|
||||
|
||||
יש גם מסילה מת"א ללוד דרך ראש העין, רק שכרגע היא בשיפוצים. כאשר יסתיימו אלו יהיו רכבות מכפר-סבא/ראש העין דרומה לא דרך ת"א. מעניין כמה ביקוש יהיה לקו הזה. |
|
||||
|
||||
ככל הידוע לי המסילה בעבודות רק מראש-העין לכפר-סבא. הקו דרומה ללוד כרגע מפורק לחלוטין. אותו הדבר מכפר-סבא צפונה דרך פאתי טייבה וטולכרם לחדרה. אני מדגיש הקו חייב לקום גם אם אינו כלכלי. הוא יופעל במקרי חירום (ולדעתי יש גם בסיס כלכלי לקו רכבת חיפה - באר-שבע או ירושלים, עוקף ת"א ויחסוך בכך זמן נסיעה יקר עד 15 דקות בגלל כל העצירות שיש לרכבת בת"א). בעבר כאשר היה פעיל, שירת בעיקר את המחצבות של ראש-העין. (הקו בכלל מנדטורי). |
|
||||
|
||||
לפי פרסומים רשמיים, הקו לוד-ראש העין נמצא כרגע בשיפוצים לקראת פתיחת הקו לרכבות נוסעים. דוקא אותך כמתענין באיכות הסביבה, היה צריך להטריד המצב (הזמני) בו עוברות רכבות המשא דרך ת"א. כמה ידיעות בנושא: |
|
||||
|
||||
שכחתי מרכבות המשא. מעבר לכך יש נושאים סביבתיים שאני מתעניין יותר (שטחים פתוחים) ופחות (זיהום אוויר). רכבות משא בד''כ פחות מעניינות אותי מרכבות נוסעים... |
|
||||
|
||||
מדובר ברכבות משא הנושאות חומרים מסוכנים, ושעברו דרך ראש העין במקום דרך ת"א. גם בזמן שיפוץ הקו ת"א-ראש העין עברו הרכבות הנ"ל לאורך האיילון תוך תלונות של תושבים על מטרדי רעש וסיכונם. למרות חיפושי, לא מצאתי ידיעה עדכנית בנושא. פסקה אחרונה. לעומת זאת מצאתי את זה: לפי הנאמר כאן, היתה רכבת ישראל אמורה לקבל 8.5 מליון ש"ח לצורכי אבטחה. נאמר, ששניים מהם יתקבלו עוד השנה (2001) ולא נאמר מתי יוקצה שאר הכסף. בעקבות הפיגוע הנוכחי, יועברו מיד עוד 8 מליון ש"ח. השערות קונספירטיביות כבר אמרתי? |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |