|
||||
|
||||
רק עכשיו טרחתי להאזין לכל הביצוע החדש. כששמעתי שמצנזרים רק את המילה „פרחה״, לא הבנתי איך מסתדרים שם עם תוכן השיר. ואז מסתבר שבגרסת זק היא כבר לא חולמת על האביר שיחלץ אותה ואין כבר תאור ראלי של מה שצפוי לה בהמשך חייה. את הבית השלישי הפסטיגל שלנו חייב לצנזר. |
|
||||
|
||||
צנזור או לא צנזור, השיר הזה נשמע כאילו רובוט שר אותו. כל כך מתכתי ושטוח. בטח אפשר כיום ליצור גרסה כזו בלי זמר/ת מאחוריו בכלל, ולא נבחין בהבדל. איפה, איפה הביצוע עם הדינמיקה והנשמה של עפרה חזה. |
|
||||
|
||||
בלי לקשר לסערה העדכנית, אני חושב שהליהוק של עפרה חזה לשיר המקורי הוא גרוע. (אני יודע, היא לוהקה לסרט ולא לשיר, אבל א. השיר הוא מה שנשאר בעיקר מהסרט, ב. לא ראיתי את הסרט, אבל עד כמה שאני יכול לדמיין, אם בדמות בסרט יש ולו שמץ של פרחיות, הליהוק שלה גם לדמות בסרט גרוע.) היא כזו ילדה טובה. ניסיתי לחשוב מי ב-1979 היתה יכולה לשיר את זה יותר בפרחיות. רותי נבון הכי מתאימה (למרות שב-1979 היא כבר התחילה חזרה בתשובה), אולי ריקי גל כמו ב"בני ילד רע". ואז תהיתי האם צריך, כדרישת סף טכנית, שהזמרת תהיה ממוצא מזרחי. ב-1979 עוד לא היתה פוליטיקת זהויות כמו היום, ואילו היתה ממילא השיר הזה לא היה יוצא כמו שהוא (אלא אם כן היו מראש מתייגים אותו כריקליימינג - נתקלתי במילה הזו בדיונים הנוכחיים על השיר, כשכתבו שגם הביצוע של חזה הוא ריקליימינג). היום, נגיד, אם יש דמות של הומו ומלהקים שחקן סטרייט, זה אישיו (עדיין לא אסור, אבל אישיו). בכל אופן, בדקתי על שרי (זמרת) [ויקיפדיה] (שלהיטיה מתחלקים לשניים לפי אופי השירה שלה, ילדה טובה או "רעה"), ומתברר ששמה המלא שרלוט אליאס. בינגו. |
|
||||
|
||||
הייתי הולך על דנה אינטרנשיונל. אם כבר אז כבר. מה אתה אומר על הביצוע של שרית חדד? |
|
||||
|
||||
לא רע בכלל מבחינת שירה; בוודאי יותר פרחי מעפרה חזה. אבל הייתי מצפה מחדד לשירה הרבה יותר משוחררת (יש שם אוטוטיון, או שאני מדמיין?). העיבוד המסונתז בלתי נסבל באוזני (הזקנות). |
|
||||
|
||||
אם לא ראית את הסרט, החמצת את הפואנטה בליהוק: עפרה היא בחורה שקטה וחביבה שחיה עם אב קפדן. היא יוצאת מהבית בערב בחולצה חסודה ומחליפה בגדים בחדר המדרגות, לתלבושת דיסקו מנצנצת. כך שמתאים לגמרי שזו תהיה מישהי עם "פרצוף של ילדה טובה". |
|
||||
|
||||
תודה! |
|
||||
|
||||
ולמרבה הפלא עם כל הצילומים שמציפים אותנו, שקיעה רומנטית בשיר המודרני היא עדיין השמש של פרג’. |
|
||||
|
||||
נייס. ובערך סטודיו פרג' [ויקיפדיה] אין תמונה חופשית :) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |