![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
וואלה. רצתי לויקי לבדוק. "למעשה, השיר שעל שמו נקראת הלהקה, "ברחוב הנשמות הטהורות", לא הוקלט מחדש בביצוע הלהקה, ובאלבום מופיעה גרסה בביצוע צוות הווי הנדסה קרבית. זאת ועוד - ברוכין לא שרה בהקלטה כי היא לא הייתה חלק מאותו צוות הווי וירוחמי לא שר בהקלטה למרות שהיה חלק מאותו צוות הווי; מכיוון שירוחמי היה חולה באותו יום, החליף אותו כספי בקולות, כך ששיר הנושא של האלבום ושל הלהקה, לא מבוצע למעשה על ידי הלהקה, אלא על ידי כהן וכספי." |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נראה שיש לנו פיצוח. יפה, ולא הכרתי! ועכשיו חידה שלי (שאפשר לפתור ב-brute force, אבל נראה אם יש פה מישהו שיכול בלי): באיזה קטע באלבום של מיילס דייוויס, מיילס דייוויס לא מנגן אפילו צליל אחד? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אוקיי, לא צריך להתנפל עם התשובות. הפתרון הוא Billy Boy מהאלבום Milestones. איזה סווינג סמיך. רק הרית'ם סקשן מנגן - רד גרלנד, פול צ'יימברס, ופילי ג'ו ג'ונס - בלי מיילס, וגם בלי קולטריין וקנונבול אדרלי, שמנגנים בשאר הקטעים. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
"מבוצע על ידי כהן וכספי" זה קצת הגזמה, לא? צריך זכוכית מגדלת אקוסטית כדי לשמוע את כספי בין כל קולות הרקע. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כן, זה נכון. אבל כשברוכין וירוחמי לא שם זה בהחלט לא ''הנשמות הטהורות''. חידה טובה. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
בעקבות התגלית הקשבתי עם אוזניות והצלחתי לזהות את מתי כספי פה ושם, אבל הוא ממש לא בולט. לעומת זה רביעיית צה״ל ונגן הבס (מישהו יודע מי זה?) עושים עבודה טובה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לפי מה שאני קורא כאן וכאן, הבסיסט ב"ברחוב הנשמות הטהורות" הוא אודי קדישזון. יש שיר אחר של להקה צבאית, כמעט בדיוק מאותה התקופה, שאני יותר מתרשם מנגינת הבס בו - "פרחים בקנה" של להקת התותחנים. תקשיבו לבס בפזמון. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יפה! אחד הפערים הגדולים בהיסטוריה בין איכות תפקיד הבס למתועבות השיר. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
והנה עוד שיר מאותה התקופה (אפילו עם אותו דודו ברק מאחורי המילים) ועם תפקיד בס יוצא דופן: "חופשי ומאושר" של אילנית. רק שהפעם מדובר בנגינת בס זוועתית במיוחד, אולי הכי גרועה שאי פעם שמעתי בהקלטה רצינית. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |