![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מונופול מוחלט לא שורד להצח. לא אפל, לא גוגל ולא מיקרוסופט שמרו על המונופול המוחלט שלהם לעד. השאלה היא האם תשמור על מעמדה כמובילת שוק. מאחר ואני מניח שרוב מוחלט של הרווחים שלה זה מחומרה - לא כל כך קל להתחרות בחומרה של מעבדים מהירים. את המודל העסקי של openAI אני באמת לא מבין. אולי מתישהו הם יתחילו לגבות כסף מכולם, או ישלבו פרסומות (הטריק הכי עתיק בתחום), וזה יממן אותם. גם מנוע החיפוש של גוגל היה חינמי בהתחלה ולא היה ברור ממה הם יתפרנסו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
פרסומת סמויה יכולה להיות שוס במודלי שפה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
למה סמויה? תראה איך נראה היום גוגל עם הפרסום האגרסיבי שמופיע ממש בתוך תוצאות החיפוש. שנת 2026: שאלה: מהו אורך חייו של לוויתן כחול? תשובתו של ג׳פטו O-0: הלוויתן הכחול, היצור הגדול ביותר שחי אי פעם על פני כדור הארץ, יכול לחיות עד כ-70 עד 90 שנים. מדובר בחיה מופלאה שיכולה להגיע לאורך של מעל 30 מטרים ולמשקל של כ-150 טון. מעניין לציין שלווייתנים זקוקים לכמויות אדירות של אנרגיה, ממש כמו בני אדם שמתרוצצים במהלך היום. האם ידעת ששתיית משקה מרענן כמו קוקה-קולה, שמלא בטעם החיים, יכולה לתת לך אנרגיה להמשיך את היום? לווייתנים, כמובן, לא שותים משקאות מוגזים – הם ניזונים מפלנקטון! אבל מי מאיתנו לא היה רוצה רגע קטן של קסם אמיתי? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נחמד, אבל על זה לא הייתי משלם המון בתור מנהל שיווק של קוקה-קולה, זה שקוף וכולנו כבר די מיומנים בלהתעלם מזה. הפוטנציאל האמיתי הוא בשיחות שבאופן טבעי מגיעות לאזורי הפרסום. השימוש הראשון שלי בבינה היה שתתכנן לי חופשה באתונה, ואז הוספתי שאני עם ילד. עכשיו נגיד שאני מנהל שיווק של אטרקציה לא לגמרי קיקיונית אבל שמחפשת להגדיל את הקהל. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני בספק שאנחנו מיומנים בלהתעלם מפרסום שקוף ובוטה. אני יותר נוטה להאמין שאנחנו מיומנים בלהשלות את עצמנו שאנחנו מיומנים בלהתעלם מזה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני לא אומר שזה חסר תועלת למפרסמים, סכומים ענקיים הולכים לפרסום כזה. ובכל זאת, לא אותו דבר. בעצם הבעיה העיקרית בפרסומת שדמיינת היא חוסר טירגוט - למה לפרסם דווקא קוקה קולה בזמן שיחה על לוויתנים? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הדוגמה היתה Tongue in cheek. המציאות תהיה כמובן יותר ״רגילה״ מהדוגמה המוגזמת הזאת. כמו כשערוץ youtube בנושאי מדע (נגיד זה של Sabine Hossenfelder) פתאום דוחף לך שאין על NordVPN או שהכי טוב לאנשים חכמים שמבינים במכניקת הקוונטים לאמן את המוח שלהם עם brilliant.org. זה גם In your face, אבל גם מטורגט. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני בעצם חשבתי על משהו יותר שטני. לא לדחוף את הפרסומת לתוך הטקסט אחרי שהטקסט מוכן, אלא שהיא תהיה באמת חלק מהטקסט כמו שהתוכנות האלו יודעות לעשות. ש''קוקה קולה'' תופיע היכן שהיית מצפה לראות ''קוקה קולה'' גם אלמלא הפרסום, רק בסבירות יותר גבוהה או עם הטיה חיובית יותר. כדי שזה יקרה, עד כמה שאני מבין, צריך להשפיע לא בשלב ההסקה אלא בשלב אימון המודל. להכניס הרבה טקסטים שמשבחים את קוקה קולה לסט האימון, עם משקל גבוה. ''קוקה קולה'' היא שוב לא הדוגמה הכי טובה (ושטנית). נניח שיציעו לארגונים אידיאולוגיים כמו ''פורום קוהלת'' או ''הקרן החדשה לישראל'', תמורת תשלום נאות, להוסיף לסט האימון יותר טקסטים שמקדמים את האידיאולוגיה שלהם, עם משקל יותר גבוה. או, עם אנכרוניזם קל - סיגריות לא מזיקות, אין משבר אקלים, וכאלה. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יאפ. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |