|
||||
|
||||
כצפוי, בשל הטעות של בן גביר ניקתה חיות מהשולחן את עניין ההסתה לגזענות, ומכאן היה קל לדחות את עניין היהודית-ודמוקרטית או תמיכה בארגון טרור. פסק הדין |
|
||||
|
||||
אני כבר השתכנעתי שאנו מביטים על טקסטים שונים. הנה הציטוט בפסה"ד מן הטקסט: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב. תדגיש, בלי להרוג. שתחזרו לארה"ב או לפולניה". (וזה אליבא דפסה"ד ההתבטאות החמורה ביותר של מראענה). אני רואה שרודפי מראענה נדבקים אפילו לא למשפט אלא למילה, "משמידה". אחרי שהדוברת מדגישה בגוף הדברים שאינה "הורגת" את התושבים אלא מציעה להם ל"חזור" לפולניה או לארה"ב, איזה סוג של השמדה אתה מדמה לעצמך מלבד השמדה בהבל פה. ברור לגמרי שמראענה מדברת על העלמות המבנים הפיזיים של העיר. אני מבין שאתה רואה בדברים אלו מעין תמיכה בטראנספר שהיא לא ממש התכוונה אליו ברצינות. ניחא. תיתי לך. ואני שואל האם דברים אלו מצדיקים פסילת מועמדותה ששל מראענה או אפילו התנצלות? על חלומות אין מס. בניסוח המשפטי המסוייג אמר זאת בג"ץ כך: "לא שוכנעתי כי איזו מן ההתבטאויות של מראענה ובכלל זה ההתבטאות בנוגע לזיכרון יעקב, עולה ולו בקירוב כדי תמיכה במאבק מזוין, לא כל שכן במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור". דברים כאלו אי אפשר לומר על התובעים. הסיבה היחידה שמראענה היא העומדת לפסילה ולא מאשימיה היא שהיא ערביה והם יהודים. |
|
||||
|
||||
לו שאלו אותי, לא הייתי מציע לפסול איש. גם לא את גופשטיין ובן ארי. |
|
||||
|
||||
גמני. תגובה 704527 |
|
||||
|
||||
כן. חוץ מזה שאנחנו נותנים לנבחרים הללו חסינות. |
|
||||
|
||||
זה המחיר שצריך לשלם. גם לעזמי בשארה היתה. |
|
||||
|
||||
מצטער. לא יכול להצטרף. אני מאמין בערכים מוחלטים. מי שפועל למען טראנספר של אזרחים בשל גזעם/דעותיהם/הדנ"א שלהם ולא בשל מעשיהם, מסכן את זכויות האדם הבסיסיות ואת הדמוקרטיה וחובה להתגונן מפניו. תמונת הראי של אב"ג ובנארי הם אדון חמאס ולא מראענה. מי שרוצה לשנות את מאפייני מדינתו בדרכים דמוקרטיות אינו מסכן את המדינה הדמוקרטית. אני לא חושב שצריך לפסול את אחמד טיבי יותר משצריך לפסול מיסיונר נוצרי. בכוונה בחרתי כדוגמה, בטיבי ולא במראענה, מפני שמראענה רצה במסגרת מפלגה ציונית ולא יכולה להתנער ממצע מפלגתה גם אם אינה מסכימה איתו. לכל היותר יכולים מנהיגי המפלגה להדיח אותה. אם מדינת ישראל רוצה למנוע זכויות פוליטיות ממי שאינו מאמין במדינה יהודית, עליה לקבוע זאת בחוק ברור ומפורש (וגם אנטי ליברלי). |
|
||||
|
||||
לא אכנס לויכוח הערכי כי אין לנו איך להכריע בו, אבל אציין את שידוע לך: משהוגשה הרשימה, יכולים מנהיגי "העבודה" להדיח את מראענה מהמפלגה אך לא מהכנסת. |
|
||||
|
||||
אני סבור שהאישיות של הפרט יותר מסוכנת מהמפלגה. ולכן הייתי פוסל מקרי קיצון באופן מאוזן משני צידי הסקאלה הפוליטית, סוג של ניקוי גידולי פרא בדשא הפוליטי. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |