|
||||
|
||||
א-לא בין הרגליים, אלא קצת יותר גבוה. שיח נשי שונה משיח גברי. ב-לא מתגאה. ההתגאיתי? |
|
||||
|
||||
אני חושב שאת טועה. כפי שציינתי בעבר (אני מקווה שבכינוי הנוכחי), הייתי מעדיף אם כל הטקסט באייל ובאתרים דומים היה מתפרסם באופן אנונימי, ללא ציון דת, גזע, מין, חרשות ועיוורון (כמובן שהשפה העברית מקשה על נייטרליות ג'נדר, אבל אפשר לנסות). |
|
||||
|
||||
כלום יצאת מדעתך? כתיבה מנוטרלת ג'נדר? בלי לדעת אם הכותב שמולך הוא הוא או היא (היא) - איפה הכיף? יהיה זה כמו נשף מסכות אינסופי ומייאש. אם רק להגינות המגדרית אתה דואג, הרי שעליה להיות מובנית היטב בתודעתנו, מבלי להיזקק לאמצעים מלאכותיים מסרסים שכאלה. וחוץ מזה, אם נניח הייתי רוצה שיתייחסו אלי ביתר רצינות, הייתי יכול בקלות לעבור לכתיבה זכרית, ולחילופין יכולתי לאבוד אלייכם שעני איוורט והאמצעים האלכתרוניים אינם מספקים - הקיצור, כולנו מסוככים היטב ברשת, אין צורך בהגנות נוספות. תחי העברית! |
|
||||
|
||||
כתיבה מנוטרלת זהות, שהלא התוכן הוא שמשנה ולא כותרת המשנה. |
|
||||
|
||||
היית רוצה. התוכן משנה מאוד, אבל לא פחות משנה זהות הכותב. איך שלא תסובב את זה, גבר שיכתוב על נשים עברייניות ייקרא אחרת מאשר אשה שתעסוק באותו נושא. עיוור שיכתוב על בעיותיו ברשת ובחיים ייקרא אחרת, מאשר עובד סוציאלי שכותב על "בעיות של עיוורים". כותב שידוע כימני ייקרא אחרת כשיצהיר שהוא בעד זכות השיבה, מאשר איש שלום עכשיו. או שאתה מתכוון שהיית רוצה לקרוא את כל הטקסטים האלה ב"אובייקטיביות", תוך התעלמות מזהות הכותב? אבל בשביל מה לך, בעצם? הזהות גם היא אישיו. להוציא מקרים שבהם היינו רוצים, למשל, לשפוט יצירה ספרותית (נדמה לי שדיברו על זה פה פעם, באריכות), וגם אז היה מדובר במבחן חביב ובעל תקפות חלקית בלבד, כי יצירה נשפטת גם בחלק ממכלול יצירות של אותו אדם. |
|
||||
|
||||
כן, כן, מה שהיא אומרת. וכדי להבהיר את דבריי - אם אתה שואף לתת את מלוא הכבוד לכותב שמולך, בלי לשפוט אותו לפי כותרת המשנה, אין שום סיבה שלא תצליח לעשות זאת בכוחות עצמך. מעבר לזה, אם נניח כל אחד מאיתנו היה מחליף שם כל יום, כך שלא היה לאיש מאיתנו מושג מי הוא מי, לא נראה לי שמישהו היה טורח להוסיף ולהגיע. אני טועה? |
|
||||
|
||||
מה קרה לך? "הטכסט עומד בזכות עצמו" - ואת זה אמר כאן מישהו שמבין בענינים האלה (שהתעקש על כך שהניתוח הספרותי שעשה לרשימת קניות מהמכולת הוא לגיטימי). |
|
||||
|
||||
ואם יש הוכחה טובה לכך, זו התגובה שלך, המושתתת על זה שאתה ''מבין בעניינים האלה''. כלומר אני צריך להאמין שיש ערך לידיעה מי אוכל המבורגר בירושלים ומי כותב על השמדת יריחו משום שאתה ''מבין בעניינים האלה''. |
|
||||
|
||||
כולנו היינו שמחים אם הטקסט היה עומד בזכות עצמו, אבל זה לא ממש ככה. איזה ניתוח לרשימת קניות מהמכולת? מי שוב חיטט לך בארנק? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |