|
נקודות טובות.
אני מניח שכדי שהתחבורה הדינמית תוכל להחליף לחלוטין את הסטטית, היא תידרש להבטיח הצעת נסיעה גם במצבים שזה לא כדאי למפעיל (בפרמטרים כלשהם, דומים בערך לתחבורה הסטטית הקיימת).
זה שבשלב ראשון מוסיפים תחבורה דימנית בלי לגרוע מהסטטית מצד אחד עוזר: לקוחות פוטנציאליים יכולים לנסות אותה בלי להפסיד דבר. ככל שהדינמית תצליח להוריד ביקוש מהססטית, אני מקווה שההתאמה של הסטטית לא תהיה בהורדת קווים ותדירויות אלא (קודם כל) בהקטנת כלי הרכב, ואפשר יהיה לבחון בזהירות את התוצאה. מצד שני, זה שהאופציה הדינמית צריכה להתחרות גם בסטטית, בנוסף לרכב פרטי ומוניות, אומר שסף השיפור שהדינמית צריכה להציע כדי להצליח גבוה יותר. אני רק מקווה שכדי לתת לפיילוט הזדמנות הוגנת, הסבסוד שהרשויות יתנו לו יהיה דומה לזה שהן נותנות לסטטית. (לא שאני יודע איך להגדיר בדיוק את הסבסוד. שקלים במונה, ומה במכנה? אולי פשוט הסכום הכולל שהלקוחות משלמים?)
|
|