|
||||
|
||||
הגיון צבאי- הדרך שבה הצבא מבצע משימות, לא משנה מי המזמין ולמה. ללא הגיון צבאי בצה"ל אפשר לסגור את הציונות. מה קשור נקמה? הרתעה מצילה חיים. רצחו בנו לפני 1967 וירצחו גם אחרי 2067. ________ הלו זה נכון ואכן אתה שלא מתפרנס מתרומות אך נטול אוריינטציה. אסביר מדוע. הארגונים חותרים ליעדם בדלק אנטישמי ואימצו קו פרו-פלסטיני מגבירים את הטרור ומשרתים את הצד הערבי בקרב על התודעה. אנחנו (הלו זה אני) חוטפים מאותו צד ומישהו מאיתנו מדחיק את ההתרחשות ומתעלם מאינספור הסימנים שמעידים על אמת גדולה. אנחנו במלחמה על סיפור. הסיפור או זירת התודעה הוא הקרב היחידי שבו הערבים מנצחים ועלול להשפיע על המשך קיומנו. הרשות הפלסטינית שמפיצה טרור, אשמה יהודית ומסכנות פלסטינית היא החזית באסטרטגיה הערבית. מטרת העל בקרב התודעתי היא שלילת זכותה של המדינה היהודית להתקיים. הטקטיקה כוללת: הכפשה בינלאומית ע"י הפצת אשמה יהודית 1. יצירת שסע בחוסן הישראלי 2. מיתוג המסכנות והתחזות לשלומאים 3. הנשק העיקרי: סיקור תקשורתי מעוות טרור ליצירת חיכוך מתמשך המימון: האיחוד ארה"ב רוסיה ערבים ________ זה המקום בעלילה-באותו סיפור שהפך לקרב, בו אתה מביע אי נוחות מהשימוש בביטויים אנטישמים ויהודונים כלפי אלה שמסייעים לערבים במאבק התודעתי. אינך מזהה את הבוגדים וחשיבות הסיוע לצד הערבי למרות העובדות והאופי המובהק שמשתקף מכל כותרת, סרטון, הרצאה וכנס. גם אין לך בעיה כשאחרים (לזכרוני גם אתה) שולפים את טיעון אקיבוש והשטחים המעגלי או מכנים מתנחלים את המתיישבים יהודים שפעלו לפי החוק. בעיני זה מוזר. איך שותקים מבחינה מוסרית אסתטית עם "אקיבוש" כהסבר לפעולות טרור רצחני- ודווקא הכינוי בוגדים צורם עד כדי ביטוי תרעומת. כיצד מקבלים דוברים ש"מבינים" אדם שדוקר אמא שמגנה על תינוק בגופה ועובר לילד והבא אחריו. אתה באמת חפץ בדיון שבו רק לצד אחד שמור היתרון להשתמש בעולם המושגים שמייצג את תפיסתו? _______ כדי לסמן בעצמך את השימוש הראוי בכינויים בקרב התודעתי נניח לרגע שבמקום נמר יהודי היה זה פלסטיני שמתדיין איתך בבית קפה קרוב לביתך. היית מקבל את השימוש במושג נאכבה מצד הערבי המשכיל עם האספרסו? -ומה לגבי כינוי אדם שדרס חפים מפשע כלוחם חופש או קדוש? -ואם היה קובע שאתה משתייך לדת קולניאליסטית רצחנית? -ואם היה מתגאה שהוא משלם 2,500 ש"ח בחודש ללוחם חופש שהציונים כלאו (באשמת רצח תינוקת)? -ואם היה מניח על השולחן סכין וממלמל אללה הוא אכבר? אתה מקשיב? אני לא זז מכאן עד סוף הצד, זה קטע נהדר! ________ 1. ההכפשה והפצת האשמה מיועדת לקהל זר בניגוד לביקורת פנימה. 2. 50 גוונים של חלושס. 3. הסימנים מעידים מימון בכוונה להרוס ולא להקים מדינה. |
|
||||
|
||||
אם הגיון צבאי הוא עבורך הדרך בה הצבא מבצע משימות מה זה העדר הגיון צבאי עליו דיברת? הרתעה מצילה חיים - לא נראה לי שזה עבד בזמן החדש. אולי בימי קדם נגד פגאנים. שאול מופז דיבר על "תבוסה תודעתית" של הפלסטינים. יעלון שכלל את זה ל"צריבה תודעתית". בעזה צרבנו להם את הצורה, לא עזר. להיפך- כשיש לאנשים מפלט בדת מזוועות המציאות הם הופכים לדתיים יותר. ואצל דתיים, כמו שאנחנו יודעים, החיים אינם הערך הגבוה ביותר בסולם. הערבים לא מנצחים בשום מקום. בינתיים בכל הסיבובים היהודים רק הלכו והגדילו את השטח שהם שולטים בו, כולל בסיבוב הנוכחי. שטחים זה מה שחשוב, נכון? שלילת זכותה של המדינה היהודית להתקיים זה קשקוש שלא באמת קיים בזירה הבינלאומית. אבל זה תירוץ נהדר להיות אלימים. |
|
||||
|
||||
ואנחנו צריכים להאמין לשטויות של מופז ויעלון? היפנים והגרמנים היו נחושים וחכמים וטובים יותר בשטיפת מוח מהאורקים העלובים המשתובבים בחצרינו. אבל אצלם הצליחו ליצור הרתעה כי היו מוכנים לנקוט בצעדים הדרושים. |
|
||||
|
||||
הגיון צבאי- עוסק בהבסת האוייב פיסית ומוראלית. הרתעה- מצילה ועוד איך. ראה מהמלחמה הקרה ועד לגבולות ישראל. - לגבי השאר, הסברתי. |
|
||||
|
||||
כשלישראל לא היו גבולות, היא היתה תחת איום קיומי מתמיד שיצא לפועל לפחות בשתי פעמים קריטיות. משישראל הפסיקה ''התעסק בהבסת האוייב פיסית ומוראלית'' (אולי עקב היותה היא עצמה מובסת במובנים מסוימים) והשלימה עם האויבים נקבעו חלק מגבולותיה והאיום הקיומי עליה מוזער עד נעלם. |
|
||||
|
||||
הסברתי מהו הגיון צבאי וענית לדעתך מהו הגיון מדיני. המצב הנוכחי נובע מכך שהערבים הובסו בקרב ולכן האיום הקיומי הצטמצם. בטח שלא נעלם. גם המסקנה שההרתעה קשורה לגבולות קבועים גובלת במחוז אספמיה. בחנוכה צה"ל בישר בשמחה וגאווה לצבא המטיילים הציוניים שכשליש מכביש 10 ייפתח לתנועה למשך מספר ימים. מרוב ששון לנצל את האישור לנוע בשטח ריבוני ציוני בתוך הגבול המוסכם והחתום לעבר אזור אהוב במיוחד למרות האותיות הקטנות: הכביש ייסגר לתנועה משעה 17:00. הגבול המושלם עלה בחצי האי סיני ואלפי מתים ועדיין מאיים. בגבול עזה ולבנון לא יותר בטוח ומירדן המלך הגיע להתנצל לאחר "פאשלה". הרתעה מתבטאת ברצון והנכונות לפגוע. לגבול או לגדר אין השפעה על הנכונות. בשירותי הצבאי המהולל פעלנו לפי אותו הגיון צבאי. זנחנו את עמדות ונהלי השמירה לטובת ירי מונע וסיורים יזומים. המלחמה הקרה היא דוגמא מעולה לריסון מדיני של יכולת הרס צבאית כתוצאה מהרתעה. הגבול גם במקרה הזה, לא רלוונטי. |
|
||||
|
||||
כתבת "גבולות" ועל זה הגבתי. ישראל חתמה הסכם שלום עם מצרים בעקבות ההצלחה המצרית והכשלון הישראלי למנוע הישג אסטרטגי מצרי. שאר דבריך אינם אלא זוטי זוטות שמתחפשות לארי אימתני, ביחס לאיום הקיומי שמצרים היוותה לישראל של טרום 1973-75. |
|
||||
|
||||
לא בדיוק. תלית בשלום וגבול מוסכם יתרונות ביטחוניים. אני סבור שהרתעה לא נובעת מהסכמים ורשתות ברזל ולכן, לטובת עדיף שצה"ל יניח את המגדריזם הומאניזם וחינוכיזם לתנועות הנוער, ההורים, החברים, הפסיכולוגים והמורים ויחזור לעסוק בייעודו. אולי נדון בטיעון שמצדיק פשרות מוסריות: "הרתעה צבאית לא רלוונטית מול מחבלים שלא מפחדים למות." או - מה עושים כנגד זה שאינו מורתע ממוות. מנסים פעולות שירתיעו. באמת, נשבע שאני לא מתלהב מקבורת מחבלים בעור חזיר או לזרוק את גופותיהם כמאכל חזירים ורעיונות מסוג זה אבל כאדם מוסרי, שומר מבוגר ומפאי"ניק הומאני יש לי ערכים. כאן בגלל אותו שיחדש שניכס דברים מסוגים שונים למחנה מסויים עלול הנבוך להתבלבל. משמעות של ערכים בשתי מילים: קדימויות מוסריות. הכלל ההומאני והמוסרי הראשון בעיני הוא שמירת חיי אדם. אם המחבל כבר מת, יש נוספים שיהרגו חפים מפשע מדוע שלא לנסות? חזירים לא חסר בארץ ישראל ואפילו בכנסת ובממשלה. |
|
||||
|
||||
טוב, בלשון המעטה, התפרשת על פני דברים רבים ומגוונים שלא קשורים כלל לתגובה הממוקדת לעיל. |
|
||||
|
||||
הדיון בנושא החל בערך כאן תגובה 688541 |
|
||||
|
||||
מה זה קשור היכן החל הדיון? תגובתי הייתה על דבר ספציפי. |
|
||||
|
||||
תסביר מה הטעם לגזור מהקונטקסט את המרצפת הנוחה ולשלול את מיקומה והקשרה ברצף התגובות. הרי לא ניסית לדון בגבול היפותטי (ללא קשר לסוגיה בטחונית סכסוך הישראלי ערבי) וזה קצת משנה. |
|
||||
|
||||
תגובותיך הולכות ונהיות סתומות ומתרחקות יותר מהנקודה. |
|
||||
|
||||
כן, אני מקרה אבוד אבל ממך ציפיתי לשמוע נימוק סדור כהלכתו במקום לחקות אחרים. כתבת:"כשלישראל לא היו גבולות, היא היתה תחת איום קיומי מתמיד שיצא לפועל לפחות בשתי פעמים קריטיות." מדוע לדעתך המענה שקיבלת לאור ההתייחסות לגבולות המדינה במישור המדיני בדיון אודות ההגיון הצבאי שבהרתעה איננו הנקודה? לא סתם, אתה טוען שקיימת נקודה והיא ממוקדת וספציפית וגם אני מקווה. שלא יתברר חו"ח שמדובר ברצון לדקלם כאחרון הימנים אקסיומה משיחית שמסירת שטחים לערבים תוביל לגבולות מוסכמים ולכן הביטחון 1 ישתפר פלאים. אננא עארף אולי פספסתי הקשר או משמעות אחרת. ואם כן, תסביר. 1. עד כדי ויתור על הצורך בהרתעה? |
|
||||
|
||||
שמח שהתמקדת בנקודה אליה הגבתי. כמובן שאפשר היה גם ללא שכבות ערבסקות של מלים. |
|
||||
|
||||
חבל שקשה לך עם שאלות. העיקר התרגולת וחשוב שאתה שמח. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |