בתשובה לאח של אייל, 10/09/20 12:05
מהמקפצה 725262
על מה יצא כעסו של המפכ"ל, עד כדי כך שאיים על ראש מחש שהוא "מומחה בסגירת ארגונים עוייינים"? לו הייתה מחש סבורה שאי אפשר לדעת אם מדובר בפעולת טרור או בתאונה, אז ממילא אי אפשר למצוא דופי בשוטרים. סביר להניח (זה אולי עוד ניחוש. מה לעשות.) שמחש כן מצאה דופי בפעולת השוטרים, וזאת משום שירו באדם חף מפשע. איני חושב שיש היום וויכוח על כך שאכן ההרוג לא היה מחבל, והשוטרים ירו בו בטעות. בוויכוח הזה בין מחש והמפכ"ל שי ניצן, בגלל נימוקים זרים שמוכחים באי מייל שלו, מסרב לצדד במחש, ובסופו של דבר לא מחש היא זאת שקובעת שאי אפשר לדעת אם מדובר במחבל או לא במחבל, אלא שי ניצן בכבודו ובעצמו עושה זאת, ובעצם קובע, בניגוד למה שמובן היום לכל אחד, שאי אפשר לדעת אם הקרבן כן או לא היה מחבל. זה נכון שלא הייתי בקי בכל הפרטים לגבי סגירת התיק, ואלה נחשפים לי בהדרגה. אבל אולי דווקא בגלל זה, דבריו של ראש הממשלה לפיהם שי ניצן טיפל באירוע בצורה מעוותת כדי לפגוע בו, מתגלים כנכונים.
מהמקפצה 725263
התאוריות שלך נהיות הזויות מרגע לרגע. רק ארצה לציין עוד שטות אחת ("ניחוש" כדבריך) שאתה כותב.

דב: "(שי ניצן) מסרב לצדד במחש, ובסופו של דבר לא מחש היא זאת שקובעת שאי אפשר לדעת אם מדובר במחבל או לא במחבל, אלא שי ניצן בכבודו ובעצמו עושה זאת, ובעצם קובע, בניגוד למה שמובן היום לכל אחד, שאי אפשר לדעת אם הקרבן כן או לא היה מחבל."

שי ניצן, מאי 2018: "זה לא תפקידי לקבוע אם זה פיגוע. זה לא רלוונטי לשאלה אם השוטרים פעלו כדין או לא, כי בתפיסתם הסובייקטיבית הם סברו שמדובר בפיגוע, או לפחות אי אפשר היה לשלול את זה"

"שירות הביטחון הכללי, אשר בין היתר תחקר את הזירה בשעות הראשונות שלאחר האירוע, החליט שלא להמשיך בחקירת האירוע, תוך שהבהיר כי אין ביכולתו לקבוע אם האירוע האמור היה פיגוע אם לאו".

ולסיום, חומר לפייק ניוז (סליחה, ניחוש) הבא. שיהיה בהצלחה. מתוך אותו קישור.

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה להחלטה באירוע לרגל הקמת פרקליטות מחוז צפון אזרחי: "אני מגבה את פרקליט המדינה. אני יודעת שנעשתה עבודה מאוד יסודית גם במח"ש וגם בפרקליטות".
מהמקפצה 725265
במקור בויקיפדיה שאתה עצמך הבאת כתוב:

"עוד פרסם ניצן כי לא ניתן להכריע ברמה גבוהה של ודאות האם אל קיעאן התכוון לבצע פיגוע, או שהוא איבד שליטה על כלי הרכב בעקבות הירי"

אז אולי אתה הוא זה שנהיה הזוי מרגע לרגע?
מהמקפצה 725267
התאוריה שלך היא שהוא אמר את המשפט הזה למרות שהוא ידע שהוא שגוי (ניחוש) ובניגוד לדעת מח''ש (עוד ניחוש) וכל זאת כדי (ניחוש) להביך את נתניהו.

שהקוראיך ישפטו מה פה הזוי.
מהמקפצה 725268
שהקוראים
מהמקפצה 725275
מדהים לראות את המסע/תהליך שאתה עובר כל פעם מחדש כדי לשכנע את עצמך, לאט לאט, ששקר הזוי של נתניהו הוא אמת.
מהמקפצה 725280
''שקר שחוזרים עליו מספיק פעמים הופך לאמת'' אמר גאון תעמולה אחד.
מהמקפצה 725285
אני שמח שאני מדהים את קוראיי, ומביא אותם לשוב ולקרוא את דבריי מבלי להשתעמם.
מהמקפצה 725289
אני לא חושב שזה מדהים, ואני לא חושב שיש כאן תהליך מעניין מעבר לאותה "הטיית אישוש" מפורסמת. כמו להרבה ימניים אחרים, לדב היו טענות כלפי המערכת המשפטית עוד מימים עברו, ככל הנראה בעיקר בגלל שפה ושם היא העזה למנוע איזה מעשה עוולה בשטחים.

על הרקע הזה, ובצרוף מקורות המדע שהוא נזון מהם ואשר שותפים לאותה דיעה (בקצרה: D9), קל להמשיך לאחוז בדיעה שמה שמקולקל כאן באמת היא המערכת המשפטית. כשאתה לא מקבל את אכסיומת המקבילים אתה מגיע לגיאומטריה שונה לגמרי, אבל עקבית (האנלוגיה כמובן אינה מושלמת וכך גם אותה "עקביות", עד כמה שאני מסוגל לשפוט בעיני הבלתי אובייקטיביות).
מהמקפצה 725293
ברור שבשמאל לא לוקים בחוליים כאלה. שם הכל מתנהל בצורה עניינית.
מהמקפצה 725336
את זה לא תשמע ממני, ואם תקרא את הפתיל שמתחיל ב תגובה 711282 (ותבין ש"אני עצמי אמנם פטור מכל הטיה שנובעת מהפוזיציה הכללית שלי" נאמר בקריצה) תראה שאני דווקא לא רואה כאן חלוקה ברורה מאליה בין המחנות, ומודע לכך שמה שנראה לי אסימטרי בהחלט עלול להיגרם מהטיית האישוש שלי. קשה עד בלתי אפשרי להיחלץ מהפלונטר הזה כי ככל הנראה אי אפשר לנטרל את הטיית האישוש גם כאשר מודעים לקיומה (ומי שדואג לכך היא הטיית האישוש עצמה, כמובן).

למרות זאת לדעתי לא קיימת סימטריה בין המחנות, ויש מדדים אובייקטיביים שניתן לשפוט על פיהם לפחות בחלק מהמקרים (למשל: אין סימטריה בין מי שטורח לקרוא פסקי דין לפני שהוא מביע את דעתו בקשר אליהם לבין מי שמסתפק בדיווח מיד שניה).
מהמקפצה 725337
תגובתו של גרש שעליה ענית לא היה בה שום דבר ענייני, אלא חוות דעת כללית לא מחמיאה עלי ועל המניעים לכתיבתי, ובתגובתך, בעצם, פתחת את הנושא. איני חושב שהנושא הזה ראוי לדיון. דברים כלליים כאלה שאומרים עלי, אני יכול לומר על אומריהם באותה מידה של הצלחה. מה שראוי לדיון הוא הנושא עצמו שאליו צריך להתייחס, זו פחות או יותר הייתה רוח תשובתי לך.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים