|
||||
|
||||
אתה מתעלם מכל מה שאני כותב, אז בעצם, למה ולמי אתה עונה? אני חוזר: לא אני הבאתי את התנ"ך כקושאן לכן את כל הטיעונים שלך נגד הטיעון של בן גוריון, אתה יכול לומר לו, ולא לי. כי - אני חוזר - אני רק טענתי שהיהודים תבעו בעלות על הארץ. ולגבי התנ"ך, גם שם אתה משבש. בתנ"ך עצמו כתוב: ואף-גם-זאת בהיותם בארץ אויביהם, לא-מאסתים ולא-געלתים לכלותם--להפר בריתי, איתם אז הם אומרים שאלוהים התחרט? לא איש אל ויכזב, ובן-אדם ויתנחם ואם נסתמך על התנ"ך כשה' הבטיח לאברהם ולזרעו את הארץ, התנ"ך מקפיד בהמשך לספר לנו כי ה' הבטיח את זה דווקא לזרעו שממשיך אותו דרך יצחק ויעקב. כי בעיניך שרה היא "אימו המכשפה של יצחק", אבל התנ"ך מספר כי ה' עצמו ציווה על אברהם לשמוע בקולה ולגרש את ישמעאל כי ביצחק יקרא לך זרע. וכן ההבטחה האלוהית ליצחק וליעקב. כך נראה כי אברהם הוריש ליצחק את ירושת הארץ ויצחק הוריש אותה ליעקב. לאחר מכן ה' לוקח את בני ישראל ומוביל אותם אל הארץ בשם ההבטחה הנושנה. אותם, ולא את בני ישמעאל או עשיו. על הטענות המצריות אתה חוזר בלי לפרט, לנמק או לתת סימוכין. ודאי כי הערבים החיים כיום במצרים אינם צאצאי המצרים הקדמונים, בהם טבחו בזמן השיטפון המוסלמי. וגם אם תקבע את מלחמת העצמאות כנקודת התחלה ותרצה לפתור את הבעיות שהיא השאירה, אחת הבעיות שהיא השאירה זו "השקפת העולם האנושית" לפיה הבטיחו ונתנו לערבים להשאר פה ולהרגיש כאילו יש להם זכות לגיטימית להיות פה ולהוסיף להלחם בי. לסימוכין אפנה אותך אל זוהיר בהלול. |
|
||||
|
||||
אתה חוזר שוב ושוב על הטענה שהערבים אינם צאצאי הבבלים, האשורים והפרתים אלא טבחו בהם והשתלטו עליהם. צבאו של מוחמד מנה לכל היותר כמה עשרות אלפי חיילים. אז הם החליפו את עשרות המיליונים שחיו שם. קצת הגיון אביר הקרנפים. ברגע שה׳ מופיע אצלך בכל מקום, אתה מביא את התנ״ך כקושאן. |
|
||||
|
||||
כמה פעמים אני צריך לכתוב את זה כדי שתבין את זה? אני לא מביא את התנ"ך כקושאן, אני מצטט את בן גוריון שהביא את התנ"ך כקושאן. אין לי עניין לנהל דיון אם אני מדבר אל הקיר. לגבי צבאו של מוחמד, מוחמד עצמו לא כבש את מסופוטמיה, אלא החליף עומר. ואם תתבונן, תראה שבכל מקום בו הושמדה רוב האוכלוסיה המקומית, האנשים היושבים שם נקראים ערבים והשפה המדוברת היא ערבית. בשונה מאיראן וטורקיה שאנשיהן לא נקראים ערבים ומדברים בשפת עמיהם. שרידים לתושביהם המקוריים של המקום הם הקופטים שבמצרים או הכורדים והיזידים שבעיראק. הקהילות העתיקות של השומרונים והיהודים בארץ ישראל וכו'. |
|
||||
|
||||
הערבית הפכה לשפה המדוברת גם אצל יהודים. ר' ערבית יהודית [ויקיפדיה] (כבר רבי סעדיה הגאון כתב בעיקר בשפה הזו. בזמנו היא כבר החליפה את הארמית). היה תהליך הדרגתי של התאסלמות האוכלוסיה. |
|
||||
|
||||
נתתי דוגמאות של מקומות בהם האוכלוסיה התאסלמה ולא שינתה את שפתה. רק מי שחי כמיעוט תחת שלטונו של רוב ערבי, נאלץ לשנות את שפתו. |
|
||||
|
||||
ר' לדוגמה מה שקרה בתימן. ערכים בוויקיפדיה: Arabization [Wikipedia], Yemen#Advent_of_Islam_and_the_three_dynasties [Wikipedia], Old South Arabian [Wikipedia]. תימן התאסלמה ברובה די מהר. האוכלוסיה נשארה במקום. במקביל כמעט כל השפות המקומיות נעלמו והוחלפו בערבית. תהליכים דומים, אך איטיים יותר, קרו גם צפונה משם (אם כי הייתה גם הגירה מסויימת של שבטים ערביים), מצריים, ברוב המגרב ובאזורים אחרים. |
|
||||
|
||||
באותה תקופה תימן היתה מיושבת בשבטים ערבים עם כמה חריגות של יהודים וכושים. עקרונית תימן היא חלק מערב, וחלוקת הגבולות כפי שאנו מכירים אותה היום, היא עניין שרירותי שאין לו דבר עם לאום, גזע, או שפה או כל דבר שהיית מצפה שיגדיר מדינה נפרדת. |
|
||||
|
||||
הם לא דיברו ערבית. הם דיברו בשפות שונות מאוד מהערבית (הערבית היא אחת מהשפות השמיות המערביות, כמו העברית והארמית. בתימן דיברו באחת מהשפות השמיות הדרומיות). הערבית הגיעה לשם עם האיסלאם. |
|
||||
|
||||
זה רק מראה על רמת הכפייה וההשמדה שהיתה חלק מהתפשטות האיסלאם. |
|
||||
|
||||
בפירוש לא. האוכלוסיה שם בפירוש לא הושמדה. קרא שוב את הערכים (בפרט את מה שקשור לתימן. שם זה ברור. בערכים האחרים זה לא כתוב במפורש). |
|
||||
|
||||
לכן נקטתי כפל לשון. במקום בו יש כפיה אין השמדה ובמקום בו יש השמדה אין כפיה. מטבע הדברים פחות מזדקקים לזה ולזה כשמדובר בשבטים הקרובים יותר למוחמדים - שבטים ערבים. ככל שמתרחקים, מוצאים שבטים ועמים אחרים שלא מרגישים שום קשר וקרבה למוחמד ושבטי ערב, להם צריך להציב את הברירה: להתאסלם או למות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |