|
||||
|
||||
הבאתי את הדוגמא של אונס על מנת לזעזע, ולרמוז שמשהו לא בסדר בתפיסה המוסרית של גוד. הוא אומנם מנסה להכחיש, אבל לפי תפיסתו שבה מוסריות של מעשה נקבעת לפי שיקולי עלות/תועלת (ובהתייחסות אך ורק לבני-אדם), אין משהו רע כשלעצמו באונס. רק בסבל שנגרם כתוצאה. ותאורטית יכולים להיות מקרים בהם ההנאה של האנסים, או התועלת לאנושות כולה, גוברת על הסבל הזה, ואז יוצא (לפי אותה תפיסה) שהאונס הוא מעשה מוסרי. וזה אמור לזעזע כל אחד ואחת, בלי קשר. אבל את יודעת מה, את צודקת. אם הופכים את המינים אפשר למצוא דוגמא יותר ברורה, שאני אקח מסדרת הטלויזיה "אוז": באחד הפרקים האחרונים, טען מנהל בית הכלא (תוך שימוש בתפיסה מוסרית דומה) שהאונס הקבוצתי שעבר אחד האסירים היה בעצם דבר טוב, כי זה ימנע מאותו אסיר לצבור כוח ולנצל אותו לרעה, וכך לגרום לעוד יותר סבל לשאר האסירים (וזה גם יחוסך לשומרים קצת עבודה וכאבי ראש). אונס כאקט חינוכי, כגורם מאזן. מזעזע. |
|
||||
|
||||
הדוגמא שלך אכן התאימה לדיון. לא זו הנקודה. תאורטית השפה העברית משתמשת בלשון זכר כברירת מחדל. לכן טבעי לומר "שופט" ו"רופא". מה שמוזר הוא השימוש ב "קלדנית" ו "אחות" (או "נאנסת"). כלומר, כאשר לא מדובר באדם ספציפי, ברירת המחדל של השפה תהיה בלשון זכר, אלא אם כן מדובר בעמדה נחותה? לא מקובל עלי. מהיום אמור "הנאנס סומם ע"י התוקפים". אגב, אכן הדוגמא מ"אוז" מזעזעת, אבל הרי מדובר בתכנית טלוויזיה שתפקידה לזעזע, לא? זה לא תיעוד של מקרה אמיתי בכלא. |
|
||||
|
||||
ואיך בדיוק הראית ש "משהו לא בסדר בתפיסה המוסרית של גוד" ?! התזה הלוגית שלי אכן אינה רואה בשום מעשה כשלעצמו דבר לא מוסרי, בדיוק מאותה סיבה שלא ניתן לומר על כיסא שהוא לא-מוסרי. אינני רומז דבר, אני מנסה להבהיר את כוונתי בצורה הברורה ביותר. להבהרה יותר מדויקת: תגובה 58226 ולכל הפמיניסטים/ות, החשים/ות נפגעים/ות, אמליץ להאזין לקטע בשם feminist blowjob של הקומיקאי השמאלני הנודע George Carlin. ההקפדה החמורה על שפת ה PC רק גורמת למטרה (הראויה, לטעמי!) להיראות מגוחכת. חבל. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |