|
||||
|
||||
אין שום הוכחה שאופטימיזציה דינמית טובה במידה ניכרת מאופטימיזציה סטטית במקרה של תחבורה ציבורית. |
|
||||
|
||||
בגלל שאופטימיזציה סטטית היא מקרה פרטי של אופטימיזציה דינמית, אז ברור שהתוצאות באופטימיזציה דינמית יכולות להיות רק יותר טובות (אם עשית את האופטימיזציה כמו שצריך). אבל אין שום הבטחה לכך, והסיבוך הרבה יותר גדול. במקרה של תחבורה ציבורית זה נראה לי עוד יותר מסובך, כי פרסום הקווים מאפשר ללקוחות להתכונן מראש, בעוד שבאוטובוסים חופשיים זה יותר ''זה מה שיש'' והלקוחות יצטרכו לחוות את המצב בשטח לפני שיוכלו להסתמך על השירות. |
|
||||
|
||||
יפה מאוד! לא חשבתי על זה כך. בהינתן סיבוכיות הבעיה + חוסר הוודאות בפיתרון, האם יתכן שהדרך הנכונה לפעול היא להריץ פיילוט תוך קביעת הקריטיונים להצלחה מראש? |
|
||||
|
||||
אני מניח שפיילוט זה מה שעושים בכל מקום מתוקן שבו מנסים את השיטה הדינמית. |
|
||||
|
||||
אבל הדבר היפה הוא שלא מפרסמים אותם. לכן אפשר להשאיר אותם דינמיים. |
|
||||
|
||||
רק למקרה שלא הובנתי - ניסיתי לרמוז שאולי ... יתכן .. שמישהו במדינת החלם שלנו עושה את הדבר הנכון. לכאורה, כמובן. |
|
||||
|
||||
נקודות טובות. אני מניח שכדי שהתחבורה הדינמית תוכל להחליף לחלוטין את הסטטית, היא תידרש להבטיח הצעת נסיעה גם במצבים שזה לא כדאי למפעיל (בפרמטרים כלשהם, דומים בערך לתחבורה הסטטית הקיימת). זה שבשלב ראשון מוסיפים תחבורה דימנית בלי לגרוע מהסטטית מצד אחד עוזר: לקוחות פוטנציאליים יכולים לנסות אותה בלי להפסיד דבר. ככל שהדינמית תצליח להוריד ביקוש מהססטית, אני מקווה שההתאמה של הסטטית לא תהיה בהורדת קווים ותדירויות אלא (קודם כל) בהקטנת כלי הרכב, ואפשר יהיה לבחון בזהירות את התוצאה. מצד שני, זה שהאופציה הדינמית צריכה להתחרות גם בסטטית, בנוסף לרכב פרטי ומוניות, אומר שסף השיפור שהדינמית צריכה להציע כדי להצליח גבוה יותר. אני רק מקווה שכדי לתת לפיילוט הזדמנות הוגנת, הסבסוד שהרשויות יתנו לו יהיה דומה לזה שהן נותנות לסטטית. (לא שאני יודע איך להגדיר בדיוק את הסבסוד. שקלים במונה, ומה במכנה? אולי פשוט הסכום הכולל שהלקוחות משלמים?) |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |