|
||||
|
||||
השאלה היא האם ניתן משהו בתמורה לטובות הנאה מיניות. לא צריך להיות הרבה פעמים ביום אבל זה עדיין אותו הדבר. כמובן שקל להטפל לסוג מסוים של נשים אבל במציאות יש הרבה. בקשר לסטודנטיות זה קורה בהרבה מקרים. למעשה יש סטודנטיות שמקבלות דיור והוצאות ותשלום עבור לימודים בתמורה לסיפוק הנאות מיניות. לאחר גמר הלימודים הן חופשיות. זה בכלל לא חדש זה קיים כבר הרבה זמן. אבל כמובן קל להטפל לאילו שנמצאות בתל ברוך או דרומית ליבנה וכן הלאה אבל אין הבדל ולכן זאת זנות ולי אין שום טענות נגד זה. אתה מפספס את הדבר העיקרי שאמרתי והוא שצריך להלחם בסרסורים ולא בנשים. אם אישה רוצה לשכב עם גברים בתמורה לתשלום עבור פעילותה אני לא רואה שום סיבה לרדוף אחריה או אחרי הגברים. במקום לבדוק את התדירות כפי שאתה מציע אפשר לבדוק אם אותה אשה נותנת את הכסף שלה לסרסור או משתמשת בכסף כדי להתקיים. גם כל הסיפורים כאילו מישהו ינסה לעזור לאותן נשים לא נראה מקובל כי בסוף לא יקרה דבר מזה וגם לא יהיה תקציב. שוק חופשי זה מה שצריך. אם יש גברים שמוכנים לשלם עבור הנאה מינית עם אישה כלשהי אז שיערב להם ושיהיו בריאים. אני פשוט לא מוצא מה למדינה להתערב אם אין כפיה. עוד פעם אומר לך את הכפיה צריך למגר. לפעול נגד הסרסורים ולא נגד האישה |
|
||||
|
||||
אני רוצה לנסות לשכנע אותך אחרת. בתור התחלה, תקרא בבקשה את סיפורן של נ' וס' (שבחרתי די באקראי אבל יש לי סיבות לחשוב שהוא מייצג). אם אתה ממשיך להחזיק בעמדתך, תגיד ונמשיך. |
|
||||
|
||||
ומתנגדי ההפללה יגידו: הפללה מגדילה את הסיכוי שזנות תהיה זנות רחוב. |
|
||||
|
||||
יש שני סוגים של התנגדות להפללה. סוג אחד של התנגדות אומר "אין שום רע בזנות ו/או בצריכת זנות" (או "יש רע, אבל הוא לא רע שצריך להיות פלילי"). סוג שני של התנגדות אומר "צריכת זנות היא רעה וצרכני זנות ראויים לעונש, אבל נזקה של ההפללה גדול מתועלתה". אין לי משהו מיוחד לתרום לויכוח השני; אני חושב שעם יואל אני עדיין בויכוח הראשון. |
|
||||
|
||||
הבעיה היא שוורד לי ודומותיה תמיד יביאו את המקרים הגרועים ביותר ויתמקדו בזנות רחוב. אחת התגובות לכך היא התעלמות מהסיפורים שלה מכיוון שהם קיצוניים ולא מייצגים. דוגמה אחרת: נדיה מפרק 30 של סיפור ישראלי (לצערי אין תמלול) מציעה מבט שונה על המקצוע. הסיפור אינו סימפטי. אבל לא מדובר על אותו סחרור אינסופי שבכתבה. אין לי מושג עד כמה כל אחד משני הסיפורים מייצג. |
|
||||
|
||||
בספר ''ערות'' יש מונולוג של אישה צעירה שעבדה בזנות במשך מספר שנים, מבחירה. זה מובא באופן יחסית נקי וללא מניפסטים. היא עושה שם הבדלה בין צעירות שמצאו בעיסוק הזה דרך להרוויח כסף מהיר ואפילו נהנות לפעמים מה''משחק'', לבין נשים שהן אמהות ובחרו בזה מתוך קשיי פרנסה, והן אלה שסובלות יותר מלחצים בהקשר הזה ומחשש מחשיפה וכולי. |
|
||||
|
||||
עדיין דעתי שצריך לתת למי שרוצה לעסוק בזנות לעסוק בזה בתנאי שאין סרסורים ואין כפיה. נכון שיש סמים וגם מתים. מצד שני גם חשמלאים מתחשמלים ומתים אבל לא שמעתי שמישהו רוצה להפסיק את המקצוע הזה. גם נהגים מתים בתאונות דרכים אבל לא שומעים שצריך להפסיק עם זה. יש גבול למה שאנחנו מסוגלים לעשות יש כאן גם עניין של בחירה אישית. בקשר לסמים אז יש כאן בעיה נוספת שהיא חוסר השליטה של האדם על עצמו. מה כבר אנחנו יכולים לעשות? אולי גמילה אבל לא בטוח שזה עובד. מצד שני צריך כסף לסמים ונראה לי שזנות יכולה לשלם הרבה יותר מאשר עבודה במכולת או במפעל כלשהו אפילו אם יסכימו לקבל מסוממים לעבודה. אפילו שיכורים לא מוכנים לקבל. אז מה נשאר? אולי להתחיל לגנוב ואז להתפס ואולי בבית הסוהר יגמלו. בכל אופן המצב לא קל. מצד שני אני בטוח שיש נשים שלתקופה מסויימת יהיו מוכנות לעסוק בזנות כדי להרוויח יותר מאשר בעבודה אחרת שאפשר למצוא. מדוע לא? יש ביקוש ויש הצע. מה עם גבר ואישה נפגשים ומחליטים לקיים יחסי מין רק לזמן קצר. אולי כסף לא מחליף ידיים אבל מה ההבדל? עדיף לא להכניס לויכוח את בעית הסמים כי אנשים מכורים לסמים יעשו הרבה דברים כדי לקבל סמים שהזנות היא הרע במיעוטו. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהסיכון הוא הבעיה. סמים הם חלק מהבעיה, אבל לא רק התמכרות -> צורך בכסף -> זנות, אלא גם, עד כמה שאני מבין, זנות -> הרס נפשי -> התמכרות. עד כמה שאני מבין - ואני מודה שאני ניזון מקומץ עיתונאיות שאולי מציגות רק חלק מהאמת - השכיבה עם כל כך הרבה גברים, כל לילה, והעובדה שהם מתייחסים אליך כחפץ, מביאה להרס נפשי, לדה הומניזציה. זו הבעיה, ולחשמלאים ולנהגים, ואפילו לפעלולנים בסרטים, אין בעיה כזו. הם לא צריכים להדחיק את העבודה שלהם. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |