שבעה קורסים השנה...) עשה את המבחן הראשון על אמריקאים, כדי לקבל מעין בסיס להשוואה שמולו יבחן את התוצאות של הגרמנים. לפני שעשה את הניסוי הוא פנה לחוקרים חשובים בתחום ושאל אותם מה הם חושבים תהיינה התוצאות. כולם אמרו שרק אחוז מזערי - הסאדיסטים - ימשיכו עד לרמה הכי גבוהה. למרבית הפלא, 26 מתוך 40 המשיכו עד הסוף, ונתנו שוקים חשמליים ל"נבדק" גם אחרי שהוא כבר הפסיק להגיב. אותו דבר כאשר הם קיבלו פידבק קולי (צעקות, יבבות ולבסוף דממה), ותוצאות לא הרבה יותר טובות התקבלו אפילו כאשר הם *ראו* את האדם מתפתל ולבסוף מת מולם (למעשה זה היה שחקן, אבל הם לא ידעו את זה). את ידעת שאנשים יתנהגו כך? היום אנשים יודעים את זה כי הניסוי הזה וניסויים שבאו אחריו הפכו את זה לידע נפוץ. אבל בזמנו, זה היה מפתיע.
כן, צריך תנאי מעבדה כדי להוכיח דברים, אפילו כש"כולם יודעים ש".
סדרת הניסויים של סטנלי מילגרם 88549
שימשה השראה למחזה של דני איבס ''כלבי פאבלוב''.
סדרת הניסויים של סטנלי מילגרם 88626
איך הכנסת לי ככה בנעימות ובלי להביך את שמו של מילגרם. תודה לך, איש טוב לב ונעים הליכות שכמותך.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88460
לא התכוונתי לתקוף אף אחד.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88500
ככל הנראה גם לא התכוונת לענות לשאלות.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88765
התגובה שלי אודות אתיקה ומוסר של המחקר היא ועוד איך תשובה.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88909
תטל''א, אולי.
א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] 88432
מה גם שכל מחקר בתחום הזה הוא בעיתי גם בגלל שמחקרים בתחום מדעי הרוח הם קצת איך נאמר, מפוקפקים (ויש באתר גדודים של פיזיקאים שיוכלו לפרט על הנושא) ומחקרים בתחום הזנות הם קצת יותר בעיתיים, גם נשים שעוסקות בזנות ומרוצות מהעבודה (על פי הקליינט מדובר באחוז ניכר מהזונות באיזור גוש דן) לא ירוצו ללפרסם את העניין בגלל סטיגמות שהחברה תדביק להן בשל עיסוקן.

בלינק שניתן בתחילת חוט בדיון הזה יש בעיקר מאמרים על סחר בנשים ורק מאמר אחד של אלי זמיר שלא נותן כמעט פרטים מציג תמונה עגומה שהייתה יכולה להמנע אם הזנות הייתה ממוסדת חלקית.

הנקודה שהוא מעלה היא שאחוז ניכר מבין העוסקות בזנות בארה"ב לוקות בנפשן זה אכן נראה רע אולם כמה שורות לפני כן הוא גם מסביר מהו התהליך שבו הן הגיעו למצב הזה, רובן עברו טרואמה מינית, גויסו כילדות (הגיל הממוצע לתחילת עבודה בזנות הוא 13-14 לדבריו) הן נאנסות תדיר ע"י הסרסורים וע"י לקוחות סוטים, אבל גם ע"י שוטרי מחלק המוסר והגניקולוגים שהסרסורים שלהן שוכרים כדי שיבדקו אותן.
זה יכול להסביר מדוע הן לוקות בנפשן.
מצב כזה גם יכול היה להמנע אם הזנות הייתה ממוסדת וחוקית.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88613
"מצב כזה היה יכול להימנע אם הזנות היתה ממוסדת וחוקית" - *איזה* מצב?

אולי אונס הזונות? לא בטוח בכלל. בתרבות שבה גם פקידות משרד סובלות מהטרדה מינית, יהיה קשה מאוד ליצור הפרדה בין עובדת מין והבוס שלה, גם בעקבות החוק.

אולי גיוס ילדות? בארץ כמו תאילנד הזנות חוקית (גם אם לא בכוח, אז בפועל), ועדיין מגייסים ילדות לעבודה הזו. אתה מתכוון "אם הזנות היתה ממוסדת וחוקית בארץ מערבית שבה יש אכיפת חוק ראויה לשמה".

אולי המצב שבו נשים עוברות טראומה מינית ובעקבות זאת נכנסות לזנות? גם לא, כי כמה מבדקי אישיות כתנאי לכניסה לעבודה היית מכניס ב"חוק הזנות"? לא הרבה, מן הסתם. כנראה שבכלל לא.

כך שייתכן שהמצב היה יכול להשתפר - אבל לא להימנע.

ולגבי הליקויים הנפשיים - אתה מכוון בוודאי לפוסט טראומה, שמגיעה בעקבות אונס.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88627
מה רע בהוספת ביטוח רפואי שכולל טיפולים פסיכולוגיים ובדיקה פסיכיאטרית שנתית?
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88637
לזה אי אפשר להתנגד כמובן.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88672
הבעיה היא שטיפול פסיכלוגי הוא לא כדור שלוקחים שלושה ימים וזה עובר. טראומות זה לא ממש דבר שיודעים בבירור איך לטפל בו.

זה אולי נשמע קטנוני, אבל בעיני זה דווקא לב הסוגיה שמאחורי הסקר. השאלה האם יש להכשיר‏1 את הזנות, קמה ונופלת בעיני על השאלה עד כמה גדול, אם בכלל, הנזק הנפשי שצפוי לזונה, אפילו בתנאים המשופרים שיהיו אחרי ההכשרה.

1 תגובה 87775 לובשנתי!
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88791
כן גיוס ילדות לזנות היה קטן משמעותית, זנות בכפיה הייתה נמנעת כמעט לחלוטין, אונס ע''י הסרסורים והלקוחות היה נמנע גם הוא כמעט לחלוטין.
כמובן שכל אילו מותנים באכיפה ראויה של החוק.

לי כלקוח אין אינטרס לסכן את עצמי בעברה על החוק בשביל הזכות לבלות בבית זונות לא חוקי כאשר תהיה לי אלטרנטיבה חוקית. המשטרה לא תוכל להעלים עין מבתי זונות לא חוקיים כתופעה שאי אפשר להלחם בה במצב שבו יש בתי זונות חוקיים, והזכינים מפעילי בתי הזונות יתמרצו את המשטרה להלחם בהם.
בבית זונות חוקי לא יעבדו נשים בכפיה, לא תעבודנה קטינות, במקרה שיש תלונה נגד הזכין שמפעיל את המקום או אחד מהעובדים יהיה מי שיטפל בתלונה ויביא לפיטוריו, שלילת הזכיון או פתיחת הליכים פליליים ותהיה אבטחה ולחצני מצוקה כך שאם לקוח נוהג באלימות הוא יעצר מייד וינקטו נגדו הליכים פליליים.

כל אילו ועוד (פיקוח רפואי ופסיכולוגי) יהיו חלק מתנאי הזכיון ומי שלא עומד בהם לא יוכל להפעיל בית זונות חוקי.
כמובן שתהיה רשות מפקחת חיצונית שתוודא שהזכיין עומד בתנאי הזכיון.

לגבי הסיבות שבגללן נשים תבחרנה לעסוק בזנות, זה עניין פרטי שלהן (גם אני כשבחורה ניגשת אלי בפאב ומציעה לי ללכת איתה לסיבוב בשירותי לא מתחיל לחשוב רגע אולי אבא שלה אנס אותה כשהיא הייתה קטנה) אבל יהיה סינון פסיכולוגי ומי שאינה יציבה מספיק לא תוכל לעבוד ויהיה מעקב תדיר אחרי מצבן הנפשי ומי שיגיעו למסקנה שהיא נמצאת בסכנה ללקות בנפשה תטופל ועבודתה תופסק.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88800
מאוד יכול להיות שבסופו של חשבון אתה צודק, אבל ההתיחסות שלך למניעת הנזק הנפשי גובלת, נדמה לי, במדע בדיוני. מה שכתבתי לדובי בנוגע לטיפול בנזק כזה (תגובה 88672) נכון, אני חושב, במידה רבה גם לאבחון שלו, ובכלל להבנה שלנו אותו.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88810
"מי שאינה יציבה מספיק לא תוכל לעבוד"? לא מדברים פה על חוסר יציבות נפשית במובן של פסיכוזות והשתוללויות. תסמונת פוסט טראומטית של נפגעות תקיפה מינית כוללת בדרך כלל חצייה של האישיות - בכל פעם שהיא עוברת תקיפה (ולרוב גם לאחר התקיפה, בכל פעם שהיא שוכבת עם גבר), הנפגעת "מכבה" חלק מעצמה, מסתכלת על עצמה מבחוץ. התחושה היא "זה לא קורה לי", שכן רק כך אפשר לסבול את הפגיעה. ‏1

הבעיה היא, שפוסט טראומה מפריעה לנהל חיים רגילים - אבל במקצוע ששמו זנות, דווקא מאוד מועיל "לכבות" את עצמך בזמן האקט, לחשוב על דברים אחרים ולא להיות מעורב רגשית. זה אומר שהזנות מחריפה את הסימפטומים האלה.

אגב, גם פה וגם בתגובתך האחרת, אתה מקביל בין "חוסר המעורבות הרגשית" הזה לבין סקס מזדמן ‏2. אבל הדרכים של בני האדם לחיפוש אחרי אושר חולף ומתעתע הן רבות ושונות. אם תתחיל לשפוט את הסיבות שבגללן אנשים מקיימים יחסי מין, מביאים ילדים לעולם או נוסעים לחו"ל, תצטרך לאסור על רובם לעשות זאת בגלל סיבות וליקויים נפשיים ברמה זו או אחרת. באף אחד מהם האדם המבצע לא הופך לאובייקט, ואם הוא הופך, המדינה יכולה להתערב. בזנות ההחפצה היא מצב אינהרנטי.

1 יש עוד הרבה סימפטומים, לא כולם נמצאים אצל כל אחת - פגיעה בגוף, הפרעות אכילה, דיכאון ועוד.

2 אני מניחה שאתה מכניס לי על זה שלא התקשרתי אליך אחרי האקט. מצטערת, הייתי במילואים.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88817
ואגב, על כל סרט אירוטי רך (חוקי) יש שני סרטי פורנו (חוקי למחצה), ועל כל סרט פורנו יש סרט סנאף (לא חוקי בעליל). גם אם הזנות ה''רגילה'' תהיה חוקית, עדיין יכולים להתקיים מוסדות לא חוקיים שיעסיקו ילדות למשל, במחירים אטרקטיביים.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88818
מישהו פעם ראה באמת סרט סנאף? יש טענה שהסרטים הללו הם אגדה אורבנית אחת גדולה וזהו.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88820
זו לא סיבה למנוע את פתיחת המקומות שלא מעסיקים קטינות וזונות בכפיה, להפך מתן לגיטימציה לחלק מהמקומות יקל על המשטרה להלחם במקומות הבעיתיים.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88911
אין סרטי סנאף. בטח שלא ''אחד על כל סרט פורנו''. אם יש סרטי סנאף, הרי שהם נעשו בעקבות הסיפורים על סרטים כאלו, ולא להפך.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88915
טוב, אז לא סנאף. אז סרטי פורנו לפדופילים.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89211
אפשר לדעת מה זה בדיוק סרטי סנאף? (אבל אם אתם לא רוצים לקלקל אותי - זה בסדר. תמשיכו הלאה, יש עוד תגובות חדשות).
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89216
סנאף הם סרטים שמציגים אונס ורצח (הקטע של הרצח הוא עיקר העניין, אני חושב) אמיתי (כלומר, לא מבויים). מעין סרטים תיעודיים של מעשי פשע מתועבים. מכונים גם "סרטים לבנים" (כחולים הם כחולים, אדומים זה, אאל"ט, עם חיות, ולבנים זה זה).
קלקלתי אותך?
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89221
אמיתי?! מי החולי נפש שרואים את זה?!

(אחרי ההלם) לא קלקלת אותי. אני מקווה.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89309
אז זהו, שלא רואים את זה. אין דברים כאלה באמת. אגדה אורבנית שזכתה, כמה משעשע, לסרט בדיוני שמבוסס עליה (שקראו לו, כמה מפתיע, סנאף).
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89311
צר לי לאכזב אותך, אבל כן רואים דברים כאלה (או דברים שעשויים בצורה מאד מקצועית כך שהם נראים כדברים כאלה).
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89320
לעשות סרט סנאף, ולהפיץ אותו, זה פחות או יותר הזמנה אישית לשוטרים לבוא אליך הביתה ולקחת אותך לטיול קצר לבית הכלא. אתה מספק להם עדויות חותכות לאשמתך הברורה. לפיכך, אין שום סיכוי שבעולם שמישהו יהיה מספיק טיפש להפיץ דברים כאלה, אפילו אם סרט כזה באמת הופק.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89326
על קלטות פיראטיות שמעת? על הפצה ברשת שמעת? אז זה בכל זאת אפשרי, מסתבר.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89365
קלטות פירטיות לא שוות את המאמץ (כי יוצר הסרט לא מרוויח), ומה שאת מוצאת ברשת, נו, לא הייתי מעניק לזה ערך אמת גבוה במיוחד. תגידי, כשרואה-החשבון הניגרי פנה אליך בבקשה לעזרה עם הלבנת הכספים של השליט המודח בתמורה לכמה מיליוני דולרים, הסכמת?
מה, הוא פנה לעוד אנשים? 89368
חשבתי שרק אלי. אגב, אני או-טו-טו מקבל את הזכיון על כריית יהלומים ונפט בכל ניגריה לחמישים השנה הקרובות.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 89420
צחק כמה שאתה רוצה על רואה החשבון הניגרי. העובדות הן, שאתרי פורנו תמיד היו (ובעצם הם עד היום) המקומות היחידים ברשת שאפשר לעשות מהם הרבה כסף. ''הפצה ברשת'' אין פירושו בהכרח מכתבי שרשרת, אלא מכירת הסחורה (סרטים, תמונות, אביזרים וצפייה באוננות און-ליין). הלקוחות האלה מוכנים לשלם הרבה - גם על אימאג'ים ''רגילים'' ובטח ובטח כשמדובר באימאג'ים ''סוטים'' (פדופיליה, ביזאר ושות').
לא יחידים 89521
גם אתרי הימורים עושים הרבה כסף (אין לי הוכחות ולינקים, זה מפי השמועה).
סנאף 89253
ויש על זה שיר נחמד של מאיר אריאל, ''גומרים על אופנוען'' מתוך ''ברנרד ולואיז''.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88950
לכל נורמה תהיה סטיה ולכל מעשה חוקי תהיה מקבילה לא חוקית איומה ונוראה. כך, עדיף להפנות את רוב המשאבים לטיפול במקרים הגרועים יותר.
בדיוק כמו שעדיף להלחם בסוחרי סמים קשים מאשר בצרכני מריחואנה.
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88910
אני כבר רואה את מודעות הדרושים בעיתונות:

"לחברת סטארט-אפ בתחום שירותי האנוש דרושים/ות: (משרה A56772) טכנאי/ת פינים, ניסיון באוראלי שנתיים (חובה!), ניסיון באנאלי יתרון. המודעה כתובה בלשון זכר ונקבה, אך מכוונת לנקבות בלבד."
צאלה ביטון - לא נשכח, לא נסלח! 88968
אני חושב שהם ישארו עם הפורמט המוכר של צעירות יפיפות תארחנה אותך בדירתן המפוארת + דרושות.
  תמיד תהיתי • גלעד ברזילי
  תמיד תהיתי • ברקת
  הכל נכון, כמעט... • טלי
  הכל נכון, כמעט... • יעקב פופק
  א-ב בקרימינולוגיה [כה"ב] • לוגי גרסקו
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • מ. השור
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • מ. השור
  א-ב בקרימינולוגיה • ברקת
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • ברקת
  א-ב בקרימינולוגיה • יעקב פופק
  לפרמט דמויות וירטואליות? • מ. השור
  לפרמט דמויות וירטואליות? • יעקב פופק
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • ברקת
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • דורון הגלילי
  א-ב בקרימינולוגיה • עדי
  א-ב בקרימינולוגיה • יהונתן אורן
  קרימינולוגיה פילוסופית • זהר מיכלובסקי
  קרימינולוגיה פילוסופית • יהונתן אורן
  קרימינולוגיה פילוסופית • זהר מיכלובסקי
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • יהונתן אורן
  א-ב בקרימינולוגיה • דובי קננגיסר
  א-ב בקרימינולוגיה • יהונתן אורן
  א-ב בקרימינולוגיה • שוטה הכפר הגלובלי
  א-ב בקרימינולוגיה • מ. השור
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון
  א-ב בקרימינולוגיה • אשר לבשן
  א-ב בקרימינולוגיה • איילת בועזסון

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים