|
||||
|
||||
'יטענו כנגדו שתושבי אל קודס עצמם מעדיפים להשאר בריבונות ישראלית' למה שמוחמד יאמר בריש גלי ועוד בהליך מוצהר שהוא מבקש לבטל את הנרטיב שבשמו מתו אלפים מהעם שלו ולגור תחת ריבונות ציונית ? זה שקול להצהרה שהוא בוגד ויש לרצוח אותו ואת בני משפחתו. ישראל תמיד חושבת את מחשבתו של האחר איתו היא נלחמת במונחים שלא לוקחים בחשבון את העבר והרקע ממנו בא ה'אויב/נכבש' ומנסה לאנוס אותה באמצעים ששואלים מתחום הליברליזם בכלל והרציונליזם בפרט. מעבר לאיוולת שבדבר הרי מה שראינו בשומרי החומות שבו ערביי ישראל בפעם הכמה וכמה מגלים לנו סוד מבעית - וזאת חרף הרווח הפוליטי הזמני שהפוליטיקה הישראלית מקבלת לשעה זו - שיש בהחלט לבצע הפרדות מהירה ובכל מחיר. במובן זה עמדות השמאל להחזרת מזרח ירושלים לפלסטינאים יותר מנכונות וחכמות והלוואי והשמאל 1 האמיתי היה בשלטון. 1מרץ,יש עתיד,העבודה,גנץ הם בפירוש לא שמאל. זאת חבורת נהנתנים/פריוולגים/מסודרים/מקושרים/מבושמים/נאורים בעיני עצמם/אפס עשיה במהות השמאל המדיני ומאה אחוז התאמה לבנות היענה שגונחות מהמילים : ליבלרליזם,הומניזם,רציונליזם זם זם. |
|
||||
|
||||
1 ושמחת בחגך |
|
||||
|
||||
אולי לא יאמר בריש גלי, אבל יפעל להשאר בריבונות ישראלית. זו המדיניות המוצהרת של הממשלה, שנשענת גם על רצון האוכלוסיה, כפי שהתבטא כבר בסקר שבמאמר הזה. |
|
||||
|
||||
מעניין אם יש מקבילות בעולם לסיטואציה בו קבוצה גדולה של תושבים רוצה להשאר תחת ריבונות מדינה א' אבל כלפי חוץ מצהירים שהם שונאים את מדינה א' ורוצים בכלל להיות במדינה ב' וכל זאת כאשר מדינה א' קורצת להם שזה בסדר שהם שונאים את מדינה א' והם מבינים שלא נעים להם ממדינה ב' ולכן הם יכולים להמשיך לקלל ולהכפיש את מדינה א' ולהיות רגועים שאין מצב שבו הם יעברו למדינה ב' גם אם הם ירצחו אזרחים מסוג מסויים שחיים במדינה א' עבור הנרטיב של מדינה ב'. |
|
||||
|
||||
איבדתי אותך ב"מצהירים שהם... רוצים בכלל להיות במדינה ב"'. האם שיעור גדול מערביי ישראל מצהירים שהם רוצים לעבור למדינה פלסטינית? (במאמר שאיתן קישר אליו מופיע 31%, וזה הרבה יותר גבוה ממה שציפיתי. אני תוהה אם זה שיעור יציב ואמין.) האם יש לך הוכחות שאותם אנשים בפועל לא רוצים לעבור? |
|
||||
|
||||
1. כרגיל, הייתי אמור לערוך את תגובתי מייד לאחר כתיבתה לו הייתה לי אפשרות. 2. עיינתי שוב בנתוני המדגם מ14' וגם מהמדגמים של פרופ' סמוחה מ12'. 3. אין חולק שערביי ישראל מעדיפים את היישות הישראלית על פני היישות הפלסטינאית גם אם הם מזדהים עם הנרטיב שלה בצורה חד משמעית. 4. אין חולק שההעדפה זאת היא מטעמים רציונלים תועלתנים 1 בצורה מובהקת ומכאן ככל שרמת החיים בישראל עולה מול שכנותיה כך הרצון להשאר גובר. 5. לאור זאת מהי 'נקודת האיזון' כיום מבחינת ערבי ישראל 2 ומה יהיה ביום שכבר לא יהיה שווה להיות כאן ? 3 האם הם יסכימו לעבור לרשות הפלסטינאית גם אם הם נשארים ולא מפונים? ------- 1 'ההתנגדות המוחצת לא נובעת ממניעים פטריוטיים אלא משיקולים תועלתניים. למרות ההדרה והקיפוח, ולמרות שממדינת הרווחה נותרו בעיקר פירורים, ערביי ישראל מסתכלים מסביב ולא רואים אלטרנטיבה יותר טובה. 2 ביחס ל'נכון שערביי ישראל עוברים תהליך של פלסטיניזציה, אבל הוא מקביל לתהליך של ישראליזציה, והם מנסים למצוא את האיזון' 3 מזכיר את הסיפור שבו האשכנזי אומר לפרענק שאם כולם במוסד הלימודים שלו יהיו פרענקים לא בטוח שאתה בתור פרענק תרצה ללמוד כאן. יש מקבילות אחרות למציאות הזאת. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר את הסטטיסטיקה, אבל מה ששמעתי כשאביגדור ליברמן הציע חילופי שטחים ותושבים עם הרש''פ ע''י העברת חלקים מואדי ערה לשכנינו, היה בעיקר התנגדות נחרצת של התושבים האמורים. |
|
||||
|
||||
יש התולים את ההיבט הכלכלי כחזות הכל ולא היא,שכן ההחלטה הכלכלית היא החלטה מחויבת המציאות לכל בן-אדם ובכלל זה גם לבן-ישראל כשר שיורד מצרימה כדי לכלכל את נפשו. אני כן חושב שעיקר הרצון להשאר ולשאוף להיות ישראלי אצל האזרח הערבי-ישראלי הנקרע מבפנים במאבק הבלתי פוסק שמתרחש בבטנו בין הישראליזציה לבין הפלסטיניזציה, היא היא האמינות שעומדת מאחורי המותג 'ישראל' - למרות שאני חושב שזאת אמינות של 'מילה של עמידר' במקרה הטוב. ככלל,האמינות שעומדת מאחורי ההתחייבות לבצע משהו על סמך מילה שבעל פה,בכתב,ואפילו יחדיו0,הוא מושג מאוד לא ברור בחברה הישראלית שלמדה משהו מהשכנים שלנו 1 עד כדי אישוש המשפט 'אוי לרשע ואוי לשכנו'. להווי ידוע שבמדינת ישראל הדמוקרטית והליברלית כל התחייבות אשר ניתנה ; בין בעל פה ובין בכתב בין שידור חי ובין בתיעוד דוקומנטרי,בין בעיתון,בין ברדיו,בין בכנסת בין בבית הכנסת ניתנת לפרשנות עד כדי איון ערך ההתחייבות עליה חתמו לו וזאת כאשר אין אופציה ריאלית לאכיפת ההתחייבות. ואם בארזים הישראלים נפלה שלהבת מה יאמרו ערביי הקיר ? ___________ 0 מעשה בנט זאת התחייבות משולבת של בעל פה ובכתב בהינף אחד,התחייבות מהמעלה הראשונה שרק אי שפיות זמנית יכולה לתרץ את אי קיומה. 1 'במצרים זאת לדעת, אם מאן דהוא רוצה שיקחו את דבריו ברצינות, בטרם יאמר דברו הוא מתחיל במילה "בסראחה" או לחלופין "ביגד" (גימל פתוחה), אחרת דבריו הם דברי הבל או שקר'- מקור |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |