בתשובה לeasy, 30/06/02 17:57
הכרעת הויכוח 75206
אני מרשה לציין שייתכן שמאז הניסיון הקודם ופיגועי ההתאבדות שהיו בתחנות הרכבת בבנימינה ובנהריה הוגברה האבטחה. אין זה סותר את דעתי שבעבר לא היתה אבטחה לאורך המסילות מחוץ לתחנות. הקטע היחיד ששמעתי בעבר על אבטחה היה מול הכפר בתיר - במסילת הרכבת לירושלים.

פורום הסקופים של רוטר מזכיר היום נשכחות, ויש שם טענה ששלושת הפלסטינים שנהרגו בשנה שעברה בפרדסי ניר-צבי הסמוכים ללוד התכוונו גם הם לבצע פיגוע ברכבת.
=-=-=-=-=-=
בעיה חמורה יותר היא שהתחבורה הרכבתית בישראל היא חד-צירית.
הפיגוע היום השבית מן הסתם לשעות אחדות את כל קשרי הרכבת מת"א דרומה. כיום למעשה, כמעט כל המסילות לא ניתנות לעיקוף רכבתי.
רק המשולש קרית-גת - אשקלון - לוד מאפשר שינוי תנועת הרכבות במקרה השבתת קטע אחד של המסילה.
דווקא בעבר עד שנות ה-‏70' היתה מסילת רכבת מלוד דרך פאתי קלקיליה וטול-כרם לחדרה, שאיפשרה עקיפה במקרה השבתת מסילות. משום מה זה בכלל לא בתכנון כיום. קטעים שכן נמצאים בתכנון הם מרשפון דרך רעננה לכפר-סבא ומרכבת דרום בת"א למערב ראשל"צ ומשם לצומת עין-הקורא (גן הורדים).
שני קטעים אלו מתחברים למסילות בהקמה, ויוצרים עורק עוקף ת"א שיצמצם את הנזק הכלכלי כתוצאה מחבלה במסילות הרכבת או מתאונת רכבות.
הכרעת הויכוח 75207
וראו גם תגובה שלי לאותו מאמר:

הכרעת הויכוח 75209
יש גם מסילה מת"א ללוד דרך ראש העין, רק שכרגע היא בשיפוצים. כאשר יסתיימו אלו יהיו רכבות מכפר-סבא/ראש העין דרומה לא דרך ת"א. מעניין כמה ביקוש יהיה לקו הזה.
הכרעת הויכוח 75211
ככל הידוע לי המסילה בעבודות רק מראש-העין לכפר-סבא. הקו דרומה ללוד כרגע מפורק לחלוטין. אותו הדבר מכפר-סבא צפונה דרך פאתי טייבה וטולכרם לחדרה.
אני מדגיש הקו חייב לקום גם אם אינו כלכלי.
הוא יופעל במקרי חירום (ולדעתי יש גם בסיס כלכלי לקו רכבת חיפה - באר-שבע או ירושלים, עוקף ת"א ויחסוך בכך זמן נסיעה יקר עד 15 דקות בגלל כל העצירות שיש לרכבת בת"א).
בעבר כאשר היה פעיל, שירת בעיקר את המחצבות של ראש-העין.
(הקו בכלל מנדטורי).
הכרעת הויכוח 75215
לפי פרסומים רשמיים, הקו לוד-ראש העין נמצא כרגע בשיפוצים לקראת פתיחת הקו לרכבות נוסעים. דוקא אותך כמתענין באיכות הסביבה, היה צריך להטריד המצב (הזמני) בו עוברות רכבות המשא דרך ת"א.
כמה ידיעות בנושא:
הכרעת הויכוח 75218
שכחתי מרכבות המשא.
מעבר לכך יש נושאים סביבתיים שאני מתעניין יותר (שטחים פתוחים) ופחות (זיהום אוויר). רכבות משא בד''כ פחות מעניינות אותי מרכבות נוסעים...
הכרעת הויכוח 75268
מדובר ברכבות משא הנושאות חומרים מסוכנים, ושעברו דרך ראש העין במקום דרך ת"א.
גם בזמן שיפוץ הקו ת"א-ראש העין עברו הרכבות הנ"ל לאורך האיילון תוך תלונות של תושבים על מטרדי רעש וסיכונם.
למרות חיפושי, לא מצאתי ידיעה עדכנית בנושא.
פסקה אחרונה.

לעומת זאת מצאתי את זה:
לפי הנאמר כאן, היתה רכבת ישראל אמורה לקבל 8.5 מליון ש"ח לצורכי אבטחה. נאמר, ששניים מהם יתקבלו עוד השנה (2001) ולא נאמר מתי יוקצה שאר הכסף. בעקבות הפיגוע הנוכחי, יועברו מיד עוד 8 מליון ש"ח. השערות קונספירטיביות כבר אמרתי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים