|
||||
|
||||
אני מודה ומתוודה שלמרות שגם אני לא טמנתי את ידי בצלחת בענייני מסעדות צרפתיות, ל"מארי אנטואנט" עוד לא סרתי. יופתע שי לגלות שהסיבה היא דווקא המחיר - חבר שלי מופיע ברשימת התפוצה שלהם, וכל סעודה מיוחדת שהם מזמינים אותו להגיע אליה לא יורדת את 270 השקלים ליחיד. לעומת זאת, מדובר - כאמור - בסעודות מיוחדות. לגבי "קרן", טעות עשיתי שלא הבהרתי זאת כבר במאמר המקורי: רעב מעולם לא יצאתי משם. כבר הייתי במסעדות צרפתיות שבהן נוהגים לצייר את המנות על הצלחת, ואין דבר שמרתיח את דמי יותר מזה. לא הייתי חוזר ל"קרן" אחרי הפעם הראשונה אם כך היה המצב גם שם. בקיצור, אני עומד איתן בדעתי: "קרן" הנה מסעדה צרפתית משובחת. יתרה מזאת, היא המסעדה הצרפתית הטובה ביותר שיצא לי לסעוד בה בישראל. ולסיכום, נימת הזלזול בה נוקט שי לגבי קוסקוס ואוכל מזרחי מפתיעה במקצת. אנחנו חיים בישראל, אין כל רע ביצירת מטבח ייחודי שיושפע ממגוון סגנונות הבישול הנפוץ כאן - ואוכל מזרחי הוא מהנפוצים ביותר בישראל, ומהטעימים ביותר, גם כן. גמר חתימה טובה לכל הקוראים! |
|
||||
|
||||
אבקש רק להוסיף כי אין כל רע בעיני באוכל מזרחי, אבל למה במסעדה צרפתית? בניגוד לפנטזיות מתחום אחר לחלוטין אותן חולקים מספר אנשים בינינו (ראה כותרת...), אין סבור כותב שורות אילו כי תחת קורת גג אחת מן הראוי שיוצע אוכל צרפתי לו סוג אמירה יחודי ובעל אסוציאציות משלו ואוכל בעל גוון אחר (מזרחי,סיני או אחר) ככלות הכל זו מסעדת יוקרה או ... מסעדה לעניות דעת הכותב ואחרים אמורה לספק אווירה ותרבות כוללת המתמזגת עם חויית האכילה ולפיכך עירוב תחומים מהווה פגיעה באמירה הכוללת של הארוחה. על כל פנים יהיה קשה למצוא קוסקוס במסעדה צרפתית (לא אתנית )בפריס... כותב הערה זו איננו מבקש להצטייר כמשוחד בדעתו לגבי מסעדה זו או אחרת ולכן רק ימליץ על בדיקה חוזרת של המחירים... במסעדה האמורה ועל סיום הארוחה בה עם טארט טאטן(עוגת תפוחים הפוכה) אחריה החיים באמת נראים מפוייסים יותר... |
|
||||
|
||||
מסעדת קרן עברה לפני כמה חודשים שינוי גדול בתפריט. עיקרו של השינוי שמוצג לקהל הרחב בתור מעבר למטבח ישראלי עילי הוא בהפחתת עלות חומרי הגלם ובמעבר מכבד אווז, פילה בקר, אוכף טלה ופירות ים באיכות מעולה לכבד עגל, אוסובוקו, קלמארי ושאר מרכיבים זולים. גודל המנות שהתאים אולי יותר לגירסת המטבח הקודמת הוא באמת קטן לעצבן בגירסה הנוכחית ומרגיזה בעיני עוד יותר מדיניות תמחור היינות של המקום. אם לא מספיק מרגיז שיינות שנרכשים אצל חינאווי נמכרים ללא יישון כלשהו במחיר גבוה פי 3, יינות של יאיר מרגלית, שיש לו קשרים אישיים מצויינים עם הגברת שנקר נמכרים אף הם במחיר גבוה. אם לאכול בקרן, רק בצהריים (שאז ההוצאה דומה להוצאה בסושי-בר וגם כמות האוכל דומה). לגבי מארי אנטואנט, ליווינו את המסעדה במשך תקופה ארוכה, החל מהארוחה המיוחדת הראשונה, דרך ארוחת סילבסטר אחת מוטרפת להפליא ודרך כל ההידרדרות שלה אל רמת המזון הנוכחית. רטבים גסים, בשר מאיכות ירודה, אפילו כבד אווז שהיה קפוא הוגש לנו באחת מההזדמנויות האחרונות שנתנו למקום. לא טעמתי מעולם אוכל כזה בצרפת, עם או בלי קריצה וכמו שידידה פריזאית אחת אמרה פעם (על מסעדה אחרת בת"א) - "בפריז תוך שבוע כולם היו יודעים שהאוכל לא טוב והמקום היה נסגר". |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |