|
אני מדבר רק על הרחובות שצמודים לכיכר דיזנגוף ועל היעוד שלהם במסגרת תחבורה. כמעט כולם למעט פינסקר אמורים להיות סגורים לתנועה כדי לא להפריע לתנועה השוטפת דרך רחוב דיזנגוף (בקטע הסמוך לכיכר דיזנגוף). מה יעשו ברחובות הנ"ל (יעשו מידרחוב, או גינות או מטרה אחרת) לא חשוב, חשוב רק רק ההיבט התחבורתי באיזור כיכר דיזנגוף.
כפי שציינתי, יש הזדמנות היסטורית לשפר את התחבורה הציבורית בתל אביב באמצעות רכבת המטרופול (נקראת כרגע הרכבת הקלה). השקיעו וישקיעו עשרות מיליארדים שקלים ברכבת, אם הרכבת תיכשל לא יהיו כנראה תקציבים נוספים לתחבורה ציבורית בתל אביב. אבל רכבת המטרופול לא תועיל אם לא יהין קווי תחבורה "רוחביים" שיובילו מתחנות הרכבת ליעדים בתוך העיר שמרוחקים מהתחנות נאמר, מרוחקים עד 5 קילומר מכל תחנה. אם לא יהיו קווי תחבורה רוחביים כאילו רק מעטים ישתמשו ברכבת כי לא שווה רכבת מהירה (יחסית) אם הנסיעה אל תחנות הרכבת וממנה תיקח חצאי שעות מינימום.
לרחובות דיזנגוף ואלנבי יש חשיבות מרכזית באירגון קווים רוחביים, בלעדיהם הנסיעה תהיה ארוכה. רחוב בן יהודה ואבן גבירול אינם בעייתיים היום מבחינה תחבורתית לכן אין הרבה מה לשפר שם. צריך קווי גישור בין אלנבי לדיזנגוף לצורך הקווים הרוחביים. קווי גישור בין אלנבי לדיזנגוף שבאים בחשבון הם דרך המלך ג'ורג ודרך פינסקר. רחוב המלך ג'ורג כמעט אבוד מבחינת תחבורה בקושי אפשר להעביר שם נתיב נסיעה מהיר אחד. םינסקר טוב יותר מרחוב המלך ג'ורג' כי אין שם הרבה עומס (נדמה לי שאפשר גם להרחיב את הרחוב). פינסקר מתחבר לאלנבי בכיכר מוגרבי, כמו כן אפשר אולי לגשר את מוגרבי עם צפון יפו (איזור הנמל באמצעות אוטובוסים).
|
|