בתשובה לאח של אייל, 29/04/22 23:12
זה לא כזה משנה כבר 751040
מצטער על תגובתי המאוחרת. תגובתך היתה לי קצת קשה ולכן רציתי לענות עליה לא בלהט הרגע הראשון. ובהמשך כנראה ששכחתי ממנה.
נראה לי שאתה מתאמץ מאד להוכיח שאני שמרן ונראה לי שאתה מסתער על דלת פתוחה. אם אתה לא בטוח בשינויים שעלו בדעתך, עדיף שתניח למצב כפי שהוא.
מה שאני הצעתי הוא ריאקציה של חזרה לדברים שכבר היו ובטלו. מערכת החינוך היתה מאד מוסללת ומנותבת למגמות שונות. נראה לי שבלחץ ה''מקופחים המקצועיים'', המערכת הישראלית עברה הומוגניזציה לחינוך עיוני אחיד לכל הילדים. זה אולי נתפס בזמנו כהוגן ושיוויוני יותר, אבל לי נראה שתוצאתו האמיתית היא שהרבה תלמידים סובלים ומתבזבזים בלימוד מקצועות שאינם מוכשרים להם והדבר מקשה גם על אלו שכן מוכשרים.
בזמן שחלף, התקררה דעתי. נותרתי בדעה שהכיוון המוצע ע''י שרת החינוך יכה מכה ממשית את המעמד והיוקרה המעטה שנותרה למקצועות ההומניים. אבל, מצד שני, אולי זה לא כזה אסון. אני חושב שהמגזר הקטן של אלו שילכו ללימודים אקדמיים של המקצועות ההומניים, ימשיך להתקיים וישרוד.
מה שהרגיז אותי היתה הטענה האוילית שהרפורמה תעלה את רמת העבודות שנעשות במסגרת הבגרות. הרי ברור שמי שעושה היום את העבודות, הם התלמידים היותר מתעניינים. אם העבודות האלו יהפכו לאמצעי לעקוף את בחינת הבגרות והמשאבים המזעריים המוקצים יופנו להמוני התלמידים שיעשו את העבודות הללו תוך השקעת מינימום הזמן והמאמץ, ברור שרוב העבודות לא יהיו שוות את הנייר המתבזבז.
לא הגבתי מה שהגבתי מתוך פוזיציה מסויימת או כדי לנגח את שרת החינוך. אני עצמי עשיתי עבודה (דוקא בפיזיקה). לדעתי, עשיתי עבודה טובה ועצם כתיבת העבודה השפיעה על בחירת הכיוון המקצועי שלי. חשבתי שחבל שעוד חלק מוצלח של בחינות הבגרות יהפוך למצוות אנשים מלומדה ויהפוך מברכה לקללה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים